Az IKEA arra kéri minden vásárlóját, aki „Made in India” jelölésű TROLIGTVIS utazópoharat vásárolt, hogy haladéktalanul szüntesse be a pohár használatát. A legfrissebb vizsgálatok szerint a termék az előírt határértéknél nagyobb mennyiségben bocsáthat ki bizonyos vegyi anyagokat. Ezért a svéd lakberendezési vállalat arra kér mindenkit, aki ebből az utazópohárból vásárolt, hogy a poharat vigye vissza bármelyik IKEA áruházba, ahol visszakapja a termék teljes vételárát.
Az IKEA komolyan veszi a termékbiztonságot. Minden terméktípusát folyamatosan teszteli, hogy megfeleljenek a hatályos szabványoknak, törvényi előírásoknak és a vállalat szigorú előírásainak. Nemrégiben olyan teszteredményeket kapott a vállalat, melyek szerint a TROLIGTVIS utazópohár DBP (dibutil-ftalát) kibocsátási szintje meghaladhatja az előírt határértékeket. Az IKEA már évekkel korábban úgy döntött, hogy betiltja bármilyen ftalát használatát az élelmiszerekkel érintkező termékeiben, ezért a vizsgálat során úgy döntött, hogy beszünteti a pohár forgalmazását. A vizsgálat megállapította, hogy azok az utazópoharak érintettek, amelyeken „Made in India” felirat szerepel.
A TROLIGTVIS utazópoharak 2019 októbere óta vannak forgalomban. A vállalat arra kér mindenkit, akinek „Made in India” jelzésű utazópohara van, hogy a poharat haladéktalanul hozza vissza bármelyik IKEA áruházba, ahol visszakapja a termék teljes vételárát.
A visszavételhez nem szükséges a vásárlást igazoló blokk vagy nyugta bemutatása. További információk elérhetők az IKEA.hu weboldalon vagy az információs vonalon: +36 1 460 31 60
Az IKEA elnézést kér az esetleges kellemetlenségekért.
Az Ingka Csoportról
Az Ingka Csoport (INGKA Holding B.V. és az általa irányított gazdálkodó egységek) egyike azon 11 különböző vállalatcsoportnak, amely IKEA értékesítési csatornákkal rendelkezik, ezeket az Inter IKEA Systems B.V. franchise-megállapodások alapján működteti, 160 000 munkatársat foglalkoztat, és a 2019-as pénzügyi évben 5 százalékos forgalomnövekedésről számolt be. Az INGKA Csoport három üzletággal rendelkezik: IKEA Retail, Ingka Investments és IngkaCentres.
A világ legnagyobb lakberendezési vállalata 385 IKEA áruházat működtet 30 piacon, ezek közül hármat Magyarországon. Az IKEA áruházak a 2019-as pénzügyi évben 839 millió látogatót fogadtak, közülük 6,7 millió látogató tért be a magyar áruházakba, az IKEA.com weboldalaira pedig 2,6 milliárdan látogattak el. Az Ingka Csoport az IKEA koncepciója jegyében folytatja működését, ennek megfelelően szebb hétköznapokat igyekszik teremteni az emberek többsége számára, továbbá jól megtervezett, funkcionális lakberendezési termékek széles választékát kínálja olyan alacsony áron, hogy minél több ember számára elérhetők legyenek.