Karácsony bűntudat nélkül: így ünnepeljünk hízás nélkül!

2019. december 19. - persica

A karácsony nem a fogyókúra ideje, ilyenkor a többség többnyire már az újévi fogadalomra készül. Érthető, hogy mindenki élvezni szeretné az ünnepeket és a finom falatokat. De érdemes a testet felkészíteni a nagyobb étkezésekre, és ha ezt jól csináljuk, megúszhatjuk az ünnepeket plusz kilók nélkül. Erre ébreszt rá napról napra többeket Dr. Farkas Kitti. Természetesen így is a tudatos kilengésre és odafigyelésre jó helyezni a hangsúlyt. Néhány egyszerű szabályt betartva a karácsonyi finomságokat is élvezhetjük, és a hízástól vagy a túlevés okozta kellemetlen tünetektől sem kell tartanunk.

Zsírégető üzemmód karácsonyra

Az életmódváltás megkezdését vagy folytatását nem ajánlott az ünnepek utánra halasztani. „Minél több nap telik el karácsony előtt sportosan és egészséges étkezéssel, annál biztosabb, hogy sejtjeink inzulinérzékenysége és anyagcserénk megfelelő lesz, és szervezetünk könnyebben birkózik meg az átmeneti ételtöbblettel is” – fogalmaz Dr. Farkas Kitti, aki szerint az átgondolatlan habzsolás helyett tudatos kilengést kell tervezni az ünnepekre. Ilyenkor kevesen kezdenek fogyókúrázni, pedig lenne értelme. Egy kéthetes szakmai diétát mindenkinek érdemes tartani, hiszen így kisebb mértékben fogja zsírban elraktározni a szervezetünk a karácsonyi lakomát, és könnyebben fogjuk utána leadni azt a kis pluszt.

A vacsora helyett az ebéd legyen hangsúlyos

A reggeli szénhidrátszegény, de fehérjében gazdag legyen. Sokan hagyományosan az ünnep napjaiban késő este fogyasztják el a három-ötfogásos, süteményekkel és pohárkrémekkel megfejelt családi vacsorát. Dr. Farkas Kitti szerényebb, kevesebb szénhidrátot tartalmazó esti étkezést javasol, és az „igazi” karácsonyi étel és a desszert ebédre ütemezését.

Délben a szervezetünk inzulintermelése élettanilag alacsony, így az ilyenkor elfogyasztott ételek kisebb mértékben raktározódnak. Tehát az ebére fogyasztott többlet nem okoz olyan kárt, mintha ugyanezt vacsorára ennénk, vagy akár reggelire fogyasztanánk az ünnepi édességeket.

Az ünnepek idején is fontos, hogy tartsuk be a napi három étkezést, amelyek közt legalább négy óra telik el.

Az egészséges változat ugyanolyan finom!

Köles a „szent” töltött káposztában fehér rizs helyett? Teljes kiőrlésű karácsonyi süti? Sokan talán hátrahőkölnek, de évről évre többen jönnek rá, hogy a szokásos receptek könnyebb, egészségesebb változatai ugyanolyan finomak, mint hagyományos társaik. Ami külön jó hír, hogy rendszerint elég egy vagy legfeljebb két összetevőt lecserélni, a recept elkészítése pedig semmivel sem bonyolultabb.

Mind a töltött káposzta, mind a karácsonyi asztal elengedhetetlen eleme, a bejgli elkészíthető alakbarát változatban is – Dr. Farkas Kitti receptjei pedig ehhez adnak útmutatást.

Mindent mértékkel, mindennap mozogni!

"A karácsonyi eszem-iszom tényleg akkor lesz örömteli, és akkor nem okoz utólag rossz érzéseket fizikailag vagy lelkileg, ha a mennyiség helyett a minőséget élvezzük. Attól, hogy egy finom ételből rengeteget falunk fel, nem leszünk boldogabbak, viszont, ha eleve igyekszünk különlegesebb, ritkábban ízlelt fogásokat az asztalra tenni, azokból akár kevesebb is elég a maradéktalan kulináris élvezethez" – fogalmaz Dr. Farkas Kitti.

Ne feledjük: az ünnepek alatt is mozogjunk mindennap! Nem muszáj izzasztó fitnesz órákra gondolni, lehet ez egy intenzívebb séta is, ami különösen jó élmény, ha az egész család részt vesz benne. A legjobb, ha reggel éhgyomorra sétálunk egy nagyot, vagy megyünk egyet kocogni, így tudjuk az előző napi kilengés hatását kompenzálni.

Dr. Farkas Kitti az Alakorvoslás Program kitalálója és alapító orvosa. Aneszteziológusként és intenzív terápiás szakorvosként dolgozik. A Programot 2017-ben azért dolgozta ki, mert munkája során azt tapasztalta, hogy az emberek nem kapnak valódi segítséget a tartós, egészséges fogyáshoz. Önhibájukon kívül helytelen módszerekkel, csodadiétákkal és termékekkel próbálkoznak, többnyire sikertelenül. Az Alakorvoslás Program célja, hogy szakmai módszerekkel, rendes ételek fogyasztása mellett sajátítsák el a résztvevők az új életvitelt, mellyel jobban érzik magukat, és utána is gond nélkül megőrzik az elért formát. Dr. Farkas Kittiről és programjáról bővebb információ az alakorvoslas.hu oldalon érhető el. 

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr5615358958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.