AUDI Q5, A6, A7 hibrid változatai még erősebbek
2021. március 30. írta: persica

AUDI Q5, A6, A7 hibrid változatai még erősebbek

Még erősebb akkumulátor és nagyobb hatótávolság: megújultak az Audi Q5, A6 és A7 modellek hálózatról tölthető hibrid változatai

Megújultak az Audi Q5, A6 és A7 Sportback modellek hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatai: az TFSI e modellek most még nagyobb akkumulátor kapacitással rendelkeznek. A lítium-ion akkumulátorok mostantól nettó 14,4 kWh (bruttó 17,9 kWh) energia tárolására képesek és ezzel együtt megnövekedett a tisztán elektromos üzemmódban elérhető hatótávolság is, amely a NEDC ciklus szerint mérve elérheti akár a 91 kilométert is (a WLTP ciklus szerint pedig a 73 kilométert). Az A6 Avant modellből is elérhető már az 50 TFSI e quattro modell (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,6 – 1,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 18,1 - 17,5 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 37 - 34 (kombinált)).

Az Audi Q5 TFSI e, az A6, az A6 Avant és az A7 Sportback hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellek mostantól egy 17,9 kWh tárolási kapacitással rendelkező lítium-ion akkumulátorral szerelve érkeznek a korábbi, 14,1 kWh bruttó kapacitású akkumulátor helyett. Ennek eredményeképpen elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótávolságuk a NEDC ciklus szerint akár 91 kilométer is lehet (A6 50 TFSI e modell esetében), természetesen modelltől függően. A maximális töltési teljesítmény 7,4 kW. Ez lehetővé teszi az Audi PHEV modelljei számára, hogy közel két és fél óra alatt elérjék a teljes töltöttségi szintet, amennyiben egy megfelelő teljesítménnyel rendelkező csatlakozóhoz kapcsolódik. A lítium-ion akkumulátor méretei nem változtak a megnövekedett energiatárolási kapacitás ellenére sem.

Megnövekedett elektromos hatótáv – ugyanaz a sokoldalúság és mindennapi használhatóság

A csomagtér befogadóképessége, kihasználhatósága és sokoldalúsága továbbra sem változott: modelltől függően a csomagtér kapacitása 405 liter (A6 Avant) és 465 liter (Audi Q5) között alakul. A hátsó üléspad lehajtásával a csomagok számára maximálisan rendelkezésre álló hely 1 535 liter (A6 Avant) és 1 405 liter (Audi Q5) közötti érték lehet. A csomagtér padlója továbbra is sík, a lépcsőzetes kialakítást kerülve alakították ki minden modellnél.

Audi A6 Avant 50 TFSI e quattro: belépő szintű plug-in hibrid modell az ingázók és a flotta ügyfelek számára

Az A6 Avant 50 TFSI e quattro – amely teljessé teszi az ingolstadti márka hálózatról tölthető (plug-in) hibrid kínálatát – kifejezetten vonzó lehet az ingázók és a flotta ügyfelek számára (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,6 – 1,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 18,1 - 17,5 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 37 - 34 (kombinált)). A rendszer összeteljesítménye 220 kW (299 LE), maximális nyomatéka pedig eléri a 450 Nm-t. A meghajtásról egy 2.0 TFSI erőforrás és egy 105 kW teljesítményű elektromos motor gondoskodik. Az Audi összes hálózatról tölthető (plug-in) modelljéhez hasonlóan a kompakt töltőrendszer ebben az esetben is a szériafelszereltség részét képezi. Ez a töltőrendszer a vezérlőegységből, valamint két különböző hálózati csatlakozókábelből (háztartási és ipari csatlakozókkal) áll. Az A6 Avant 50 TFSI e alapára 61 790 euró. Németországban a modell jogosult a környezetvédelmi bónuszra és igénybe vehető utána az 50 százalékos cégautó adó csökkentés is. Ugyanez vonatkozik a többi Q5 és A6 illetve A7 Sportback 50 TFSI e (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,6 – 1,4 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 17,9 – 16,9 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 36 - 32 (kombinált)) modellekre is.

Négy vezetési mód: mostantól a „Charge” üzemmód is választható

Az öt, részben elektromos hajtással üzemelő jármű kínálata még egy újdonsággal bővült. A már jól ismert „EV”, „Auto” és „Hold” üzemmódok mellett egy negyedik, „Charge” funkció is helyet kapott. Ez lehetővé teszi az akkumulátor számára, hogy vezetés közben a belsőégésű motornak köszönhetően töltődjön, például egy környezetvédelmi szempontból kiemelt területre történő behajtás előtt. A Q5, az A6 és az A7 Sportback modellek a korábbiakhoz hasonlóan két teljesítményszinttel érhetőek el: 55 TFSI e modellként a rendszer összteljesítménye 367 LE, az 50 TFSI e esetében ez 299 LE. Mindkét változatnál egy 2.0 TFSI erőforrás és egy elektromos motor gondoskodik a meghajtásról, utóbbi pedig egy hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működik.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr4816484980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása