El tudsz nyerni egy pozíciót 1,5 perc alatt?

5 tipp életed első állásinterjújához

2019. október 08. - persica

Lehetséges egy sörcsapolásnyi idő alatt meggyőzni valakit arról, hogy mi vagyunk a legjobb jelöltek egy állásra? Erre a kérdésre kereste a választ 50 gyakornokjelölt a Dreher és a Zyntern csapatával. A végzős egyetemisták annyi időt kaptak a bemutatkozásra, amíg elkészítették a saját korsó sörüket. A sörgyár HR szakemberei 5 tanácsot gyűjtöttek össze az életük első állásinterjújára készülő fiataloknak.

Egy profi sörcsapoló mester átlagosan 20 másodperc alatt készít el egy sört. Ebbe beletartozik a pohár kiválasztása és előkészítése, a csapolás és a felszolgálás. Egy amatőrnek ugyanerre 1-1,5 percre van szüksége. Ennyi idő is elég lehet arra, hogy felkeltsük valaki érdeklődését, ha betartunk pár alapszabályt:

1. Fókuszálj!

A szakértők szerint ez az egyetlen dolog, amit tényleg előre kell kitalálnod. Rendkívül nehéz 1,5 percben érdekesnek és tartalmasnak lenni, ezért nagyon szigorúnak kell lenned magaddal szemben akkor, amikor kiválasztod, hogy ténylegesen mit szeretnél elmondani. Ha ezt eldöntöd előre, éles helyzetben sokkal könnyebb lesz a beszélgetőpartneredre és az adott feladatra koncentrálnod.

2. Ne tanulj be semmit előre!

Az „Elevator pitch” kifejezés az Egyesült Államokból származik. Lényege, hogy ötletgazdaként tudnod kell, hogyan add el magad annyi idő alatt, míg egy lift a földszintről a felső emeletre ér. A vállalatok döntéshozóinak általában ott az irodájuk, így ha egymás mellé kerültök utazás közben, kb 1,5 perced lesz, hogy megnyerd őt magadnak. Fontos azonban, hogy hiteles tudj maradni és adott esetben az előadásod mikéntjét már a helyzethez is igazíthatod. Légy önmagad és spontán!

3. Legyél bátor!

Sok cégnél, – így a Drehernél is – azt keresik a fiatalokban, hogy legyen bennük ambíció a változtatásra és legyenek új, bátor ötleteik. Aki megragadja az alkalmat és megpróbál 1,5 percben bemutatkozni, nagy eséllyel kelt olyan pozitív benyomást, ami segítségére lesz az azt követő tényleges állásinterjún.

4. Formáld magadra a feltételrendszert!

A csapolás közben azok voltak a legsikeresebbek, akik rájöttek, hogy a kihívás kereteit maguk is alakíthatják: elidőzhetnek a pohár kiválasztásával, vagy lassabbra állíthatják a sörcsapot. Ha kreatívan állsz egy feladathoz, magad is alakítod a kereteket, és nagyobb eséllyel tudod felvillantani a problémamegoldó készségedet. Így a teljesítményed kiemelkedhet a többieké közül.

5. Figyelj oda a másikra!

A mondandód megtervezésekor mindig vedd számításba, hogy mi lehet igazán fontos annak, akivel beszélgetni fogsz! Legyél felkészült a cég tevékenységéből, és ha lehetséges, tudd meg előre, hogy kivel fogsz beszélni.

„Nagyon kellemes meglepetés volt, hogy ennyi fiatal vállalkozott a feladatra. Egy új készséget, mint a sörcsapolás, és egy céltudatos, fókuszált beszédet összehangolni rendkívül nehéz feladat. Egy átlagos állásinterjún nem jellemző, hogy ennyire kihívó feladat elé állítanánk a jelölteket, inkább a mindennapi működésünkben előforduló összetett problémák felvetésén keresztül ismerjük meg a gondolkodásukat. Arra vagyunk kíváncsiak, hogyan használják fel a szakmai tudásukat valódi üzleti helyzetek megoldásában” – mondta el Tókos-Tari Szilvia, a Dreher Sörgyárak HR business partnere.

1,5 perc nem elég arra, hogy meggyőzzünk valakit arról, hogy felvegyenek egy pozícióba. A fenti szabályok betartásával azonban sokkal nagyobb esélyünk lesz arra, hogy az interjú hátralevő részén, vagy a következő körben odafigyelnek ránk és pozitívan emlékeznek vissza a teljesítményünkre.

Dreher Sörgyárakról

A Dreher Sörgyárak 1854-es alapítása óta, hagyományainak és nemzetközi hátterének köszönhetően vált napjainkra Magyarország egyik legmeghatározóbb sörgyártó vállalatává. Évente 460 millió korsó sörrel veszi ki a részét a magyarok sörfogyasztásából, miközben közvetve és közvetlenül olyan szektorokban biztosítja több mint 11 000 család megélhetését, mint a vendéglátás, a logisztika és a marketing. Beszállítóinak 95 százaléka hazai kis- és középvállalkozás. Évi több mint 29 milliárd forinttal járul hozzá az államháztartáshoz jövedéki adó, ÁFA, termékdíj és egyéb járulékok formájában. 2017 óta a Japán legnagyobb sörgyártójaként számon tartott Asahi leányvállalata, így a hagyományosan magyar márkák - a Dreher, az Arany Ászok és a Kőbányai - mellett olyan világszerte közkedvelt söröket is forgalmaz, mint az Asahi Super Dry, a Kozel, a Pilsner Urquell, a Peroni, a Meantime, a HB, valamint a Kingswood cider.

A Dreher Sörgyárak elkötelezett a felelős alkoholfogyasztás mellett, amelyet a 10 éve futó Ésszel iszom programjával támogat. További információ: www.alkohol.info.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr7115209548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.