MAKE UP REVOLUTION - I LOVE CHOCOLATE - GALACTIC

2020. február 11. - persica

Galactic

Az I Heart Revolution galaktikus csokoládé palettájával igazán "földönkívüli" sminket varázsolhatsz Magadnak. Rózsaszín, kék és földszínek, kozmikus csillogású árnyalatok keveréke a galaktika legkreatívabb megjelenése érdekében.

Vegán és állatkísérletmentes.

Termékeinket megtalálod bizonyos Rossmann üzletekben, az üzletlista a Makeup Revolution Magyarország Facebook oldalán elérhető.

A termékekről további információt a Facebook és Instagram oldalunkon találsz:

https://www.facebook.com/MakeupREVOLUTIONMagyarorszag/

https://www.instagram.com/makeuprevolutionhungary/

I HEART REVOLUTION - I LOVE REVOLUTION

Már a Rossmannban az I Heart Revolution szemet és orrot gyönyörködtető csokipalettái!

Csokoládé…a szó, amely azonnal elcsábítja érzékeinket, amelyről valamennyiünknek az a semmihez sem hasonlítható aroma, illat, szín és életérzés jut eszünkbe, amely apró kényeztetést jelent a mindennapokban és – ha csak egyetlen pillanatra is – de képes ellazítani, kizökkenteni rossz hangulatunkból. Fedezd fel most a csokoládé ihlette I Revolution palettákat és engedd, hogy rabul ejtsenek a káprázatos színek és az ínycsiklandó illatok, mindez vidám tábla csokoládéra dizájnolt palettákba rejtve.

MEGMUTATOM MIND A KILENC CSODÁLATOS PALETTÁT, ÉS ELOLVASHATOD KEDVENC ÁRNYALATAID MIKÉNT CSÁBÍTANAK EGY CSOKOLÁDÉ FORMÁJÚ CSODÁS PALETTÁBAN....

I Chocolate Paletták: 

Galacti,  Viole,  Nudes,  24K Gold,  Orange,  Rose Gold,  Elixir,  Golden Ba,  Chocolate and Peache, 

A termékeket megtalálod bizonyos Rossmann üzletekben, az üzletlista a Makeup Revolution Magyarország Facebook oldalán elérhető.

https://www.facebook.com/MakeupREVOLUTIONMagyarorszag/

https://www.instagram.com/makeuprevolutionhungary/

A LEGO CSOPORT ÉS AZ AUTOMOBILI LAMBORGHINI BEJELENTETTE EGYÜTTMŰKÖDÉSÉT

Az első LEGO® Technic™ Lamborghini szett 2020 nyarán válik világszerte elérhetővé

A LEGO Csoport bejelentette az olasz szuper sportautókat gyártó Automobili Lamborghini és a LEGO® Technic™ együttműködését. Utóbbi olyan építési rendszer, ami lehetővé teszi a nagyobb gyerekek és a felnőttek számára a még összetettebb modellek megalkotását.

Az új 1:8 méretarányú szett 2020 nyarától lesz elérhető a LEGO Technic Ultimate sorozat harmadik modelljeként, olyan, népszerű elődök után, mint a 2016-os Porsche 911 GT3 RS és a 2018-ban megjelent Bugatti Chiron. Az elmúlt 50 évben az Automobili Lamborghini gyönyörű tervezésű, ikonikus szuper sportautókat gyártott. Ennek az új együttműködésnek a keretében a Lamborghini és a LEGO Technic egyesíti erőit, és valami olyat hoznak létre közösen, ami képviseli azt a mérnöki kiválóságot és kifinomult dizájnt, amiről mindkét vállalat híressé vált. A sebességváltók, a differenciálművek és a sebességváltó rendszerek megépítésének lehetőségével a LEGO Technic egy magas színvonalú építési élményt kínál, amit sok rajongó kihívásokkal telinek talál, mégis úgy érzik, megéri belevágni. A LEGO Technic által bárki megtanulhatja, hogyan „Építsd meg az igazit!”

„Az Ultimate sorozat korábbi modelljeinek, a Porschénak és a Buggattinak a sikerét követően kulcsfontosságú volt számunkra, hogy ismét egy olyan új partnert találjunk, akinek ikonikus járművét összetéveszthetetlen dizájn és innovatív technológia jellemzi” – mondta Niels Henrik Horsted, a LEGO Technic marketingigazgatója, aki szerint tökéles választás egy olyan vállalattal együttműködni, mint az Automobili Lamborghini.

„A LEGO Csoport generációkat nyűgöz le a szépségesen egyszerű vagy akár rendkívül összetett szerkezeteivel. A digitális korban, ahol a szórakozás gyakran egy képernyőn keresztül történik, a LEGO Csoporttal való együttműködésünk lehetővé teszi a lelkes építőknek, hogy a valóságban újra alkossanak egy szuper Lamborghini sportautót, annak minden részletével, egy olyan egyedülálló modell formájában, amely pont olyan, mint az eredeti autó” – tette hozzá Katia Bassi, az Automobili Lamborghini marketing és kommunikációs igazgatója.

A LEGO Technic Lamborghini modell 2020. június 1-jén jelenik meg a LEGO márkaboltokban és a LEGO webshopjában, míg szélesebb körben 2020 augusztusától lehet majd beszerezni. További részletek a LEGO Technic Lamborghini készletről a későbbiekben derülnek majd ki.

Az Automobili Lamborghiniről

Az 1963-ban alapított Automobili Lamborghini vállalat központja az észak-olaszországi Sant’Agata Bolognese településen található.

Az Automobili Lamborghini 2017-ben bevezette harmadik modelljét, a Lamborghini Urust, az első szuper SUV-ot. Ez az autó egy új távlatot nyit a luxus kategóriában mind az erőt, a teljesítményt, a vezetési dinamikát, az egyedi dizájnt, a luxust és a mindennapi használhatóságát tekintve.

A napjainkban világszerte 160 kereskedéssel rendelkező Automobili Lamborghini fél évszázad alatt álomautók sorozatait alkotta meg, beleértve a 350 GT, Miura, Espada, Countach, Diablo, Murciélago modelleket, csakúgy, mint a Renventón, Sesto Elemento, Veneno, Centenario és Sián autókat.

A LEGO Csoportról

A LEGO Csoport küldetése, hogy a játék erejével inspirálja és fejlessze a holnap építőit. A LEGO kockákon alapuló LEGO játékrendszer lehetővé teszi a gyerekek és a rajongók számára, hogy bármit megépíthessenek és újraépíthessenek, amit csak elképzelnek.

A LEGO Csoportot 1932-ben Ole Kirk Kristiansen alapította a dániai Billundban, és a neve a dán Leg GOdt szavakból áll, amelyek jelentése “Játssz jól”.

LEGO Csoport még ma is egy magántulajdonban álló családi vállalat, amelynek székhelye a dániai Billundban található. Azonban termékeit világszerte több mint 140 országban értékesítik. További információért látogasson el a www.LEGO.com oldalra.

HALÁLOS IRAMBAN SZETTEL BŐVÍTI EGYÜTTMŰKÖDÉSÉT A UNIVERSAL BRAND DEVELOPMENT ÉS A LEGO CSOPORT

A Universal Brand Development és a LEGO Csoport kibővítette licenszegyüttműködését, amely most már a Universal Pictures saját fejlesztésű, rekordokat döntő márkájára, a Halálos iramban filmsorozatra is kiterjed. Ez az új együttműködés egy 2020 tavaszán megjelenő LEGO® Technic™ szett formájában valósul meg. A Halálos iramban sorozat 9. része 2020 májusától érkezik a mozikba.

A Halálos iramban sorozat kasszasikere új, szórakoztató módokon folytatódik – videójátékokkal, új animációs sorozatokkal, és most már építőjátékkal is” – mondta Joe Lawandus, a Universal Brand Development globális játék és hardline termékekért felelős alelnöke és vezérigazgatója. „A rajongók minden korosztálya imádni fogja, hogy ezzel a LEGO Technic szettel megépítheti a Halálos iramban filmekből ismert álomautóját.”

„A valósághű és részletgazdag LEGO Technic és az akciódús Halálos iramban franchise találkozása tökéletes párosítást eredményez. Mindkét franchise a kreativitásról és a menő autókról híres, ezért nagyon izgatottak vagyunk, hogy a Universallal együtt dolgozhatunk ezen a nagyszerű terméken, amit a LEGO Technic és a Halálos iramban rajongók egyaránt imádni fognak!” – mondta Jill Wilfert, a LEGO Csoport szórakoztatóipari licenszeiért felelős alelnöke.

A valósághű részletekkel ellátott menő Technic szettek építési rendszere kihívásokkal teli építési élményt kínál a nagyobb gyerekek és a felnőttek számára egyaránt.

A 10 éves kortól ajánlott LEGO Technic Halálos iramban szett 2020. április 27-től lesz elérhetővé az üzletekben.

A Halálos iramban Franchise-ról

A sorozatban megjelenő kilenc film során, ami az évek során egyre több nézőt ragadott magával, és közel 6 milliárd dollárt hozott a pénztáraknál világszerte. A Universal Pictures rekordokat döntő, saját fejlesztésű franchise-aként mára a stúdió legjövedelmezőbb és leghosszabban futó produkciója. A filmeket és a stábtagokat a social médiában követő rajongóknak köszönhetően az aktív franchise-ok legnagyobbikává nőtte ki magát. A Halálos iramban 8 megjelenésével – amely minden idők legjobb nyitóhétvégéjével debütált a mozikban világszerte – a nagy kasszasikerű franchise bővítette kínálatát, játékoktól kezdve videójátékokon át vadonatúj animációs sorozatot és egy sikeres spin-off franchise-t vezetett be. A Halálos iramban sorozat kilencedik része 2020 májusától érkezik majd a mozikba.

A Universal Brand Developmentről

A Universal Brand Development irányítja a vállalat szellemi tulajdonainak, franchise hálózatainak, karaktereinek és történeteinek innovatív fizikai is digitális termékek, tartalmak és fogyasztói élmények által való terjesztését. A franchise márkák menedzselése mellett a Universal Brand Development alap üzletágai közé tartoznak a vállalat kiterjedt portfóliójában található fogyasztói termékek, játékok és digitális felületek is, amelyek az alábbi cégek által alkotott szellemi tulajdonnak minősülnek: Universal Pictures, Illumination, DreamWorks Animation és NBCUniversal kábel és televízió. A Universal Brand Development az NBCUniversal részét képezi, és a Comcast Corporation leányvállalata.

A LEGO Csoportról

A LEGO Csoport küldetése, hogy a játék erejével inspirálja és fejlessze a holnap építőit. A LEGO kockákon alapuló LEGO játékrendszer lehetővé teszi a gyerekek és a rajongók számára, hogy bármit megépíthessenek és újraépíthessenek, amit csak elképzelnek. A LEGO Csoportot 1932-ben Ole Kirk Kristiansen alapította a dániai Billundban, és a neve a dán Leg GOdt szavakból áll, amelyek jelentése “Játssz jól”. LEGO Csoport még ma is egy magántulajdonban álló családi vállalat, amelynek székhelye a dániai Billundban található. Azonban termékeit világszerte több mint 140 országban értékesítik.

További információért látogasson el a www.LEGO.com oldalra. 

Valentin-napi ajándéktippek

Közeledik a szerelem ünnepe, a Valentin-nap, amikor kifejezhetjük a párunknak, hogy mennyire fontos számunkra. Az évek során már minden ajándékötletet bevetettél, és most tanácstalan vagy? Íme, 3+1 költségtakarékos ajándéktipp Magyarország legnagyobb outlet-központjától, a Premier Outlettől.

Az angolszász országokból eredő Valentin-nap, magyarul Bálint-nap a 20. század végétől kezdett elterjedni az egész világban, így hazánkban is. A szerelmesek ünnepén apró kedvességekkel, romantikus gesztusokkal lepjük meg a párunkat, ezzel is kimutatva, hogy mennyire fontos nekünk. Néha azonban nehéz megtalálni a legmegfelelőbb ajándékot, így a Premier Outlet összegyűjtött pár remek pénztárcabarát ötletet.

Parfüm

Az egyik klasszikus ajándékötlet, a parfüm, amivel mind a hölgyeket, mind az urakat meglepheted. Ha bizonytalan vagy a legmegfelelőbb illatot illetően, akkor a hölgyeknek tavaszias, virágos, az uraknak pedig friss, fás illatot javaslunk. Nézz körül Parfümoutlet üzletünkben és biztosan megtalálod a tökéletes ajándékot.

Elegáns ing vagy fehérnemű

Bálint-napon az egyik legnépszerűbb meglepetés a fehérnemű, amivel a hölgyek nem csak magukat, hanem a párjukat is meglephetik. Ha igazán csinos darabra vágysz, nézz körül Triumph üzletünkben. Férfiaknak pedig egy elegáns ing, vagy nyakkendő a legszuperebb választás. Ha prémium minőségű ingeket szeretnél, nézz körül Pierre Cardin és Cinque üzleteinkben.

Közös sportolás, kikapcsolódás

Idén ajándékozz szerelmednek egy felejthetetlen élményt és menjetek el kirándulni. Az aktív pihenéshez elengedhetetlen egy kényelmes tréningruha és sportcipő, valamit egy trendi hátizsák. Ha hiányzik egy-egy sportos darab a gardróbodból, akkor érdemes ellátogatnod Budmil, Nike, Converse üzleteinkbe. 

Könyv

Ha a korábbi években már ellőtted a virágot, az édességet és a közös vacsora élményét, akkor idén érdemes a könyvesboltok felé venni az irányt. Hiszen nincs is jobb egy pörgős nap után kicsit hátradőlni és belefeledkezni egy szerelmes regénybe, versbe. Valentin-nap alkalmából Alexandra könyvesboltunk több száz romantikus regényre kínál szuper kedvezményt.

Ha különleges ajándékkal szeretnéd meglepni a szerelmed, akkor látogass el Premier Outletbe, ahol Valentin-nap alkalmából február 10-16. között akár 70%-os kedvezményekkel várunk. A több mint száz divatmárkát kínáló outlet-központunkban keresd üzleteink különleges Valentin-napi ajánlatait és lepd meg kedvesed, barátaid, családtagjaid, vagy magadat egy akciós darabbal.

https://www.premieroutlet.hu/

Millió között is megtalálod!

A Coca-Cola különleges plakátjaival kíván boldog Valentin-napot

Megtalálni azt, aki megdobogtatja a szívünket, az egyik legkülönlegesebb élmény. A Valentin-nap ezt az érzést ünnepli. Ebből az alkalomból a Coca-Cola is különleges plakátokkal rukkolt elő, amelyen üdítőitalos kupakokkal üzeni: milliók közt is megtaláljuk a hozzánk illő társat.

A plakátokon a kék tömegből egyből kitűnik az egyetlen piros, ami a Coca-Cola és a szerelem ikonikus színe. Persze mindenki egyedi, mindenkinek más az ízlése, így a legideálisabb partner is mindenki számára más. De amikor találkozunk vele, sokszor nyomban ráismerünk: ő az! Az üdítőitalgyártó cég szerint ugyanígy megtaláljuk a hatalmas kínálatból a kedvenc márkánkat, és azon belül is a nekünk leginkább tetsző ízt.

A Coca-Cola ezzel kíván boldog Valentin-napot mindenkinek – azoknak is, akik már megtalálták a szerelmüket, vagy épp a legjobb barátjukat, lelki társukat. És azoknak is, akikre ez még ezután vár. 

A februári budapesti plakátkampány apropóját a Valentin-nap adta, de ezt követően minden hónapban más-más plakátokkal, üzenettel találkozhatnak a járókelők. Minden hónapban egy épp aktuális eseményre vagy egy fontos értékre, témára reflektál majd a Coca-Cola 50 darab citylightja a fővárosban. 

A Coca-Cola Company-ról

A Coca-Cola Company (NYSE: KO) teljes üdítőitalportfóliót gyártó vállalat, amely több mint 500 szénsavas és szénsavmentes márkát forgalmaz a világ több mint 200 országában. A vállalat Coca-Cola márkáin kívül portfóliónkba tartozik a világ legértékesebb üdítőitalmárkáinak jelentős része, mint az AdeZ növényi alapú italok, az Ayataka zöld tea, a Dasani vizek, a Del Valle dzsúszok és gyümölcsitalok, a Fanta, a Georgia kávé, a Gold Peak teák és kávék, az Honest Tea, az innocent smoothie-k és dzsúszok, a Minute Maid/Cappy dzsúszok, a Powerade sportitalok, a Simply gyümölcslevek, a smartwater, a Sprite, a vitaminwater, valamint a ZICO kókuszvíz. Folyamatosan alakítjuk portfóliónkat, csökkentjük termékeink cukortartalmát, és innovatív termékeket vezetünk be a piacra. Jelentős erőfeszítéseket teszünk emellett ökológiai lábnyomunk csökkentése érdekében azáltal, hogy visszapótoljuk az italgyártás során felhasznált vizet és népszerűsítjük az újrahasznosítást. Palackozó partnereinkkel közösen a Coca-Cola rendszerében több mint 700,000 embert foglalkoztatunk, így világszerte gazdasági lehetőségeket biztosítunk a helyi közösségeknek. További információért látogassa meg a Coca-Cola Journey-t a www.coca-colacompany.com  oldalon, kövessen minket a Twitteren, az Instagramon, a Facebookon és a LinkedInen.

BOCUSE D’OR: FÉNYES HUNGUEST HOTELS SIKEREK

Kelemen Roland, a hajdúszoboszlói Hunguest Hotel Aqua-Sol szakácsa 2. helyezést ért el a magyarországi Bocuse d'Or döntőjén. Ugyanitt került megrendezésre a Sirha Budapest Desszert Verseny, ahol Vaszilovics Ádám (Hunguest Hotel Pelion) és Szőke Adrienn (Hunguest Hotel Helios) cukrászaink szintén ezüstérmet szereztek.

A magyar Bocuse történetének talán legkiélezettebb versenye zajlott szerdán Budapesten, hiszen 6 profi csapat indult a dicsőségért, kettő Michelin-csillagos szakmai sztár is szerepelt a mezőnyben. A több mint 5 órás megmérettetésen végül Veres István, a budapesti Babel étterem séfje nyerte a nemzetközi szakácsverseny magyarországi döntőjét, így ő képviselheti az országot a májusi európai döntőn. Kelemen Roland, a Hunguest Hotel Aqua-Sol szakácsa a 2. helyezés mellett két különdíjat is bezsebelt: a S.Pellegrino fenntarthatósági különdíját, illetve a legjobb halételnek járó díjat. Az ezüstérem értékét csak tovább növeli, hogy a dobogósok közül ő volt az egyetlen szállodából érkezett séf, aki nem a’la carte konyhán dolgozik. Az idén első ízben felajánlott fenntarthatósági díjjal a takarékos alapanyag-felhasználást és a szelektív hulladékgyűjtést, valamint a nem újrahasznosítható műanyagok használatának minimalizálást jutalmazták. Kelemen Roland az elismerés birtokában elutazhat a március 28-30. között Ljubljanában zajló European Food Summitra, amelyen a világhírű szlovén séf, Ana Roš is részt vesz. A rendezvény a fenntartható élelmiszerhasználatról szóló diskurzus egyik legfontosabb platformja.

A fiatal szakács 2010-től 2013-ig hajdúszoboszlói szállodában töltötte tanulóéveit, 2013 óta dolgozik az Aqua-Solban szakácsaként.

Kelemen Roland 2018-ban részt vett a Luxemburgban megrendezett Gasztronómiai Világbajnokságon (EXPOGAST CULINARY WORD CUP), valamint 2016-ban az erfurti Szakács Olimpián; mindkét megmérettetésről ezüstéremmel tért haza.

A versenyen munkáját Fenyő Nándor (szakácstanuló, Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskola, Debrecen) segítette, felkészülését Vomberg Frigyes séf, Németh László (Hunguest Hotel Aqua-Sol executive séf), valamint Dinnyés Csaba (Hunguest Hotels Központ) koordinálta.

A Hunguest Hotels szállodalánc eddig is kiemelt figyelmet fordított a környezetvédelemre és a fenntartható fejlődésre, ezért is nyerte el számos szállodája a Zöld Hotel megtisztelő címet. A tulajdonos Opus Global Nyrt. menedzsmentje ennek fényében is külön gratulál Kelemen Rolandnak és csapatának a 2. helyezéshez és a fenntarthatósági különdíjhoz.

Lecsót főztek a Közékeztetési szakácsversenyen

Megrendezték az év legrangosabb élelmiszer- és vendéglátóipari szakkiállítását, a Sirhán a Közékeztetési szakácsverseny, aminek idei versenyfogása a lecsó volt. A versenyt a tizenkét induló csapat közül a Hungast Pécs nyerte meg, akik egyben megkapták a Metro leginspirálóbb menünek járó díját is. A főzés előtt a friss alapanyagokat a Metro kitelepült zöldségpiacáról válogatták össze a séfek. 

A lecsó tulajdonképpen főzelékként vagy zöldségraguként értelmezhető, hiszen az alaprecepthez a zsiradékon és a fűszereken kívül csak zöldségek (1 hagyma, 2 paradicsom, 4 paprika) kellenek. A zöldségek a közétkeztetési rendeletben és a legfrissebb táplálkozási ajánlásban, az OKOSTÁNYÉR®-ban is a naponta fogyasztandó élelmiszerek közé tartoznak. A szükséges gyakoriságot korcsoportonként, illetve a biztosított étkezések száma szerint írja elő a jogszabály. Az adagok nagysága is korcsoportonként változik. A közétkeztetésben az étlaptervezésnél figyelembe kell venni a szezonalitást és a változatosságot, tehát hogy ne primőr alapanyagokból készüljenek az ételek és ne ismétlődjenek túl gyakran. Szabályozott a felhasználható zsiradék mennyisége is, és bár a hagyományos lecsó szalonnával készül, ez minimális mennyiségben kerülhet csak az ételbe a menzákon. A lecsónak számos változata létezik, az alaprecept rengeteg hozzávalóval kiegészíthető. A közétkeztetésben azonban nem szerepelhet a kolbászos/szalonnás változat, mert nem adható 23-30%-nál magasabb zsírtartalmú húskészítmény, a szalonna is csak a hagyma párolásához szükséges mennyiségben használható és a csípős paprikát sem javasolják a gyermekétkeztetésben. 

Lecsó a magyar konyhában

A lecsó a magyar konyha egyik klasszikus fogása, amelyet vélhetően az 1870-es években itt megtelepedett bolgárkertészek hoztak be a hazai gasztronómiába. Az alaprecept szerint a hagymát zsiradékon, klasszikusan disznózsíron vagy szalonnán, korszerűbben semleges ízű olajon megpirítjuk, erre kerül a felkarikázott paprika és a cikkekre vágott paradicsom, só. Az alapreceptben ezeken kívül nem szerepel más, de sokszor tesznek bele fűszerpaprikát, borsot, majorannát is. A lecsót leginkább egytálételként fogyasztjuk, ilyenkor gazdagítjuk tojással, kolbásszal, virslivel, illetve rizzsel, burgonyával, tarhonyával, esetleg kenyérrel, de mehet bele szinte bármilyen más zöldség is, pl. zöldbab, gomba vagy cukkini. Az alapétel köretként remekül illik sült húsokhoz vagy sült libamáj mellé, és fűszerként is megjelenik számos magyaros ételben. A kevés zsiradékkal készült változat minden további nélkül beilleszthető az egészséges táplálkozásba, például tojással és barna rizzsel kiegészítve egy könnyű, olcsó, húsmentes családi vacsora lehet. A Metro áruházakban több mint tízféle paradicsomból, paprikából és hagymából válogathatunk össze hozzávalókat a lecsóhoz. Gálicz István, a Metro Gasztroakadémia vezetőséfje azt ajánlja, hogy készítsük el a vöröshagyma helyett a kissé édeskésebb salottahagymából készült alappal, klasszikus fürtös paradicsommal és a tévépaprika mellé mindenképpen tegyünk kápiát is!

Lecsó a nemzetközi gasztronómiában:

A magyar lecsóhoz hasonló fogás több nemzet konyhájában is megjelenik:

a francia ratatouille a paprika, paradicsom, hagyma mellett cukkinit és padlizsánt is tartalmaz, fűszerként petrezselyem és fokhagyma is van benne

olasz peperonatában fokhagyma, olívaolaj és petrezselyem is van a magyar lecsó hozzávalóin kívül

a spanyol pisto a miénkhez képest színesebb, burgonya, cukkini és padlizsán, sima paprika helyett pedig kaliforniai paprika van benne, olívaolajjal, sóval és borssal készül

a török menemen a hagyma-paprika-paradicsom triót tojással gazdagítja

a bolgár/szerb dzsuvecsben a klasszikus alapanyagokhoz padlizsán és rizs kerül

a közel-keleti shakshouka a török recepthez hasonló, de római köménnyel és petrezselyemmel ízesítik

A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala

Az LG futurisztikus kijelzőrendszere széles betekintési szöget, egyedi dizájnlehetőségeket és fejlett ember-gép kapcsolódási felületet kínál 

Az LG Electronics P-OLED technológiájú műszerfalával mutatkozott be a 2021-es Cadillac Escalade, amely ezzel a legelső olyan kereskedelmi forgalmazásra szánt jármű, amelybe hajlított OLED kijelzőt építettek.

A P-OLED kijelző központi elem a Cadillac ikonikus SUV modelljének teljesen új dizájnnal érkező változatában, amely az első, az LG P-OLED digitális műszerfal-megoldását alkalmazó jármű. A 38 hüvelykes kijelző három különálló P-OLED panelből áll, melyek közül a legnagyobb 16,9 hüvelykes képátlójú. A három hajlított képernyő az alapvető járművel kapcsolatos információk megjelenítésével kiváltja a hagyományos műszerfalat, valamint infotainment-kijelzőként az audio-, video- és navigációs tartalmak megjelenítéséért felelős központi rendszert is. 

Az Escalade ultramodern fedélzeti rendszere olyan funkciókat kínál, mint például a kiterjesztett valóság (Augmented Reality, AR) alapú navigáció és az éjszakai mód — ezek mind az LG által fejlesztett szoftveres háttérre épülnek. Az LG fejlett szoftvermegoldása teljesíti az ISO közúti járművek funkcionális biztonságára vonatkozó nemzetközi követelményeit, ezáltal pedig ASIL (Automotive Safety Integrity Level, az ISO 26262 által meghatározott kockázati osztályozási rendszer) besorolást kapott.

Az IHS Markit piackutató vállalat előrejelzése szerint a globális autóipari kijelzőpiac forgalma a tavalyi 7,8 milliárd dollár után 2023-ra 10,5 milliárd dollárra bővül majd. A P-OLED technológiájú kijelzőket a széles betekintési szög, a hajlíthatóság és a kiváló grafikus megjelenítés teszi alkalmassá arra, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható járművekben is megállják a helyüket. Az OLED kijelzőmegoldások könnyű személyre szabhatósága és példátlan vékonysága szintén előnyös az olyan prémium autógyártók számára, melyek törekednek arra, hogy rendszeresen új innovációkkal lepjék meg az újdonságokra nyitott vásárlóközönségüket.

 „Az, hogy a P-OLED technológia egy olyan legendás márkanév támogatásával debütálhat, amilyen a Cadillac nem csupán megtiszteltetés számunkra, de bizonyítéka annak is, hogy autós megoldásaink az iparág legjobbjai közé tartoznak” — mondta Kim Jin-yong, az LG járműalkatrész-üzletágának elnöke. „Azt a sok évnyi tudást és tapasztalatot, amelynek felhalmozásával az LG globálisan is vezető szerephez jutott az OLED televíziók piacán, most az autós felhasználói élmény fejlesztésében kamatoztathatjuk.”

Utolsó pillanatos Valentin-napi tippek

A mindennapos rohanás közepette könnyen elfeledkezhetünk a Valentin-napról, így beleeshetünk abba a hibába, hogy február 14-én kapkodva választunk olyan ajándékot, ami aztán a szekrény alján végzi. Szerencsére azonban még nincs késő: ha eddig nem kezdtünk el készülni rá, akkor tippjeink segítségével akár az utolsó pillanatokban is tökéletes napot varázsolhatunk a párunknak. 

Frissítő kezdés

A Valentin-nap nem csak az esti programról szól, így akár már reggel is előrukkolhatunk egy kis kedvességgel. Keljünk fel egy kicsit korábban, és lepjük meg a párunkat munka előtt egy kávékülönlegességgel – például egy ízletes cappuccinoval vagy egy lágy latteval – és ezzel együtt természetesen egy meghitt kávészünettel. Ha szeretnénk egy-két finom falatot is a frissítő ital mellé, válasszunk péksüteményt vagy akár egy étcsokoládé-válogatást. Ennek a kis figyelmességnek köszönhetően már biztos, hogy vidámabban indul a nap.

Prémium gondoskodás

Ki mondta, hogy az ajándék csokoládék ideje lejárt? Ha az utolsó pillanatban vásárolnánk meglepetést, tökéletes választás lehet egy gourmet édesség, amelynek nem csak a csomagolása elegáns, de egyben izgalmas gasztronómiai élményt nyújt. Már az OMV kínálatában is megtalálhatók a csúcsminőségű chocoMe termékek, így akár hazafelé is válogathatunk többek között a fehércsokoládéval bevont málna, a mangóval töltött étcsokoládé lapok és a pekándiós - sós karamellás tejcsokoládé között. Külön-külön, de akár szortimentként is felejthetetlen ízélményt ajándékozhatunk partnerünknek.

Otthoni romantika

Ha este egy közös programmal lepnénk meg párunkat, nem feltétlen kell várólistás éttermekben vagy zsúfolt mozikban gondolnunk. Akár az otthonunkban is eltölthetünk egy romantikus estét, anélkül, hogy előtte napokat készülődnénk, vagy szerveznénk. Elég, ha a munkából hazafele beszerzünk egy üveg, különleges bort és egy hozzáillő gourmet édességet – és már meg is vannak az ideális randi kellékei. Az OMV töltőállomásokon akár a bor kiválasztásában is segítenek nekünk, így csak rajtunk áll, hogy közös borkóstolás vagy meghitt filmezés lesz a program.

Legyen szó Valentin-napról, Nőnapról vagy más különleges alkalomról, az OMV-nél megtalálhatjuk az ideális, prémium ajándékot. Február 10-től a csúcsminőségű, chocoMe termékek kedvezményesen elérhetőek a résztvevő töltőállomásokon.

https://www.omv.hu/hu-hu/chocome

…MINT ÜSTNEK ZENGÉSE

2020. február 16. 19.30 Pesti Vigadó

1848-49-ről nekünk forradalom jut eszünkbe, szabadságharc és bukás. Robert Schumann valaha lelkesedett az új eszmékért, ebben az időben azonban a tűz már lelohadt. Látomások gyötörték, s egy kortársi beszámoló szerint ilyen hallucinációk törtek rá akkor is, amikor Byron Manfrédjához komponált színpadi kísérőzenét (1848). Ebből manapság általában a nyitányt halljuk. A következő esztendőben Schumannt végképp elkeserítették az események. Nem értette, Drezdában miért éppen egy zenész vezeti a nagy politikai felfordulást. Richard Wagnernek hívták ezt a nyughatatlan muzsikust, akinek aztán menekülnie kellett német földről. Schumann a komponálásba menekült a kényelmetlen valóság elől: számos darabot írt, egyebek mellett egy versenyművet négy kürtre és zenekarra. A német erdő, a vadászat zenéjét. Furcsa véletlen, hogy ugyanebben az évben hangozhatott el a nyilvánosság előtt első ízben egy fiatalon elhunyt mester még tizenéves korban írt c-moll szimfóniája. Mint Schubert oly sok alkotása, ez is elfeledve lappangott keletkezése után több mint három évtizedig. Tragikus – mondanánk, de ezt a jelzőt megelőlegezte a szerző, aki maga nevezte így művét. Kevésbé tragikus a hangverseny nyitószámaként elhangzó f-moll fantázia sorsa. Schubertnek ezt a művét mindig is szerették a zongoristák. Dohnányi például annyira, hogy zenekarra hangszerelte.

A program:
Franz Schubert – Dohnányi Ernő f-moll fantázia, D. 940
Robert Schumann Hangversenydarab négy kürtre és zenekarra, op. 86

Robert Schumann Manfréd-nyitány, op. 115
Franz Schubert IV. (c-moll, „Tragikus”) szimfónia, D. 417

Közreműködik:
Gál László kürt
Kutas Dávid kürt
Maruzsa Tibor kürt
Rákos László kürt
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Kovács János karmester

A korábbi LG tévéken is elérhetővé válik az Apple TV és az Apple TV+

Számos 2019-es és 2018-as modellt is érint a frissítés

Az LG Electronics (LG) azután, hogy a CES-en bemutatta Apple TV applikációval felvértezett idei okostévé-kínálatát, a 2019-es modellév számos típusa esetében szintén elérhetővé teszi ezt az alkalmazást, több mint 80 országban. A főmenüből könnyen elérhető Apple TV alkalmazással az LG okostévék tulajdonosai egyszerűen előfizethetnek az Apple új szolgáltatására, az Apple TV+-ra, így olyan népszerű, az Apple Originals kínálatába tartozó tartalmakat nézhetnek, mint a The Morning Show, a See, a Servant vagy éppen a Little America.

Az Apple TV alkalmazás segítségével a felhasználók számos Apple TV csatornára is előfizethetnek, amivel prémium minőségű, reklámmentes, online és offline egyaránt elérhető, bármikor hozzáférhető videószolgáltatásokat használhatnak, továbbá kezelhetik iTunes videógyűjteményüket, illetve több mint 100.000 filmet és tévéműsort kölcsönözhetnek ki vagy vásárolhatnak meg. Elég egyetlen kattintás az LG Magic Remote távirányítójával, és már indulhat is a szórakozás. 

Az Apple TV ideális kiegészítője az LG televízióinak, hiszen a kínálatban a Dolby Vision tartalmak bőséges választéka található meg. Az LG az elsők között kezdte használni a Dolby technológiáját és a legkorszerűbb tévéi is támogatják a Dolby Vision formátumot, amivel a tévénézők a lehető legteljesebb képi élményt, élénk színeket, nagyobb színmélységet és hihetetlenül valósághű hangzást kapják.

Az LG 2019-es modellévének tévéi támogatják az Apple AirPlay 2-t is, amelynek révén a felhasználók a televíziójukkal közvetlenül megoszthatják vagy tükrözhetik iPhone-juk, iPadjük vagy Mac számítógépük tartalmait. A tévék zenelejátszásra szintén alkalmasak, továbbá szinkronizálhatóak más, a lakásban található AirPlay 2 kompatibilis hangszórókkal is. Az Apple HomeKit szintén a támogatott készülékek között van, így a felhasználók könnyen és biztonságosan irányíthatják tévéjüket az iPhone-on vagy az iPaden futó Home applikáción keresztül, illetve hangvezérléssel, a Siri digitális asszisztenst utasítva.

A 2019-es modellév LG tévéi közül mostantól az összes OLED televízió, valamint az SM9X és az SM8X sorozatba tartozó NanoCell készülékek felhasználói élvezhetik az Apple TV, az AirPlay 2 és a HomeKit szolgáltatásait, illetve még februárban csatlakoznak ehhez a körhöz az UM7X és az UM6X sorozatba tartozó UHD tévék is. Az Apple TV alkalmazás és az Apple TV+ már kezdetektől elérhető a 2020-as modellév televízióin, a 2018-as készülékek pedig ez év során kapják meg ezeket a funkciókat, egy firmware-frissítés keretében.

„Az LG továbbra is azon dolgozik, hogy a csúcsminőségű képi megjelenítést és magas fokú felhasználói kényelmet támogató technológiai innovációkon keresztül a legjobb otthoni szórakoztatási élményt kínálja” — mondta Park Hyoung-sei, az LG szórakoztató elektronikai üzletágának elnöke. „Azzal, hogy még több tévé esetében válik elérhetővé az Apple TV alkalmazás és az Apple TV+, újra bizonyítjuk elkötelezettségünket aziránt, hogy megfeleljünk vásárlóink elvárásainak és hozzáadott értékkel lássuk el termékeinket.”

CATRICE 2020

NATURAL PERFECTION & INGREDIENTS

Az egyéniségek egyedi szépségének hangsúlyozásához a CATRICE a következő szezonban a NATURAL PERFECTION & INGREDIENTS trendre támaszkodik, és olyan termékeket mutat be, amelyek segítik minden beauty szerelmesnek kiemelni a természetes szépségét.

A STRONG PERFORMANCE stílus olyan termékeket kínál, amelyek minden élethelyzetben verhetetlen hosszantartó hatással és nagy hatékonysággal biztosan ellenállnak minden kihívásnak.

A CATRICE emellett a SURPRISE EFFECTS & COLOURS & FINISHES trendet kínálja azok számára, akik szeretik a meglepő, nem mindennapi szépséghíreket.

Természetes szépség,Teljesítmény és Beauty újdonságok– a CATRICE-től.

INSTANT AWAKE KORREKTOR: Mi a szépség titok a szem alatti nem kívánt sötét karikák elleni küzdelemben és a friss megjelenés érdekében? Az Instant Awake korrektor! Közepes fedésének és könnyű, építhető textúrájának köszönhetően friss, üde megjelenést és sima, de természetes matt végeredményt kínál. A kiváló minőségű, tápláló összetevők hidratáló hatásúak, garantálják a ráncok eltüntetését és láthatóan csökkentik a kis szarkalábakat. A puha szivacsos applikátor lehetővé teszi a pontos alkalmazást a szem belső szemzugában is. A wake-up hero-nk három árnyalatban kapható – használjuk reggeli vagy nap közbeni felfrissítéshez.

Manapság a belső és külső természetesség a beauty-hitvallásunk. Végül is a belső szépségünk a külső megjelenésünkön is tükröződik - így nincs szükségünk több réteg sminkre. A megfelelő beauty kiegészítőkkel természetes módon emelhetjük ki egyéni szépségünket anélkül, hogy látszódna, hogy ki vagyunk sminkelve. Azonnali természetes tökéletességért.

PRIME AND FINE ANTI-RED PRIMER: A sokak által kedvelt kender régóta aktív ápolási alkotóelem pozitív tulajdonságai miatt: ismert a bőrnyugtató hatásáról és segít a bőrpirosság eltüntetésében is. Az új kenderolajjal dúsított Prime and Fine Anti-Red Primer ideális az alapozás előtt. Zöld árnyalatának köszönhetően semlegesíti a vöröses bőrfelületeket, emellett a kenderolaj kiegyenlíti a szabálytalanságokat is. A primer könnyen felvihető, hidratál és könnyű, de tápláló textúrájának köszönhetően kellemes viseletet nyújt.

HYDRO PLUMPING SZÉRUM: A bőrápolás és a smink fanatikusok tudják: a bőrápolás az első lépés a szebb arcbőr eléréséhez. Megteremti az alapot és előkészíti a bőrt a tökéletes sminkhez. A Catrice az első, sminkelés előtt használandó bőrápoló termékével, a Hydro Plumping szérummal, most kibővíti kínálatát. A Hydro Plumping szérum fő alkotóelemei a 1,5 százalékos hialuronsav, amely hidratálja és szemmel láthatóan dúsítja a bőrt, valamint a pantenol, amely nyugtató hatású. Vigyünk fel két csepp átlátszó szérumot a megtisztított arcra reggel és este, és óvatosan masszírozzuk be a bőrbe – a kellemes érzésű, egészséges megjelenésű, üde arc érdekében.

99% NATURAL ALAPLAKK: Még több móka garantált a 99% Natural Alaplakkal. A 99% -ban természetes alapanyagokból készült Alaplakk mindössze három összetevőt tartalmaz: vizet, sellakot és organikus alkoholt. Ez védi a körmöket és biztosítja a csodálatosan sima körömfelületet, így megfelelően felkészíthetjük a választott körömlakkra. Mindezek a tipikus oldószeres szag nélkül. Az alaplakk megakadályozza a köröm elszíneződését és meghosszabbítja a körömlakk tartósságát. Egyszerűen vigyünk fel egy vékony réteget és hagyjuk megszáradni.

Az erős nők olyan autentikus kozmetikai termékeket akarnak, amelyek gyorsan és egyszerűen használhatók, kivételes eredményeket mutatnak, és a lehető leghosszabb ideig tartó hatást biztosítanak. Röviden, minden helyzetben támaszkodhatnak rájuk. Legyen szó üzleti találkozóról vagy randiról, a legjobb, ha a smink gyors, egyszerű és hosszantartó. Egyre több textúrát dúsítanak teljesítmény és a hatásfokozó összetevőkkel, amelyek tartóssá és táplálóvá varázsolják a termékeket. Ellenállnak a környezeti hatásoknak, vagy gyorsabban száradnak mint valaha. Ez nemcsak szebbé teszi az életet, hanem könnyebbé is.

ICONAILS GÉL KÖRÖMLAKK TALÁLD MEG A TÖKÉLETES „PIROSAT“

A trendi színek jönnek és mennek, de egy árnyalat mindig örök lesz: a piros. Most te is megtalálhatod a hozzád tökéletesen passzoló árnyalatot az ICONails géllakk “Találd meg a tökéletes PIROSAT” promóciójának segítségével. A már meglévő ICONalis szortimentben lévő 3 piros árnyalatot most 2 új tónussal egészítjük ki. Így a melegtől a hűvösig a semlegesen át mindenki megtalálhatja a bőr tónusának legmegfelelőbb piros árnyalatot. #diversityinbeauty

5 IN 1 SETTING PÚDER: Sokoldalúság: Ez az abszolút nagy teljesítményű púder mattítja a bőrt és fixálja a sminket is. Nem számít, ha a napsütésben ebédelünk vagy sellőként úszunk a vízben a nyári szünetben, vagy csak a mindennapjainkat éljük- a préselt, színtelen púder víz- és izzadásálló, 10 faktoros napvédővel védi a bőrt. Tökéletes társ a reggeli szépségrutinban vagy akár könnyedén felkaphatjuk és magunkkal is vihetjük. Bármilyen kihívást képes kezelni az 5 in 1 erejének köszönhetően.

LASHES TO KILL SEXY VOLUME SZEMPILLASPIRÁL: Drámai szempillák egyetlen réteggel? Nem probléma az új Lashes To Kill Sexy Volume szempillaspirállal. A homokóra alakú rostkefe még a legfinomabb szempillákat is befedi, azonnali dús hatást kínál és könnyen kezelhető. A mély fekete textúra a szempillák hosszúságát és dús hatását biztosítja, egyetlen mozdulattal.

BRUSH INK TATTOO SZEMHÉJTUS- VÍZÁLLÓ: A Brush Ink Tattoo Vízálló Szemhéjtus hegye mesterpontosságú: több mint 270 szálnak köszönhetően rendkívül precízen csúszik a szempillatő mentén. A szuper rugalmas tusheggyel mélyfekete, finom, egyenletes, de akár drámai tusvonalakat is létrehozhatunk egyetlen mozdulattal, mely egész nap tartó hatást ígér.

LIQUID SZEMHÉJFESTÉK-VÍZÁLLÓ: Az új, Liquid Vízálló Szemhéjfestékkel most másodpercek alatt, egyetlen mozdulattal minden eddiginél könnyebb a folyékony szemfestékek felvitele és árnyalása. A divatos árnyalatok hosszantartó és vízálló textúrája nem gyűlik össze a szemredőkbe. Matt, gyöngyházfényű és fémes hatásokkal egész nap ragyogó szemeket biztosítanak.

PRO NEXT-GEN NUDES & PRO NEON EARTH SLIM SZEMHÉJPÚDER PALETTA: A szemsmink elkészítésére, ahogy a profi sminkesek is csinálják, speciális készségekre van szükség? A kiváló minőségű, papírcsomagolású kétféle luxus CATRICE Pro szemhéjpúder palettával garantáljuk a profi megjelenést! Mindkét palettán 14 magasan pigmentált, intenzív árnyalatú, kiváló minőségű szemhéjfesték található. Akár nappali, finom, nőies megjelenés, akár rendkívüli, figyelemfelkeltő smink - a szemhéjpúderek könnyen keverhetők, varázslatos, különböző hatású felülettel rendelkeznek és sokféle szemsmink stílusra ösztönöznek. A Next-Gen Nudes Paletta rózsás nude színei, valamint a Neon Earth Paletta földes és narancssárga árnyalatai a matt hatástól a fémes csillogásig terjednek.

THE DRY ROSÉ & SMART BEIGE COLLECTION SZEMHÉJPÚDER PALETTA: A CATRICE Bestseller kollekciójába most két újdonság is érkezik: a paletták kilenc lágy rózsás és barnás árnyalatával matt és gyöngyházfényű megjelenést készíthetünk, amely biztosan egész nap tart. Az integrált highlighter és árnyékoló tónusok tökéletesen kiegészítik a szemsminket, és még mélyebbek és térhatásúak lesznek.

Akár szikrázó szájfények, szemhéjfestékek luxus pigmentekkel, vagy akár a trendi kenderolaj összetevővel való kényeztetés. Az izgalmas tulajdonságokkal rendelkező termékek egyre inkább hódítják a beauty polcokat, mert élményt, és örömet nyújtanak a változatos smink rutinban.

VOLUMIZING EXTREME AJAKDÚSÍTÓ: Forró vagy hűvös - az új Volumizing Extreme Ajakdúsítóval most ezt egyszerre érezheted! A mentol és chili összetevőknek köszönhetően az Ajakdúsító stimulálja a vérkeringést és másodpercek alatt elbűvölő dús hatást hoz létre. Végezetül egy hűvös érzést nyújtó, ragyogó, finom rosé árnyalatú végeredményt biztosít - minden tekintetben izgalmas élmény!

HEMP & MINT GLOW AJAKBALZSAM: Hemp goes Glam! Mentol összetevőjének köszönhetően az új Hemp & Mint Glow Ajakbalzsam bizsergő érzést nyújt az ajkaknak, teltebbé varázsolja, miközben a kenderolaj táplálja őket. Az ajakbalzsam felerősíti az ajkak természetes színét, így az ajkak pH-értékétől függően egyedi rózsaszín árnyalatú végeredmény érhető el. A menta kellemes, friss érzést nyújt az ajkaknak.

A Michelin exigazgatója tesztelte idén a hazai éttermeket a Dining Guide megbízásából

Véget ért a Dining Guide éttermi tesztelése. Kevesebb, mint egy hónap múlva kiderül, melyek Magyarország lejobb éttermei. 

Hazánk legrégebbi és egyetlen olyan gasztronómiai platformja, mely évről évre díjazza a hazai gasztronómiai élet kiválóságait, ill. étteremkalauzában hívja fel a figyelmet a legjobb helyekre, ismét egy nemzetközi szaktekintélyt vont be a végső döntésbe, hogy objektív és szakmailag is alátámasztható eredmény szülessen. Fausto Arrighi az olaszországi Michelin Guide korábbi igazgatója, a világhírű éttermi kalauz egyik legismertebb alakja. 36 éven át több tucat országban tesztelte a legjobb vendéglátóhelyeket. Évek óta a Dining Guide tanácsadója. A szakember elmondta, mióta Magyarországra jár, az elmúlt években egyértelmű pozitív változásokat tapasztal. A Dining Guide felelős kiadója, Herczeg Zoltán pedig az újdonságokat emeli ki. Az idei évben jelentős számú új étterem megjelenése jellemzi az étteremkalauzt, amely az idén TOP10-es listán is erősen tetten érhető lesz. 

Hogyan tesztelik le az ország éttermeit? 

„Az elmúlt 5 évben 2-3 Michelin csillagos séfek segítségével állítottuk fel a Volkswagen-Dining Guide TOP10 ranglistát és ők határozhatták meg, hogy az adott évben melyik étterem nyeri el az Év Étterme Díjat. A Dining Guide meghívására érkező külföldi séfek az éttermi tesztelések utolsó fázisában érkeztek Magyarországra, és a TOP20 étterem tesztelése után hozták meg a döntésüket” – mesél a korábbi gyakorlatról a Dining Guide felelős kiadója, a tesztek szervezője Herczeg Zoltán. „Az idei évben ezt a feladatot Fausto Arrighi, a legendás Michelin Guide ex direktorának segítségével határozzuk meg, aki vezető tanácsadói jelenlétével 4 éve segíti a Volkswagen-Dining Guide TOP100 Étteremkalauz munkáját. Fausto Arrighi az elmúlt években havi rendszereséggel tesztelte a magyar éttermek teljesítményét, így vele egy olyan nemzetközi értelemben is jól megfogalmazott szaktekintély segíti a munkánkat, aki jól ismeri a széles értelemben vett magyar csúcsgasztronómia elmúlt években mutatott teljesítményét. A Michelin-nél 36 évet eltöltő igazgató/inspektor élete folyamán több mint 10.000 étterem teljesítményét mérte fel, és ezernél is több Michelin csillag kiosztásában segédkezett.” 

A Dining Guide 2005 óta adja át az Év Étterme és a TOP10 éttermi díjakat. Az elmúlt tizenhat évben a magyar vendéglátóhelyek modernizációjával együtt a tesztelési metódusok és maga a Dining Guide is folyamatosan fejlődött. Herczeg Zoltán szerint az elmúlt évekre vonatkozólag biztonsággal elmondható, hogy a Dining Guide felkészültsége, látásmódja és magatartása is egyenértékű az európai étteremkalauzok színvonalával.

A tesztelők fókuszába 390 hely került. A Volkswagen-Dining Guide TOP100 Étteremkalauz ebből 240 éttermet mutat be, emellett 60 alternatív étkezési lehetőséget és 25 cukrászdát. Minden helyet megnéznek és a lista szűkítése közben az előkelőbb helyezésű éttermeket többször is meglátogatják. Van olyan étterem, ahol hétszer is jártak. Az idei évtől a TOP20-as rangsor meghatározását követően Fausto Arrighi letesztelte a legjobb éttermeket és elkészítette a saját rangsorát. Ezzel párhuzamosan a Dining Guide hazai csapata is megtette ugyanezt, majd összevettették a listákat, amelyek az idei évben nagyon nagy egyezést mutattak. Ezt követően Fausto Arrighi vezetésével született meg a 2020-as Volkswagen-Dining Guide TOP100 Étteremkalauz TOP10-es listája, és az Év Étterme Díjazottjának meghatározása.

Fausto Arrighi 4 éve jár Magyarországra. Ez az időszak arra volt elég, hogy megismerje a magyar gasztronómia jelenlegi színvonalát és sajátosságait. A szakember szerint ezidő alatt látható egyfajta evolúció is, de ennyi idő a nagy változásokhoz szerinte még nem elegendő. Az azért biztosan elmondható, hogy egyre több étterem célja, hogy bemutassa a magyar konyha egyediségét.

Érdekes kérdés, ha valaki már több éve jár egy ország éttermeit tesztelni, lehet-e objektív. Fausto Arrighi erről így vélekedik: „Az éttermi inspektorok munkája az objektivitáson alapul, másképp ezt nem lehet, nem szabad csinálni. Az elmúlt 40 évben több mint 10.000 éttermet vizsgáltam meg. Ennyi idő után az izgalmak és az érzelmek eltűnnek az éttermek meglátogatásával kapcsolatban. Sokkal nagyobb kihívás, hogy az ellenőrök fenn tudják tartani érdeklődésüket. Azt őszintén elmondhatom, hogy magánemberként nem nagyon kívánkozom étterembe. Ennyi itt eltöltött idő és étteremlátogatás után már Magyarországon is vannak olyan egységek, ahol a séfek kiegyensúlyozott teljesítményéről megbizonyosodtam.”

A Dining Guide értékelési rendszere bizonyos szempontból mélyrehatóbb, mint a Michelin kalauzé

A szakember szerint Dining Guide értékelési rendszere a tányérok vizsgálatát illetően mélyrehatóbb, mint a Michelin kalauzé. Az éttermek értékelésénél alapvetően két fő irány van, az egyik a vendégérkezésétől a távozásáig tapasztalható, kimondottan az adott étteremre jellemzők vizsgálata. Személyzet, modor, ambiance, az asztal „minősége” és még sok egyéb ide sorolható szempont. A másik fő és meghatározó irány a gasztronómia teljesítmény értékelése. Fausto Arrighi szerint mindegy, hogy hol vagyunk, ezek a szabályok a világ minden éttermére egyformán kell, hogy vonatkozzanak, hiszen a vendégek szempontjai mindig ugyanazok. A szakember az éttermek kínálatával kapcsolatban tett megjegyzése érdekes meglátás: „Úgy gondolom, hogy Magyarország erős és gazdag mezőgazdasági identitásából nem sok tapasztalható az éttermek étlapjain. Én az éttermek kínálata alapján tudok csak megismerkedni az önöket jellemző alapanyagokkal és a szűkebb régiójuk értékeivel, de ez az „egyszerűbb”, hétköznapi gondolkodású éttermek étlapjain még nem annyira egyértelmű.”

Megjelentek a gasztronómiai életet vezető séfek

„Azt látom, hogy a Dining Guide TOP100-as listáján szereplő éttermek nagyon sokat próbálnak tenni az új magyar gasztronómia megteremtéséért. Ez nagy előny lehet a közeljövőben. Megjelennek azok a vezető séfek, akik ezeket a folyamatokat összefogják és az élére állnak a változásnak. Ők fogják modernizálni az éttermi világot. Európa sok országában ez már lezajlott, vagy éppen zajlik, vagy mint önöknél is, ez egy most induló folyamat” – méltatja a magyar séfeket Fausto Arrighi, majd némi kritikával folytatja. „A magyar séfek sajnos úgy látom türelmetlenek. A top éttermek séfjei sokszor saját magukkal „versenyeznek” az innováció tekintetében, túlbonyolítják az ételeiket, amellyel így aztán pont az ellenkezőjét érik el. Ez nem kifejezetten az önök éttermeire jellemző, ez ma nagyon általános probléma, amivel a világ minden pontján küzdenek a gourmet gondolkodású éttermek. A „mindennapok” éttermeiben más a helyzet. Ott a minőségi alapanyagok és a regionalitásra való törekvés hiánya, a technológiai tudás gyengesége, amivel sokszor találkozni lehet” – fejezi be gondolatmenetét.

Az idei évben lesznek meglepetések

„Gombamód nyílnak a vendéglátóhelyek, ezzel együtt sajnos még mindig nagyon sok az étterembezárás és a séfmozgás is. Az új egységek nyilván mindig érdekesek, de minden étterem úgy kezdi, hogy új, aztán jó esetben, az „igaziaknál” kialakul az a status quo, amely folyamatosan ott tarthatja őket az adott kategóriájuk élmezőnyében” – mondja Herczeg Zoltán, a Dining Guide felelős kiadója. „Én úgy látom, hogy sok esetben inkább az a baj, hogy az éttermek egy része az évek alatt egy kicsit belassul, sokan veszítenek a vendégek iránti érzékenységükből. Ezt persze a vendégek rögtön megérzik, és lereagálják, ezt és ezeknek a következményeit mi is látjuk. Az éttermek feladatai az elmúlt évtizedekben megváltoztak, átalakultak, sokszor már nem elég, hogy „csak” jól főzzenek, már valamiféle érzelmet, az úgynevezett vendégélményt is meg kell teremteniük, ez nem könnyű feladat, de ma a fogyasztók, a vendégek diktálják az iramot.”

A Volkswagen-Dining Guide Év Étterme Díjátadó Gála estéjén, február 24-én kiderül, melyek az ország legjobb éttermei, kik a legjobb séfek. Másnaptól pedig a kiemelt újságárusoknál kapható lesz a Volkswagen-Dining Guide TOP100 Étteremkalauz.

A fejes káposzta lett a kötelező zöldséghozzávaló a Bocuse döntőn

Megkezdődött az év legrangosabb élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása, a Sirha Budapest. A METRO immár negyedik alkalommal kiemelt szakmai partnere és támogatója a nemzetközi eseménynek. A megnyitó után Zsigó Róbert, élelmiszerbiztonságért felelős államtitkár is körbejárta a kiállításon a METRO közel ezer négyzetméteres standját, ahol a délután folyamán a Bocuse d’Or döntősei, Veres István, Palágyi Eszter, Haraszti Zsolt, Csík Gábor, Huszár Tibor, Kelemen Roland és segítőik megtudták, hogy a következő napi verseny kötelező zöldséghozzávalója a fejes káposzta lesz. Ezt követően a METRO impozáns zöldségpiacáról összeválogatták a friss hozzávalókat a másnapi döntő szivárványos pisztrángból, illetve fürjből és kacsamájból készülő versenyfogásaihoz. Lezárult emellett a 27 év alatti séfek versenye, a Chaine des Rotisseurs is, aminek a fődíját Lendvai Levente (Arany Kaviár) vitte el.

Az idei Sirhán a METRO minőségi termékkínálata mellett a széleskörű szolgáltatásrendszere került fókuszba, ezen belül is az újgenerációs digitális megoldások. A vendéglátóipar digitalizációja kiemelt szerepet kap a vállalat stratégiájában, hiszen ezen a területen még számos kiaknázatlan lehetőség van. A METRO standján a szakértők abban is segítenek, hogy mivel tehetik korszerűbbé a vendéglátósok a digitális felületeiket. A METRO honlapkészítő programjával néhány perc alatt létre hozható egy weblap és az online asztalfoglalást segítő programjuk is hasznos szolgáltatás. A kényelmi termékekkel, a kész és félkész termékportfólióval pedig jelentős időt és energiát lehet megspórolni a vendéglátásban. A kitelepült METRO Gasztroakadémia több előadással és főzőshow-val gazdagíthatja gasztronómiai tudástárat, többek között olyan nevektől inspirálódhatunk, mint Pohner Ádám vagy éppen Vomberg Frigyes.

Az idei Sirha Budapest február 4. és 6. között várja a látogatókat, a METRO ez alatt számos szakmai és csúcsgasztronómiai programot kínál. A tájékozódásban segít a letölthető METRO applikáció.

CHROMA ID a Schwarzkopf Professionaltól

Teljes mértékben egyénre szabható hajszínező pakolás: a Schwarzkopf Professional büszkén mutatja be az első, integrált kötéserősítéssel rendelkező hajszínező pakolásait, a Chroma ID termékeket.

A fél szemünket mindig a legfrissebb trendeken tartjuk, és azt tapasztaljuk, hogy rendületlenül nő az olyan alacsony elkötelezettséggel járó hajfestési szolgáltatások iránti igény, amelyekkel egyedi, a vendég személyiségét tükröző stílusok alkothatok. A Schwarzkopf Professional egy új hajszínező, a CHROMA ID bevezetésével válaszol erre a keresletre.

A CHROMA ID a Schwarzkopf Professional első, teljes mértékben egyedi igényekhez alakítható, hajszínező és árnyaló rendszere, amelynek formulái a beépített kötéserősítő-technológiának köszönhetően nemcsak, hogy nem károsítják, hanem intenzíven ápolják a hajat a festés során. A végtelen színárnyalatot kínáló CHROMA ID olyan átfogó szortimentet kínál, amellyel minden vendég kifejezheti az egyedi és különleges személyiségét – legyen szó a természetes szőke árnyalatok kedvelőitől a merész pinket viselő vendégekig.

Színezz bátran a CHROMA ID-val és fejezd ki a sokszínűségedet!

CHROMA ID: A valódi színazonosság

A kollekció végtelen számú árnyalatot kínál maximális személyre szabhatósággal: az árnyalatok teljes mértékben keverhetők egymással és akár 15 mosáson át tartanak*:

6 db Intenzív Kötéserősítő Hajszínező Maszk a merész, expresszív színek kedvelőinek, a kötéserősítő hajszínező maszkok egyedi igényekhez alakításához vagy a pasztell árnyalatok megalkotásához az Átlátszó hajkötéserősítő maszk használatánál.

13 db Kötéserősítő Hajszínező Maszk az alacsony elkötelezettséggel járó szolgáltatásokhoz, úgymint a meglévő hajszín kiemeléséhez vagy a fakó árnyalat felfrissítéséhez, esetleg az IGORA ROYAL vagy VIBRANCE árnyalatok tartósságának meghosszabbításához.

1 db Színtelen Kötéserősítő Maszk a kötéserősítő hajszínező maszkok intenzitásának csökkentéséhez vagy pasztell árnyalatok megalkotásához.

6 db otthoni használatra szánt Kötéserősítő Hajszínező Maszk, amely segítségével a vendégek otthon is megőrizhetik és felfrissíthetik élénk hajszínüket.

A CHROMA ID portfóliója a Schwarzkopf Professional legnépszerűbb, nagy teljesítményű márkáin az IGORA ROYAL és IGORA VIBRANCE árnyalatain alapszik, megkönnyítve ezzel a fodrászok munkáját a megfelelő CHROMA ID-árnyalat kiválasztásában a különböző duál, szabadkézi vagy teljes hajfestési szolgáltatáshoz.

CHROMA ID: Színezd a hajat sérülések nélkül

A Schwarzkopf Professional tisztában van azzal, hogy a hajszín megválasztása egy nehéz döntés, hiszen még azok is aggódnak a hajuk állapota és a szín tartóssága miatt, akik bátran próbálják ki a legmerészebb, önkifejező lookokat. A beépített kötéserősítő- és low-salt-technológiának köszönhetően a formulák mélyreható ápolást biztosítanak, a CHROMA ID ezáltal lehetővé teszi, hogy a fodrászok úgy színezzék vendégük haját, hogy közben nem kell tartaniuk a hajminőség sérülésétől.

A Kötéserősítő-technológia szerkezeti kötéseket hoz létre a hajszálon belül, csökkentve a töredezést.

A Low Salt-technológia csökkenti a pigmentbehatolást gátoló tényezőket, ezáltal pedig maximalizálja a hajba jutó festékanyagokat a jobb színlerakódás érdekében.

A Keratin és a Panthenol extra ápolást biztosít és lezárja a kutikulát a jobb hajminőség érdekében.

CHROMA ID: Végtelen árnyalat és szolgáltatás

A CHROMA ID hajszínező maszkjainak széles választékával a fodrászok olyan szolgáltatásokat kínálhatnak, amely valóban megfelel a vendég igényeinek:

Semlegesítés: Hideg árnyalás anti-sárga hatással világos szőke, ezüst vagy fehér alapokhoz vagy anti-narancssárga hatás a sötétszőke alapokhoz

Pasztell szolgáltatások: A pasztell árnyalatok végtelen kikeverése bármely CHROMA ID Kötéserősítő hajszínező maszk és az Átlátszó Kötéserősítő maszk keverésével

Színfrissítés: A közvetlen hajfestés legszélesebb skáláját, valamint személyre szabott színfrissítő szolgáltatásokat kínálunk mindazoknak, akik egyedi színekre vágynak

Merész szolgáltatások: Káprázatosan fényes, intenzív és kreatív hajszínek

Az otthoni színfelfrissítésre tervezett, hajfestéssel harmonizáló Kötéserősítő Hajszínező Maszkokkal a vendégek megőrizhetik a makulátlan hajszínüket a fodrásznál tett látogatások között.

CHROMA ID: Digitális támogatás és inspiráció

A Schwarzkopf Professional minden korábbinál valósághűbb képet adó funkcióval gazdagította a CHROMA ID House of Color alkalmazását. Mindez azt is jelenti, hogy a fodrászok forradalmi újdonsággal kápráztathatják el vendégeiket: egy olyan virtuális stílustárról van szó, ahol a vendégek virtuálisan válogathatnak a különböző lookok között. A 9 izgalmas lookból álló sorozat részletes, minden lépésre kiterjedő útmutatót tartalmaz, amelyből a fodrászok bármikor ihletet meríthetnek. Áprilistól a Schwarzkopf Professional Essential Looks kollekcióban feltűnik a CHROMA ID-val megalkotott #CAMOUFLAGING trend is, amely bemutatja a pasztell árnyalatok szezonális palettáját – tökéletes választás az év tavaszi-nyári stílusaihoz.

Látogass el a www.schwarzkopfpro.com weboldalra, ahol részletes információt találsz a CHROMA ID termékeiről, lookjairól és szalonokban elérhető szolgáltatásairól. Maradj naprakész a CHROMA ID izgalmas világával kapcsolatban és fedezd fel a különleges színélményt, amit a CHROMA ID adhat – nincs más teendőd, mint követni a Schwarzkopf Professional közösségi média csatornáit (@schwarzkopfprohu és #CHROMAID)

 A CHROMA ID termékek és szolgáltatások 2020 februárjától érhetők el!

A Henkelről

A Henkel világszerte kiegyensúlyozott és változatos portfólióval működik. Az erőteljes márkáknak, innovációknak és technológiáknak köszönhetően a társaság vezető pozíciókat foglal el három üzletágával mind az ipari, mind a fogyasztási cikkek terén. A Henkel Adhesive Technologies üzletága globális vezető szerepet tölt be a ragasztók piacán – valamennyi iparági szegmensben, világszerte. A Henkel Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágaival számos piacon és kategóriában vezető szerepet tölt be, szerte a világon. Az 1876-ban alapított Henkel több mint 140 éves sikert tudhat maga mögött. A Henkel 2018-ban 20 milliárd euró árbevételt és 3,5 milliárd euró korrigált üzemi eredményt ért el. A Henkel világszerte több mint 53 000 embert foglalkoztat – lelkes és sokszínű csapat, amelyet erős vállalati kultúra, a fenntartható érték létrehozásának közös célja és a közös értékek egyesítenek. A fenntarthatóság elismert vezetőjeként a Henkel számos nemzetközi indexben és rangsorban az első helyet foglalja el. A Henkel elsőbbségi részvényeit a német DAX tőzsdeindexben jegyzik. További információért kérjük, látogasson el a Henkel angol nyelvű honlapjára: www.henkel.com.

DAS HORNSTEINER

Cafe Pension

Bajorországi kirándulásunk során, Passau központjában szerettünk volna megszállni. Az már külön szerencsének számított, hogy ennyire a központban sikerült szállást kapnunk. Minden kényelmesen elérhető távolságra volt sétával.

A választásunk a Das Hornsteinerre esett, és, hogy miért?

Mert egy 1750-ben épült gyönyörű ház, csendes környezetben. Mára 13 szobával rendelkező kávézó és Panzió, mely annyira romantikus, hogy a múltat és jelent ötvöző berendezéseivel teljesen rabul ejti az ide betérő vendégeket. Hatalmas családi szobánk volt, két hálószobával, baldachinos ággyal, minden igényt kielégítő fürdőszobával, és a kávézóban a reggeli kávé igazi napindító volt, a finom sütemények mellett. Mivel mi egész nap várost néztünk, és kirándultunk, így kb aludni „tértünk haza” így jól esett a szanuában a lazítás és a meleg az egész napos gyalogtúra után. Münchentől (MUC-Franz Josef Strauss nemzetközi repülőtér) 90 percnyi autóútra voltunk. A Panzió a Duna partjához közel eső részen, úgy, hogy a szobák ablakából remek kilátás nyílt a folyóra és a várra is (Oberhaus – felsőház)  A panzió vendégeinek, kert, hatalmas terasz, és szauna nyújt megfelelő kényelmet a kávézó mellett.  Nevezetességek pár perc sétányira: Ilztal, St. Stephan-székesegyház, Régi püspöki palota, Új püspöki palota, Régi városháza, Passaui Egyetem, Oberhaus Múzeum.

......

Bei unseren Ausflug in Bayern wollten wir im Innenstadt vom  Passau übernachten. Es war unser Glück, das wir so mitten im Innenstadt Unterkunf gefunden haben. Alles war in gemütlichen Spaziergang Nähe

Unser wahl ist auf "Das Hornsteiner" gefallen, warum?

Weil es ein wunderschönes Haus ist aus 1750, heute mit 13 Zimmern, mit Cafe und Pension, was so romantisch ist.... Einrichtung aus alte Zeiten berühren die Herzen von allem, die hier eintreten. Wir haben grose Familenzimmer, mit zwei Schlafzimmern gehabt, Bett mit Baldachin, Bad entsprechen nach jedem Wunsch, und im Cafe war unser Frühstück auch Ausgezeichnet. Weil wir am ganzen Tag im Stadt bummelten, sind wir nur zum Shlafen zurückgekommen, so ist es uns sehr schön gefallen im Sauna zu relaxen. Vom München (MUC-Franz Josef Strauss Flughafen) sind wir auf eine 90 minutige Autofahrt gewesen. Die Pension lag nahe am Donauufer, so das wir vom Zimmerfenster einen ausgezeichneten Ausblick hatten aufs Fluss und Burg (Oberhaus) Für die Gäste der Pension steht ein Garten, riesen grosen Terasse, und eine Sauna zur Ferfügung, neben dem Cafe. Die Sehenswürdigkeiten sind nur auf eine kurze Fussweg entfernung:: Ilztal, St. Stephan-Dom, Alte Bischofspalast, Neue Bishofspalast, alte Rathaus, Universität Passau, Oberhaus Museum.

www.dashornsteiner.de

 

Fotó: saját (PR)

Köszönet az STA Travelnek! www.statravel.hu és a Das Hornsteinernek.

ORIFLAME INFINITA

Egy ragyogó, elbűvölő Eau de Parfum, amellyel tiszteletünket és büszkeségünket fejezzük ki a női szépség és kifinomultság iránt.

Karakterét a Grasse-ben termesztett, csodálatosan nőies spanyol jázmin, a parfümgyártás egyik legikonikusabb összetevője határozza meg. A klasszikus elegancia auráját vonja viselője köré.

SíszezON: tippek, hogy gördülékenyen menjen az utazás

Ne csak szállást, autót is bérelj a következő síelésedhez!

Igaz, hogy havas télben még eddig nem igazán volt részünk, de szerencsére rengeteg olyan autóval is megközelíthető síterep van, ahol hódolhatunk a téli sportoknak. Érdemes minél jobban felkészülni a kiruccanásra, hogy ne érjen minket semmilyen meglepetés vagy esetleges hóhelyzet adta váratlan szituáció. Ráadásul, ha még nem tudtuk eldönteni,hogy mivel és merre induljuk el,
a Europcar Autókölcsönző összegyűjtött néhány hasznos tippet.

A síelés nem csupán élvezetes téli sport, hanem egyúttal remek családi vagy baráti program. A környező országok izgalmasabbnál izgalmasabb síterepekkel várnak, ahol a síelés és snowboardozás mellett akár szánkópályán is versenyezhetünk, finom helyi ételek és italok társaságában melegedhetünk fel két csúszás között, esténként bárokban kapcsolódhatunk ki vagy éppen a szállásunk wellness részlegében pihenhetünk. Merre induljunk, ha felejthetetlen élményekkel szeretnénk gazdagodni?

Ha már gyakorlottabb síelők vagyunk, a francia Alped’Huez nyerő választás lehet! Meredek, technikás pályák jellemzik, ráadásul 6 km felhőtlen csúszásban lehet részünk a világ leghosszabb fekete jelzésű pályáján. Ha vannak a csapatban olyanok is, akik inkább a társaság és a buli érzése miatt csatlakoztak a sítúrához, megéri elgondolkodnunk az osztrák SkiWelt Wilder Kaiser síterepen is, hiszen nemcsak szuper pályákon csúszhatunk, de a környék is gyönyörű és remek szállodaegységek közül válogathatunk. St. Moritz előkelő és híres síterület, amely már téli olimpiai helyszínként is megállta a helyét. Igazi alpesi gyöngyszem, nagyon sok napsütéssel és 155 kilométernyi sípályával. Amennyiben nem mennénk messze, vegyük célba a hazai sípályákat, például a mátraszentistváni Síparkot vagy Eplényt.

Annak érdekében, hogy épségben megérkezzünk kedvenc sípályánkra, elengedhetetlen, hogy felkészüljünk a zord, jeges, kanyargós utakra, valamint a kiszámíthatatlan hóviharokra. Ha a saját autónkat nem találjuk a legjobb társnak ehhez a kiránduláshoz, az autókölcsönzés mindig jó alternatíva, hiszen így a téli időszakra felkészített, garantáltan kifogástalan állapotú járművel kelhetünk útra. A Europcar Autókölcsönző minden gépjárművet téli gumiabronccsal kiegészítve ad át, és az igényeinknek megfelelően választhatunk a számtalan lehetőség közül. Akár Combi, SUV vagy kisbusz mellett tesszük le a voksukat, a kényelem és a tágas csomagtér garantált. Ezen kívül a magyarországi autópályamatricával sem kell bajlódnunk, ugyanis minden gépjármű országos matricával rendelkezik, sőt, tetőcsomagtartó is igényelhető előzetes foglalással, így biztosan mindenkinek és mindennek jut hely a kocsiban.

Az útra tankoljunk fel rágcsálnivalókkal, powerbankkel, takarókkal, esetleg kártyajátékokkal, ha a hóhelyzet miatt órákat kellene eltölteni az utakon. Nem árt, ha a sofőr egy váltócipővel is készül, hiszen egy bakancsban nem a legkényelmesebb a vezetés, sőt, sokan a vastag talp miatt kevésbé érzik a pedálokat.

Továbbá érdemes tájékozódnunk a célország kötelezően autóban tartandó felszereléseivel kapcsolatban is, átfutni néhány fórumot, nehogy egy közúti ellenőrzés alkalmával pórul járjunk.

AVON lótusz és bazsarózsa habfürdő

Egy fárasztó, hideg nap tökéletes lezárása lehet egy kényeztető, nyugtató fürdő.

Merüljünk el a habokban és élvezzük az Avon legújabb lótusz és bazsarózsa illatú kényeztetését.

A gyönyörű külsőt öltött, gazdagon habzó gél selymessé varázsolja bőrünket, nyugtató illatával bármilyen nehéz napot megszépít.