CAROLINA HERRERA virágai :)

2019. február 17. - persica

Hűvös időben, amikor a virágok alszanak, Carolina Herrera virágzik.

Az új, elképesztően színes kollekciót a virágos kert élénk, vidám színei inspirálták, melyek még a legszürkébb napokat is élettel töltik meg. 

A virágokat és azok illatait felettébb kedvelő Carolina Herrera viszonylag későn, csak a negyedik X betöltése után kezdett el divat- és parfümtervezéssel foglalkozni. A négy lánygyermekes anyuka 1971. és 1980. között már a világ legjobban öltözött női között volt, ruhái tehát legalább annyira kifinomult és elegáns hölgyeknek valók, mint amilyen ő maga. Bemutatóin a tökéletes vonalú, remek minőségű kollekciókból különleges fénnyel ragyognak az estélyi ruhák, amelyeket neves és sikkes személyiségek viseltek és viselnek mind a mai napig. A néhai Jacqueline Kennedy Onassison és Estée Lauderen kívül Reese Witherspoon, Penélope Cruz és Meryl Streep is igazolja a tervezőnő tehetségét.

A venezuelai dizájner

Az 1939-ben született Carolina egy maximalista, fegyelmet tisztelő, gazdag családban szocializálódott. Anyja szigorúsága és műveltsége lendületet adott a fiatal lánynak, míg apja, Caracas kormányzója az erkölcsösség betartására buzdította. A divat terén igazán nagy hatással az a Balenciaga bemutató volt rá, amelyre a nagymamája vitte el a 13 éves Carolinát, hisz tudta, hogy a kislány régóta vonzalmat érez a divat iránt. Természetesen a divatbemutató hangulata elragadta a fiatal lánykát, a ruhák teljes mértékben lenyűgözték, és mindezért Balenciagát egyszerűen zseninek tartotta.

1981-ben családjával együtt New Yorkba költözött. Klasszikus alapokon nyugvó, felettébb esztétikus kollekcióval debütált az Egyesült Államokban, amelynek véget értével így nyilatkozott: „Ez az első kilépésem hódolat volt Balenciaga felé és egyben egy kísérlet is, hogy vajon működik-e még a Balenciaga által megteremtett stílus.” A '90-es évek második felében irányult az európai ruhadivat figyelme Carolinára, amikor Paco Rabbanne-nal közösen tartottak egy bemutatót. Ezek után egyből meg is kapta az Amerikai Divattervezők Szövetségének különdíját, mivel a szakma egyöntetűen vallotta, hogy a tervezőnőnek helye van a divatvilágban.

A független nő stílusának kifejeződése

Herrera egyik becsülendő tulajdonsága, hogy kerüli a túlzásokat, általában egyszerűségre és hordhatóságra törekszik a tervezés során, egyúttal felismerve, hogy lehet, hogy a legegyszerűbb megoldás a legnehezebb. Kislánykori vágya volt gyönyörű, csillagporos esküvői ruhákat tervezni. Ez később nemhogy valóra vált, hanem nagyon sok elismerést is bezsebelt menyasszonyi ruháinak különleges volta miatt. Caroline Kennedynek tervezett diszkrét vonalú, bámulatos esküvői ruhájától kezdve Herrera menyasszonyi ruhái egy az egyben garanciát jelentenek arra, hogy a jeles napon a messzemenőkig elegánsak és nőiesen mértékletesek lesznek az arák. Pár évvel ezelőtt Renée Zellweger is hitelt adott a tervező kreativitásának és vele terveztette meg esküvői ruháját. A kreáció pedig hűen tükrözte mind Renée, mind a tervezőnő visszafogott, elitista stílusát. Herrera persze nemcsak nagyban, hanem kicsiben is játszik: limitált szériás, esküvői ruhás Barbie babákat is tervez.

Parfümjeiért az egész világ hálás

1988-ban Carolina Herrera kiterjesztette divathálózatát első, saját nevével fémjelzett parfümjének piacra dobásával. Egyik kedvenc illata a jázmin, ezért ennek is ez az alapja. Eredetileg csak saját magának szeretett volna parfümöt előállítani, de később meggondolta magát és sorra rukkolt elő a jobbnál-jobb illatokkal. A legkelendőbbek: az 1991-es Herrera For Men, amely elegáns és természetesen trendi fiatalembereknek szól, az 1994-es Floral Flore, és két évvel idősebb párja, az Aqua Flore.

Tisztelgés imádott városa előtt

Bár a legnevezetesebb parfümjei a Carolina Herrera 212 nevű illatok. (A név New York hívószámát jelöli és még a parfümüveget is úgy tervezte meg, hogy formája felhőkarcolókra emlékeztessen. 2002 szeptemberében mutatta be CHIC parfümjeit, amelyeknek létrehozásában segítségére volt lánya, Adriana is. A CH pedig egy nosztalgikus, ugyanakkor modernitást tükröző illat. 

Márkaértékek:

Elegancia, ragyogás, sikk: a szépség az egyszerűségből fakad. Kerüli a túlzásokat, a trendeket, a hordatóságra törekszik. Független klasszicizmus, arisztokrata luxus jellemzi.

Nőiesség, szexi megjelenés: mindíg a nőiesség az elsődleges szempont a  ruhák elkészítésekor. A latin érzékiség az amerikai gyakorlatiassággal párosul. Kifinomult.

Egyéniség: két nő áll a márka hátterében: anya és lánya - két egyéniség.

Kortalanság, időtlenség: modern klasszikusok; nem egy bizonyos korcsoporthoz szól.
New York City: kozmopolita, elegáns és stílusos.

CH jelenlegi illatvonalai:

CH univerzum (CH Men, CH Men Privé)

Good Girl univerzum (Good Girl, Good Girl Légére)

212 univerzum (212, 212 VIP, 212 VIP Rosé, 212 MEN, 212 VIP MEN, 212 VIP MEN Black)

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr214632444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.