Több mint 60 márka mutat be a 14. BCEFW keretében a Millenárison
2024. augusztus 30. írta: persica

Több mint 60 márka mutat be a 14. BCEFW keretében a Millenárison

Az augusztus 26. hétfőtől kezdődött rekordszámú side event sorozatot megkoronázva kezdetét veszi a 14. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) hétvégéje, amely során több mint 60 hazai és regionális tervező kollekciójával, kreatívipari márkákkal és szakemberekkel találkozhatnak az érdeklődők. A Millenáris G épületében és környékén szervezett divatbemutatók mellett, a szomszédos Millenáris Nemzeti Táncszínház prezentációknak, kreatívipari kiállító szigetnek és a Fashion Hubnak ad helyet. Az érdeklődő közönséget ingyenesen elérhető workshopokra, divatfotográfia tematikájú kerekasztal-beszélgetésekre és nemzetközi sikereket elért hazai alkotók élménybeszámolóira várják a Fashion Hub-ban.  

A pénteki self-organised divatbemutató és prezentációk után, augusztus 31-én szombaton megnyitja kapuit a Millenáris G épülete, amelyben két teljes napra a közép-európai régió és a hazai divatszektor legjava mutatkozik be. A Slovak Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és a Ukranian Fashion Week szervezeteivel kötött partneri megállapodások révén idén minden eddiginél nagyobb számban mutatkoznak be regionális és külföldi márkák Budapesten. Nyolc szerb, két szlovén, három lengyel, négy szlovák, négy ukrán egy bosznia-hercegovinai, és egy marokkói tervező hozza el legfrissebb kollekcióját kollektív és egyéni bemutatók, prezentációk keretében.

A divathéten különböző kategóriákban mutatkozik be a BCEFW programjába válogatott közel 40 hazai és több mint 20 regionális tervező: BCEFW Showcase, CATWALK, New Generation kollektív bemutató, prezentációk, self-organized prezentációk és show-k, valamint Young Talents bemutatók kaptak helyet a tematikában.  

A hétvége során a divatszakma nemzetközi képviselői, újságírók és véleményvezérek érkeznek a bemutatókra. A BCEFW közönségében az ELLE Poland és ELLE Ukraine szerkesztői, a Vogue Italia és Vogue Adria, valamint a 10 Magazine US újságírói is helyet foglalnak. A hétvégi programokra nemzetközi influencerek is ellátogatnak, Gili Biegun és Shay Zanco először érkeznek a divathétre. Ismert street style fotósok is megfordulnak a Millenárison, Despi Naka mellett Pat Domingo-val a Fashion Hub egyes programjain is találkozhatnak az érdeklődők. A nemzetközi véleményvezérek mellett több szakmai szereplő, showroom és multibrand store tulajdonosok érkeznek a BCEFW-re, hogy megtekintsék a márkák legújabb kollekcióit.

Az SS25 szezon egyik leglényegesebb újítása a tudatosabb tervezői gyakorlatokra ösztönző lépésekben nyilvánul meg. A szezonban kidolgozásra került Conscious Fashion Initiative a BCEFW-n résztvevő lokális és regionális márkák, illetve partnerek környezettudatosabb működésre való ösztönzése érdekében született meg. A kritériumrendszer alapján jött létre az új Conscious by BCEFW kategória, amelybe a beérkezett jelentkezések alapján a szakmai bizottság négy hazai és egy regionális tervezőt választott: a BORBALA, MARKO FEHER (BA), NANUSHKA, a PRINTA és SLANGSLANG képviseltetik magukat a szekcióban. A MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel és Millenárissal kötött hármas együttműködés keretein belül egy textilhulladék-gyűjtő konténer is helyet kap a rendezvényen, amely tovább példázza a tudatos gondolkodásmódot és az újrahasznosítás fontosságát. A konténert bárki – legyen az látogató vagy helyi lakos – igénybe veheti a rendezvény ideje alatt, a gyűjtőben elhelyezett ruhák és textilhulladékok a jövőben újrahasznosításra kerülnek a MOHU és alvállalkozói által.

A divathét sokoldalú programsorozatát színesítik a rendezvény kreatívipari kiállítói, akik a szektor további területeibe is bepillantást nyújtanak a Millenáris Nemzeti Táncszínház épületében kialakított Fashion Hub-ban. A vendégek olyan magyar ékszerművészek alkotásait ismerhetik meg közelebbről, mint Fruzsi Fekete, Leanea Jewelry és Györök Bori, emellett az Okkul és a Thinwood egyedi szemüvegeit is felpróbálhatják. A beauty szegmenst képviselő, Gere és a Kertem szépségmárka minőségi kozmetikumokkal lesz jelen, míg a Sentiments Couture és a Mattel kollaborációja keretében a Barbie jubileumra megalkotott egyedi kollekció darabjai is felsorakoznak. Azok a vendégek, akik olvasmányos formában gyűjtenék be a divat és szépség területeinek legfontosabb információit, a Glamour állomását is kereshetik.

A hétvégén a Fashion Hub is megnyitja kapuit a divatrajongó és kreatív szakmák iránt érdeklődő közönség előtt. Augusztus 31-én, szombaton egy hajkendő készítő workshoppal indul a nap a Cukorka Műhely szervezésében. A kreatív tevékenységek mellett lehetőség adódik egy meditatív ’Sunday Fashion Yoga” óra kipróbálására is, amely a vasárnapi programsorozatot nyitja meg a Studio Aeden jóvoltából.

Kiemelt figyelmet kap a divatfotográfia területe, ugyanis Martin Wanda, nemzetközi szinten is elismert fotográfus osztja meg tapasztalatait és ismerteti divatfotózás világában megvalósított karrierútját, amelyet a nap további részében Maróy Krisztina, a GLAMOUR magazin alapító-főszerkesztője által moderált kerekasztal-beszélgetés követ Tombor Zoltán és Almási J. Csaba fotográfusok közreműködésével.

Vasárnap Pat Domingo, nemzetközileg elismert street style fotós a fotográfia hatásmechanizmusáról mesél a közönségnek, amelyet nyereménysorsolással egybekötött képszerkesztési és street style fotózási workshop követ. A sikeres, hazai divatszcénából indult nemzetközi karrierutak történeteiből szombaton Gergei Erdei multidiszciplináris művész, vasárnap Mattioner sminkmester, Albert Melinda tervező, valamint Luzsi Tímea jelmeztervező és Hegedűs Dóra divat- és jelmeztervező adízelítőt. A beszélgetéseket A Fashion Hub házigazdája, Csalár Bence divatújságíró- és szakértő moderálja. Huszár Fanni, digitális divattervező egy interaktív digitális installációval vezeti be a közönséget a legmodernebb divat világába, míg az ADIS is OK Evening Session izgalmas zenei élményekkel készül.

https://bcefw.com/

https://bcefw.com/brands

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

Budapest Central European Fashion Week

A Magyar Divat & Design Ügynökség 2018-as megalakulása óta rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Weeket. Az esemény évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők, az influenszerek, valamint a hazai és a nemzetközi média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben. A hazai divat- és designipari rendezvények hozzájárulnak Magyarország turisztikai vonzerejének és a nemzetgazdaság növekedéséhez, láthatóságot biztosítanak a magyar márkáknak, továbbá nemzetközi megrendeléseket eredményeznek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr8818483301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása