Átállás az autógyártásról lélegeztető gépek gyártására

A SEAT automata lélegeztető gépeket gyárt az ahhoz adaptált ablaktörlő motorokkal

2020. április 10. - persica

A cég 150 alkalmazottja dolgozott egy héten át a végleges modellen, miután 13  prototípust terveztek

A lélegeztető gép jelenleg hosszabb ideig  tartó  tesztelésen megy át, ami a jóváhagyási folyamat részét képezi

A martorelli gyár SEAT Leon gyártósorára szinte rá sem lehet ismerni. Ma  már nem autókat gyártanak, hanem  automata lélegeztető gépeket   állítanak elő, hogy a COVID-19 válság közepette  együttműködjenek a helyi egészségügyi rendszerrel . Az autógyártásról a  lélegeztető gépek  előállítására rekord idő alatti átállás sok SEAT alkalmazott intenzív munkájának és egy nagyon erős hajtóerőnek, a szolidaritásnak az eredménye. „A projektben részt vevők mindegyikének az a motivációja, hogy a tudásunk révén tömegesen tudjunk gyártani életmentő berendezéseket.” - magyarázza Nicolás Mora, a SEAT Martorell gyártási területének képviselője.

Folyamatban lévő tevékenység . A COVID-19 fertőzés következtében kialakult helyzet kezdete óta a SEAT-nál számos kezdeményezést tettek  a vírus terjedésének megakadályozására.  Így például  a kórházaknak nagy igénye van anyagok és eszközök - például lélegeztető gépek   - gyártására. A mérnökök egy csapata szorgalmas munkával 13 prototípust tervezett, amíg a végleges modell el nem készült.

A kulcs az ablaktörlő . A projektben a lélegeztető gép   a SEAT-nál préselt fogaskerekekkel, a sebességváltó tengelyekkel és az ablaktörlő adaptált motorjával ölt formát.  A cél az volt, hogy a lehető legmagasabb színvonalú lélegeztető gépet   készítsék el, és az eredmény az OxyGEN lett. A gépet a Protofy.XYZ-vel együttműködve tervezték, és az összeszerelés a  SEAT létesítményeiben folyik.

A gyártósor  átalakítása. A különböző területekről   a SEAT 150 alkalmazottja alakította át szokásos munkahelyét, hogy lélegeztető gépeket állítson össze ott, ahol korábban a SEAT Leon alkatrészeit szerelték össze. "Az alvázakat és az autóalkatrészeket összeszerelő gyártósort alapul venni illetve azt lélegeztető gépeket összeszerelő sorrá alakítani hosszú és nehéz munka volt, amelyhez a cég több területét is be kellett vonni, de azért ezt nekünk sikerült  egyhetes rekord idő alatt megtennünk" - mondja Sergio Arreciado a SEAT Gyártási folyamattervezési részlegéről.  Minden lélegeztető gép több mint 80 elektronikus és mechanikus alkatrészből áll, és alapos minőség ellenőrzésen megy keresztül ultraibolya fénnyel történő sterilizálással.

A minőség tesztelése. A lélegeztető gép    jelenleg hosszan tartó tesztelésen megy keresztül a jóváhagyási folyamat részeként.  Eközben a gyártósor továbbra is működik, köszönhetően azoknak az alkalmazottaknak,  akik fáradhatatlanul dolgoztak ezen a projekten. "Csak annak tudata, hogy  megpróbáltunk segíteni és egy életet megmenteni,  megérte a munkát" - mondja Francesc Sabaté, a SEAT kutatási és fejlesztési részlegének munkatársa.

Közös erőfeszítés. Ennek a projektnek az eredménye a munkatársaink szolidaritásának és számos olyan cég  és szervezet együttműködésének köszönhetően jöhetett létre,  akiknek és amelyeknek  a SEAT szeretne köszönetet mondani részvételükért, különös tekintettel a Spanyol Gyógyszer- és Egészségügyi Termékügynökségre.

Az együttműködő cégek és szervezetek:

Protofy.XYZ, CMCiB, University of Barcelona, Recam Laser, Doga Motors, Luz Negra, Ficosa, Bosch, IDNEO, Secartys, LCOE

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2019-ben 574 100 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 15 000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza, Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii electric, a SEAT első teljesen elektormos autója pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr9315602424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.