A Danone Magyarországon is bevezeti a fogyasztók számára könnyen értelmezhető tápértékjelölést, a Nutri-Score-t
2021. augusztus 06. írta: persica

A Danone Magyarországon is bevezeti a fogyasztók számára könnyen értelmezhető tápértékjelölést, a Nutri-Score-t

A Danone a tudatos fogyasztói választás támogatása érdekében idén júliustól kezdődően elsőként a Danone Krémtúró csomagolásán vezeti be a Nutri-Score jelölést. A kutatásokon és fogyasztói felméréseken alapuló, önkéntesen használható, az élelmiszerek csomagolásának elülső oldalán feltüntetett tápértékjelölés bevezetését számos nemzetközi tudományos és fogyasztói szervezet, - mint például a WHO és BEUC - valamint az Európai Unió több országa is szorgalmazza. A jelölés hazai alkalmazása többek között a Magyar Elhízás Elleni Társaság, támogatását is elnyerte.

A Danone úgy döntött, hogy „Egy életünk van, és egy bolygónk” elnevezésű fenntarthatósági jövőképével összhangban Magyarországon is bevezeti a Nutri-Score tápértékjelölést a termékei csomagolásán. A Nutri-Score rendszer egyszerű, könnyen érthető formában értékeli az élelmiszerek tápanyagtartalmát, és egy egyértelmű, könnyen értelmezhető A-tól E-ig terjedő, színekkel is ellátott skálán ábrázolja. A jelölés ezáltal egy pillanat alatt áttekinthetővé teszi egy termék helyét az étrendünkben, és segít a számunkra megfelelő élelmiszer kiválasztásában annak kategóriájából.

"A Danone küldetése, hogy termékeink révén a lehető legtöbb ember egészséges életviteléhez járuljunk hozzá. Minden módon igyekszünk segíteni fogyasztóinkat a helyes étkezési szokások kialakításában, ösztönözni egy egészségesebb életmód felvételét, és segíteni őket a jó táplálkozási döntések meghozásában. A Nutri-Score rendszer támogatása és termékeink csomagolásain történő bevezetése tükrözi ezt az elkötelezettségünket. Úgy gondoljuk, hogy a Nutri-Score rendszer megkönnyíti a tápértékjelölés megértését, hogy egy termék esetén a feltüntetett tápértékek együttesen mit jelentenek a táplálkozás, a tápanyagbevitel és annak mértékének szempontjából.” – mondta el Buzási Dániel, a Danone Magyarország ügyvezetője.

A Nutri-Score-t egy nemzetközi tudósokból álló szakértői csoport dolgozta ki. A rendszer az étrendet holisztikus módon közelíti meg, azaz nemcsak azokat a táplálkozási tényezőket veszi figyelembe, amelyek bevitelét korlátozni javasolt az étrendben, hanem azokat a tápanyagokat is, amelyek fogyasztása a napi táplálkozás keretében kimondottan javasolt. Számítása tudományos algoritmus alapján történik, amely magában foglalja a negatív táplálkozási tényezőket, mint az élelmiszer energiaértékét, az egyszerű cukor-, telített zsír- és sótartalmát, ugyanakkor figyelembe veszi az olyan pozitív elemeket is, mint a rostok, fehérjék, valamint a felhasznált gyümölcsök, zöldség- és diófélék. A Nutri-Score bevezetését elsőként Franciaország kormánya javasolta 2017-ben, mára Németország, Spanyolország, Hollandia, Belgium és Luxemburg is csatlakozott hozzá. Emellett az Egészségügyi Világszervezet európai irodája is támogatja a Nutri-Score használatát, mint az élelmiszerek tápértékjelölésének egyértelmű rendszerét.

„A jelölés bevezetését megelőzően a munkatársainknak mutattuk be a szabályrendszert, de vállalatunk saját csatornáin már megkezdtük fogyasztóinkkal és partnereinkkel is megismertetni a Nutri-Score-t. Így reméljük, hogy még egyszerűbb lesz az új jelölés értelmezése a termékcimkéken, amikor azok megjelennek az áruházak polcain – tette hozzá Buzási Dániel. – A magyar termékportfólióban a Danone Krémtúró terméke, majd pedig a Danette termékcsalád kapja meg előszőr a jelölést, ezt követi az Activia, és sorra a többi termékünk is A tervek szerint két éven belül a portfólió összes termékén szerepelni fog a Nutri-Score tápértékjelölés.”

A Danone-ról (www.danone.hu)

A Danone vezető multilokális élelmiszeripari vállalat, mely három egészségközpontú és gyorsan növekvő termékkategóriában van jelen a világpiacon. Ezek az alapvető tej- és növényi alapú termékek, a palackozott vizek és a speciális gyógyászati célra szánt élelmiszerek.

A Danone ’Egy életünk van és egy bolygónk’ jövőképe a Föld és az emberiség egészségére sok szálon összekapcsolódó egészként tekint. Éppen ezért a vállalat célja, hogy ösztönözze az egészségesebb és fenntarthatóbb táplálkozási szokások kialakulását. E „táplálkozási forradalom” felgyorsítása érdekében a Danone összesen kilenc, 2030-ig teljesítendő célt tűzött ki maga elé, hogy valamennyi a cég működésében érdekelt résztvevő számára magasabb szintű, fentartható és egyben profitábilis értéket teremtsen. A cég emellett az első tőzsdén jegyzett vállalatként teljesítette a francia “Entreprise à Mission” státusz feltételeit, az ún. „Társadalmi küldetés modellt”.

A Danone küldetése, hogy termékei révén hozzájáruljon a lehető legtöbb ember egészséges életviteléhez. Ehhez kapcsolódó társadalmi és környezeti célkitűzéseit a társaság alapító okiratában is rögzíti. A Danone eszerint vállalja, hogy az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival összhangban hatékony, felelős és befogadó vállalatként működik. A vállalatnak világszerte mintegy 100.000 dolgozója van, és termékeivel több mint százhúsz piacon van jelen. A Danone 2020-ban 23,6 milliárd eurós értékesítést ért el. A Danone portfoliójába számos vezető nemzetközi (pl.: Actimel, Activia, Alpro, Danette, Danonino, Evian, Milupa, Nutricia) és helyi, valamint regionális márka (pl.: AQUA, Bonafont, Cow & Gate, Oikos) tartozik.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr7616650656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása