Wellnessközpont autók számára

2020. május 26. - persica

A SEAT martorelli gyárának fényező üzemében található exkluzív, mindennel felszerelt „fürdőjében” a termikus kezelések sorától kezdve a nagynyomású sugarakkal dolgozó fülkékig minden megtalálható. Minden autót 1 100 dolgozó és 200 robot kényeztet 6 órán keresztül. 9 merülő kád gondoskodik a karosszéria előkészítéséről és a korrózió elleni védelemről. Az alvázat nagy nyomású festékszórással kezelik, melynek során autónként 2,5 kilogrammnyi festékkel terítik be. Egy szkenner és több, mint 50 500 fénykép garantálja a felület minőségét

Wellness központ, nagynyomású fúvókákkal ellátott fülkék, szauna és mindenféle kezelés. Minden olyan szolgáltatás megtalálható itt, amelyet a legkülönlegesebb fürdőkomplexumok kínálnak. Annyi csak a különbség, hogy ez autók számára készült és a SEAT martorelli gyárának 2B, 4 és 5-ös számú műhelyében található. Minden karosszéria egy hatórás szépség rituálén vesz részt a fényezőüzemben, amely gondoskodik a legszebb eredményről az autó színét illetően mielőtt az kigördülne a gyárból.

Termikus kezelések sora az üzemben. A szertartás a merülőkádakban indul, ahol több, mint 51 500 nm-en 314 dolgozó és 32 robot áll minden autó rendelkezésére. Itt váltva kilenc merülő tisztításban és öt vízpermetes öblítésben van részük, majd egy záróanyagot hordanak fel rá. „Így védjük a karosszériát a korróziótól és zárjuk ki a víz beszivárgásának lehetőségét. Hangszigetelő spray alkalmazásával pedig a zajok kizárásáról is gondoskodunk.”– magyarázza Javier Pérez, a SEAT fényezésért felelős vezetője.

Akárcsak a finn szaunában. Minden kezelést, amelyet az autók a merülőkádakban és ennek a különleges fürdőnek az egyéb területein kapnak, egy szárítási folyamat követ. Ezért a kemencéknek kulcsfontosságú szerepük van és a teljes fényezési folyamatban hat kemence vesz részt. „Minden állomásnál 45 és 180 fok közötti hőmérsékletre van szükségünk, 30 és 35 perc közötti időtartamra.” – hangsúlyozza Javier.

A színes szertartás. Ekkor az autó készen áll arra, hogy belépjen az 5-ös számú műhelybe: itt 119 500 négyzetméteren 587 munkás és 175 robot kizárólag azon dolgozik, hogy a karosszériát kicsinosítsa. Az első feladat egy árnyalat kiválasztása az igen széles színskáláról. „A színek egyre kifinomultabbá válnak, az egyéni igények érvényesítése határozott tendenciává vált.” – véli Jordi Font, a SEAT színekért és borításokért felelős részlegének munkatársa. Az Arona például több, mint 68 különböző kombinációban érhető el, az új Leon esetében pedig igazán nehéz dolog olyan árnyalatok közül választani, mint a Magnetic szürke, a Desire vagy Emotion piros, a Nevada fehér, a Mystery kék vagy a Midnight fekete.

Fényezési terápia.Amíg más fürdőkben nagynyomású vízsugár erejét használják az egyes kezelésekhez, itt a fényezéshez alkalmazzák őket. Egészen pontosan két és fél kilogrammot autónként. Szigorúan erre a célra felszerelt fülkékben , 21 és 25 fok közötti hőmérsékleten szórják fel őket, ahol egy szellőztető rendszer akadályozza meg, hogy a legkisebb porszem is bekerüljön a fülkébe. A festékszórásról összesen 84 robot gondoskodik. Ők hét réteget visznek fel, mindegyik hajszálnyi vékony, ugyanakkor sziklaszilárdságú. „Célunk, hogy olyan kiemelkedő vizuális megjelenést érjünk el, amely hosszútávon tartós marad.” – foglalja össze Javier.

Kromoterápiával a szennyeződések ellen. A kezelések közül utolsóként ez ellenőrzi, hogy az összes eddigi lépés hibátlan eredményt hozott. Egy vörös fény alatt az autó egy szkenneren halad át, ahol nem kevesebb, mint 50 568 fénykép készül 43 másodperc alatt róla. Ez azt jelenti, hogy 28 kamera másodpercenként 42 képet alkot az adott járműről. Mindezt azért, hogy milliméterenként ellenőrizze a karosszériát és garantálja, hogy nem található azon semmi hiba. A wellness központban történt látogatásuk után az autók készen állnak arra, hogy kigördüljenek az utakra és megmutassák igazi színüket.

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2019-ben 574 100 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 15 000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza, Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii electric, a SEAT első teljesen elektormos autója pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában. 

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr7115718656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.