ÚTICÉL: AMERIKA

2019. január 31. - persica

Három zeneszerző, Stravinsky, Copland és Rachmaninov. Mi a közös bennük? Mindhárman – mint oly sokan mások a 20. században – Amerikában fejezték be földi pályafutásukat. Copland szülei Litvániából emigráltak, Rachmaninov és Stravinsky Oroszországból. Három erős egyéniség, három zenei stílus. Az ő műveik hallhatók a Nemzeti Filharmonikusok február 7-i koncertjén a Zeneakadémián.

Stravinsky Pulcinella c. balettjét 1920-ban a Gyagilev-féle világhírű balett-társulat mutatta be Párizsban, a díszleteket és jelmezeket Picasso tervezte. A barokk zeneszerző, Pergolesi zenéjét dolgozta át, ezzel kezdődött neo-klasszikus alkotó korszaka.

Aaron Copland a híres jazz-klarinétos, Benny Goodman felkérésére komponálta 1950-ben bemutatott Klarinétversenyét, amelyben jazz-elemek és, ahogy egyik kritikusa írta, „keserédes líraiság” keveredik.

Rachmaninov vérbeli romantikus zenét írt, nem csak pályája elején, de később, az emigráció után is. Az ő műve is hallható lesz a koncerten.

Ezt a tarka stílus-kaleidoszkópot egy kitűnő svéd klarinétművész, Martin Fröst és egy Ukrajnából indult, Bécsben végzett karmester, Kirill Karabits tárja elénk.

Stravinsky Pulcinella – szvit

Copland Klarinétverseny

Rachmaninov III. szimfónia, a-moll, op. 44

Közreműködik:

Kirill Karabits karmester

Martin Fröst klarinét

Nemzeti Filharmonikus Zenekar

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr1914600798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.