#MutasdMeg

A divat- és a szépségipar már sokat változtatott azon, hogy a nőket sokkal autentikusabban, őszintébben és sokszínűbben mutassa be – azonban még mindig nem tettünk eleget.

2019. május 27. - persica

A nők 70%-a érzi úgy, hogy nincs reprezentálva azokon a fotókon, amelyeket nap, mint nap lát.* A legtöbben ismerjük azt a mondást, hogy „nem válhatsz azzá, akit/amit nem láttál még soha”, mégis, a körülöttünk levő képek olyan szépségideálokat mutatnak be, amelyek nem realisztikusak, és csak egy töredékét mutatják be a szépségünknek, annak, akik vagyunk, akik lehetnénk, és amit elérhetnénk. A nők életét minden nap ezek a hatások, sztereotípiák és kirekesztő nézetek limitálják a kisebb és a nagyobb, fontosabb kérdésekben, helyzetekben is. Mindez hatással van az egészségünkre, a kapcsolatainkra és a lehetőségeinkre. 

A szépség- és a divatipar nagyrészt sztereotípiákra és kirekesztő ábrázolásmódokra épül már a kezdetektől fogva – ha pedig a probléma része vagyunk, akkor a megoldásnak is a részeseivé kell válnunk mindnyájunknak. 

A Dove pontosan ezért működött együtt a Getty Images kép-adatbázissal és a Girlgaze-el, egy női fotósokat egyesítő kreatív szervezettel. Közösen hozták létre a #ShowUs (#Mutasdmeg) projektet, mely a világ legnagyobb olyan stockfotó gyűjteménye lett, amelyet nők készítettek, és amely arra hivatott, hogy lerombolja a szépségideálokat és sztereotípiákat azzal, hogy őszintén úgy mutat meg minket, ahogy vagyunk, nem pedig úgy, amilyennek mások szerint lennünk kéne. 

A kollekció több mint 5000 nőket ábrázoló fotót tartalmaz a világ 39 országából, és ez még csak a kezdet. Nincsenek digitális trükkök, a valóság elferdítése, csak tagadás nélküli, mindenkit elfogadó valódi szépség. Minden egyes képet a női fotósok globális közössége, a Girlgaze fotósai készítettek. Ráadásul egyedülálló módon és a világon először a képeken szereplő nők definiálták a fotójukhoz csatolt keresőcímkéket, tageket, hogy ezáltal ők határozhassák meg azt, hogy hogyan szeretnék magukat láttatni, milyen keresőszavakra jelenjen meg a portréjuk. Ráadásul ennél még többről van szó. Minden ilyen letöltött kép a női fotósokat támogatja, valamint tovább segít abban is, hogy a fotókollekció tovább bővüljön, így pedig minden média- és hirdetőfelület egyre inkább reflektálni tudjon és figyeljen a nők autentikus megjelenítésére. 

Mindannyiunk feladata, hogy kibővítsük azt a vizuális nyelvet, ahogy ábrázolnak bennünket, ezért a Dove magyar csapata is bekapcsolódott a projektbe. 3 gyönyörű magyar nőről készített képeket Szombat Éva, aki a Girlgaze fotósait képviselte – Markó Barbara sikeres cégtulajdonos mellett feltűnik Szegedi Kata, aki elismert divattervezőként dolgozik és a vitiligo nagykövet Széles Adrienn is. 

Mutassuk meg a világnak, hogy milyen a mindenkit elfogadó szépség, hogy együtt meg tudjuk mutatni azt is, hogy minden lehetséges. 

Dove.com/MustasdMeg

GettyImages.com/ShowUs

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr8114863796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.