Adni jó, együtt adni pedig még jobb

15 millió forintnyi segítség gyűlt össze a rászorulóknak a Coca-Cola kupakokkal

2020. január 14. - persica

Néha talán kételkedünk abban, hogy létezik önzetlen támogatás - a Coca-Cola nemrég zárult kampánya azonban bizonyította, hogy számíthatunk egymásra, ha jó célról van szó. Tavaly év végén a cég arra kérte fogyasztóit, hogy az advent alatt vásárolt családi kiszerelésű Coca-Cola palackok kupakjaiban található kódokat töltsék fel, mert ezzel egy tál étellel vagy egyéb módon támogathatják a rászorulókat. Másfél hónap alatt közel 55 500 kódfeltöltés érkezett, és a Coca-Cola összesen 15 millió forint értékben juttat el adományt a Magyar Vöröskereszt által azokhoz, akinek nemcsak ételből, de talán örömből is kevesebb jut. Mindez megmutatta, hogy létre tud jönni az összefogás, érvényesülni tud a segítő szándék a jó ügyeknél.

A meleg ételek és ételcsomagok eljuttatásában, kiosztásában a Coca-Cola partnere a Magyar Vöröskereszt, a rászorulóknak tavaly év végén megszervezett vacsorákhoz a fogásokat pedig a Street Kitchen állította össze. De a legnagyobb szerep mégis a fogyasztóké volt, hisz csak velük együtt valósulhatott meg, hogy a tervezett maximális 15 millió forintnyi értékben jut támogatás a rászorulóknak. Ezt étel és egyéb adományok formájában a Coca-Cola és a humanitárius szervezet már 2019 végén elkezdte eljuttatni a nagycsaládosokhoz, az átmeneti otthonban élőkhöz, a hajléktalanokhoz. Az akciót emellett néhány ismert személyiség is segítette.

 „Teljesen új kalandba vágtunk bele: főztünk 1000 adag gulyáslevest” – mesélték Pamkutyáék, akik az ételkészítéshez béreltek óriásbográcsot, felkértek egy óriásfőzés-rekorder, profi szakácsot is, a Coca-Cola kölcsönfurgonjával a nagybani piacon az alapanyagokat, például 100 kilogramm krumplit megvásárolták, megfőzték és végül kihordták a gulyásleveseket. „A Magyar Vöröskereszt hat helyszínére vittük ki az 1000 adag ételt Budapesten, volt köztük hajléktalanszálló, nappali melegedő és bajba jutott családokat segítő intézmény is. Bár fárasztó volt, de nagyon megérte, akkora örömmel fogadta mindenki ezt a gulyáslevest, hogy teljesen meghatódtunk az egésztől és örülünk, hogy segíthettünk” – tette hozzá Pamkutya Márk és Norbi.

Viszkok Fruzsina is bekapcsolódott az ételosztásba a kampány keretében. „Százhalombattán és Budapesten egy átmeneti szállón és egy melegedőben osztottunk ki élelmiszer-adományokat, valamint vittünk ételeket családsegítő és gondozási központoknak is. Szívfacsaró volt ezeket az életkörülményeket látni. Viszont mindenki nagyon hálásan fogadott minket, és rögtön lelkesen mesélték is, mit fognak főzni az ételekből” – mondta el tapasztalatait, élményeit Viszkok Fruzsi.

A Coca-Cola #szerezzörömet kampányával a rászorulók karácsonyát tette, illetve az azt követő időszakot teszi könnyebbé, szebbé a fogyasztók bevonásával – ők a promócióban részt vevő, családi kiszerelésű Coca-Cola palackokban lelt kupakok feltöltésével járulhattak hozzá az akcióhoz tavaly november közepétől december 29-ig, minden ilyen kódfeltöltés egy tál ételt jelenthetett. Az így adakozók pedig „ajándékul” egy titkos receptet kaptak a Street Kitchen jóvoltából. Az ételek pedig tényleg nagy segítséget jelentettek – és jelentenek továbbra is – a nélkülözőknek.  A három recept pedig most már nem titkos, a keleti báránypörkölt, a tépett csirke cacciatore és a mézeskalácsos palacsinta receptje megtalálható a Street Kitchen oldalán; bárki elkészítheti, hogy szeretteit meglepje vele.

„Nagyon örülünk, hogy több mint 55 ezer fogyasztónk állt a jó ügy mellé. Biztosak voltunk benne, hogy számíthatunk rájuk, hogy közösen szerezzünk örömet a rászorulóknak. Természetesen remek együttműködő partnereink is voltak, így ennek az összefogásnak az eredménye egyfelől, hogy jelentős összeggel tudunk segíteni, másfelől hogy ez a támogatás azokhoz kerül, akiknek leginkább szüksége van rá – mondta Szűcs Judit, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs vezetője.

A Coca-Cola #szerezzörömet kampánya nem csak karácsonykor, hanem az azt követő hónapokban is kitart – amikor hagyományosan csökken az adakozó kedv. „Ezzel a támogatással hosszabb ideig, és nagyobb volumenben tudunk segíteni országszerte” – tette hozzá Nagy Gábor, a Magyar Vöröskereszt főigazgató-helyettese.

Az akcióról készült videót ide kattintva lehet megnézni. 

A Coca-Cola Company-ról

A Coca-Cola Company (NYSE: KO) teljes üdítőitalportfóliót gyártó vállalat, amely több mint 500 szénsavas és szénsavmentes márkát forgalmaz a világ több mint 200 országában. A vállalat Coca-Cola márkáin kívül portfóliónkba tartozik a világ legértékesebb üdítőitalmárkáinak jelentős része, mint az AdeZ növényi alapú italok, az Ayataka zöld tea, a Dasani vizek, a Del Valle dzsúszok és gyümölcsitalok, a Fanta, a Georgia kávé, a Gold Peak teák és kávék, az Honest Tea, az innocent smoothie-k és dzsúszok, a Minute Maid/Cappy dzsúszok, a Powerade sportitalok, a Simply gyümölcslevek, a smartwater, a Sprite, a vitaminwater, valamint a ZICO kókuszvíz. Folyamatosan alakítjuk portfóliónkat, csökkentjük termékeink cukortartalmát, és innovatív termékeket vezetünk be a piacra. Jelentős erőfeszítéseket teszünk emellett ökológiai lábnyomunk csökkentése érdekében azáltal, hogy visszapótoljuk az italgyártás során felhasznált vizet és népszerűsítjük az újrahasznosítást. Palackozó partnereinkkel közösen a Coca-Cola rendszerében több mint 700,000 embert foglalkoztatunk, így világszerte gazdasági lehetőségeket biztosítunk a helyi közösségeknek. További információért látogassa meg a Coca-Cola Journey-t a www.coca-colacompany.com  oldalon, kövessen minket a Twitteren, az Instagramon, a Facebookon és a LinkedInen.

A Magyar Vöröskeresztről

Hazánk legnagyobb humanitárius szervezete 1881 óta tevékenykedik Magyarországon az irányadó hét alapelvének megfelelően. A szociális ellátás a szervezet egyik fő profiljának számít, melyre a téli időszakban kiemelt figyelem irányul. Évről évre számos megmozdulást szervezünk, hogy karácsonykor a nélkülöző családok is méltóképpen ünnepelhessenek, ezért örültünk a Coca Cola kezdeményezésének. A Magyar Vöröskeresztről további információ a hivatalos honlapunkon, olvasható, valamint megtalálhatóak vagyunk a Facebookon és az Instagramon.

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr9015409368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.