Ismerjük meg szemünk formáját és a hozzáillő tökéletes tusvonalat!

2019. november 13. - persica

Talán a sminkünk elkészítésének egyik legnehezebb része a szemkontúr elkészítése, főleg ha nem tudjuk, hogy szemünk formájához milyen tusvonal illik a legjobban. Szabó Doris, az AVON sminkmestere most bemutatja nekünk lépésről lépésre, hogy a különböző szemformáknál hogyan lehet a legjobban és legegyszerűbben igézővé varázsolni tekintetünket anélkül, hogy túlhúznánk, belenyúlnánk, vagy a legvégén elmaszatolnánk a sminkünket.

Ahhoz, hogy tökéletes végeredményt kapjunk, és még könnyebbé váljon szemünk kihúzása, érdemes néhány általános szabályt betartanunk. A szemsmink esetében is épp olyan fontos a megfelelő előkészítés, mint az arc bármely területén. Kezdjünk itt is bőrtípusunknak megfelelő alapozással, viszont ebben az esetben kerüljük a túl világos korrektor használatát. Tökéletes megoldást nyújthat erre a mark. Magix szemfestékalapozó. Amennyiben nem vagyunk elég biztosak, úgy nagy segítség lehet, ha ferde ecsetet használunk, amellyel a kezdők is jobban boldogulnak, hiszen az ecset kialakítása már önmagában is kirajzol egy vonalat. Az igazán szép és elegáns hatás elérése érdekében használjunk egy másik, hasonló lapos ecsetet, amellyel korrektort felvíve finomítani tudunk a tusvonal szélein, hiszen az úgy mutat jól, ha a vonal fokozatosan tűnik el. A szempilláinkat is sűrűbbé varázsolhatjuk, ha a felső részen levő belső vízvonalat feketére színezzük, ezt végezhetjük akár egy egyszerű ceruzával is. Előfordulhat, hogy miközben rajzoljuk a tusvonalat, beleremegünk és ettől az hullámossá válik, ilyenkor célszerű egy kis szemhéjfestékkel elsatírozni az egyenlelten vonalat, így kissé „füstösítjük” a szemkihúzást és eltüntetjük a hibákat.

Most pedig nézzük, hogy melyik szemformához milyen tusvonalat javasol a szakértő.

Klasszikus, mandulavágású szem

Talán azoknak van a legnagyobb szerencséjük, akik mandulavágású szemformával rendelkeznek, ugyanis nekik a legkönnyebb szépen és egyszerűen meghúzniuk az ívelő tusvonalat. Könnyen felismerhető, hiszen ennél a szemformánál az utolsó külső szempilla fölött a szem nyitott állapotában van egy kis hely. Először a szempilla tövében húzzuk a tusvonalat, nem túl vastagon, a szemhéjat kissé megemelve, hogy a szempillák és a tusvonal között ne maradjon hely. A vonalat az utolsó előtti szempilláig vigyük, ugyanis ennél a pontnál tudjuk eldönteni, hogy mennyire legyen ívelt a vonal vége. Innentől kezdve már nyitott szemnél folytathatjuk a műveletet, mert így a mélyítővonal kirajzolódik, ezáltal a tusvonalat az alá húzhatjuk.

Lefelé ívelt szem

Ennél a szemformánál először használjunk barna szemceruzát és később mélyítsük majd el fekete színnel. Érdemes itt is az utolsó előtti szempilláig húzni, majd felfelé irányítani a vonalat. A tökéletes hatás érdekében satírozzuk el tusvonalunkat egy kis barna szemhéjpúderrel. Ezáltal, hogy füstösebb a megrajzolt vonalunk, nem annyira a szem ívét hangsúlyozza, hanem inkább felfelé irányítja a tekintetünket. Emellett kiemelhetjük fekete színnel a vízvonalunk alsó, illetve felső részét is a még igézőbb tekintetért. Az AVON True szemkontúrceruza megfelelő segítséget nyújthat, hogy megalapozzuk vele szemünk kontúrját.

Nagy szem esetében

Nagy szem esetében egy fekete szemceruzával húzzuk meg a későbbi tusvonalunkat, majd fessük ki bátran a vízvonalunk alsó és belső részét, hiszen ez ehhez a szemformához kifejezetten jól áll. Ezután a már előre megfestett vonalra erősítsünk rá egy fekete szemhéjtussal. A mark. The Big Dot folyékony szemhéjtus tökéletes választás lehet, hogy egyszerűen húzzunk ívet a szemhéjunkon.

Pici, rejtett szemek

A smink elkészítését kezdjük itt is barna tussal, húzzunk szép vékony vonalat a szempillák tövébe, majd azt finoman satírozzuk el. Ha közel ülő szemeink vannak, akkor a felső szempillasor belső háromnegyedétől vagy a felétől indítsuk el a szemhéjtust. Ennél a szemtípusnál kifejezetten kerüljük a vastag tusvonalat, mert az még inkább összenyomhatja a szemünket. Érdemes árnyékolni a külső, alsó szempilláink tövét, majd ahol találkozik az alsó és felső szempillánk, csak enyhén húzzuk tovább tusvonalunkat, ugyanis ennek a típusnak nem ajánlott nagyon túlhúzni azt. A rejtett szeműeknél igazán hangsúlyos hatást akkor érhetünk el, ha a szemhéj rálógó felső-külső sarok részét barna, matt szemhéjpúderrel mélyítjük. Végezetül a felső szempillánk tövét nagyon vékony, fekete vonallal dúsítsuk.

Bármely szemforma esetében megkoronázhatjuk sminkünket egy jól kiválasztott szempillaspirállal. A szempillák tövétől induljunk el, felfelé ívelve a pillákat, közben kicsit Z alakban mozgatva a spirál fejét, hogy a festék egyenletesen fogja be a pillák oldalát és teljes hosszát is.

Az AVON-ról

Az Avon több mint 130 éve áll a nők mellett: innovatív, minőségi szépségápolási termékeket kínálva nők által, nőknek. Világszerte több millió független Tanácsadó értékesíti kapcsolatrendszerén keresztül az olyan ikonikus márkákat, mint például az Avon Color vagy az ANEW, ezáltal építve saját szépségápolási vállalkozását teljes- vagy részmunkaidőben. Az Avon támogatja a nők önmegvalósítását, vállalkozói szellemét és jólétét. Világszerte több mint 1 milliárd dollárt adományozott a nőket érintő társadalmi és egészségügyi problémák megoldásának támogatására. Tudj meg többet az Avon-ról és termékeiről a www.avonworldwide.com vagy az avon.hu honlapokon. 

Artdeco Be Part of Glamtopia kollekciója

Az Artdeco új Be Part of Glamtopia kollekciójában új dimenziók egyesülnek: szemet gyönyörködtető elemek találkoznak a minimalizmussal, elhozva a fényűzést a mindennapjainkba. Így a luxus a mindennapok részévé válik, anélkül, hogy túlzásba esnénk. A Glamtopia ebből a szimbiózisból születik, elhozva számunkra a fény világát, a glamúrt és eleganciát, melyre minden nő hagyatkozhat, hogy kiemelje egyedi szépségét.

Visszafogott ragyogásának köszönhetően a parabén mentes Translucent Shimmer Powder a „breeze of fame” árnyalatban láthatatlan bőrtökéletesítő hatással rendelkezik. A teljes arcra való púder tökéletesen illeszkedik bőrtónusához. Alkalmazza egyenletesen és dolgozza el, hogy a mikro finomságú pigmentek érvényesüljenek. A Translucent Shimmer Powder használatát a fehér lótusz lágy illata és háromdimenziós prizma dizájnja teszi igazi mindennapi élménnyé. A termék alkalmas érzékeny bőrre. Bőrgyógyászatilag tesztelve.

Használata: Alkalmazza egész arcra az Artdeco prémium minőségű púderecsettel az orrtól kifelé haladva az orcákra, majd az egész arcra. Az arc egyes részei is külön kiemelhetők. Építhető termék, többszöri alkalmazással fokozható a ragyogó hatás.

A High Intensity Precision Liner N°10 “ultra black” árnyalatban egy intenzív fekete szemhéjtus, mely tökéletesyen precíz alkalmazást tesz lehetővé. Köszönhetően a vékony, hajlékony ecsethegynek,

mely különálló vékony szintetikus szálakból készült. A szemhéjtus könnyedén siklik a szemhéjon, hogy tökéletesen elegáns precíz tusvonalat készíthessen. A magasan pigmentált éjfekete

vízálló tus, gyors száradást magas fényt és hosszantartó hatást garantál. A termék könnyen, gyorsan és maradéktalanul eltávolítható. A High Intensity Precision Liner érzékeny szeműeknek és kontaktlencsét viselőknek is megfelelő. Klinikailag és bőrgyógyászatilag tesztelt.

A parabén és illat mentes, E vitamint tartalmazó Galaxy Eye Powder intenzív ragyogásba vonja szemhéját a fényisszaverő glittererkkel és metálos árnyalatokkal. A selymesen lágy púderes textúra krémes érzetű felvitelkor, és könnyű eldolgozni. A „grey metallic” N°06 egy szürke metálos árnyalat, a “white diva” N°14 pedig egy elegáns csillogó fehér. Kifinomult rózsás fénybe vonja a szemeket a “rosy starlet” N°54. Bőrgyógyászatilag tesztelve.

A Lip Jewels egy szikrázóan ragyogó ajakrúzs csillogó részecskékkel, a fényes metálos finisért. Az ajakrúzs multidimeziós hatást kelt az ajkakon, ahogy visszatükrözi a fénysugarakat. A lágy formula táplaláó összetevőket tartalmaz, mint a brazil dió olaj, E vitamin, így biztosítva kellemes viseletet. A “purple stars” N°24 egy fényűző lilás-bordó, a “showgirl” N°30 pedig egy szikrázó vörös. A lágy vanília illatú Lip Jewels rúzsok parabén és talkum mentesek. Bőrgyógyászatilag tesztelve.

A glutén és lanolin mentes Glamour Gloss az ajkakat láthatóan teltebbnek mutatja. Az apró glitter részeskék visszatükrözik a fényt és összehasonlíthatatlan metálos ragyogást kölcsönöznek. A praktikus applikátor segít elérni az egyenletes színeredményt. A “purple fame” N°92-es árnyalat éteri lila fénybe burkolja az ajkakat.

A Glamtopia Blush három árnyalat tökéletes kombinációja. Az árnyalatok, melyek minden bőrtónussal harmonizálnak, akár egyenként vagy összekeverve is felvihetők az arcra. Az ásványi szericit biztosítja a lágy, selymes felvitelt. A tiszta, ragyogó színű pirosító hosszantartó, friss elegáns finist kölcsönöz. A kompakt csomagolás tükör effekttel szemet gyönyörködtető látványt nyújt. A pirosító lanolin, ásványi olaj, parabén és illatmentes.

A cukorbetegség nem csak az idősek betegsége!

Tegyél az egészségedért!

A diabétesz közelgő világnapja alkalmából korunk népbetegségére hívja fel a figyelmet 2019. november 9-én volt a Cukorbeteg Egyesületek Országos Szövetségének (CEOSZ) ingyenes budapesti rendezvénye. Az eseményen az edukáció mellett az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás fontossága is előtérbe kerül. A látogatók többek között perifériás érvizsgálaton és szemészeti vizsgálaton vehetnek részt, ezeken felül pedig szórakoztató programok is várják az érdeklődőket.

A cukorbetegek száma évről-évre nő: ma Magyarországon közel 800 ezer diagnosztizált cukorbeteg ember él, mellettük további 500 ezer azoknak a száma, akik valójában cukorbetegek, de nem tudnak róla vagy még nem vettek részt diabétesz-szűrésen. A diagnosztizált cukorbetegek 4%-a I-es, 96%-a II-es típusú diabéteszben szenved. Amíg korábban az idősek betegsége volt a II-es típusú cukorbetegség, az utóbbi években egyre gyakrabban jelenik meg a negyvenes korosztályban, sőt egyre több fiatalnál is diagnosztizálják, sokaknál már csak valamilyen szövődmény megjelenésekor derül ki. Évente 3600 beteg lábát kell amputálni a cukorbetegség következményeként, továbbá minden harmadik cukorbeteg szemészeti szövődménytől, a diabétesszel élők 30%-a pedig a cukorbetegség okozta idegkárosodástól szenved. Még óvatos számítások szerint is 2027-re a magyar lakosság 20-70 év közötti korosztályában már minden tizedik ember cukorbeteg lesz!

A CEOSZ egyik fő célja az edukáció, a figyelem felhívása a diabéteszre. A Szövetség 2018-as felmérése azt mutatja, hogy bár az emberek sokat tudnak az egészséges és követendő életmódról, azonban a motiváció a cselekvésre mindaddig hiányzik, amíg nem születik meg a cukorbetegség diagnózisa. „Örömteli, hogy az évek óta tartó különböző figyelemfelhívó kampányok, események és a média segítségével a lakosság egyre inkább tisztában van azzal, hogy a cukorbetegség egy valós és fenyegető probléma, azonban a megelőzésben, valamint a kezelésben való részvétel tekintetében a betegeknek még rengeteg tennivalójuk van. Sajnos a betegség kiderülése után sem tesz meg mindent az egészsége érdekében az emberek többsége, pedig kizárólag így van lehetőségük a szövődmények elkerülésére és egy valóban jó minőségű élet kialakítására. Ebből is látszik, hogy nem lehet eleget beszélni a diabéteszről” – mondja Füzesi Brigitta a Cukorbeteg Egyesületek Országos Szövetségének elnöke.

A CEOSZ a budapesti Lurdy Rendezvényközpontba várta az érdeklődőket az ország egyik legnagyobb, kimondottan cukorbetegségre fókuszáló, laikusoknak szóló ingyenes eseményére, ahol az edukáció mellett az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás is előtérbe kerül. A programok során kiemelt figyelmet kapnak a cukorbetegség különböző szövődményei – úgy, mint a végtag amputáció, valamint a szemkárosodás és a vakság –, amelyek megelőzhetők lennének a rendszeres szűrővizsgálatok által. A látogatók többek között perifériás érvizsgálaton és szemészeti vizsgálaton is részt vehetnek, valamint a helyszínen egy szűrőkamion is jelen lesz Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramjának keretében. Ezeken felül pedig szórakoztató programok is várják az érdeklődőket.

www.cbe.hu

https://www.facebook.com/diabetes.hu

WHITE CABARET

LA PREMIÉRE

Az Intimissimi egy különleges divatbemutatóra invitálta vendégeit. A domináns fehér szín mellett, az enteriőr részei voltak még a mennyezetről lógó csillárok, café chantant stílusú táncosok és az artisták, akik szórakoztatták a közönséget.

Verona, 2019 október 29. Örömteli hangok, a magassarkú cipők kopogása, selyem mindenütt - ez fogadta a show-ra érkező vendégeket a várva várt FW 2019-20 divatbemutatón. A valódi meglepetés azonban a show helyszínén várt a meghívottakra: a fények domináltak a teremben, fehér falakkal és elefántcsont színű bútorokkal kiegészülve.

Ez az Intimissimi White Cabaret. Fények mindenütt, hatalmas csillárok drámai kristály részletekkel és a café chantant stílus, amik meghatározták a kifutó hangulatát. Az élményt a közönség számára csak még inkább fokozták a látványos művészi előadások, a táncosok és artisták egyedi produkcióval készültek az eseményre, magával ragadó mutatványokat adtak elő, csodálatos élőképeket alkotva ezzel.

A kifutón a 2019/20-as őszi-téli fehérnemű kollekció darabjai mutatkoztak be: háromszög melltartók és francia fazonú csipke alsók, a különböző színárnyalatokkal játszó balkonett melltartók, hozzájuk passzoló alsórésszel, pánt nélküli melltartók és csipke bodyk. Ezután következtek a minták: leopárd és kígyóminta, Eszterházy-kockás, sakktábla minta és az apró pöttyök. Esti viseletként a dévoré bársony rojtos díszítéssel, budoár stílusú csipke és csillogó arany díszítések a fehérneműkön.

Az Intimissimi több, mint egy fehérnemű márka. Ezt bizonyítják az elegáns, férfias stílusú selyem-szatén pizsamák, amik blézerként is funkcionálhatnak, valamint bőszárú nadrágok négy új árnyalatban: fehér, fekete, antik rózsaszín és piros. A még különlegesebb megjelenésért a kimonók toppal és palazzo nadrággal kombinálva, illetve a szatén felsők a hozzájuk illő rövidnadrágokkal az igazán vonzó megjelenésért.

A csodás női modelleket a férfiak követték, akik az Intimissimi Uomo darabjait mutatták be. Klasszikus stílusú egyszínű vagy elegáns motívumokkal díszített pizsamák, köntösök, kényelmes és sikkes nadrágok mutatkoztak be különböző anyagösszetétellel, amiket otthoni viseletre terveztek.

Majd ezután következtek az olyan örökzöld klasszikusok, mint az elegáns knitwear felsők és természetesen nem hiányozhattak alsónadrágok sem - ezek az Intimissimi Uomo ikonikus termékei.

Franco Gobbi és Michele Magnani voltak azok, akik a modellek sminkjéért és frizurájáért feleltek és a kifutóra varázsolták Joséphine Baker világát. Franco Gobbi a nemzetközileg is elismert fodrász, valamint a milk_shake szépségipari márka globális nagykövete készítette a lányok gyöngyökkel díszített frizuráját, melyek tökéletesen passzoltak az este hangulatához. Michele Magnani a MAC szakembere pedig ragyogó strasszokkal egészítette ki a modellek sminkjét.

Az este a divatbemutatóval még nem ért véget, éppen ellenkezőleg. Egy exkluzív after-party következett a show után, melyet a meghívott vendégek tettek még elegánsabbá.

A divatbemutatón számos hazai sztár is tiszteletét tette, a magyar csapat tagjai idén a következők voltak: 

Október elején megnyitotta kapuit Magyarország első, kizárólag férfiaknak dedikált Intimissimi Uomo üzlete, az Arena Mall földszintjén. Az Intimissimi Uomo két magyar arca Kettner Henry (@henrykettner) és Zalka Dávid (@david_zalka), influencerek.

TIFFANY & LOVE

A TIFFANY FRAGRANCES BEMUTATJA ÚJ ILLATPÁRJÁT

A Tiffany & Co. több mint 130 éve a világ vezető ékszerháza. Időtlen dizájnjai a mély emberi kapcsolatokat és a szerelmet ünneplik szerte a világon. A márka hű marad gyökereihez, a fókuszban továbbra is a szeretet és az elkötelezettség áll, a Tiffany & Love for Her és a Tiffany & Love for Him illatok pedig új fejezetet nyitnak a Tiffany parfümök történetében.

„Márkánk mindig is ünnepelte a szeretet sokszínűségében rejlő határtalan erőt” - nyilatkozta Reed Krakoff, művészeti főigazgató Tiffany & Co. „Új illataink a modern szerelemről és az őszinte emberi kapcsolatokról szólnak. Amikor másokkal kapcsolódunk, kölcsönös erővel, örömmel és ígérettel töltekezünk.” 

MODERN SZERELEM

A Tiffany & Love for Him és Tiffany & Love for Her tisztelettel tekint a szerelem különféle megnyilvánulásaira. Amikor két ember egymásra talál, energia szabadul fel, amely a boldogság és az optimizmus érzését gerjeszti. A harmonikus illatpár az ilyen érzelmi kapcsolódások és a szerelem különféle megfogalmazásai és kifejezésmódjai előtt tiszteleg. A Tiffany & Love illatok a márka első kísérlete a páros illatkategóriában, és egyben az első férfi illat Reed Krakoff kreatív irányítása alatt. 

AZ ILLATOK

Mindkét illat kiemelt összetevője a kék lombú óriásfenyő. Ez az energikus fás jegy határozza meg a két illatot és köti össze őket, és egyben megidézi az ikonikus Tiffany Blue® színárnyalatot.

A Tiffany & Love for Her modern virágos-fás illat, neves parfümőrök - Honorine Blanc és Marie Salamagne (Firmenich) – kreációja, együttműködésük inspiráló illatutazást eredményezett. Az illat kirobbanóan ragyogó és szikrázó fejjegyekkel indít. Először a kék bazsalikom - kifejezetten a Tiffany részére kifejlesztett botanikus összetevő-tűnik elő grapefruittal párban az aromás frissességért. A szívjegy meghatározó összetevője a neroli édes virágos illatfelhője, amely az alapjegyként hozzáadott kék óriásfenyő, valamint a vetiver és cédrusfa fás elegyével sokoldalú, nőies illattá teljesedett ki.

A Tiffany & Love for Him citrusos, aromás illat fás alappal, Sophie Labbé és Nicolas Beaulieu (IFF) parfümőrök alkotása. Az első pillanattól megigéző illatkompozíció. Elsőként a gyömbér, mandarin és kardamom olaj illata bűvöl el. A szívjegy meghatározó eleme a - kizárólag a Tiffany részére ko-desztillációval előállított - boróka-ciprus keverék, amely modern és egyedi jelleget kölcsönöz az illatnak. A végeredmény a boróka aromás frissességének és a ciprus meleg gyantás jegyeinek ötvözete. Az alapjegy fő összetevői a szantálfa, a vetiver, és végül, de nem utolsósorban az illatduó közös különleges illateleme, a kék óriásfenyő teszi teljessé a mesteri illatalkotást. 

AZ ILLATÜVEGEK

A márkára jellemző páratlan szakértelem és időtlen dizájn köszön vissza a speciális Tiffany üvegből készült, henger alakú illatüvegen. Az egymást harmonikusan kiegészítő, mégis külön-külön is karakteres Tiffany & Love for Her és for Him illatüvegek a Tiffany Blue® színét sejtető, eltérő árnyalatokban pompáznak. Mindkét üvegen csillogó ’&’ jel látható, amely az ikonikus Tiffany & Co. logót idézi meg, és egyben a kapcsolódás szimbóluma. A kupak alatt ezüstös lemezen olvashatók az adott illat fő összetevői. A női illatüveget Tiffany Blue® kupak fedi, a férfi illatot pedig kontrasztként fekete, grafikus T mintával díszítve. A luxus illatot rejtő, szintén T motívummal ékesített ikonikus Tiffany Blue Box® kartondoboz megújult dizájnjában és formavilágában a hengeralakú illatüveghez igazodik. 

A KAMPÁNY         

A Tiffany & Love kampány új fejezetet nyit a Tiffany illatok történetében és New-York romantikus, kreatív és energikus hangulatvilágát varázsolja elénk. Reed Krakoff víziója inspirálta a kampányt, amely bemutatja, hogy számtalan módon köti össze a szerelem az embereket, és különféle jelentéseket hordoz, és mindenki egyedi módon fejezi ki vagy ünnepli érzéseit. A New-York utcáin forgatott fekete-fehér filmben Cass Bird fotóművész bensőséges pillanatokat kapott lencsevégre. Valódi párok keze fonódik egymásba szerelmük kifejezéseként. Az elkötelezettség, elfogadás és együttlét gondolatiságának vizuális megjelenítéséhez a Tiffany logo ’&’ szimbóluma kiemelésre került, és az emberi kapcsolatokat megalapozó személyes kapcsolódást szimbolizálja. A luxus Tiffany ékszerház Mark Ronson (Zelig Records) zenei producert és King Princess énekes-dalszerzőt kérte fel a kampányvideó zenei anyagának elkészítéséhez, a The Turtles “Happy Together” c. számának feldolgozásával, amely egy hamisítatlan szerelmes dal.

Az orvos nem ajánlja a ketogén életmódot:

4+1 káros változás, ha hosszabb ideig élsz ezen az étrenden

Vonzónak tűnik a ketogén diéta által ígért kezdeti gyors fogyás? Az alacsony szénhidrátbevitel rövid távon beindíthatja ugyan a súlycsökkenést, hosszú távon azonban nem fenntartható, mert olyan kóros anyagcsere-folyamatot idéz elő, mely sem szellemi, sem testi állapotunkra nincs kedvező hatással. Nem lehet jó életmód az, melynek során a testünk túlélő üzemmódba kapcsol. Helyette válasszunk olyan módszert, amely hosszú távon fenntartható, a kívánt fogyás elérésével együtt életmódváltáshoz vezet és segíti az eredmények megőrzését, miközben élvezzük az életet és az ételeket.

Mi is az a ketogén diéta?

Azt már sokan tudják, hogy olyan táplálkozási szabályrendszer, melyben az extrém alacsony szénhidrátbevitel mellett a főként állati eredetű zsírok és zsíros húsok, halak, valamint az alacsony szénhidráttartalmú zöldségek fogyasztása kapja a fő szerepet. A szinte csak ezekből az anyagokból való tápláléknyerésre testünknek azonban át kell állnia.

De hogyan néz ki az egészséges anyagcserefolyamat?

"A szervezetünk az anyagcsere során folyamatosan kontrollálja a vér glükózszintjét, mind két étkezés között, mind táplálkozás után. A megfelelő működéshez hosszú távon minden tápanyagtípusra szükségünk van. Ha rövid távon alig eszünk szénhidrátot, attól azért még nem dől össze a világ - avat be az alapokba Dr. Farkas Kitti. - Amint a szervezet rájön, hogy a gyomor felől nem érkezik szénhidrát utánpótlás, a máj elkezdi a raktárából a vérbe nyomni a tartalék glükózt, így stabilan tartja a vércukrot. Egyúttal arra is felkészül a test, hogy esetleg tartósan nem lesz szénhidrát, és ezért más üzemanyagot (zsírt) kell a sejteknek rendelkezésre bocsátani. De eközben a vércukorszint kontrollja végig tökéletesen működik! Egy fogyás beindítása tehát történhet egy rövid ideig tartó, alacsony szénhidrátbeviteles szakasszal. A gondok ott kezdődnek, ha életmódszerűen szeretnénk folytatni a ketogén diétát."

Glükóz helyett zsír?

Ha a szervezet zsírból nyer energiát, a folyamat a máj ezirányú korlátozott kapacitása miatt melléktermékkel jár. A maradékból a ketózis folyamatában ketontestek keletkeznek. A ketontestek a májsejtekből a vérbe kerülnek, ezt nevezzük ketonaemiának. Amikor a vizeletben is megjelennek, az a ketonuria. Önmagában a ketózis nem veszélyes, hisz ez az a természetes folyamat, amikor a szervezet energiát csinál a zsírból.  "A veszélyt az jelenti, amikor a vérben a ketontestek koncentrációja nagyon magas, mert ilyenkor a szervezet úgy érzékeli, hogy éhezik és túlélő üzemmódba kapcsol. Ez kóros anyagcserúthoz vezet, a fogyás a kezdeti siker után belassul vagy leáll. Emellett a tápanyag-bevitel sajátosságai miatt számos egészségügyi kockázattal kell számolni" – hívja fel a figyelmet Dr. Farkas Kitti.

A ketogén legfőbb veszélyei:

Nő a szív- és érrendszeri betegségek kockázata

A túlzott zsírbevitelen alapuló diéták, így a ketogén is, a vérzsír értékek eltolódásával növelik a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Emésztőszervi problémák kialakulása

A ketogén diéta a nem megfelelő tápanyagbevitel miatt hiányállapotokat idézhet elő, illetve gyomorpanaszokat, hosszú távon akár gyomorfekélyt is okozhat. Ha kényszeresen kerülünk egy-egy tápanyagcsoportot, akkor az emésztési panaszokhoz vezethet. A ketogén túl zsíros, illetve rostszegény táplálékprofilja miatt nő az emésztőszervi megbetegedések valószínűsége.

A szellemi teljesítmény hanyatlása, koncentrációzavarok

A drasztikusan alacsony szénhidrátbevitel fáradtságot, koncentrációhiányt, alvási zavarokat okozhat. Ennek hátterében az áll, hogy ketózis állapotában, glükóz hiányában a központi idegrendszer is ketontesttel próbál tankolni, és ebben a túlélő üzemmódban a szükséglete legalább egy részét ketontesttel fedezni. De ez nem a természetes energiaellátási módját jelenti. 

Beüt a jojó-effektus

A ketogén diéta hosszabb távon való folytatása nehéz, mind fizikailag, mind lelkileg. A fent részletezett, panaszokkal járó hatások mellett sokan végül az étrend egyhangúsága, és a belassuló fogyás miatt is a diéta abbahagyása mellett döntenek. Ilyenkor a sejtek ismét glükózhoz jutnak, de mivel korábban túlélő üzemmódban dolgoztak, azonnal raktározni kezdenek, ez pedig ahhoz vezet, hogy többet és gyorsabban hízik vissza a diétázó, mint amennyit leadott. A károsodott anyagcsere pedig csak sok odafigyeléssel állítható helyre, illetve minél több jojóhatás éri a szervezetet a megalapozatlan diétás módszerek követése miatt, annál nehezebb lesz a visszatalálás az egészséghez. "Azt gondolom, a csodadiéták tehetnek róla, hogy egyre nő az inzulinrezisztenciával küzdők száma – véli Dr. Farkas Kitti. – A jojó-effektus számos egészségügyi kockázatot hordoz: kiváltója lehet a 2-es típusú cukorbetegségnek, magas koleszterinszintet eredményezhet, nő az epehólyag bántalmak kockázata, és nem utolsó sorban a lelki károk is súlyosak, amelyet az ismétlődő kudarc, az újra és újra bekövetkező súlyvisszanyerés okoz. A ketogén abbahagyása esetén kifejezetten magas a jojó-effektus kockázata."

+1. A pénztárcád garantáltan karcsúbb lesz

Az egysíkú étkezésért, mely a ketogénre jellemző, ráadásul nagyon borsos árat kell fizetni. A nem idény jellegű zöldségek, mint az avokádó, a zsírdús tejtermékek, például a vaj, tejszín, zsíros sajtok, illetve a tenger gyümölcsei, valamint a tőkehúsok és különféle zsiradékok és olajos magvak kifejezetten drágává teszik ezt a diétát. Tehát még fizet is azért a diétába belevágó, hogy nagy eséllyel testi-lelki kudarcélmény érje. Dr. Farkas Kitti szerint, mint az élet annyi más területén, itt is igaz a mondás: "Nem mindig a legdrágább a legjobb, sőt! Ha a megfelelő ismeretekkel rendelkezünk testünk és anyagcserefolyamatunk működéséről, nem dőlünk majd be csodadiétáknak, és felesleges költekezés és hiábavaló egészségügyi kockázatok helyett a saját életünket tehetjük értékesebbé."

Dr. Farkas Kitti az Alakorvoslás Program kitalálója és alapító orvosa. Aneszteziológusként és intenzív terápiás szakorvosként dolgozik. A Programot 2017-ben azért dolgozta ki, mert munkája során azt tapasztalta, hogy az emberek nem kapnak valódi segítséget a tartós, egészséges fogyáshoz. Önhibájukon kívül helytelen módszerekkel, csodadiétákkal és termékekkel próbálkoznak, többnyire sikertelenül. Az Alakorvoslás Program célja, hogy szakmai módszerekkel, rendes ételek fogyasztása mellett sajátítsák el a résztvevők az új életvitelt, mellyel jobban érzik magukat, és utána is gond nélkül megőrzik az elért formát. Dr. Farkas Kittiről és programjáról bővebb információ az alakorvoslas.hu oldalon érhető el. 

Kocsis Zoltán emlékkoncert

MÜPA, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

2016. november 6-án hunyt el Kocsis Zoltán. Halála évfordulóján az egykor általa vezetett együttesek, akárcsak a korábbi években, idén is hangversennyel emlékeznek meg a nagy muzsikusról. Műfajával vagy gondolatvilágával az est műsorának valamennyi száma a zongoraművészre, karmesterre és zeneszerzőre utal.

Ravel sorozata, a Couperin sírja egyrészt azért ide illő mű, mert benne a zeneszerző halott barátaira emlékezett, másrészt a zongoramű zenekarra hangszerelt változata Kocsis Zoltán munkájaként elénk állítja a zeneszerző-karmestert, aki az általa szeretett nagy komponisták dalainak és zongoradarabjainak szenvedélyes hangszerelője volt. Jelképesnek tekinthetjük, hogy ezt a művet az amerikai–magyar Thomas Kornél személyében a Kocsis nyomdokában járó új karmesternemzedék tehetséges képviselője vezényli.

Chopin e-moll zongoraversenyével a zongoraművész Kocsisra emlékezünk: a kompozíciót előadó Érdi Tamás csodálta Kocsis Zoltánt, és arra is lehetősége nyílott, hogy együttműködjék vele – mégpedig éppen Chopin-zongoraverseny előadójaként.

Az is szimbolikus jelentőségű, hogy befejezésül az együttes zeneigazgatója, Hamar Zsolt a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar élén, négy kiváló énekes, Kolonits Klára, Bódi Marianna, Horváth István és Kovács István szólójával kortárs magyar zeneszerző, Kovács Zoltán Missa Pannonica című oratorikus művének kibővített, 2019-es változatát vezényli. Kovács Zoltán a középgeneráció tagja, 1969-ben született, alkotói tevékenysége mellett az Operaház zenekarának fagottosa.

A program:

Maurice Ravel – Kocsis Zoltán Couperin sírja

Frédéric Chopin I. (e-moll) zongoraverseny, op. 11

Kovács Zoltán Missa Pannonica

Közreműködik:

Érdi Tamás zongora

Kolonits Klára szoprán

Bódi Marianna alt

Horváth István tenor

Kovács István basszus

Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)

Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Thomas Kornél karmester (nyitómű)

Hamar Zsolt karmester

Jelnyelvi játszótértől a fejlesztő falmászásig - jótékonykodni sokféleképpen lehet

Félidejéhez közeledik a Cappy kampánya, amit lájkjaival bárki támogathat

A gyerekek képességeinek, önbizalmának fejlesztése, társadalmi érzékenyítése talán az egyik legfontosabb, amire a jelen világban szükség van – hisz ők építik majd fel azt a jövőt, ahol a felelős gondolkozás, a kreatív önkifejezés és mások megértése kulcsszerepet játszhat. A Cappy a Bridge Budapest által életre hívott Edisonplatformmal összefogva olyan szervezetekre hívja fel a figyelmet, amelyek azon dolgoznak, hogy mindez minél szélesebb körhöz érhessen el. A figyelemzavar leküzdésétől a lányok technológia iránti érdeklődésének fejlesztésén át a gyermekek innovatív módokon motiválásáig számos különleges alapítványi programot ismerhetünk meg.

A Cappy „a jótett érzése jóízű” szlogenjéhez hűen 2020 márciusáig összesen tízmillió forinttal támogat olyan szervezeteket, amelyek innovatív megoldásokkal teszik jobbá a gyerekek életét. A 2019 júliusában indult kampányban a Cappy az Edisonplatform nevű kezdeményezéséhez csatlakozva választotta ki az általa támogatott tíz alapítványt. A Cappy Facebook oldalán tíz hónapon át minden hónapban új videóval jelentkezik, és mutat be egy szervezetet a tíz közül. A közösségimédia-felhasználókat pedig arra kéri, hogy aktivitásukkal fejezzék ki támogatásukat. Minden reakció – legyen szó akár lájkról vagy szívről – 100 forint hozzájárulást jelent az adott alapítvány munkájához. A kampány a félidejéhez közeledik.

Az első videóban a Skool Alapítvány mutatkozott be.  Skool munkatársai és önkéntesei azt tűzték ki célul, hogy minél több fiatal lánynak biztosítsanak lehetőséget a technológiai szektorban, hogy a lányok is kreatívan alkothassák a jövőjüket, az életüket. 2020-ra legalább 2000 fiatalnak szeretnék bemutatni a technológia izgalmas világát, megtanítani a programozás alapjait, és érdekessé tenni ezt az alapvetően "fiúsnak" tartott világot a lányok számára is.

A második bemutatkozó szervezet a Jeleven Alapítvány volt, mely egy olyan különleges programot – a Jelnyelvi Játszóteret – fejleszt, amely egyszerre szól halló és hallássérült gyerekeknek és családtagjaiknak. Fő céljuk, hogy kapcsolatot teremtsenek a siket és halló gyerekek közt, a jelnyelv és a közös játék révén, amely során kölcsönösen tanítják egymást. 

Harmadikként a Hópárduc Alapítvány videójából azt tudhattuk meg, hogyan segít a figyelemzavaros gyerekeknek a fejlesztő falmászás, és milyen érzés számukra megtanulni, hogy ha összpontosítanak, bármire képesek lehetnek. 3 éves kortól dolgoznak a gyerekekkel, az élmények átbeszélésével, pozitív visszajelzésekkel segítik őket.

A legutóbbi videó a Hősök tere Alapítványé volt. Tréningjeik, terepgyakorlataik pedagógusoknak és gyereknek egyaránt szólnak. Küldetésük, hogy az emberek merjenek odalépni másokhoz, azaz az együttérzés és egymás segítése társadalmi normává váljon – fenntartások nélkül. A mostani támogatás segít abban, hogy olyan iskolákhoz is elérjenek, ahova eddig nem volt lehetőségük. Az alapítvány bemutatkozása különösen aktuális, ugyanis november 7-én tartják IV. HeroiKon Nemzetközi Konferenciájukat az Uránia Nemzeti Filmszínházban. Az eseményen idén a kihívások, nehézségek legyőzése lesz a fókuszban, és az, hogyan tanulhatunk a kritikákból, hogyan lehetünk motiváltak mások sikereitől. Olyan emberekkel és személyes történeteikkel találkozunk, melyek mindenki számára példát és inspirációt jelentenek az elérhetetlen álmok, a változások megvalósításához.

Az alapítványok, egyesületek videói folyamatosan kerülnek fel a Cappy Facebook oldalára, hogy minél többen ismerhessék meg azok kiemelkedő, új ötleteket megvalósító munkásságát és céljait. A kezdeményezést részletesen bemutató kisfilm itt érhető el.

A Bridge Budapestről

A Bridge Budapest egy magyar vállalkozók által 2013-ban alapított nonprofit szervezet. Az alapító cégek között olyan globálisan is ismert szereplők állnak, mint a Prezi, NNG, Ustream és LogMeln. Az Egyesület célja, hogy működésével fejlessze a meglévő üzleti kultúrát Magyarországon úgy, hogy összeköti és láthatóvá teszi az értékalapon és hosszú távon gondolkodó üzleti cselekvőket: az üzleti szegmenst, a civileket és a fejlődni vágyó magánembereket, fiatalokat. Ennek keretében olyan kezdeményezéseket indított már el, mint a cégek transzparens működését elismerő Vállalható Üzleti Kultúráért önellenőrző teszt, valamint az Edisonplatform ami gyűjtőhelye az általános iskolás korosztály tanrenden kívüli készségalapú fejlesztésével foglalkozó kezdeményezéseknek. A Bridge Budapest már második éve a 8 és 14 év közötti gyermekeknek szóló élményalapú vállalkozási műhelyként működő BridgeBizniscoolt is megalapította, amely az ország 30 pontján érhető el táboraival.

A Coca-Cola Company-ról

A Coca-Cola Company (NYSE: KO) teljes üdítőitalportfóliót gyártó vállalat, amely több mint 500 szénsavas és szénsavmentes márkát forgalmaz a világ több mint 200 országában. A vállalat Coca-Cola márkáin kívül portfóliónkba tartozik a világ legértékesebb üdítőitalmárkáinak jelentős része, mint az AdeZ növényi alapú italok, az Ayataka zöld tea, a Dasani vizek, a Del Valle dzsúszok és gyümölcsitalok, a Fanta, a Georgia kávé, a Gold Peak teák és kávék, az Honest Tea, az innocent smoothie-k és dzsúszok, a Minute Maid/Cappy dzsúszok, a Powerade sportitalok, a Simply gyümölcslevek, a smartwater, a Sprite, a vitaminwater, valamint a ZICO kókuszvíz. Folyamatosan alakítjuk portfóliónkat, csökkentjük termékeink cukortartalmát, és innovatív termékeket vezetünk be a piacra. Jelentős erőfeszítéseket teszünk emellett ökológiai lábnyomunk csökkentése érdekében azáltal, hogy visszapótoljuk az italgyártás során felhasznált vizet és népszerűsítjük az újrahasznosítást. Palackozó partnereinkkel közösen a Coca-Cola rendszerében több mint 700,000 embert foglalkoztatunk, így világszerte gazdasági lehetőségeket biztosítunk a helyi közösségeknek. További információért látogassa meg a Coca-Cola Journey-t a www.coca-colacompany.com  oldalon, kövessen minket a Twitteren, az Instagramon, a Facebookon és a LinkedInen.

Tegyél magadért, hogy tehess másokért!

November 7-én ismét megrendezték a IV. HeroiKon Nemzetközi Konferenciát

Tennél valamit másokért, de nem tudod, hogyan kezdjél bele? Hősök Tere Kezdeményezés által negyedik alkalommal megrendezett HeroiKon Nemzetközi konferencia célja, hogy szakemberek és hétköznapi történetek  segítségével inspirálja, felrázza és cselekvésre ösztönözze az embereket. Az egész napos esemény idén a növekvő mindset fontosságáról, a kitartásról, a félelmek és sikerek megfelelő kezeléséről szól majd, amelyben életünk végéig fejlődhetünk!

November 7-én minden a tenni akarásról szólt az Uránia Nemzeti Filmszínházban! A Hősök Tere Kezdeményezés által negyedik alkalommal megszervezett HeroiKon Nemzetközi Konferencián többek között olyan hírességek adnak elő, mint a különleges rap számairól is ismert színész Molnár Áron noÁr, az Esernyős Ember művészeti projekt vezetője Kalló Péter, Tuza-Ritter Bernadett az ’Egy nő fogságban’ című film rendezője. Olyan világhírű előadók is megosztják majd tapasztalataikat mint például a sajtófotó guru Probert Pledge, a Contact Press Images alapítója.

„Fontosnak tartjuk, hogy a ma elidegenedett világban követendő példákkal ismertessük meg az embereket. Ezért is hívtunk az élet számos területéről neves előadókat a konferenciára, akiknek az előadásain keresztül sokféle inspiráló történettel ismerkedhetnek meg a résztvevők. A konferenciánk, valamint a szervezetünk célja, hogy hazánkban tudatosítsuk az emberekben, hogy merjenek kiállni magukért és másokért is, valamint csökkentsük a közönyösséget és az előítéletességet. Ezek a képességek valakinél maguktól jönnek, de vannak olyanok is, akiknek nem árt egy kis iránymutatás” – nyilatkozta a konferencia kapcsán Orosz Györgyi, a Hősök Tere Kezdeményezés társalapítója, trénere.

A szervezők az izgalmas előadásokon kívül meglepetés programokkal is készülnek a résztvevőknek.

További információért látogass el a Hősök Tere Kezdeményezés Facebook oldalára vagy a HeroiKon Nemzetközi Konferencia Facebook eseményére.

Hősök Tere Kezdeményezés

A Hősök Tere Kezdeményezés missziója, hogy társadalmi norma legyen az együttérzés, és az, hogy kiállunk és teszünk másokért. Ehhez kínál gyakorlati tudást tréningjeiken, workshopjaikon, kampányaikban.

Több mint 1000 féle Rossmann sajátmárkás termék kap „mikroműanyag nélkül” jelölést

A Rossmann az idei évben új, "mikroműanyag nélkül” termékjelölése minden olyan sajátmárkás kozmetikai márkán szerepelni fog, amelynek készítményei nem tartalmaznak mikroműanyagokat. A legtöbb sajátmárkás termék már a jelölés bevezetése előtt sem tartalmazott mikroműanyagot, ez a plecsni a vevők pontosabb tájékoztatását szolgálja a vásárlás során. Azok, akik a környezetvédelem érdekében mikroműanyagot nem tartalmazó kozmetikai termékeket szeretnének használni, a jelölésről gyorsan és könnyen felismerhetik, mely kozmetikai termékek, például bőrradírok, samponok és tusfürdők készültek mikroműanyagok felhasználása nélkül.

Milyen kozmetikai termékekben és miért használnak mikroműanyagokat?

A kozmetikai iparban a mikroműanyag-részecskék és a félszilárd vagy folyékony szintetikus polimerek a legkülönbözőbb okokból használatosak. A szilárd műanyagrészecskék csiszoló, dörzsölő hatás miatt többek között bőrradírokban, fogkrémekben, tusfürdőkben vagy masszázsgyöngyökben használhatók, és néha láthatók is az átlátszó készítményekben kis golyócskák formájában. A folyékony műanyagoknak pedig különféle funkciója lehet a kozmetikai termékekben. Például a samponokban oldott formában védőréteget képeznek a hajszálakon, kisimítják azokat, és így hajmosás után megkönnyítik a kifésülést, vagy a fényvédőszerekben, a félszilárd és folyékony szintetikus polimerek hozzájárulnak az UV-védelemhez és a vízállósághoz, valamint biztosítják, hogy a fényvédő jól beszívódjon, és ne képezzen látható fehér filmréteget a bőrön. 

A Rossmann célul tűzte ki, hogy a szilárd, a folyékony vagy részben oldott szintetikus polimereket, mint összetevőket más természetes anyagokkal helyettesítse. Ennek eredeményeként már több, mint 1000 féle „mikroműanyag nélkül” jelölésű termék közül válogathatnak a Rossmann vásárlói a boltokban és a webshopon is. A népszerű sajátmárkás kozmetikai márka, az Isana közel 400 féle terméke: tusfürdők, dezodorok, testápolók, arcápolók és ajakápolók is már mikroműanyag mentesek. A Rossmann natúrkozmetikai sajátmárkájánál az Alterra termékeknél alapkövetelmény a mikroműanyag mentesség és több mint 21 termék csomagolása is 95%-ban újrahasznosított anyagból készül.

Az Isana és Alterra márkák mellett, jó néhány sajátmárkás termékcsalád, mint például a Facelle (női intim higiénia), a Wellness&Beauty (prémium testápolás), a Babydream (baba-mama) és Prokudent (szájápolás) egyes termékeinek a csomagolására is felkerül a „mikroműanyag nélkül” jelölés. 

Bővebben a mikroműanyagokról: 

Hogyan jut a szilárd mikroműanyag a környezetbe?

A szilárd mikroműanyagok szintén két csoportba sorolhatók: elsődleges és másodlagos mikroműanyagok:                      

Elsődleges mikroműanyagok

Az elsődleges mikroműanyagok iparilag előállított nyersanyagok. Ezek olyan kis részecskék vagy granulátumok, amelyek mérete nem haladja meg az 5 mm-t. Egyaránt szolgálnak alapanyagként a műanyaggyártáshoz, vagy kozmetikai termékek, tisztítószerek és egyéb termékek összetevőjeként. Ezenkívül ezeket a kis részecskéket és granulátumokat az iparnak is szállítják, amely más hétköznapi termékeket és nagyobb műanyag cikkeket gyárt belőle. A késztermékek a makroműanyagok kategóriájába tartoznak. 

Másodlagos mikroműanyagok

A másodlagos mikroműanyagok alatt azokat a kicsi és legkisebb műanyag részecskéket értjük, amelyek a nagyobb műanyag termékek (az úgynevezett makroműanyagok, például a kannák, műanyag zacskók, kötelek, székek, halászhálók, palackok) lebomlásakor keletkeznek, elsősorban mechanikai terhelés, például hullámzás vagy napsugárzás eredményeképpen. A műszálas textíliák mosásakor vagy tisztításakor is - amely során egészen kicsi rostszálak kopnak le - másodlagos mikroműanyag kerül a vízbe. A gumiabroncsok kopása is a környezet mikroműanyaggal való szennyezéséhez vezet a lebomlási folyamat következtében. 

Mondjunk nemet a PET-re és váltsunk inkább aludobozra!

A PET palackok kezelhetetlen mennyisége miatt a műanyag szennyezettség kritikus méreteket öltött, így mindenkinek meg kell hozni a megfelelő döntést annak érdekében, hogy ne károsítsuk tovább a környezetünket és a saját egészségünket.

 A PET palack a legszennyezőbb csomagolás, mert az újrahasznosítása költséges és korlátozott, arról nem is beszélve, hogy a lebomlási ideje 400 év! Az eldobott műanyagok nemcsak a vizek és az erdők élővilágát veszélyeztetik, hanem mikroműanyagok formájában a szervezetünkbe is bekerülnek. A megoldás egyszerűbb, mint gondolnánk, hiszen Magyarországon a világon az egyik legjobb minőségű és a legszigorúbban ellenőrzött a csapvíz. Azért persze a kedvenc üdítőitalainkról sem kell lemondanunk, válasszuk a mértéktelen fogyasztás helyett a pohárnyi adagnak megfelelő aludobozos italokat! Ezzel egyszerre teszünk az egészségünkért és a környezetünkért is.

Hat magától értetődő érv az aludoboz mellett:

1. Végtelenszer újrahasznosítható – az aludoboz 100 százalékban, bármennyiszer és gazdaságosan újrahasznosítható. Ha szelektíven a megfelelő helyre dobjuk ki, már 60 nap múlva újra aludobozként foghatjuk a kezünkben.

2. Biztonságos – az aludoboz a legnagyobb védelmet nyújtó csomagolás, hiszen a fény 92 százalékát visszaveri, kizárja a szennyeződéseket, az oxigént és a baktériumokat, és ezzel megóvja a külső hatásoktól a benne lévő folyadékot. Azzal, hogy a felnyitás után nem lehet újra visszazárni, elkerülhetjük, hogy illetéktelenek észrevétlenül beletegyenek valamit az italunkba.

3. Tartósítószermentes – az aludobozban lévő italt hőkezeléssel, azaz pasztőrözéssel is lehet tartósítani, ezért a legtöbb aludobozos italban egyáltalán nincs mesterséges tartósítószer.

4. Egyszerre megiható – a 250ml-es aludoboz egy pohárnyi mennyiségnek felel meg, amit egyszerre meg lehet inni, így a benne lévő ital nem veszít az élvezeti értékéből. Ez a praktikus kiszerelés nem sarkall szükségtelen túlfogyasztásra, így túlzott cukorbevitelre sem.

5. Felhasználóbarát – hamarabb lehűl, és hosszabban tartja hidegen az italt, így tovább élvezhetjük annak frissítő hatását.

6. Gazdaságos – a használt aludobozokért még pénzt is kaphatunk, ha visszavisszük a nagyobb hipermarketek gyűjtőautomatáiba.

Presser Gábor és a Zwack Unicum együtt idézi fel mindannyiunk közös élményeit

A „Neked írom a dalt”, Presser Gábor egyik legnépszerűbb, számos generáció által ismert és szeretett alkotása ihlette az Unicum legújabb filmjét, amely az együtt töltött idő fontosságát és a közösen átélt élményeket állítja középpontba.

Presser Gábor az elmúlt fél évszázadban zeneszerzőként, zongoristaként, énekesként és színházi produkciók szerzőjeként egyaránt számos olyan alkotással ajándékozta meg a magyar közönséget, melyek életkortól függetlenül mindenki számára emlékezetesek. A Zwack Unicum ezeket a generációkat összekötő, az együtt töltött időt felejthetetlenné tevő pillanatokat kívánta felidézni, és egyben tisztelegni Presser Gábor művészi pályája előtt, a mai napon bemutatott portréfilmmel. A rendezői székbe Szász Attila ült, aki olyan játékfilmes munkák után tért vissza a reklámfilm műfajához, mint a Félvilág, az Örök tél vagy az Apró mesék.

A filmben felcsendül a „Neked írom a dalt”, kezdetben egy utcazenész előadásában, keretbe helyezve a Presser Gáborról készült archív felvételeket. Ezeket a hétköznapi emberek életéből ellesett olyan pillanatok bemutatása követi, amelyeket a népszerű zeneszám tesz feledhetetlenné. A portré zárásaként Presser Gábor csatlakozik az utcazenész előadásához, így közvetítve annak fő üzenetét: az igazán jó pillanatok összehoznak minket.

„Érdekes volt másfél percbe sűrítve látni az elmúlt évtizedeket, tetszik nagyon. Azt gondolom, jól tettem, hogy igent mondtam Zwack Sándornak, és részt vettem a portréfilm elkészítésében. Jólesett átélni, hogy a „Neked írom a dalt” ahogy negyven éve, még manapság is képes összehozni embereket.” – mondta el Presser Gábor.

„Nagy öröm volt számomra, hogy Presser Gábor elvállalta a felkérésünket, hiszen az ő alkotásai több generáció életét, mindennapjait végigkísérték az elmúlt évtizedekben. A mindig is minőséget, egyedi értéket képviselő Presser-dalok emlékezetessé teszik a barátainkkal, családtagjainkkal töltött közös pillanatokat, és úgy érzem, az Unicum is hasonló szerepet tölt be az életünkben, hiszen a márka az elmúlt több mint 200 év során végigkísérte mindennapjainkat hasonlóképpen.” – hangsúlyozta a film bemutatóján Zwack Sándor, a Zwack Unicum Nyrt. igazgatóságának elnöke.

„Presser Gábor munkássága olyan abszolút értéket jelent a hazai közönség számára, amelyet mindannyian elismerünk, és amelyhez mindannyian pozitívan viszonyulunk, függetlenül attól, Presser-rajongók vagyunk, vagy pedig nem. A nevéhez fűződő számtalan alkotás közül talán a „Neked írom a dalt” közösségteremtő ereje a legerősebb, több generáció is énekelte ezt például a tábortűznél ülve, munka közben vagy éppen baráti társaságokban. Ezért esett a választásunk erre a dalra, amikor az együtt töltött idő fontosságát leginkább kifejező Presser-számot kerestük a film elkészítéséhez” – mondta el Szász Attila filmrendező.

A kreatív koncepció kidolgozását és a filmgyártás koordinálását a Nagoo Marketing Solutions ügynökség végezte, Kádár Gergely kreatív igazgató és Nagy Zsolt Csaba ügyvezető igazgató irányításával. A film 2019. novemberétől lesz látható számos televíziócsatornán, illetve YouTube-on is megtekinthető már október 28-tól.

Unicum - Presser Portréfilm - Neked írom a dalt 2019: https://youtu.be/9jR6_3oqEhE

Versenyművek a Nemzeti Filharmonikusoktól Boccherini, Bach, Mozart, Vivaldi és Haydn művei csendülnek fel

MÜPA, Fesztivál Színház

A népszerű Zenemánia sorozat bevezetés a zene világába, kötetlen, beszélgetős hangversenyek formájában. Ebben az évadban a zene sokszínűsége a fő téma, s ezen belül ez a találkozás az egyik legvonzóbb műfaj, a szólóhangszer(ek) és a zenekar párbeszédére épülő versenymű rejtelmeibe kínál bepillantást.

A koncertek házigazdája és műsorvezetője, a rendkívül sokoldalú Dinyés Dániel közvetlen műsor vezetésével és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar művészeinek előadásait hallgatva a közönség dióhéjban megismerheti a versenymű műfajának történetét, hiszen hallhat művet Vivaldi, Bach, Boccherini, Mozart tollából. Négy különböző hangszer concertói ezek: a hegedű, az oboa, a cselló és a fagott „verseng” bennük a zenekarral. Izgalmas kérdés, amelyre bizonyára feleletet is kapnak a jelenlévők: miben más egy fúvós és egy vonós versenymű, milyen a concerto akkor, ha magas hangú hangszer tündököl a maga könnyed trilláival, és milyen, ha mély tónusú instrumentum brummog a basszusregiszterben.

Miután a közönség minderre választ kapott, s hallotta is e concertók dallamait, meglepő és frappáns fordulattal a négy hangszer végül egyetlen műben egyesül: Joseph Haydn sinfonia concertantéjában, amelyet a mester hegedűre, oboára, csellóra és fagottra írt. Ez a speciális műfaj a versenymű különleges fajtájaként egyesíti magában a szimfónia és a concerto tulajdonságait. Itt nem egyetlen szólóhangszer, hanem szólóhangszerek csoportja „verseng” a zenekarral. A műfaj egyszerre rokona a barokk concertónak és a klasszikus szimfóniának.

Közreműködik: Nemzeti Filharmonikus Zenekar  Házigazda: Dinyés Dániel

Fitten, frissen ősszel is

Beköszöntött az ősz, érkeznek a hűvösebb esték, reggelek. Nincs könnyű dolga az emberi szervezetnek, hiszen a kánikulai napok után viszonylag gyorsan alkalmazkodni kell a lehűléshez, viszont nappal még magasabb a hőérzetünk, így ismét itt az ideje a réteges öltözködés elkezdésének.

De vajon miért is érezzük magunkat fáradtabbnak? Azon kívül, hogy az iskolás, óvodás gyerekek szüleinek újra korábban csörög a vekker, a korai sötétedés magával hozza azt, hogy nő a szervezetünk melatonin szintje, így hamarabb álmosak leszünk. De mivel teendőnk még sok, nehezen tudjuk magunkat kipihenni. A hidegebb estéken kompenzálunk olykor nehezebb ételekkel, édességekkel, ezek is elnehezítenek, fáradtabbá tesznek. Kevesebbet vagyunk friss levegőn, ez sem tesz jót a közérzetünknek. Ahogy pedig egyre hidegebb lesz, szervezetünk védekezőképessége is gyengül, így könnyebben utolérnek bennünket a vírusok és megbetegedhetünk.

Érdemes mielőbb felvenni a harcot, és megerősíteni immunrendszerünket. Ha vonzóbb is lehet a bekuckózás, azt hagyjuk meg a télre, ősszel inkább sétáljunk nagyokat a természetben, gyűjtsünk gesztenyét, gyönyörködjünk a színes falevelekben, és szippantsuk magunkba a friss levegőt! Ha nem vagyunk gyakorlott túrázók, keressünk lakóhelyünk környékén túraútvonalakat, vezetéssel együtt, és társaságban biztos még lelkesebbek leszünk. Kipróbálhatjuk a lendületes gyaloglást, a nordic walkingot is, amely ízületkímélően mozgatja át az egész testet és segítségünkre lesz abban, hogy igazi élmény legyen az erdei séta. De ha nem is indulunk az erdőbe: vegyünk egy lépésszámlálót, vagy töltsünk le egy applikációt a telefonunkra, és igyekezzünk minden nap 10 000 lépést megtenni! Eleinte fura lesz ellenőrizni, de napról napra szívesebben és többet megyünk majd, ha megdicsér érte a készülékünk. Ha kell, szálljunk le egy megállóval előbb, vagy parkoljunk messzebb. A lényeg, hogy gyalogoljunk, sétáljunk sokat!

És természetesen az immunrendszerünket belülről is erősíthetjük: együnk-igyunk színeket! Ügyeljünk arra, hogy lehetőség szerint minden nap többféle színű zöldséget, gyümölcsöt is fogyasszunk, ily módon ugyanis minden lehetséges vitaminból, ásványi anyagból, antioxidánsból eleget juttatunk a szervezetünkbe. Sokan kevésbé szívesen esznek gyümölcsöt, vagy salátákat, nekik remek megoldás lehet, ha zöldség- vagy gyümölcsleveket kortyolgatnak. Ezeket facsarhatjuk frissen is, de beszerezhetjük kompakt, kényelmesen magunkkal vihető palackban is. Természetesen ilyenkor figyeljünk oda, hogy csakis ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból származó alapanyagokból készült terméket fogyasszunk. A Biopont zöldség- és gyümölcslevei tökéletes választás erre, a 750 ml-es bio italok között mindenki találhat kedvére valót. A répalé és az alma-mangólé egészen biztosan telitalálat az édes ízek kedvelőinek, az alma, szőlő és sárgarépa felhasználásával készült, homoktövissel gazdagított Családi zöldség – és gyümölcslé pedig szintén nagyszerű választás, hiszen rengeteg vitaminnal, nyomelemmel, ásványi anyaggal és flavonoiddal tölti fel a szervezetet. A savanyúkáposztalé igazi C-vitaminbomba, de az igazi szupersztár a levek között a céklalé, amelynek fogyasztását nagyon ajánlott beépíteni a napirendünkbe. A cékla nagyon gazdag C-vitaminban, emellett pedig jelentős mennyiségű kalciumot, vasat, magnéziumot, mangánt, foszfort, nátriumot, cinket, rezet és szelént tartalmaz, ezenkívül telistele van antioxidánsokkal. Kezdhetjük akár a reggelt is egy nagy pohár bio zöldség- vagy gyümölcslével, kiválthatunk vele egy-egy étkezést, vagy a nap levezetéséhez, este is fogyaszthatjuk.

Az ősz rengeteg örömet tartogat: gondoljunk csak a szüretre, a tökfaragásra, a gesztenyesütésre, a nagy sétákra, maradjunk hát fittek, egészségesek, és élvezzük ki ennek a gyönyörű évszaknak minden szép pillanatát!

www.biopont.hu

„Welcome Home” Magyarországon Közösen biztonságos otthonokért

A „Welcome Home” projekt magyarországi állomásán a Habitat for Humanity szakembereivel 15 önkéntes magyar és osztrák Henkel munkatárs dolgozott lakások felújításán, ahova hamarosan több gyermekes családok költözhetnek be.

A Henkel számára fontos a társadalmi szerepvállalás. A „Welcome Home” jótékonysági felelősségvállalási programot a Henkel Adhesive Technologies üzletág lakossági és szakipari területe indította útjára 2016-ban a Habitat for Humanity szervezettel együttműködve, azzal a céllal, hogy rászoruló családok, közösségek számára teremtsenek biztonságos otthonokat.

A program már több országban – Brazília, Kanada, Románia, Macedónia, Kolumbia Kína – valósult meg sikeresen, épültek és újultak meg, nehéz sorsú, szegénységben élők számára iskolák, lakások.

Idén a „Welcome Home” Magyarországra érkezett. Ezúttal, budapesti, IV. kerületi üresen álló, rossz állapotban lévő önkormányzati lakások kerülnek felújításra, ahova hamarosan két, több gyermekes család költözhet be. A felújítás pénzügyi hátterét a Fritz Henkel Alapítvány nyújtotta, valamint a minőségi munkálatokban a Henkel Ceresit márka építési termékei szolgálnak segítségül.

A Habitat for Humanity építésvezetőit 15 önkéntes magyar és osztrák Henkel munkatárs segítette, akik lelkesen, kéz a kézben dolgoztak együtt a felújítási folyamatban. „A csapattal három nap alatt nagyon jól haladtunk: gipszkartonoztunk és gletteltünk, a különböző helyiségekben a szigetelést, a hidegburkolást és az aljzatkiegyenlítési feladatokat végeztünk el” – mondta Sébastian Glorie, nemzetközi projekt koordinátor. „Örömteli élmény és felemelő érzés közösen segíteni és tudni azt, hogy ezzel a projekttel családok életét tehetjük jobbá” – tette hozzá Dr. Fábián Ágnes, Henkel Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Habitat for Humanity-ről

A nemzetközi Habitat for Humanity jótékonysági szervezet, amelynek az égisze alatt a magyarországi szervezet is működik 1976-ban alakult. Célja, hogy minden ember tisztességes, egészséges és megfizethető otthonban élhessen. Napjainkban a szervezet a világ 70 országában dolgozik partnereivel együtt azért, hogy minden ember méltó otthonban élhessen. Fennállásuk óta több, mint 9,8 millió embert segítettek méltó otthonhoz programjaiknak köszönhetően. További információért kérjük, látogasson el a szervezet magyar nyelvű honlapjára: www.habitat.hu

A Henkelről

A Henkel világszerte kiegyensúlyozott és változatos portfólióval működik. Az erőteljes márkáknak, innovációknak és technológiáknak köszönhetően a társaság vezető pozíciókat foglal el három üzletágával mind az ipari, mind a fogyasztási cikkek terén. A Henkel Adhesive Technologies üzletága globális vezető szerepet tölt be a ragasztók piacán – valamennyi iparági szegmensben, világszerte. A Henkel Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágaival számos piacon és kategóriában vezető szerepet tölt be, szerte a világon. Az 1876-ban alapított Henkel több mint 140 éves sikert tudhat maga mögött. A Henkel 2018-ban 20 milliárd euró árbevételt és 3,5 milliárd euró korrigált üzemi eredményt ért el. A Henkel világszerte több mint 53 000 embert foglalkoztat – lelkes és sokszínű csapat, amelyet erős vállalati kultúra, a fenntartható érték létrehozásának közös célja és a közös értékek egyesítenek. A fenntarthatóság elismert vezetőjeként a Henkel számos nemzetközi indexben és rangsorban az első helyet foglalja el. A Henkel elsőbbségi részvényeit a német DAX tőzsdeindexben jegyzik. További információért kérjük, látogasson el a Henkel angol nyelvű honlapjára: www.henkel.com.

Hogyan segítenek nekünk a rostok?

Fogyasszunk több rostot! Hangzik a tanács nagyon sokszor, rá is bólintunk, de a mindennapi rohanásban nem okvetlenül tudunk rá figyelni. Magyarországon átlagosan csak a napi szükséges rostbevitel felét fogyasztjuk el, pedig a ballasztanyagok nélkülözhetetlenek a jó emésztéshez és az egészségünk megőrzéséhez.

Naponta legalább 30 és 50 g közötti élelmi rostra van szüksége a szervezetünknek, és ehhez bizony nagyon fegyelmezetten kell tartani, hogy minden nap együnk elegendő friss zöldséget, gyümölcsöt, hüvelyeseket, teljes kiőrlésű gabonát. Ha étrendünkbe aktuálisan belefér, akkor válasszuk a kelkáposztát, karalábét, kukoricát, burgonyát, gyümölcsként a málnát, ribizlit, szilvát, körtét, együnk babot, lencsét, zöldborsót, a gabonafélék közül pedig a búzakorpa, a zabkorpa, a zabpehely, a Graham-liszt lehet segítségünkre.

„Ha a reggelinkben rost is szerepel például joghurtba, kefírbe vagy ételbe, süteményekbe belekeverve, akkor már a nap kezdetén tettünk az egészségünkért!” – ajánlja Szántó Diana, dietetikus. – „Magas rosttartalmának köszönhetően – megfelelő folyadékfogyasztás mellett – jótékony hatással van a bélműködésre, valamint a teltségérzet kialakítására is. Ezáltal elkerülhető a túlevés, valamint csökken az elhízás kockázata.”

A vízben oldódó rostok az emésztés során megduzzadnak, így lassítják a szénhidrátok felszívódását, ezáltal segítenek elkerülni a vércukorszint gyors emelkedését, így remekül beválnak étkezési rohamok ellen is. Prebiotikus hatásukkal serkentik a bélflórában lévő hasznos baktériumok szaporodását. Fokozzák a bélperisztaltikát, így megkönnyítik a lerakódott káros salakanyagok távozását. Az emésztés során megduzzadnak, így kalória hozzáadása nélkül telítenek, ami késlelteti az éhségérzet újbóli kialakulását. Megkötik a koleszterinben gazdag epesavakat, így kevesebb koleszterin szívódik fel. Serkentik a bélflórában lévő hasznos baktériumok szaporodását és gátolják a káros baktériumok megtapadását, segítik a lerakódott káros salakanyagok távozását.

Gyakran aggódunk, hogy diéta közben miként lehet elegendő rostot bevinni. Tomán Szabina, aki életmódprogramja segítségével már közel 10 000 embernek segített az elmúlt 5 évben egészségesebbnek, fittebbnek lenni, így vélekedik erről:

„Sokan gondolják, hogy a fehérjediéta csak a fehérje fogyasztását engedi, de ez tévhit. A szervezetnek mindenre egyaránt szüksége van, szénhidrátra és zsírokra is” – mondja Tomán Szabina. – „Az ásványi anyagok, a vitaminok, a megfelelő mennyiségű só bevitele mellett a vízivás és a rostok fogyasztása is elengedhetetlen. Mivel mi nem diétát, hanem egy fenntartható életmódprogramot ajánlunk, igyekszünk ebben is segíteni a hozzánk fordulóknak, tehát nem csak új főzési technológiákat mutatunk, de olyan étrend-kiegészítőket is javasolunk, amely segíthet az egyensúly megtalálásában, így például javasoljuk a magas rosttartalmú vízoldható élelmiszerrost termékünk fogyasztását is.”

A Rost+ termékhez mérőkanál is jár, ezzel tudjuk adagolni, hogy alkalmanként kb. 5 gramm rostot szórjunk az ételünkre, legfeljebb naponta öt alkalommal. Adagolása függ a kialakított diéta rosttartalmának mennyiségétől is, ebben a Toman Szalonokban a tanácsadók tudnak segíteni. Természetesen a rostbevitelhez javasolt bőséges folyadékmennyiséget is meginni minden nap. Ez a típusú, gluténmentes étkezési rost mindenki számára jól tolerálható és nem okoz semmilyen kellemetlenséget. Természetesen a kiegyensúlyozott táplálkozást ez sem helyettesíti, de sokat segíthet abban, hogy egészségesebbek, fittek, és ha éppen úgy szeretnénk, akár karcsúbbak is lehessünk.

KEEP IT WARM! kollekcióval készül a télre a Springfield

A divatmárka már a téli hónapokra készül legújabb KEEP IT WARM! innovatív, különleges hőszigeteléssel ellátott kabátkollekciójával.

A SPRINGFIELD, a Tendam csoport hétköznapi stílust képviselő márkája bemutatta az idei téli kabátkollekcióját, felvezetve a legújabb innovációs stratégiáját. A vadonatúj darabok olyan környezetbarát, magas hőszigetelő képességű anyagokból készültek, amelyeket a DupontTM SoronaR, NeokdunR és RDS védjegyek is tanúsítanak. 

KEEP IT WARM kollekció 

Az innovatív vonalához kapcsolódva, a Springfield legújabb őszi-téli kollekcióját kiváló hőtartó képességű anyagokból készítette. A könnyed kabátok, dzsekik, mellények és parkák között megtalálhatjuk az alternatív hőszigeteléssel vagy vízlepergető réteggel ellátott darabokat is. A termékek környezetbarát módon és cruelty-free eljárásokkal készültek. 

A KEEP IT WARM! kollekció férfi és női darabjai DupontTM és SoronaR  környezetvédelmi minősítéssel rendelkeznek: ezek biztosítják, hogy megújuló és fenntartható hőszigetelési réteg biopolimerből készüljön a poliészternél környezetkímélőbb előállítási mód miatt. A NeokdunR minősítés azon termékeknek jár, amelyek innovatív eljárásuk során mellőzik a környezetre káros anyagok használatát, emellett 100 százalékban természetes, újrahasznosítható és biológiailag lebomló anyagból készülnek. RDS (Felelős Beszerzési Szabvány) biztosítja, hogy a beszerzés során együttműködő cégek is az állatkínzás és tesztelés elleni oldalt képviselik. 

A Springfield azért kötelezte el magát a kabátok forradalmasítása mellett, hogy megkönnyítse a mindennapokat és még kényelmesebbé varázsolja az új és minőségi ruhadarabjait. Mindemellett a fazonok hűek maradtak a divatmárka kényelmes és modern stílusához, valamint támogatják a Springfield fenntartható, környezetbarát irányvonalát.

Elkezdődik a Desigual új fejezete

Miután véglegesen megfordítottuk logónkat és elindítottuk új márkafilozófiánkat egy Manifesto kampányban, Budapesten jártunk, hogy bemutassuk új szemléletmódunkat, új üzletünk megnyitásával. 

Magyarország mindig is számos kalandunkban  vett részt. Jelenleg öt szezonális üzlet és 1 Desigual outlet ad otthont a márkának, mind Budapesten. 2019. július 11-én új üzletet nyitottunk Budapest egyik legforgalmasabb bevásárlóközpontja, az Arena Mall Budapest épületében. A 166 m²-es üzlet elsőként mutatta be az új logót és márkakoncepciót. 

Amikor a divatbemutató művészi előadássá válik 

2019. október 3-án egy kivételes eseményünk keretében vezettük be új márkafilozófiánkat és identitásunkat, újonnan nyílt üzletünkben. Célunk egyértelmű volt: azt akartuk, hogy mindenki, aki ellátogat hozzánk, csatlakozzon a Visszafelé gondolkodáshoz, és valamilyen módon felébreszthesse kreativitását. 

A La Energy FW19 kollekció jelentette az esemény fő szálát, amely lázadó stílusban mutatta be a szezon legvibrálóbb, legélénkebb és legreprezentatívabb darabjait. A kifutó-látvány jegyében 4 táncos fehér, fekete, lila és sárga elasztikus, egészalakos body-t viseltek, valamint egy-egy jellegzetes kollekció-darabot, amely próbaba megjelenést adott nekik. A hatást Larion Oscar (Backstage Makeup School), Magyarország egyik legzseniálisabb sminkmesterének alkotásai fokozták – keze alatt valódi próbabákká alakultak át a táncosok. A show közben életre keltek és kölcsönhatásba kerültek a közönséggel. A 4 etapból álló koreográfiát Feicht Zoltán, koreográfus tervezte, a mozdulatokat Pozsonyi Attila DJ magával ragadó mash-up zenei világa ihlette. 

S ha mindez nem lett volna elég meglepetés, az El Love, 2020-as kollekciónkból is ízelítőt láttak a vendégek az üzletben. 

Az El love SS20 megnyilatkozás arról, milyen a márkára jellemző design: Színes, univerzális, kortárs, eredeti és tiszteletteljes. Az eredmény egy mediterrán kollekció, tele hawaii, indiai, trópusi és afrikai hatásokkal, amelyek feltárják stílusunk fő sarokköveit (művészi, patchwork, bohém), valamint városi, sokoldalú és friss elképzeléseink lényegét. 

Együtt Budapesten!  A partira az X-Faktor extrém őstehetsége, Tamáska Gabi, a zseniális hangú Nagy Adri, az ismert, vagány táncos, Molnár Andi, a stílusos műsorvezető, Köböl Anita és az autóversenyzés női sztárja, Vogel Adri is csatlakozott hozzánk vendégként, és mindenki más is, aki azért jött, hogy élvezze az új Desigual élményt. 

A Desigual új fejezete sok meglepetést tartogat mindenki számára, nem csak Magyarországon. Kövesd weboldalunkat és social media felületeinket, hogy elsőként tudj meg mindent! Nem számít hol vagy, mi jövünk érted! 

A Desigualról: 

A Desigual egy nemzetközi divatmárka, amelyet 1984-ben hoztak létre Barcelonában. A márka híres alkotásainak individualitásáról és egyedi karakteréről, amelynek célja, hogy pozitivitást és hitelességet hozzon emberek ezrei számára, akik önmaguk legjobb verzióját szeretnék felszínre hozni.

A cég jelenleg több mint 3700 alkalmazottal rendelkezik, és közel 90 országban van jelen, 10 értékesítési csatornán, több mint 500 márkaüzleten és hat termékkategórián keresztül: női, férfi, gyerekruhákkal, kiegészítőkkel, cipőkkel és sportruházattal.

 

A Henkel és a Rossmann közös akciójában 2 millió forint értékű fenntartható játszótér-felújítás volt a tét

Negyedik alkalommal hirdette meg a Henkel és a Rossmann a „Játék egy zöldebb jövőért” nyereményjátékát, amelynek fődíja egy kétmillió forint értékű játszótér-felújítás volt a fenntarthatóság jegyében. Az akció keretében a két vállalat összesen 3120 kg műanyagot gyűjtött össze, amely közel duplája a tavalyi mennyiségnek. 

Minden eddiginél sikeresebb volt a „Játék egy zöldebb jövőért” akció, amelyet a fenntarthatóság jegyében hirdetett meg immár negyedik alkalommal a Henkel és a Rossmann. A promóció célja az volt, hogy minél több üres, a Henkel termékeihez használt flakont gyűjtsenek vissza a fogyasztók. Ezzel arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a vállalat által forgalmazott termékek műanyag flakonjai szelektíven gyűjthetők és újrahasznosíthatók. A vásárlók országszerte 208 Rossmann üzletben adhatták le kiürült Henkel termékes flakonjaikat, amikért cserébe egy kódot kaptak, amivel egy tetszőlegesen választott bölcsődére, óvodára vagy általános iskolára szavazhattak. 

Az akció keretében idén rekord mennyiségű, összesen 3120 kg műanyag flakon gyűlt össze, amely közel duplája a tavaly összegyűjtött mintegy 1700 kg-nak. Az értük kapott és értékes szavazatot jelentő kódok száma pedig több mint 16 ezerre növekedett a tavalyi 12 ezerről. 

A legtöbb szavazatot kapó intézmény, amely idén a Gyöngyös Város Óvodái Jeruzsálem Úti Tagóvodája lett, egy 2 millió forint értékű játszótér-felújítást nyert, amelyhez újrahasznosított anyagokból készültek a játékok. A második helyezett Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola egy 200.000 Ft értékű sport utalványt kapott, míg a harmadik helyen végző Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda egy 100.000 Ft-os sport utalvánnyal lett gazdagabb. Emellett a Henkel azokat is megajándékozta, akik nem értek el toplistás helyezést. Azok az intézmények, amelyek legalább 200 szavazatot kaptak, egy-egy 20.000 Ft értékű higiéniás csomaggal lettek gazdagabbak a Henkel és a Rossmann támogatásával. 

„Negyedik alkalommal hirdettük meg a Rossmannal közös akciónkat, és örömmel mondhatjuk, hogy évről-évre sikeresebb ez a kezdeményezés. Nemcsak a résztvevő intézmények száma növekszik, hanem a visszagyűjtött műanyag flakonok mennyisége is. Ezzel egyszerre két célt is elérünk, hiszen amellett, hogy ezek a flakonok biztosan újrahasznosításra kerülnek, arra is felhívjuk a figyelmet, hogy a Henkel által forgalmazott termékek flakonjai szelektíven gyűjthetők, és a fogyasztóinkat ennek fontosságáról oktatjuk.” – mondta Németh Ottó, Henkel Magyarország Beauty Care üzletág igazgató. 

„A Rossmann számára kiemelten fontos project a CSR, a társadalmi felelősségvállalás. A promóció előkészítése kb. 2-2,5 hónapot vett igénybe. Az előző évek tapasztalata nagyban hozzájárult az ezévi sikerekhez” – mondta Horváth Tamás projektfelelős. „Igyekszünk minden programot dolgozói bevonással megvalósítani és részesei lenni a gyerekek, családok jóllétének” – tette hozzá Kurucz Fanni, kommunikátor.  

A fenntarthatóság terén élenjáró vállalatként a Henkel globális fenntarthatósági stratégiájában a műanyag, mint újrahasznosítható csomagolóanyag is fókuszban van, például ma már a Henkel termékek csomagolása több mint 80%-a újrahasznosítható anyagokból készül, 2025-ig a Henkel termékek csomagolása 100%-ban újrahasznosítható, újrahasználható, vagy komposztálható lesz*, mára közel 10 százaléka a Henkel fogyasztási cikkek csomagolásának újrahasznosított műanyagból készül Európában, 2025-ig 35%-ban újrahasznosított műanyagot használunk az európai fogyasztási cikkek műanyag csomagolásához. 

A Henkel fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységeiről: www.henkel.hu/fenntarthatosag



Megérkezett Magyarországra az LG első 5G-képes, dupla kijelzős okostelefonja

Magyarországra is megérkezett az LG felsőkategóriás V okostelefon-szériájának legújabb tagja, egyben a vállalat első 5G-képes készüléke, az LG V50ThinQ. A telefonhoz alapáron adott kiegészítőként egy második, 6,2 hüvelykes képernyő is csatlakoztatható, ami különleges felhasználói élményt nyújt többek közt videonézés, játék és multitasking közben. 

A Groupama Arénában mutatta be az LG Magyarország a dél-koreai gyártó legújabb, felsőkategóriás LG V50ThinQ okostelefonját. Az LG első 5G-képes mobilján a felhasználók a 4G-nél várhatóan tízszer gyorsabb 5G hálózatra csatlakozva kompromisszumok nélkül játszhatnak vagy élvezhetik az online videós tartalmakat. Az eseményen az Ericsson Magyarország a Telekommal közösen kereskedelmi 5G szolgáltatásra is alkalmas berendezésekből felépített teszthálózaton mutatta be az 5G technológiát.

Az okostelefon 6,4 hüvelykes, 19,5:9 képarányú QHD+ OLED FullVision kijelzője mellé az LG egy második, 6,2 hüvelykes képernyőt is ad. A második kijelző és maga a készülék egymástól függetlenül is használható, így számos új felhasználói lehetőséget kínál játék, tartalomfogyasztás és multitasking terén is. Például amíg az egyik képernyőn filmet nézünk, a másikon az IMDB-n böngészhetünk, vagy élő közvetítés alatt válaszolhatunk a kommentekre, de akár játék közben is csetelhetünk a barátainkkal. A mobilos játékok esetén a második kijelző kontrollerként is funkcionálhat, így játék közben az ujjaink nem takarják el a fő képernyőn zajló eseményeket. A második kijelzőt két kényelmes szögben — 104 és 180 fokban — csatlakoztathatjuk az okostelefonhoz. Mivel ez a képernyő is a mobil akkumulátorát használja, nincs szükség külön töltésre. 

A készülék összesen öt kamerával rendelkezik, amelyből kettőbe videoképmélység-szabályozót (Video Depth Control) építettek, így a mozgásban lévő tárgyak mindig tiszták maradnak a felvételeken. A távolság és képmélység elemzését végző kettős látótér (Dual Field Of View) technológia révén a felhasználók tökéletes fényeléssel, pontosan örökíthetik meg a látottakat.

Az új modell erőteljes sztereohangzása fejhallgató használatával és anélkül is érvényesül. A beépített DTS:X technológia révén az LG V50ThinQ 5G képes a különféle hangfájlok minőségének feljavítására, a Qualcomm® aptX™ és aptX HD hangtechnológiáinak köszönhetően pedig a hangzás fej- és fülhallgatóval is tökéletes. 

Az LG első 5G készülékébe a legújabb Qualcomm® Snapdragon™ 855 mobilplatformot a Snapdragon X50 5G modemmel együtt építették be. A telefon — az LG okostelefonok között elsőként — 4000 mAh-s akkumulátort kapott.

A nagyobb teljesítmény miatt egy új, a megelőző modellben találhatónál közel háromszor nagyobb hőkamrás hűtőrendszert építettek a készülékbe, ami a hagyományos hőelvezető csöveknél hatékonyabban tartja alacsonyan a belső hőmérsékletet, és több alkalmazás egyidejű futtatása mellett is javítja a processzor teljesítményét.

A V-széria vékony, stílusos formatervét követve az LG V50ThinQ csupán 8,3 milliméter vastag és alig 183 grammot nyom, továbbá az elődmodellhez hasonlóan szintén megfelel az Egyesült Államok katonai szabványa, a MIL-STD 810G követelményeinek.