Az Audi Magyarország köszönti az idén 20 éves RS 6-ot!
2022. július 30. írta: persica

Az Audi Magyarország köszönti az idén 20 éves RS 6-ot!

Az iránymutató teljesítményszint és a kiváló mindennapos használhatóság együttese mindig az RS 6 meghatározó jellemzőjének számított

Egyedülálló, szélesített karosszériájával a jelenlegi RS 6 Avant – amely először kapható az Amerikai Egyesült Államokban is – világszerte piacvezető szegmensében

Az Audi Magyarország a modell 20. születésnapja alkalmából exkluzív képgalériát tesz közzé az elsőgenerációs és a legfrissebb RS 6 Avant modellről 

Aligha készült izgalmasabb autó az Audi Sport GmbH részéről az egész világra kiterjedő rajongótábora számára, mint az immár húsz esztendeje bemutatott Audi RS 6 – amely mély benyomást keltő menetteljesítményeivel, ugyanakkor kiváló mindennapos használhatóságával négy generáción át határozta meg alapjaiban a nagyteljesítményű kombik mezőnyét. A 2002-ben született nagysikerű koncepció a kettős feltöltésű motorra és az összkerékhajtásra épül, s az RS 6 minden generációjának alapjául szolgált. Az RS 6 vetélytársai körében is újra és újra mércéül szolgált, ám technikai előnye más területeken, például Dinamikus csillapításszabályzása (Dynamic Ride Control) révén is megmutatkozott, a rendszer előnyeit már régóta az Audi további RS-modelljeinek vezetői is élvezhetik.

C5 – teljesítményigény a felső-középkategóriában

Röviddel az ezredforduló után merült fel a kérdés az akkori quattro GmbH (ma Audi Sport GmbH) szakemberei között, melyik modell sportos átalakítása következzen az RS 4 után – s az Audi A6-ra esett a választás. Első generációja (C5) éppen 2001-ben kapta meg termékfrissítését, miközben az Audi még nagyobb teljesítményt szeretett volna a motorházfedél alatt tudni a felső-középkategóriában.

A márka egyre magabiztosabb volt, a versenysport pedig akkoriban nagyon népszerűnek bizonyult. A legendás Le Mans-i 24 órás futamon 1999-ben tartott premierjén az Audi máris dobogóra állhatott, 2000-ben, 2001-ben és 2002-ben pedig már történelmet írt, s napjainkra tizenhárom győzelemmel a második legsikeresebb Le Mans-i csapat a Porsche után. A quattro GmbH Audi-mérnökei azonban nem csupán a motoron, a futóművön és a sebességváltón dolgoztak nagy erőkkel, hogy az A6 még sportosabbá válhasson, az Audi ugyanis e modellje megjelenése tekintetében is magasabb fokozatba kapcsolt: négy centiméterrel megnövelt hosszúság és szélesség, új lökhárítók, szélesebb küszöbborítások és egyaránt markáns tetőlégterelő az Avant, illetve csomagtérfedél-légterelőperem a Limousine számára. Mindezeken túl 18 vagy 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és két ovális kipufogó-végcső hangsúlyozta e változatok sportos ambícióit.

Nincs erősebb Audi 2002-ben

C6 – a motorgyártás csúcsa tovább írja történetét

A C7 – amikor a kevesebb több

A C8 – az eddigi legjobb, de a munka nem ér véget

Az AUDI Csoport a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 13 ország összesen 18 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).

2019-ben az Audi Csoport összesen mintegy 1,845 millió Audi gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek. A 2018-as év során az AUDI AG 59,2 milliárd euró forgalom mellett 4,7 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszútávon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr1617894005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása