Kortárs alkotók tervezték újra a Dreher történelmi posztereit

Ezek most a menő sörös plakátok

2019. szeptember 11. - persica

Hazai grafikusok, képzőművészek és hobbialkotók gondolták újra a 165 éves Dreher Sörgyárak art deco, valamint konstruktivista-modernista plakátjait. A több mint 300 beérkezett pályamű közül a szakmai zsűri most tette közzé a kedvenceit és jelentette be a nyertest. A legjobb poszterekből álló válogatást a szeptember 20-án kezdődő Dreher 165 Napokon nézhetik meg először az érdeklődők.

A pályázat célja az volt, hogy egyszerre állítson emléket a jelentős hagyományokra épülő magyar poszter tervezésnek, és egyben új eszközökkel mutassa be a kőbányai sörgyártás tradícióját és jelenét. A fődíjról neves szakemberekből álló zsűri döntött, kiemelt szempontként kezelve a képi hatást, a kreatív ötletet és a kivitelezés minőségét. Herbszt László, tervezőgrafikus, illusztrátor, az Aranyrajzszög Társaság tagja, Bicsérdi Ádám, a Kreatív Szaklap szerkesztője, Vargha Balázs tervezőgrafikus, a MOME tanára és Tervezőgrafika tanszékének vezetője, Gál Krisztián grafikus, képzőművész, a Budapesti Metropolitan Egyetem tanára és a Magyar Plakát Társaság tagja és Mocsári Judit, a Dreher márkamenedzsere döntése alapján Lőrincz Attila „Welcome Budapest” című alkotása volt a legjobb újraértelmezése a közel száz éves plakátoknak.

„Különleges szerepet szánunk a 165. évfordulónknak. Az elmúlt másfél év innovációi és egyedülálló történelmünk fókuszba helyezésével úgy érezzük, hogy most jutottunk ismét közel ahhoz a szellemiséghez, amelyet Dreher Antal és családja képviseltek a magyar sörgyártásban. A jubileum alkalmából szeretnénk közösen ünnepelni fogyasztóinkkal és partnereinkkel, így az érdeklődőket szeretettel várjuk szeptember 20. és 22. között a Dreher 165 Napokon, amelyre a pályázatunk legjobb plakátjai mellett ikonikus fotók kiállításával és dokumentumfilm vetítéssel, valamint sörkülönlegességekkel készülünk” – mondta Békefi Gábor, a Dreher Sörgyárak vezérigazgatója.

A pályázatok közül több kiemelkedő darabbal is hosszú távon tervez a Dreher, amelyről az alkotókkal folynak az egyeztetések. A szakmai mellett a közönség is kiválaszthatta a kedvencét. A nagy érdeklődést és elhivatottságot mérlegelve a vállalat végül egy helyett két teljes értékű díj kiosztása mellett döntött. Siket Zoltán „Évszázadokban mért siker” és Veszelovszki Emese „Valami marad” című művével nyerte el az elismerést. A zsűri kedvencei mellett ezek a plakátok is kiemelt helyet kapnak majd a Dreher 165 Napokon.

A Dreher 165 Napok látogatása előzetes regisztrációhoz kötött szeptember 20-22. között: https://www.ticketportal.hu/event/Dreher165-Napok

A több mint 300 beérkezett pályázat itt tekinthető meg: https://www.dreher165.hu/palyazat/

Dreher Sörgyárakról

A Dreher Sörgyárak 1854-es alapítása óta, hagyományainak és nemzetközi hátterének köszönhetően vált napjainkra Magyarország egyik legmeghatározóbb sörgyártó vállalatává. Évente 460 millió korsó sörrel veszi ki a részét a magyarok sörfogyasztásából, miközben közvetve és közvetlenül olyan szektorokban biztosítja több mint 11 000 család megélhetését, mint a vendéglátás, a logisztika és a marketing. Beszállítóinak 95 százaléka hazai kis- és középvállalkozás. Évi több mint 29 milliárd forinttal járul hozzá az államháztartáshoz jövedéki adó, ÁFA, termékdíj és egyéb járulékok formájában. 2017 óta a Japán legnagyobb sörgyártójaként számon tartott Asahi leányvállalata, így a hagyományosan magyar márkák - a Dreher, az Arany Ászok és a Kőbányai - mellett olyan világszerte közkedvelt söröket is forgalmaz, mint az Asahi Super Dry, a Kozel, a Pilsner Urquell, a Peroni, a Meantime, a HB, valamint a Kingswood cider.

A Dreher Sörgyárak elkötelezett a felelős alkoholfogyasztás mellett, amelyet a 10 éve futó Ésszel iszom programjával támogat. További információ: www.alkohol.info.hu

Organikus pamut: jó nekünk, jó a környezetnek

A Women’secret folyamatosan azon dolgozik, hogy megvédje és tiszteletben tartsa a bolygónk ökoszisztémáját, ezért továbbfejlesztette a fenntartható Honest kollekcióját egy organikus pamutból készült fehérnemű-kollekcióval. 

Az ezekben a termékekben használt organikus gyapotot a fenntarthatósági előírásoknak megfelelően termesztik, olyan termőföldben, amely nem tartalmaz mérgező anyagokat és figyelembe veszi a talaj jellegét és természeti adottságait. 

Az Honest tükrözi a márka környezettel kapcsolatos aggályait, ezért fokozatosan még több fenntartható termékeket vezet be a kollekcióiba. 

Az új kínálatban három melltartót találunk, amelyek minden gardrób alapjait képzik: a merevítő nélküli, párnázott; a háromszög-szabású és a push-up darabok. Ezeken felül különböző mintájú alsórészeket is megtalálhatunk, hatos csomagokban. 

A környezetvédelem ma már a márka egyik legfontosabb törekvése, ahogy a „Honest”: a fenntartható kollekció is mutatja.

Bőr és kocka kéz a kézben

Egy modern love story a VAN GRAAF-tól

Van aki forrón szereti, mi viszont alig várjuk, hogy enyhüljön a meleg és végre belebújhassunk az ősz legizgalmasabb darabjaiba!

Íme 4 tipp, hogyan kombinálhatod az ősz két kedvenc trendjét, a bőr hatású és a kockás darabokat: 

Bőr vagy bőr hatású ceruzaszoknyád mellé válassz egy kockás oversize inget! Hordhatod akár betűrve, akár lezseren.

Ha igazi „skótként” inkább alul viselnéd a kockát, vadítsd meg szoknyád egy motoros dzsekivel, a hatás nem marad el!

A kockás tárgyalásra is telitalálat: egy tartán mintás ruhában biztos sikert aratsz!

Kockában este is? Naná! Egy kockás estélyi biztosan meghozza az őszhöz a kedved! 

4711 ACQUA COLONIA INTENSE

Ismeretlen helyeket felfedezni, új benyomásokat szerezni, elveszni a természetben – mi lehet ennél szebb? A trendkutatók megerősítik, amit már hosszú ideje magunktól is érzünk: egyre több ember ellensúlyozza a mindennapi stresszt a természet segítségével. Magunkra találhatunk benne, és erőt merítünk belőle, hogy kibontakoztassuk a személyiségünket. A természetben számos, az érzékeinkre ható inger verseng a szemfüles megfigyelő érdeklődésének felkeltéséért. A színek játéka, a finom zörejek és nem utolsó sorban a lenyűgöző illatok – egy táj szépsége megmutatkozik annak illatában is. Így mindenki megtalálhatja a saját édenkertjét, amely megfelel a legbelsőbb, lényegi mivoltának. Ez a meggyőződés inspirálta a 4711 illatházat, hogy megragadja a lélegzetelállító vidékek jellegzetességét, és belecsempéssze azt a 4711 Acqua Colonia Intense ‑ Eaux de Cologne üvegcséjébe. Az üzletekben 2019 szeptemberétől elérhető kollekciót négy páratlan illat alkotja.

A 4711 illatház 227 éve példaértékű, új távlatokat nyitva az Eaux de Cologne területén. A 4711 immáron 10 éve lelkesedik az Acqua Colonia presztízsmárkáért, melyet a természetből származó összetevők könnyed kompozíciói inspirálnak. Az Acqua Colonia Intense új illatai igazodnak ehhez, miközben olfaktorikus és koncepcionális szempontból egy lépéssel még tovább merészkednek. Valóban hosszan tartó illatélményt nyújtanak, és nem egyes összetevőket, hanem egész tájakat ötvöznek magukban: az álomba illő vízpartok utáni vágyódást, az erdő misztikus szépségét, a zsenge, mezei vadvirágok színes kavalkádját és a hegycsúcsokra jellemző, frissítő levegőt. A vezető parfümőrök által alkotott, négy illatváltozat: 

Sunny Seaside of Zanzibar /  Wakening Woods of Scandinavia / Floral Fields of Ireland / Pure Breeze of Himalaya 

A legjobb parfümőrök alkotta kreációk

Az 4711 Acqua Colonia Intense kifejlesztése során a 4711 illatház nemzetközileg elismert parfümőrökkel dolgozott együtt. Nelly Hachem-Ruiz, Daphné Bugey, Fanny Bal és Geza Schön közreműködésével egyedülálló, hosszan tartó illatok jöttek létre. Mindegyik igazi olfaktorikus élmény, mely a valóban kiváló minőségű összetevőknek köszönhetően a természet páratlan helyszíneit idézi, és színtiszta érzelmeket vált ki mindenkiből. 

F L O R A L   F I E L D S   O F   I R E L A N D

„Intenzív és színpompás, akárcsak Írország vadvirágai.” Nelly Hachem-Ruiz (parfümőr) 

Floral Fields of Ireland - lelki szemeink előtt láthatjuk, ahogy felélednek Írország színpompás mezői. A dombvidékeken a lágy szellőben ringatózó vadvirágok hatására közel érezheti magához a természetet. A kreáció fejillata a gazdag és bársonyosan lágy illatcserje-virággal nyit, az „illatvirággal”. Finoman mandarinba és citromba ágyazva áttér a feketefa-mimóza és a fehér jázmin jegyeit viselő, gazdag szívillatba. A virágok bódító illata, melynek tartóssága az alapillatban található operanid molekulának, illetve fáknak köszönhető. 

Az igazi csúcspont: A feketefa-mimóza – a mimózák különösen szép és ritka példánya – többek között Munster tartományában nő, és Írországban a vadvirágok helyettesítésére választották. Virágos, zöldes, vizes-ibolyás, viaszos és mézes jegyeket hordoz magában, és a kreáció szívillatának egyedülálló, virágos karaktert, valamint intenzív, életvidám jelleget kölcsönöz. 

Fejillat: mandarin, citrom, illatcserje
Szívillat: feketefa-mimóza, narancsvirág, jázmin
Alapillat: operanid, szantálfa, cédrusfa

virágos – nőies – romantikus 

S U N N Y   S E A S I D E   O F   Z A N Z I B A R

„Mint egy séta a napsütésben, egy zanzibári strandon – ilyen a Paradicsom illata.” Daphné Bugey (parfümőr)

Sunny Seaside of Zanzibar - felébreszti bennünk a vágyakozást a fehér, homokos strandok, a türkizkék tenger és Zanzibár egész éves napsütése után – emlékeztet a nyárra, felejthetetlenül elkápráztat és rabul ejt.
A fejillatban a tengeri fuvallat a görögdinnye frissítő, vizes-gyümölcsös jegyein és a csillagánizs kellemes aromáján keresztül jelenik meg. Az intenzíven illatozó frangipáni-virág, kókusz és pézsma kombinációja révén érezhetjük a Nap melegét. A vanília, cédrusfa és vetiver rendkívüli egyvelege teszi teljessé ezt a modern, egzotikus virágillatot.
 
A „titkos” összetevő: Az illatba csempészett – a trópusi éghajlati övezetben, pl. Mexikóban, Dél-Amerikában, a Karib-térségben, valamint az Indiai-óceán szigetein, így Zanzibáron is termesztett – Vanilla planifolia meleg, fás jegyeket, illetve érzéki alapillatot kölcsönöz a kreációnak, és a boldogság érzését kelti. 

Fejillat: görögdinnye, csillagánizs
Szívillat: frangipáni, kókuszdió, pázsma
Alapillat: vanília, cédrusfa, vetiver

nyárias – egzotikus – érzéki 

W A K E N I N G   W O O D S   O F   S C A N D I N A V I A

„Fenséges és titokzatos, mint a skandináv fenyvesek illata reggel.” Geza Schön (parfümőr) 

Wakening Woods of Scandinavia - az impozáns tűlevelű fákra, a mohával borított sziklákra, a folyóvizekre és a festői szépségű, skandináv erdei tavakra emlékeztet. Olfaktorikus újraértelmezése az érintetlen természetnek, amely feléled, amikor a finom reggeli harmat és az első meleg napsugarak életet lehelnek belé.
Az uniszex kreáció a bergamottból, korianderből és rózsaszín borsból álló, friss és aromás fejillatának köszönhetően azonnal elcsábít az Acqua Colonia illatvilágába. A rózsából és jázminból álló, meglepő virágcsokor olyan hatást kelt a parfümben, mintha egy friss szellő fújna át a fák között, szárnyra keltve ezzel az illat fás karakterét, nőies jelleget kölcsönöve neki. A kompozíciót a pacsuli és a jegenyefenyő markáns, fás jellegét hordozó Fir Absolute alkotta, hosszan tartó alapillat teszi teljessé.
 
A következő illatanyag különösen említésre méltó: a jegenye tűleveleiből és ágaiból származó, folyékony kivonatból kinyert és ezért az aromaterápiában olajként kezdetektől fogva nagyra becsült Fir Absolute az aromás-balzsamos, füstös-mézes és enyhén gyümölcsös jegyei révén azonnal a legszebb erdős vidékekre repít bennünket. 

Fejillat: bergamott, koriander, rózsaszín bors
Szívillat: rózsa, illatcserje, jázmin
Alapillat: pacsuli, tümjén, Fir Absolute

aromás – fás – előkelő

P U R E   B R E E Z E   O F   H I M A L A Y A

„A Himalája csúcsaira utazni egyet jelent a kristálytiszta levegővel és a valódi szabadsággal.”
Fanny Bal (parfümőr) 

Pure Breeze of Himalaya - tisztelgés a világ leggrandiózusabb magashegysége, a Himalája előtt, mely a természetkedvelők és a felfedezők számára igazi Paradicsom. A páratlan kilátást és a kristálytiszta levegőt idéző illatvilág lenyűgöző.
Az illat citrusos frissességéről a bergamott és a mandarin friss-lédús jegyei gondoskodnak. Ehhez még hozzájárul a rózsaszín bors fűszeressége, a rózsaoxid fémes jellege és a Living Mountain Air illatakkord frissessége – olyan tiszta és frissítő, akár egy mély lélegzetvétel. Az újszerű tonikos jegyek és ásványos jellemvonások teszik a szívillatot annyira különlegessé. Az illat a pézsma és a kasmír által válik lággyá és hosszan tartóvá.
 
A parfüm megkoronázása: A Living Mountain Air illatjegyet a Living-Technology módszerrel nyerik ki, mely lehetővé teszi a különleges helyek olfaktorikus profiljainak kémiai „lemásolását”. Ezáltal a nehezen hozzáférhető és korlátozott mennyiségű illatanyagok is reprodukálhatóak. Ez adja a kompozíció hűvös, levegős jegyeit és páratlan frissességét. 

Fejillat: bergamott, mandarin, rózsaszín bors
Szívillat: rózsa, gyöngyvirág, Living Mountain Air
Alapillat: kasmír, ambroxán, pézsma

élénk – friss – ásványos 

A 4711 Acqua Colonia INTENSE illatok 2019 szeptemberétől kaphatóak  Müller üzleteiben és az arra kijelölt drogériákban.

Teszt alatt egy álom futó cipő! Az ASICS GEL NIMBUS 20

Mozgásra ítélve!

Nem egészen az első profinak mondott futó cipőim között is ASICS szerepel, mert sikerült a sok sok évnyi negyed és fél maraton alatt, és persze a heti futások alkalmával már jó pár futócipőt elhasználnom.

Most egy remek lehetőségem adódott, hogy „együtt” fussak ezzel a szinte pille könnyű (315 g) ütés csillapításból csillagos ötös, és szuper kényelmes ASICS GEL NIMBUS 20-assal. Nagyon kíváncsi voltam, hogy a jelenleg használt (felváltva két féle) futó cipőim után milyen érzés lesz ebben futni. Egy 5 km-es rövid távon „melegítettem” be a cipőt. Minden egyes lépés egy puha, zökkenőmentes talajfogással kezdődik, és ez a nagyszerű forma lehetővé teszi, hogy lefusd a maratont, legyen szó 3 vagy 5-6 perces kilométerenkénti tempóról. Ami meg is adatott, köszönhető a cipő szuper kényelmes funkcióinak, maximális párnázottságának!

Hosszú távokon kitűnő csillapítással rendelkezik, akármilyen hosszú távolság legyen előtted, a könnyű és kényelmes futócipő minden egyes lépésnél állandó csillapítást nyújt a lábfejnek. Futás közben a lábfejed visszapattan a talajról a rugalmas FluidRide középtalpnak köszönhetően, továbbá a flexibilis talp lehetővé teszi, hogy minden erőd az elrugaszkodásra irányuljon.

Kényelmes viseletet és maximális szellőzést nyújt a nyúlékony hálóval átszőtt testhez álló felsőrésznek köszönhetően a cipő felső része is. 

Extrák: Gel, Removable Sockliner, Solyte, AHAR, Discrete Eyastay Lacing, 3M Fényvisszaverő, Rearfoot and Forefoot GEL, Guidance Line, ComforDry sockliner, I.G.S., Solyte

Csillapítás: Gel

Sarokemelés: 14 mm

Stabilitás: Neutrális / szupináló lábra

Ára: 55.900 Ft.

Hasznos infók a ASICS GEL NIMBUS 20-RÓL:

ComforDry sockliner: 3 réteg szivacsból összepréselt talpbetét, mely a szivacsos szerkezetnek köszönhetően kiválóan szellőzik, rendkívül jól idomul a talp formájához és nagyon finom puha érzést nyújt a cipőbe lépve.

Discrete Eyelets: Az önálló fűzőszemek megkönnyítik az optimális illeszkedés elérését, futás közben dinamikusan követve a mozgást.

FluidFit Upper: Felsőrész technológia, mely rugalmas hálós anyagokkal ötvözi az eddigi felsőrészt, így az jobban alkalmazkodik a lábadhoz, kesztyű-szerű érzetet nyújtva

Gender Specific Cushioning: Teljes hosszúságú, kettős sűrűségű középtalp, egy kisebb sűrűségű, férfi és női lábhoz igazodó réteggel

Guidance Trusstic System Technology: Ösztönzi a hatékony járást, miközben támogatást nyújt a középtalprészen

Impact Guidance System (I.G.S.): Az I.G.S. az ASICS fejlesztői által kifejlesztett lépésharmonizáló rendszer, mely összehangolja a cipőbe épített összes technológiai egységet, ezzel hihetetlen kényelmet és védelmet nyújt még hosszan tartó edzések alkalmával is

Seamless Construction: Hagyományos varratok nélküli technológia, mely csökkenti az irritációt és kidörzsölődést

FlyteFoam: A középtalp teljes hosszában végigfutó, megerősített rostokból álló, hatékony és könnyű csillapítása

Guidance Line: A talpon a saroktól a lábujjakig végig futó hosszanti bevágás optimalizálja az erőelosztást a talajjal történő érintkezéskor. Különösen hosszútávfutóknak előnyös. Segít megelőzni a korai kifáradást, s az ebből eredő sérülések veszélyét

Rearfoot and Forefoot GEL Cushioning System: A futólépés minden fázisában csillapítja a becsapódás erejét a láb első részén és a saroknál. 

A képen a lábam méretéhez megfelelő és 0,5 számmal nagyobb ASICS látható, ééés, jelentem, igeeen, jól látjátok ez bizony férfi méret, ennek oka, hogy a 41-es lábméretem miatt évek óta a férfi futó cipők adják a megfelelő stabilitást és kényelmet a lábaimnak!

Fotó: saját (PR)

www.asics.com

Ismét nagy dobással állt elő a Bubbles

Mozgó mosoda Budapest utcáin

Nem könnyű manapság igazi újdonsággal előállni a kreatív reklámfelületek terén, de a Bubblesnek sikerült. Hogyan? A közkedvelt budapesti City Sightseeing Hop On Hop Off turistabuszt alakította át mosodává, természetesen csak átvitt értelemben.

A Bubbles megint egyedit alkotott a főváros utcáin guruló mosodájával. A magyar startup által felmatricázott busz különlegessége ugyanis, hogy kerekek helyett tulajdonképpen mosógépen áll a jármű. A kerekek felnijét egy speciális műanyag vizes tartállyal helyettesítik, melyek a mosógép dobjának felelnek meg. Ezekben víz és ruha forog a jármű haladása közben, így valóban olyan hatást kelt, mint egy elöltöltős mosógép működés közben.

A meghökkentő látványt nyújtó Bubbles busszal 1 hónapon keresztül bárki találkozhat Budapest utcáin, sőt fel is szállhat rá egy városnéző körre.

A képen Ceglédi Csongor, a Bubbles International Zrt . vezérigazgatója A Bubblesnek nem ez volt az első extrém ötlete, ami a marketinget illetti. Az innovatív gondolkodás az egész szervezet szellemiségét áthatja, ez pedig gyors népszerűséghez és rohamos terjeszkedéshez vezette a magyar startupot.

Fejlődni és haladni – így szól a Bubbles mottója, amelyhez tartja is magát a cég, amely az önkiszolgáló mosodák Ferrarijaként hasít az élvonalban. Az itthon piacvezető önkiszolgáló mosodahálózat a folyamatosan nyíló új üzleteknek köszönhetően, mára országos lefedettséggel rendelkezik, 19 településen, összesen 44 üzlettel áll rendelkezésre.

A nyári szezonban a Balaton hoz közeli szálláshelyek és vendéglátó ipari egységek szennyesének kimosását 5 üzlet segíti, melyek megtalálhatók a turisták által frekventált Keszthelyen, Füreden, Veszprémbe és két üzlettel a Siófokhoz közeli Székesfehérváron.

Budapesten 25 ponton működik a mosoda, de hamarosan egy újabb üzlet nyílik meg a József körúton is.

Augusztusban pedig már nem csak hazánkban érhető el a jól ismert mosodaszolgáltatás, ugyanis a Bubbles átlépve a határokat , több üzlettel is megjelent Prágában . Ez a magyar önkiszolgáló mosodahálózat terjeszkedésének első nemzetközi állomása. Abban pedig biztosak lehetünk, hogy itt még nincs megállás.

Hirdetés: Guide.Me Budapest / Kreatív tervezés: Addingtone kft.

Egy hetük van dönteni a szülőknek a HPV elleni oltásról

A szülők választása csökkentheti a méhnyakrák jövőbeni előfordulását

BUDAPEST, 2019. szeptember 4. – Szeptember 12-ig dönthetnek a magyar szülők arról, hogy kérik-e hetedik osztályos lányuk számára az ingyenes HPV (Humán papilloma virus) elleni oltást.1 A vakcinát a 12. életévüket betöltött hetedik osztályos lányok szülei igényelhetik térítésmentesen az iskolákban. A HPV nem csak méhnyakrákot okozhat, hanem egyéb súlyos daganatos megbetegedések kialakulásában is szerepet játszhat. A magyar szülők többsége azért oltatna, hogy megelőzzék gyermeküknél a vírus okozta daganatos betegségeket.2 Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a HPV elleni vakcinák biztonságosságát kiemelkedőnek minősítette.3

46 000 hetedikes lány HPV elleni védelméről döntenek a szülők a következő héten, szeptember 12-én van ugyanis az ingyenes és önkéntes HPV elleni védőoltás igénylésének határideje az iskolákban.1

A Szondaphone Kft. által készített friss reprezentatív kutatás szerint a magyar szülők több mint fele (55%) nincs tisztában azzal, hogy a HPV okozta fertőzés mennyire gyakori: a szexuális életet élő nők és férfiak kb. 80%-a átesik rajta élete során.1 A fertőzöttek többsége nem is tudja, hogy hordozza vírust, pedig 10%-uknál tartós fertőzés alakul ki, ami több év alatt akár rosszindulatú daganattá is fajulhat.¹

Forrás: Szondaphone Kft. HPV: Ismeretek és védőoltással kapcsolatos attitűdök c. kutatása

A 2019 augusztusában készült reprezentatív kutatás szerint a vírus rendkívüli gyakorisága ellenére a magyar szülők mintegy ötöde még csak hallomásból sem ismeri a HPV-t, bár még így is tájékozottabbak az európai átlagnál.4 Azok közül, akik ismerik, a legtöbben (68%) a méhnyakrák okozójaként azonosítják, pedig nem ez a vírus egyetlen veszélye: rákkeltő típusai tartós fertőzés esetén egyéb rosszindulatú daganatokat is képesek okozni, férfiak és nők esetében egyaránt.1 Ezekről a következményekről azonban a magyar szülők döntő többsége nem tud.

„A HPV bizonyos típusai ellen vakcinával, a fertőzés következtében kialakult betegségek ellen pedig rendszeres szűrővizsgálattal lehet védekezni. Éppen ezért örülünk annak, hogy a Nemzeti immunizációs programban a 2018/2019-es tanévben több mint 36 000 kamaszlány kezdte el az oltási sorozatot, ezzel az oltható lánykorosztályban kb. 80 %-os átoltottságot tudtunk elérni5” – hívta fel a figyelmet Dr. Pátri László, a Házi Gyermekorvosok Egyesületének alelnöke.

Az oltásra a legtöbb szülő azért mondana igent, mert szeretnék megvédeni gyermeküket a HPV okozta daganatok kialakulásától - derül ki a szülők oltással kapcsolatos attitűdjét vizsgáló reprezentatív kutatásból.2 49% -uk érvként említette azt is, hogy ha „egy betegségre van oltás, lehetőleg beadatom”.2

Forrás: Szondaphone Kft. HPV: Ismeretek és védőoltással kapcsolatos attitűdök c. kutatása

A HPV oltás akkor a leghatékonyabb, ha beadására még a szexuális élet megkezdése előtt sor kerül6. A HPV elleni védőoltás már 96 ország nemzeti oltóprogramjának része7, 2014 őszétől pedig Magyarországon is minden évben ingyenesen igényelhető a 12. évüket betöltött lányok számára, akik 2018 óta a piacon elérhető legszélesebb spektrumú, 9-komponensű vakcinát kaphatják1.

 „Fontosnak tartom, hogy a mellékhatásoktól való félelem ne riassza vissza a szülőket. Mint más oltások esetén, itt is előfordulhat bőrpír, duzzanat az injekció helyén.8 Ilyenkor sincs ok az aggodalomra, ez általában hamar elmúlik” - hívta fel a figyelmet Dr. Pátri László. “Az oltás a tévhitekkel ellentétben nem okoz HPV fertőzést, sem rákos megbetegedést, hiszen nem tartalmazza a vírust, csak annak egy burokfehérjéjét.8 Ez úgy működik, mint egy rendszámtábla: segít a szervezetnek felismerni a kórokozót.”- tette hozzá a gyermekgyógyász.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 2007 óta rendszeresen elemzi a HPV vakcinákat azok biztonságossága szempontjából és 2017-es jelentésük szerint a HPV oltások biztonságossága kiemelkedő.3 Az oltóprogramban igényelhető 9-komponensű HPV vakcina megfelelő biztonságossági profilját 15 ezer páciens bevonásával végzett klinikai vizsgálat igazolta.8

Idén 2019. szeptember 12-ig írásbeli nyilatkozat segítségével igényelhetik az önkéntes, térítésmentes védőoltást a 12. életévüket betöltött 7. osztályos lányok szülei, a gyermek által látogatott általános iskolában vagy gimnáziumban.1

A közlemény megjelenését az MSD Pharma Hungary Kft. tette lehetővé. Gyermeke egészségi állapotával vagy kezelésével kapcsolatban az elsődleges információforrás a kezelőorvosa kell, hogy legyen, ezért, ha bármilyen kérdése merül fel, lépjen kapcsolatba kezelőorvosával! A közleményben foglalt információk a tudományos szakértők véleményét tükrözik, melyek eltérhetnek az MSD Pharma Hungary Kft. álláspontjától, és nem helyettesítik a gyermek kezelőorvosának véleményét.

Tájékoztatás a sajtó képviselői részére

Felhívjuk szíves figyelmüket a 2006. évi XCVIII. törvény 17. § gyógyszerreklámot korlátozó rendelkezéseire, különös tekintettel arra, hogy a vényköteles készítményekre való közvetett hivatkozás is tiltott a készítmény rendelésére vagy forgalmazására NEM jogosult személynek szóló tájékoztatás esetén. Kérjük ezt a korlátozást a mellékelt anyag felhasználásakor figyelembe venni! Tekintettel arra, hogy a gyógyszerekkel kapcsolatos, lakosságnak szóló tájékoztatásra szigorú szabályok alkalmazandók, szíveskedjenek fokozott figyelemmel lenni arra, hogy a jelen sajtóközlemény alapján készülő sajtóanyagok utalást tartalmazzanak arra vonatkozóan, hogy az olvasók további tájékoztatásért, információért elsődlegesen gyermekük kezelőorvosához forduljanak!

Az MSD-ről

Az MSD a világ egyik vezető gyógyszeripari vállalata, mely megalakulása óta úttörő a felfedezésben és a kutatásban: több mint egy évszázada fejleszt gyógyszereket és vakcinákat a világ legnagyobb kihívást jelentő betegségei ellen. Az MSD a Merck & Co., Inc. kereskedelmi neve, központja az Egyesült Államokban, a New Jersey állambeli Kenilworth-ben található. Vényköteles gyógyszereinken, vakcináinkon, biológiai terápiáinkon és állategészségügyi termékeinken keresztül a világ több, mint 140 országában vagyunk jelen. Elkötelezettségünk az egészségügy elérhetőbbé tétele iránt megjelenik átfogó programjainkban és partnerkapcsolatainkban is. Az MSD élen jár az emberek és közösségek nagy tömegét fenyegető betegségek, mint a rák, a szív-érrendszeri megbetegedések, valamint a fertőzéses megbetegedések, mint a HIV és az ebola megelőzéséért és kezeléséért folytatott kutatásokban, illetve az újonnan megjelenő állati betegségek területén folytatott kutatásban. Az MSD több, mint 25 éve van jelen Magyarországon, törekedve arra, hogy innovatív terápiái a magyar emberek számára is elérhetővé váljanak. További információért keresse fel a www.msd.hu weboldalt, vagy kövesse anyavállalatunk Twitter, LinkedIn és YouTube fiókjait!

MSD Pharma Hungary Kft.

1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. Telefon: 06-1-888-5300  hungary_msd@merck.com 


 

Itt az őszi depresszió?

Nézegess inkább szexi urbán sportolókat! :) :)

Temetjük a fesztiválszezont, lassan bezárnak a strandok, és jól tudjuk, egyre korábban sötétedik majd esténként. A nehezebb pillanatokban egy tábla csokiba vagy a kedvenc sorozatunkba menekülünk, de ha élelmesebbek vagyunk, biztosan találunk magunknak néhány kedvcsináló Intsaprofilt is a neten. Itt van rögtön négy urbán sportolóé, akik mind nagyon szexik, sőt, mindannyian szerepelnek a World Urban Games Budapest imázsvideójában is.

Budapest ikonikus helyszínein mutatja be a legmenőbb utcai sportok képviselőit a World Urban Games (WUG) imázsfilmje. Az utcai sportok világjátéka az idei évben Magyarországon debütál, szeptember 13. és 15. között ingyenesen látogatható a Nagyvásártelepnél, a Budapest Parkkal szemben. A nyolc különleges sportágat felvonultató világversenyt népszerűsítő kisfilm a WUG-hoz kapcsolódó szubkultúra és városi közösség sajátos életérzését adja át. Most a filmben szereplő sportolókból mutatunk be nektek néhányat.

Valentin Dubois, parkouros

Instagram: http://instagram.com/valentinblacklist/

Kemp Zozó, BMX-es

Instagram: http://instagram.com/zozokempf/

Benny Kimoto, breaktáncos

Instagram: http://instagram.com/bennykimoto/

Szentváry-Lukács Vajk, parkouros

Instagram: http://instagram.com/vajk_spenc_lukacs/

A World Urban Games, a világ legjobb utcai sportolóit felvonultató sport- és zenei fesztivál ingyenesen látogatható, kísérőeseményként többek között a Follow The Flow, a Hősök, Denise vagy épp a Cloud9+ koncertjein lazíthatnak a versenyzők és az érdeklődők.

Kapcsolódó videó: https://www.youtube.com/watch?v=AmT63r0OIOs

Az LG a 2019-es IFA-n mutatja be új, 1 milliszekundumos válaszidejű UltraGear IPS monitorait

Az LG Electronics (LG) a 2019-es IFA-n mutatja be kifejezetten játékosok igényeire szabott, 1 milliszekundumos válaszidejű UltraGear™ IPS NVIDIA® G-SYNC® monitorainak kibővített portfólióját az európai piac számára. Az LG piacvezető, rendkívül gyors IPS gaming kijelzői szeptember 6. és 11. között először lesznek láthatóak Berlinben, a bemutató után pedig még idén elérhetővé válnak Európa és Észak-Amerika kulcsfontosságú piacain. 

Az LG UltraGear monitorok mindegyikét úgy tervezték meg, hogy kiemelkedő képminőségük és válaszidejük a minél izgalmasabb játékélményt szolgálja. Az UltraGear sorozat legújabb, 1 milliszekundumos válaszidejű IPS GTG (Gray-to-Gray) monitora (27GN750 modell) 240 Hz-es képfrissítési rátájával a portfólió leggyorsabb tagja, a képi részletek azonnali megjelenítése pedig akár a győzelemhez szükséges előnyt is jelentheti egy-egy gyors jelenetnél a játék során.

A 27 hüvelykes monitor az LG IPS kijelzőire jellemző kiváló képminőséget kínálja: a Full HD felbontású képek valósághű színekkel és széles betekintési szög esetén is változatlan kontrasztokkal jelennek meg. A HDR10 támogatással, valamint az NVIDIA G-SYNC* és Adaptive-Sync technológiáknak köszönhető szakadás- és késleltetésmentes képi megjelenítéssel a monitor így kiváló választás az olyan játékosok számára, akik elérhető áron keresnek kiváló teljesítményű monitort. 

Az LG 27GN750 azokat a korábban bemutatott, 38GL950G és 27GL850 modelleket követi az UltraGear monitorok sorában, amelyek Nano IPS kijelzőtechnológiával készülnek, így amellett, hogy pontos színvisszaadásra képesek, lefedik a DCI-P3 színtér 98 százalékát. Az UltraGear Nano IPS monitorok teljesítménye és tulajdonságai lehetővé teszik, hogy a felhasználók ténylegesen az akció kellős közepén érezzék magukat játék közben, hiszen a kijelzők villódzásmentesek,  nagyfelbontásúak, továbbá rendkívül gyors — 144 Hz-es — képfrissítési sebességgel rendelkeznek (a 38GL950G pedig akár 175 Hz-ig skálázható). A 27GL850 modell NVIDIA G-SYNC kompatibilis és támogatja a HDR10 szabványt, míg a 38GL950G típus a VESA DisplayHDR™ 400 szabványt is támogatja, illetve szintén rendelkezik az NVIDIA tanúsítványával.

Mindhárom UltraGear™ monitor olyan, a játékosok számára fontos funkciókat kapott, mint a Dynamic Action Sync, a Black Stabilizer, valamint a célkereszt mód, ami különösen az FPS játékok során jelent előnyt.

Az IFA látogatói maguk is kipróbálhatják a kifejezetten játékosok számára készült monitorokat szeptember 6. és 11. között az LG standján, a Messe Berlin 18-as csarnokában. Az LG aktivitásait a közösségi médiában a #LGIFA2019 hashtag alatt követhetik az érdeklődők.

Becsöngettek: csomagoljunk uzsonnát, mint a profik!

Itt a szeptember, az iskoláskorú gyerekek szüleinek pedig a mindennapos fejtörés: mit csomagoljak a gyereknek tízóraira és uzsonnára, ami finom is, tápláló is, és kellőképpen változatos, hogy ne unja meg egy hét után? A Coca-Cola Magyarország Szűcs Zsuzsanna dietetikust, és a Nosalty szakácsait hívta segítségül a kérdés megválaszolásához.

„A gyermekkor kritikus időszak az egészségünk szempontjából, hiszen az akkori táplálkozás megalapozza a jövőt. Amit a gyerekek magukhoz vesznek, nem csak az aktuális fizikai és szellemi teljesítőképességükre, egészségi állapotukra hat, de hosszú távú egészségükre is” – magyarázza Szűcs Zsuzsanna dietetikus. Fontos tehát, hogy átgondoltan állítsuk össze gyermekeink étrendjét.

 „A gyerekek kalória és tápanyagigénye a felnőttekéhez képest arányaiban magasabb, hiszen nőnek, tanulnak, játszanak, amihez megfelelő ’üzemanyag' kell” – teszi hozzá a szakember. Mivel ebben a korban a szülői minta az egyik legfontosabb befolyásoló tényező, ezért a saját étrendünkre is érdemes kiemelt figyelmet fordítanunk.

Hogyan csomagoljunk?

Ha egészséges táplálkozásra szeretnénk nevelni gyerekünket, „ne zsebpénzt adjunk neki, hogy vegyen magának valamit a büfében, hanem csomagoljunk útravalót a napirendjének megfelelően. Ha például délután edzésre megy, akkor magasabb szénhidrát tartalmú uzsonnára és plusz innivalóra van szüksége” – tanácsolja a dietetikus. Az útravaló legyen változatos, és ízléses, játékos megjelenésű – ez megnyilvánulhat akár a szeletelés módjában, a színek összeválogatásában, vagy akár egy szép csomagolásban is. Így nagyobb az esély hogy a gyerek nem unja meg, és meg is eszi. Érdemes a kedvenceit csomagolni, ne a sulis uzsonnával akarjuk bevezetni az étrendjébe pl. a chia magot vagy a zabkorpát – hívja fel a figyelmet Szűcs Zsuzsanna.

Továbbá, az étel lehetőleg ne igényeljen hűtést, legyen könnyen elfogyasztható, ne folyjon, csöpögjön. Jó, ha kézzel meg lehet enni, és bírja a „strapát”, vagyis nem törik, morzsálódik, kenődik szanaszét a táskában (erre a célra szuperek az uzsonnás dobozok is). Profi tipp: az ételt mindig vágjuk kisebb darabokra arra az esetre, ha a gyereknek csak kevés ideje van két óra között, akkor is be tudjon kapni néhány falatot.

Mennyit csomagoljunk?

„Az ideális adagok mindig változnak a gyerek korának, aktivitásának, nemének függvényében. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének ajánlása, az Okostányér energiaigény kalkulátora és képes élelmiszeradagolási útmutatója segít pontosan kiszámolni, miből éppen mennyi kerüljön az uzsonnás dobozba” – tanácsolja Szűcs Zsuzsanna.

Mit csomagoljunk?

A napi csomag mindig tartalmazzon zöldséget és gyümölcsöt, gabonafélét, változatosan sovány fehérjeforrásokat (pl. grillezett csirkemell darabok, reszelt sajt, karikákra vágott főtt tojás). Általában nagy sikert aratnak a gyorséttermi ételek egészséges alternatívái, például a sült krumpli helyett sütőben sült répa vagy cukkini hasábok, a zöldség chips, a teljes kiőrlésű muffin zöldségekkel és sajttal vagy bogyós gyümölcsökkel és mogyoróval, a quesadilla teljes kiőrlésű tortillából, csirkefalatok sütőben sütve, zabpelyhes panírban.

Az ételek mellé innivalót is feltétlen csomagoljunk! Szomjoltásra vizet, a folyadékbevitel színesítésére, alkalmanként 1-1 pohár gyümölcslevet, növényi italt vagy ivójoghurtot, teát. Ez az innivaló lehet olyan, ami finom és vitaminokat is tartalmaz - mint például a kis kiszerelésű Cappy +, vagy a gyümölcsléből és gyümölcspüréből készült Cappy Smoothie. Ezek könnyen beférnek a hátizsákba, vagy uzsonnás dobozba; de akár már napindításkor is jól jöhetnek a reggeli mellé. Egy iskoláskorú gyerek számára a szakértők napi legalább nyolc pohár (1,5-2,5 dl/pohár) folyadékot javasolnak, ebből minimum öt legyen víz.

Sokan követik el azt a hibát, hogy főétkezésre édességet csomagolnak, például reggelire kakaós csigát. Ezt a dietetikus nem ajánlja. Minden édességről persze nem kell lemondania a gyerekeknek: egy kiegyensúlyozott étrendbe heti maximum kétszer belefér. Arra viszont figyeljünk, hogy az édesség kis kiszerelésű legyen– pl. ne egy egész tábla csokit, csak egy 2-4 dekás szeletet tegyünk az uzsonna mellé.

Tipp: mi kerüljön mindenképp a heti nagybevásárláskor a kosarunkba?

szezonális zöldség, gyümölcs – színesek előnyben!

teljes értékű gabonafélék– fő a változatosság: péksütemények, tortilla, bagel stb.

sovány fehérjeforrások változatosan (pl. tejtermékek, hal, tojás) - a fehérjén túl többek között a gyerekek magas kalcium és vasszükségletének biztosításához is hozzájárul. Ha laktóz vagy tejfehérje érzékeny a gyerek, figyeljünk arra, hogy értékes tápanyagokkal dúsított növényi italt válasszunk számára, mint amilyen például a kókusz, mandula és zab alapú változatban is és kis kiszerelésben is elérhető AdeZ.

A termékek címkéjének, összetevőinek értelmezésében pedig az Okoscimke.hu segít majd.

Így könnyítsük meg a mindennapokat

Nem kell minden nap az étkezések megtervezésével foglalkoznunk, ha előre készülünk: „tárazzunk be univerzálisan használható, előkészített alapanyagokat a fagyasztóba (pl. csíkokra vágott bepácolt csirkemellet, sült zöldségeket). A friss zöldségeket, gyümölcsöt, mogyorót, rágcsálnivalót előre adagoljuk ki apró dobozokba, zacskókba – ezeket már csak hozzá kell csapni a szendvicshez” – javasolja Szűcs Zsuzsanna.

Az is jó ötlet, ha dobozban hetekig elálló egészséges nassolnivalókat készítünk nagyobb adagokban - például házi zabkekszeket, müzli szeleteket. De hűtőben napokig eltarthatók a zöldségpástétomok vagy a hummusz is – ezek változatosan ehetők: szendvicsre, tésztaszósz alapnak, tortillába, mártogatósnak egyaránt remekek.

Egyszerű receptek, jó párosítások*

Datolyás-kesudiós müzliszelet egy kis üveges Adez Káprázatos Kókusz gyümölcsös itallal

Füstölt lazacos wrap citromos-kapros joghurttal és Cappy+ citrus juice mix itallal

Sajtos-túrós graham tallér szeletelt mandulával megszórva és Cappy 100% Almalé

*A müzliszelet, a wrap és a graham tallér receptje a csatolmányban találhatók, további ételjavaslatok pedig az Okostanyer.hu-n olvashatók.

Új kalandokra hívta Hide the Pain Haroldot a Coca-Cola

Milyen arcot vág a világszerte népszerű mémek főszereplője, a kényszeredett-fájdalmas mosolyáról ismert Hide the Pain Harold egy szélcsatornában vagy éppen egy jógagyakorlat közben? A Coca-Cola Magyarország legújabb videóiból kiderül! A márka egyik kampányának hazai reklámarca ugyanis nem más, mint Arató András nyugdíjazott villamosmérnök, azaz Hide the Pain Harold személyesen.

Arató András nyugdíjazott villamosmérnök 2011-ben robbant be köztudatba, miután néhány őt ábrázoló fénykép felkerült egy ingyenes stockfotó oldalra. Jellegzetes mosolya – mely mögött sokan eltitkolt fájdalmat látnak – miatt vált internetes mémmé, nevét, a „Hide the Pain Haroldot” is innen kapta. Harold, vagyis András, aki 74 évesen világszerte az egyik legnépszerűbb internetes mém-alany, a kezdeti meglepettség után viszonylag hamar megtanulta kezelni a népszerűséget. Amióta híres lett, szerepelt reklámokban, videóklipben és saját TED-talkja is van. Mém-nevére több mint 6 millió találat van az interneten.

Idén ősszel a Coca-Cola választotta zero termékéhez reklámarcnak.  A televízióban futó Coke zero reklámból már tavaly megismert idős Mr Hadley „helyi megfelelőjeként” Harold/András is új, ismertelen dolgokba vág bele egy-egy minivideóban. Míg Mr Hadley motorra pattan és trambulinról ugrik le, miután életében először megkóstól egy cukormentes colát, addig magyar hősünk is többféle kalandra vállalkozik: kipróbálja a szélcsatornát, a búvárkodást, a jógázást, VR szemüvegen keresztül betekint a virtuális valóságba.

„Egyértelműen a szélcsatorna volt az, amelyiktől a leginkább tartottam, és ez volt egyúttal a legnagyobb kaland is. A búvárkodást korábban már próbáltam az Adrián és a Vörös-tengerben, de ez most kicsit más volt. A jógával most először tettem kísérletet” – mondta el Arató András aki Hide the Pain Harold.  Bevállalós alkatnak tartja magát: evett már például  csigát, békát, lóhúst, rénszarvast, nyers fagyott halat is,  kirándult terepjáróval a sivatagban, csavargott arab sikátorokban. „De kipróbálnám a sziklamászást, a siklóernyőzés, és talán még egy ejtőernyős tandemugrásra sem mondanék nemet” - tette hozzá.

Az új élmények láthatóan – ahogy a Coca-Cola reklám fiktív Mr Hadley-ját is – vonzzák a sikeres, mosolyáról-tekintetéről elhíresült férfit, akinek bakancslistáján még ott szerepel, hogy eljusson a norvég fjordokhoz és egy aktív vulkánhoz.

Hide the Pain Harold kalandjait összefoglaló „És Te próbáltad már?” videó itt megtekinthető. De hétfőtől érdemes nyomon követni a Coca-Cola Facebook oldalát is, ahol az egyes élményeket bemutató videó-posztok alatt az üdítőital-márka játékra invitál: a nyertesnek valóra válhat egy bakancslistás álma! 

NINA ROUGE ... AZ ÉLET PIROS!

Nina Ricci minden varázslatot előhív a szimbolikus Nina parfümjéből egy olyan alkotáshoz, ami nagyon Nina, és még inkább Ricci: Nina Rouge.

Az élet piros

Megérkezett a Nina Rouge, egy új függőséget okozó illat Nina Ricci-től, amiben a Nina kísértés a tetőfokára hág. Ezzel visszatér a kezdetekhez. Sőt mi több: a karamellizált alma, amely inspirálta Ninát az eredeti illatnál, szikrázó vörösséget kölcsönöz, mint egy spontán, vidám varázslat, ami merészebb és kényeztetőbb. Az eredeti áttetsző üveg fényes piros színű lakkozást kapott. Túl szép, hogy igaz legyen. Olyan ellenállhatatlan, mint egy tiltott gyümölcs… amelybe már beleharaptak.

Karamellizált alma

Akár meg is lehetne enni… Az új alma üveg fényes vörös lakkban olyan, mintha egy cukrász jégbe mártotta volna. Az illúzió tökéletes. Kit ne csapna be? A ropogós piros külső jeges kontrasztja a fehér, lágy gyümölcs belsővel. Édes és savas frissesség ellentéte.

A gyermekkor örömére utaló vörös és fehér sodort szalag jelzi ezt a finoman regresszív alkotást, mely a palack gyűrűjéhez vezet, és körül veszi a belül teljesen piros dobozt. Belsejében a következő üzenet jelenik meg: „Apple of my eye”.

Tisztán gourmand

Míg Nina egy citrusos-virágos illat, a Nina Rouge virágosan túlzóan, szélsőségesen ínyenc. A megálmodó Olivier Cresp. A Ninát alkotó parfümőr így folytatja hűséges együttműködését a Nina Ricci-vel. Egy csipet lédús málna, majd az élénk, savas citrom vágya kelti fel kíváncsiságunkat, majd az enyhén fűszeres gyömbérvirág vibrálóvá teszi a finom gardéniajegyeket, bársonyos, majdnem krémes hangsúllyal. Ezután a bourbon vanília és a ropogós karamell adja meg Nina Rouge egyedülállóan kényeztető jellegét, az új illat élményt.

Rouge Himnusza

Piros, mint az intenzív ínyencség megtestesítője. Piros, mint a pimaszság jelképe.

Miután megtestesítette Ninát, a holland modell Estella Boersma folytatja a történetét Nina Ricci-vel, miközben életét adja Nina Rouge örömteli szemtelenségének.

Emlékeztető: Nina, egy ikon álomélete. A Nina, a Nina Ricci emblematikus alkotása, a mese és az álom himnuszaként, 2006-ban indult. Mágikusan romantikus illatként Ninával még mindig elragadó szerelmi történeteteket élnek át a fiatal hölgyek az egész világon. Nina a csábítóan édes neve egy szerencsés csillag alatt született hősnőnek. Spontán, örömteli múzsa, varázslatos álmot élve.

Nina. Ez a parfüm neve: egy elegáns és rendkívül nőies név. Az illat összehasonlíthatatlan. Költői fuvallatban egyesíti a calabriai citromot, a Caipirinha lime-ot, a gardéniát a karamellizált almát, a cédrusfát és a fehér pézsmát. Ez az üveg neve is, amely ma kultusz szimbólum, a csábítás emblémája, egy allegorikus forma. Vörösesen átlátszó üvege ellentétben áll a stilizált levelek fényes ezüstjével. A Lalique által 1952-ben tervezett felejthetetlen Fille d'Eve kortárs újra értelmezése.

Megvásárolható: Müller – Douglas – Marionnaud parfümériákban

Harmónia az illóolajok erejével

Bonyolult világunkban egyre több segítséget keresünk ahhoz, hogy harmóniába kerüljön testünk és lelkünk, megőrizzük egészségünket, vagy segíteni tudjuk a szervezetünk öngyógyító folyamatait. A talán legrégebbi, már az ókorban is használt eszközök az illóolajak, amelyeket már akkor is alkalmaztak testápolás és illatosítás céljára is.

De hogy mit is nevezünk illóolajoknak? Az esszenciális illóolajokat gőzöléssel vagy desztillálással nyerik növények és fák leveleiből, hajtásaiból, virágából, kérgéből, gyökeréből. Ezek az olajok természetesen folyékonyak, hő hatására könnyen párolognak, „elillannak”, innen a nevük is. Általában víztiszta színűek, bár vannak köztük sárgás színű olajok is, például a narancsolaj. Erős koncentrátumok, ezért csak igen kis mennyiséget használhatunk belőlük. Ha egy illóolaj 100 %-osan tiszta, mint például a Naturol illóolajok, akkor nem hagy foltot textíliára kerülve, hanem teljesen elpárolog. Használhatjuk őket magukban, vagy bázisolajokkal együtt is, mint például az avokádóolaj, az édesmandulaolaj, a jojobaolaj, a búzacsíraolaj vagy akár az egyszerű olívaolaj.

Az egészséges emberi szervezet rezgésszáma 62-72 MHz között van. Ha a rezgésszámunk csökken, az immunrendszerünk veszélyeztetetté válik. Erre rossz hatással lehet az elfogyasztott ételek, italok minősége, a beszívott levegő szennyezettsége, ezeknek ugyanis nagyon alacsony a rezgésszámuk. A friss gyógynövényeké, illetve az illóolajoké viszont nagyon magas, ezek használata segít megőrizni egészségünket. A népi gyógyászat tapasztalatai szerint sok esetben megelőzésként, illetve akár akut és krónikus betegségek esetén is használható. Néha ellenjavallt, például, ha homeopátiás kezelés alatt állunk, legalább 10 nap különbség legyen alkalmazásuk között. Emberi gyógyításra alkalmasak, de a kisállatok számára veszélyes, akár végzetes is lehet az aromaterápiás olajok használata.

Fontos, hogyha aromaterápiával szeretnénk foglalkozni, akkor keressük meg a jó minőségű aromaterápiás olajakat (https://biopont.hu/naturol) hozzá, hogy egészen biztosan jót tegyünk a használatával magunknak. Nem javasolt a belsőleg történő alkalmazás, de aromalámpák, fürdők, borogatások, masszázsok sokat segíthetnek az energiáink felszabadításában, áramoltatásában. Az aromaterápiás olajok ugyanis a csakráinkra hatnak, és finomhangolással segítenek bennünket az egyensúly teremtésben.

Az illóolajakat számtalan módon csoportosíthatjuk: aromájuk szerint vannak például a citrusos, fás, fűszeres, mentolos, kámforos, keleti, pikáns és virágillatok, ezeket keverhetjük, de nem mindent mindennel, ennek érdemes utánanézni. Párolgás alapján vannak könnyű (pl. borsmenta, levendula, citrom, narancs), közepes (fahéj, fenyő, ylang-ylang, rozmaring, rózsa, teafa) és nehéz (eukaliptusz, ciprus, szantál) illatok. Nem mindegy, hogy mit alkalmazunk a háló- és mit a gyerekszobában, milyen illatban dolgozunk és milyen aromák kerülnek a betegszobába. Azt valószínűleg mindannyian csukott szemmel is elismételnénk, hogy a karácsonyi hangulathoz narancs, fahéj és szegfűszeg illatot választunk, de vajon rávágjuk-e, hogy mi kell a felfrissüléshez? Íme a válasz: borsmenta, fodormenta, fenyő, citrom, narancs, levendula. Meditáláshoz és relaxáláshoz például jól jöhet a szantál, ciprus, rózsafa, vagy akár itt is a levendula. Ez utóbbi kiegyensúlyoz, megnyugtat és segít az elalvásban. A rózsa egyensúlyba hozza érzelmeinket és gyógyítja a szívünket, a szantál növeli az ellenállásunkat. A geránium ápolja a bőrünket és javítja közérzetünket, a teafa oldja a feszültséget és élénkít, a narancs frissít, és oldja a feszültségeinket, és tisztítja a légutakat is. Ha túlterhelt és stresszes időszakot élünk, az illóolajok segítségünkre lehetnek a problémáink megoldásában.

Egy csepp figyelmeztetés! Az illóolajok erős hatásúak, allergizálhatnak, ezért a felhasználás előtt alkarunk belső bőrére cseppentsünk 1-2 csepp illóolajat és dörzsöljük be. Ha nem jelentkezik néhány óra elteltével viszketés és pirosodás, biztonságosan használhatjuk a párologtatáson kívül masszírozáshoz, fürdéshez és borogatáshoz is.  Hamarosan érkeznek az őszi, majd a téli napok, úgyhogy érdemes előkeresni a párologtatókat, és bevetni az illóolajak erejét. Egyszerű kis praktika ez a testi-lelki egyensúlyunkért: tanuljuk meg hát okosan használni!

Jót választani igazi kíhívás!

Ropogtass okosan!

Ki tudja miért, a legtöbb ember nagyon szeret ropogtatni. Mármint valamilyen finom falatot, nasit, amit útközben bármikor és bárhol elő lehet venni. Tapasztalt szülő egy idő után egészen biztosan nem indul el „krízistartalék” nélkül, hiszen a gyerekek hajlamosak a legváratlanabb időben megéhezni, és ellentmondást nem tűrő hangon valami finomságot követelni. De felnőttekkel is bőven előfordulhat, hogy túl hosszúra nyúlik a megbeszélés, vagy késik a közlekedési eszköz, esetleg már nem érdemes hazaszaladni két program között, viszont egy főétkezés már nem fér bele az időbe.

Minden ilyen esetben életmentő lehet, ha végiggondolva a napunkat, programunkat, van nálunk valami kis harapnivaló. Amelyet persze nem biztos, hogy éppen aznap fogunk megenni, így ez nem lehet könnyen romlandó, vagy nagyon maszatolós sem, de biztosan jó választás, ha valamilyen extrudált, ízesített gabonát viszünk magunkkal. Egyébként érdekes tény, hogy egy 2016-ban készült amerikai kutatás szerint minél „hangosabban” eszünk, azaz ropogtatunk valamit, annál hamarabb jóllakunk, kevesebbet eszünk, kevesebb kalóriát viszünk be a szervezetünkbe. A változatos ízesítésű

extrudált gabonák tehát erre is tökéletes megoldást nyújtanak, bárhol könnyedén elővehetjük, kibonthatjuk a zacskót és csillapíthatjuk éhségünket, vagy akár megkínálhatunk vele bárkit a környezetünkben. Ha pedig befejeztük, de nem ettük meg az egészet, gondosan vissza is csomagolhatjuk a táskánkba.

Persze a könnyű kezelhetőség mellett sokkal nagyobb hangsúly van azon, hogy egészséges is legyen a nasi, erre tökéletes megoldás például a Biopont kínálatában felfedezett rizsgolyó, amelyet a már jól ismert spenótos íz mellett egy kedvenc párosítással, szilvás-fahéjas ízesítéssel is kipróbálhatunk. Nem biztos, hogy mindenki tudja, hogy a puffasztott rizs többnyire barna rizsből készül, hiszen a barna rizs rengeteg rostot, jó szénhidrátokat és ásványi anyagokat tartalmaz. És mindamellett, hogy ízletes is, koleszterinbarát és gluténmentes is. A Biopont Szilvás-fahéjas és Spenótos rizsgolyója ropogós bio puffasztott rizsből készül, és nem csak a gluténérzékenyekek, hanem a vegán étkezést folytatók számára is alternatív csemege lehet.

És hát miért is ne lehetne a ropogtatást egy kis játékossággal is összekötni? Hiszen mindannnyiunkban él egy gyermek, él egy szuperhős, aki szívesen megmentené a világot. S míg ábrándozunk mindezekről és gondolatban titkos küldetést, igazi kihívást választunk magunknak, a legjobb, amit tehetünk, ha az ízletes, ropogós bio puffasztott kukorica nasst választjuk, akár natúr, akár sós, pizzás, vagy éppen epres, avagy az új mangó-banános ízesítésben. A jópofa, színes csomagolások pedig még egy játékot is rejtenek magukban: a QR-kód segítségével letölthetőek és körbevághatóak a különböző termékeket képviselő szuperhősök. Ez utóbbi nyilván a legifjabb fogyasztókat tölti majd el jókedvvel, de hát az is egyértelmű, hogy az iskolás uzsonnatáskában van csak igazán helye ezeknek a ropogtatnivalóknak, amelyek gyorsan kölcsönöznek energiát fogyasztójuknak, felvértezve őket az iskolai kihívásokra. A sós ízeken férfi-, az édes változatokon pedig női szuperhősök csábítják rágcsálásra a fogyasztókat.

Ropogtatni tehát jó, de nem mindegy, hogy mit. Válasszunk és ropogtassunk hát egészségesen és okosan!

www.biopont.com

A Follow The Flow és a Hősök ingyenes koncertjével, valamint a világ legjobb urbán sportolóival vár a World Urban Games

A 2020-as tokiói és a 2024-es párizsi olimpia legújabb sportágai és éremesélyes sportolói mutatkoznak be idén szeptember 13. és 15. között Budapesten, az első World Urban Games-en, az utcai sportok világjátékán. Azon túl, hogy az ingyenes sport- és zenei fesztiválon a látogatók a versenyprogram hat sportágában induló világklasszis urbánus sportolóknak szurkolhatnak, a Follow The Flow, a Hősök vagy a Cloud9+ koncertjét is élvezhetik a helyszínen. A gördeszkáját vagy BMX-ét senki se hagyja otthon, hiszen bárki próbára teheti saját tudását is a szuper pályákon!

Idén először rendezi meg a GAISF (Nemzetközi Sportszövetségek Szövetsége) a World Urban Games-t (WUG), amelynek lebonyolítására 50 város jelentkezett. Barcelonát, Los Angelest és Tokiót is megelőzve Budapest programja bizonyult a legalkalmasabbnak, hogy egy új, elsősorban fiatalokhoz szóló világeseménynek házigazdája legyen. A versenyzők hatféle sportágban bizonyíthatnak: 3x3 kosárlabdában, BMX freestyle-ban, breaktáncban, parkourben, inline görkorcsolyában és repülő korong freestyle-ban. Emellett bemutatósportként a laser run és az evezős ergométer is helyet kap az urbánus sportok világjátékának programjában.

A World Urban Games nem csak egy világverseny, hanem egy ingyenesen látogatható, háromnapos sport- és zenei fesztivál, amely a fiatalok számára kínál lehetőséget, hogy testközelből drukkolhassanak az utcai sportok sztárjainak, és akár a saját tudásukat is összemérhessék a vendégek által is használható egységekben. Az egyes versenyszámok között nemzetközi és hazai zenei előadók színesítik az eseményt és teszik fesztiválhangulatúvá szeptember második hétvégéjét. A WUG szeptember 13-14-15-én várja az érdeklődőket Budapesten, a Nagyvásártelepnél, a Budapest Parkkal szemben.

Szeptember 13-án, pénteken Deniz, illetve a Follow the Flow koncertjére tombolhatnak az eseményre látogatók, míg másnap a Hősök és a Cloud9+ segít a versenyek utáni lazulásban. Vasárnap érkezik az AWS és a BSW, valamint a világsztár rapper, Talib Kweli. Érdemes a WUG Facebook- és Instagram-oldalát is követni, hiszen a világverseny szervezőcsapata még számos meglepetést és egyéb sztárfellépőt is ígér a rendezvényre. A gördeszkáját, körkoriját vagy éppen BMX-ét senki ne hagyja otthon!

További információk: www.wugbudapest.sport

Kapcsolódó videó: https://www.youtube.com/watch?v=AmT63r0OIOs

Rögös túró ... a szuperélelmiszer!

Receptek:

Körített túró

Hozzávalók 6-8 főre:

50 dkg rögös túró

5 dkg puha vaj

2 kis fej hagyma, nagyon apróra vágva

1 evőkanál tejföl

1 kiskanál mustár

1 mokkáskanál őrölt kömény

1 mokkáskanál édes nemes fűszer paprika

só és frissen őrölt bors ízlés szerint

Elkészítés

A hozzávalókat összekeverjük, hűtőben 1-2 órán keresztül pihentetjük, hogy az ízek összeérjenek. Friss kenyérre, vagy pirítósra kenve, zöldpaprikába töltve és szeletelve, vagy zöldség hasábokkal mártogatva kínáljuk (ez esetben több tejfölt tegyünk bele, hogy az állaga krémesebb legyen).

Túrós csusza alagút

Hozzávalók 4-6 főre:

50 dkg csuszatészta

40 dkg rögös túró

2,5 dl tejföl

15 dkg szalonna apróra vágva, sütve

3 db tojás

csipetnyi só

25 dkg szeletelt bacon szalonna a forma béleléséhez

Elkészítés

A kifőtt csuszatésztát a kisütött szalonnazsírral, a pörccel, a rögös túróval, tejföllel, és az egész tojásokkal elkeverjük. Egy kerámia- vagy őzgerincformát a baconnal kibélelünk, erre öntjük a keveréket, a szalonnát visszahajtjuk. Előmelegített sütőben 140 °C-on 25 percig sütjük. Formából kiborítva szeletelhetjük.

Túrós palacsinta

Hozzávalók 12 darabhoz

1 db tojás

15 dkg liszt

3 dl tej

1 dl szódavíz

késhegynyi só,

cukor

olaj a kisütéshez

Elkészítés

A tojásokat a cukorral, a sóval, a tej felével és a liszttel mély tálban jól elkeverjük, hozzáadjuk a többi folyadékot, és habverővel jól kidolgozzuk úgy, hogy ne legyen csomós. A palacsinta tészta híg, tejszínsűrűségű legyen. Ha nagyon sűrűnek találjuk, tejjel vagy szódavízzel hígítjuk. Keverés után 1 órán át pihentetjük.

A túrós palacsinta tölteléke:

20 dkg rögös túró

1 db tojás sárgája

2 kanál tejföl

5 dkg cukor

ízlés szerint mazsola és reszelt citromhéj

A rögös túróhoz keverjük a tojás sárgát, a kanál tejfölt, a cukrot, ízlés szerint reszelt citromhéjjal ízesítjük, mely óvatosan beleforgatjuk a tojás keményre vert habját. A palacsintákat megtöltjük, felcsavarjuk, tálaláskor a tetejét porcukorral meghintjük.

Rögös túró - a magyar szuperélelmiszer

Az EU is elismerte a rögös túró hagyományait és sokoldalúságát

A magyar rögös túrót sokan szuperélelmiszerként is emlegetik, köszönhetően a sokoldalú felhasználhatóságának és kedvező élettani hatásainak. A friss sajtok csoportjába tartozó rögös túró a Kárpát-medencében már évszázadok óta elterjedt és kedvelt élelmiszer, amelyet most Európa-szerte elismertek azzal, hogy uniós oltalmat kapott.

Amikor olyan élelmiszerekről, alapanyagokról van szó, amelyek kiemelkednek a mindennapi ételek közül pozitív hatásaiknak és sokféle felhasználhatóságuknak köszönhetően, akkor kevesen említenék a túrót. Pedig a magyar konyha hagyományos alapanyagának kedvező tulajdonságait felsorolni is nehéz. Miközben alacsony a kalória- és zsírtartalma (tíz dekagrammjában mindössze 147 kcal és 7 gramm zsír található), fehérjetartalma magas (14-18 gramm), emellett kiváló kalcium- és foszforforrás is szervezetünk számára. Ezen tulajdonságainak, valamint sokoldalú felhasználhatóságának köszönhetően a túró a kiegyensúlyozott táplálkozás szerves része, nem véletlenül a sportolók körében is rendkívül kedvelt élelmiszer.

A szuperélelmiszerként említett tehéntúró vitamintartalma és ásványi anyag tartalma is figyelemre méltó. A B-vitaminok közül a legjelentősebb mennyiségben B12-vitamint tartalmaz, amely a fehérjék és a szénhidrátok anyagcseréjében, illetve a vörösvértestek képződésében játszik fontos szerepet, gazdag továbbá B1- és B2-vitaminban, de vasat, káliumot, kalciumot, cinket, foszfort és mangánt is tartalmaz, ezért fontos része a változatos, egészséges étrendnek. Mint minden tejtermék, a rögös túró is kiváló kalciumforrás, melynek köszönhetően fontos szerepet játszik a csontok felépítésében, valamint a csontritkulás megelőzésében is. 10 dekagramm túró napi fogyasztásával a kalcium szükséglet egy tizede fedezhető (érdekesség, hogy minél kisebb a túró zsírtartalma, annál több kalcium található benne).

A rögös túró egy kellemesen savanyú, aromás illatú, üdén friss és zamatos ízű, laza rögökbe összeálló, kelvirágra emlékeztető halmazokból álló friss sajt. Különlegessége, hogy régiónkon kívül sehol nem készítenek és használnak hasonló sajtféleséget, mint a mi túrónk. A rögös túró az elkészítés módjában különbözik a többi friss sajttól. Ennek során a tejből savas vagy vegyes alvasztással, gravitációs úton, csurgatással, azaz önpréseléssel távolítják el a felesleges savót, ügyelve a kialakult morzsás, rögös, kelvirágszerű állomány – fogyasztásig történő – megőrzésére. A túró előállítása tehát egyedülálló módon történik hazánkban, népszerűsége pedig töretlen. Évente hazánkban átlagosan 26 ezer tonna túró készül. 1 kg túró elkészítéséhez 6 liter tej szükséges.

Számos olyan hagyományos magyar ételt ismerünk, amelynek alapanyaga a rögös túró. Semleges ízének köszönhetően elkészíthetjük édesen vagy sósan is, bármilyen étel elkészíthető belőle az előételektől kezdve a desszertekig. Gondoljunk csak a túrós palacsintára, a túrós lepényre, a túrótortára, a körözöttre vagy akár a túrós csuszára. A túró a teljes menüsorban helyet kaphat és bármely napszakban, bármely étkezésre bátran fogyasztható, emellett sportolás utáni fehérjepótlásra is kiváló választás.

Egy kis történelem

A túrót először az 1500-as évekből fennmaradt feljegyzésekben említik, már ekkor használták alapanyagként, frissen fogyasztva, sőt, még az adózásnak is része volt. Az adófeljegyzésekből ismert, hogy bár kezdetleges eszközökkel, de tulajdonképpen minden jobbágyi gazdaságban, ahol volt tehéntartás, a tejből túrót is készítettek. A 18–20. században a túrót – természetes állapotában elmorzsolva, gabonaszemnyi-mogyorónyi darabokban – frissen fogyasztották vagy konzerválták1.

A túró rögös jellegére vonatkozó első történelmi hivatkozás az első világháború utáni időszakból származik. Az 1925-ben megjelent Tejgazdasági Szemle szerint a túró tapintásra „szemcsés vagy morzsalékos” állagú2. A rögös jelzőt szintén ebben az évben használták először3.

A szakirodalom szerint a tehéntúró a XX. század második felétől foglalta el méltó helyét a korszerű táplálkozásban.

A túró története 2012-ben vett újabb fordulatot, amikor a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elindította az európai uniós oltalmi eljárást. A Terméktanács célja az volt, hogy a Magyarországon népszerű alapanyagot egyértelműen megkülönböztessék a többi friss sajtkészítménytől, és ezzel külföldön is ismertté tegyék.

Európai uniós oltalmat végül 2019-ben kapta meg a rögös túró, ezzel hivatalosan is olyan kiváló minőségű élelmiszerként került elismerésre, amelynek előállítása, feldolgozása és elkészítése csak hagyományos eljárással történhet, egyedileg, immár uniós szinten meghatározott módszerek alkalmazásával.

Nyeregbe fel! Hódítsd meg a kerékpárutakat a Mio-val!

A kerékpározás sokkal több, mint eljutni A-ból B-be. A biciklizés egy életérzés, trendi és környezettudatos alternatíva, emellett a legnépszerűbb sportok egyike. Sokan választanak kifejezetten biciklis navigációt útitársnak, hiszen a mobiltelefonokkal szemben ezeket az eszközöket célzottan kerékpáros használatra fejlesztették ki. Az autós navigációkat és fedélzeti kamerákat gyártó Mio két keréken is veled tart: minden igényt kielégítő Mio CycloTM kerékpáros navigációi közül mindenki megtalálja az egyéniségéhez illőt.

Ha még nem vagy biztos abban, hogy szükséged van kerékpáros navigációra, gondolj arra, hogy érdemes megóvni okostelefonod a törés-zúzás veszélyétől. A kerékpáros applikációk a folyamatos használattal gyorsan le is merítik az telefonod, ellenben a navigációkkal, melyek akár 15 órás folyamatos használatot is kibírnak. Ne feledd, hogy mobilodnak van egy nagyon fontos funkciója is, ami miatt jobb megkímélni: a segélyhívás! Mindegy, hogy a városban naponta közlekedsz vele, vagy a természetben egy trekking túrához használod, a biciklis navigáció remek társ, nemcsak útvonaltervezéshez és a jobb eligazodáshoz, de segítségével pontos statisztikákat is kapsz utadról. Sőt azt is megmutatja, hol találod a legközelebbi állomást, ahol egy frissítő almafröccs vár!

Városi harcos vagy?

A túlterhelt városi forgalom és az egyre jobban kiépülő kerékpárút-hálózat is sokunkat ösztönöz arra, hogy két kerékre váltsunk. Ha munkába járáshoz, mindennapi közlekedéshez használod a bringád, a Mio Cyclo™ 215 HC készüléke tökéletes választás! Kényelmes kijelzője és több mint 10 órás készenléti ideje mellett a Surprise Me™ funkció alternatív megoldásokat kínál és folyamatosan új útvonalakat ajánl fel akkor is, ha mindig ugyanazt az indulási és érkezési pontot választod. Gyors üzembe helyezés után hangjelzéssel kísért, egyértelmű utasítások kalauzolnak utadon. A vízálló készülék beépített ANT+ érzékelője, a pulzusmérő, a sebességérzékelő és a pedálütem-érzékelő segít nyomon követni teljesítményed és minden adatot eltárol, hogy a nap végén ellenőrizhesd teljesítményed.

Helló tourist!

Nyakunkon az igazi kirándulóidő! A kellemes, őszi nap melegében igazi élmény két keréken felfedezni a kerékpárutakat, sőt még mindig nincs késő a Velencei-tavat vagy a Balatont körbetekerni! Megbízható, könnyen kezelhető navigációs kütyüt szeretnél? Akkor a Mio Cyclo™ 405 HC lesz az új legjobb barátod, hiszen használatával több időt szentelhetsz az élményeknek! A dobozból kivéve egyből használható, gyorsan üzembe helyezhető készülék 4"-os, tükröződésmentes érintőképernyővel van ellátva, így minden körülmény között kényelmesen le tudod olvasni az útirányt és az adatokat. A navigáció kezelőfelülete intuitív és felhasználóbarát, így indulás előtt pár perc alatt elvégezheted a kívánt beállításokat. A készülék beépített Kör funkciója révén megjelölhetsz saját szakaszokat: az adatokat eltárolja a rendszer és arra ösztönöz, hogy legközelebb próbáld meg felülmúlni teljesítményed. A készülék kompatibilis a Strava szakaszokkal, így gond nélkül szinkronizálhatod az eredményeket a CycloAgent asztali alkalmazáson keresztül. Ennek köszönhetően mindig naprakész statisztikáid lesznek utadról, és a beépített Bluetooth-nak hála, a telefonodat sem kell keresgélni, amikor új üzenetet kapsz például a Facebookról!

Ez már szenvedély

Szabadtéri, fedettpályás, versenypályás vagy aszfaltos tekerés – neked mindegy, csak két keréken történjen! Ha tehetnéd, valószínűleg le sem szállnál a biciklidről? A Mio Cyclo™ 605 HC érti a lelked és új szintre emeli a kerékpározást: monitorozza az utat és a pulzust, így egy-egy kalandról nemcsak információkat szerezhetsz, de képes leszel javítani a teljesítményeden is. A Cyclo 605 HC-hez teljes Európa térkép jár és a készülék Surprise Me™ funkciója révén izgalmasabbá teheted a következő utadat. Egyszerűen felszerelhető ANT+ mágnes nélküli sebesség- és pedálfordulatszám-érzékelőkkel ellátva segít a beltéri és a kültéri edzések nyomon követesében. A beépített WIFI és Bluetooth funkciók, mint egy asszisztens, jelzik bejövő hívásaidat és a közösségi média üzeneteidet is. Természetesen ezek az opciók kikapcsolhatók, ha te a tekerés zavartalan élményét keresed. A Cyclo 605 HC is Strava-kompatibilis és 15 órás rendelkezésre állás mellett 8 GB tárhely várja, hogy megtöltsd adatokkal az utadról. Ha te sem riadsz vissza az időjárási viszontagságoktól, ezt a készüléket sem kell félteni: szikrázó napsütésben is jól látható a kijelzője, és vízálló kiképzésének köszönhetően az esőtől sem kell védeni!

Ha nincs több kérdés, akkor nyeregbe fel és induljunk is!

A Mio-ról

A Mio Technology a lakossági felhasználású navigációs készülékek vezető gyártója, és a MiTAC International Corp. leányvállalata. A Mio a legújabb mobil technológiákat alkalmazó készülékeket fejleszt és kínál vásárlóinak. A vállalat 2002 májusában jött létre, és Taiwan, Kína, Európa, Észak-Amerika, Ausztrália, Japán és Dél-Korea piacain van jelen. Jelenleg világszerte 900 alkalmazottat foglalkoztat, és 38 országban kínálja készülékeit. https://www.mio.com/hu_hu/

Bartók szerint a nő háromszor

2019. szeptember 25-én este mutatta be a Müpában világhírű mezzoszopránunk, Komlósi Ildikó előadásában Bartók Béla zeneművein keresztül a 3 Bartók mű, 3 női portré című előadását, a Nemzeti Filharmonikusok nyitókoncertjének keretein belül.

A Két arckép részben egy eszményi nőt festi le a zeneszerző. Bartók így látta a fiatal Hubay-növendék hegedűslányt, Geyer Stefit, akihez gyengéd érzelmek fűzték. Ám némi levelezgetés után jött a szakítás, így az eredetileg neki szánt gyönyörű dallamú versenyművet Bartók megtagadta, az első tételt átmentette a Két arcképbe, Egy ideális alcímmel. A mű mellé állít a szerző Egy torz címmel egy másik nőt. A szép alaptéma és szarkasztikus változata meghökkentő kontrasztban állnak egymással.

Bartók III. zongoraversenyében a mesebeli erdőben tűnik fel a királykisasszony. Nagybetegen írta ezt a művet Bartók második feleségének, Pásztory Dittának.

Bartók egyik legismertebb műve az első házasságkötése idején komponált Kékszakállú. Példázat ez a titokzatos Férfiről, akinek titkát mindenáron tudni akarja a Nő. A Férfi pedig ki más volna, mint az alkotó maga. Egyszer Bartókot felmérgesítette ez az értelmezés. „És ha én vagyok Judit?” – kérdezte ingerülten. De lehet, hogy ez csak mese.

A LEGO mega tendenciája....

A LEGO Csoport kiemelkedő növekedést mutat 2019 első felében, és még többet fektet a jövőbeni növekedést szolgáló kezdeményezésekbe

A bevétel és a fogyasztói értékesítés nőtt, miközben jelentős beruházások történtek olyan projektekbe, amelyeknek köszönhetően a játékon keresztüli tanulás világszerte még több gyerekhez juthat el.

A teljesítmény fő mutatói:

A globális értékesítés 5 százalékkal nőtt a 2018-as év ugyanezen időszakához képest. Az első féléves árbevétel 4 százalékkal, 14,8 milliárd DKK-ra nőtt. Az árfolyam-változástól megtisztított bevétel 2 százalékkal nőtt 2018 ugyanezen időszakához képest.

A működési profit 3,5 milliárd DKK volt, ami 16 százalékos csökkenést jelent. A nettó nyereség 2,7 milliárd DKK volt - a 12 százalékos gyengülés a hosszú távú növekedést szolgáló befektetésekből adódott.

Billund, 2019. szeptember 3.: A LEGO Csoport a mai napon hozta nyilvánosságra a 2019 júniusával záruló első féléves időszak üzleti eredményeit. Az árbevétel 4 százalékkal, 14,8 milliárd dán koronára nőtt az előző év azonos időszakához képest. A fogyasztói értékesítés 5 százalékkal nőtt 2018 első feléhez képest, valamint a márka növelte piaci részesedését is a legjelentősebb piaci területein.

A működési eredmény szilárd 3,5 milliárd DKK volt. Ez 16 százalékos csökkenést jelent 2018 első félévéhez képest, amely a hosszú távú növekedés elősegítését célzó kezdeményezésekbe történő beruházások fokozásáról szóló döntéssel indokolható.

„Elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel, tekintettel az átalakulást okozó eltolódásokra, amelyek továbbra is újrarendezik a globális játékipart. A hátrány ellenére folyamatosan növekszik a fogyasztói árbevétel, és a legnagyobb piacainkon a részesedésünk. Ez az elkötelezett kollégáinknak köszönhető, akik az értékesítő partnereinkkel való együttműködésre összpontosítanak, és a lehető legjobb márkaélmény létrehozására törekednek a rajongók minden korosztálya számára” – mondta Niels B Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója.

„Ugyanakkor jövőbe mutató beruházásokat hajtunk végre egy olyan erős alap megteremtése érdekében, amely a hosszú távú növekedést és a jövő generációinak inspirálását tudja szolgálni. Ide tartozik az új piacok nyitása, a Kínában történő bővülés, az innovatív kiskereskedelmi élmény bevezetése és az izgalmas, új termékek és játékélmény fejlesztése.”

A fogyasztói értékesítés az olyan érett piacokon, mint például az Egyesült Államok és Nyugat-Európa, a növekedés egyszámjegyű volt. A LEGO Csoport növekedése szempontjából meghatározó kínai piac kétszámjegyű növekedést ért el az értékesítés terén.

Az első félévben a legjobban teljesítő témák a házon belül fejlesztett kedvencek és a más márkákkal közös termékek egyvelegéből kerültek ki. Nem fontossági sorrend szerint ezek a LEGO® City, a LEGO Creator, a LEGO Friends, a LEGO Ninjago®, a LEGO Technic és a LEGO Star WarsTM voltak. A LEGO Marvel Bosszúállók szettek különösen erősen teljesítettek, csakúgy mint a fogyasztói értékesítés növekedéséhez nagyban hozzájáruló A LEGO Kaland 2 készletek.

Nagyon örülünk az olyan saját gyártású, örökzöld kedvenceink teljesítményének, mint a LEGO City és a LEGO Technic” – folytatta Christiansen. – „Emellett nagy izgalommal vetjük bele magunkat az olyan innovatív módszerek felfedezésébe, amelyek a digitális játékélményen keresztül keltik életre a kockát – ilyen az új LEGO Hidden SideTM. amely egyesíti az építés örömét és a kiterjesztett valóság népszerűségét.  

Bővülés az új piacokon

A LEGO Csoport fokozza beruházásait, hogy növelje globális fizikai és digitális lábnyomát, annak érdekében, hogy világszerte még több gyereket érjen el. A Csoport folytatja a kínai piacon történő beruházását, és azon dolgozik, hogy 2019 végére több mint 140 üzletet nyisson 35 városban.

Továbbá 2020 elején Mumbai-ban is irodát nyit, hogy onnantól kezdve Indiában is növelje jelenlétét.

„Lehetőséget látunk abban, hogy több olyan indiai kisgyereket és családot érjünk el, akik értékelik a játékon keresztül történő tanulás előnyeit. A növekvő középosztály, az oktatás fontossága és a növekvő gazdaság fényében India logikus lépésnek tűnik azon erőfeszítéseinkben, hogy még sokkal több gyereket érjünk el világszerte” – mondta Christiansen. 

Az e-kereskedelem és a fizikai kiskereskedelmi élmény megújítása

A Csoport befektet az e-kereskedelmi felületeinek fejlesztésébe, annak érdekében, hogy javítsa a fogyasztói élményt és a kiskereskedelmi partnereknek szánt szolgáltatásait. Továbbá, több mint 70, a LEGO márkanevet viselő üzlet nyílik Kínán kívül 2019-ben, beleértve a decemberben megnyitó, zászlóshajónak számító amszterdami üzletet. Ez lesz a márka ötödik ilyen zászlóshajó üzlete.

„Ezeket a beruházásokat szilárd pénzügyi alapból hajtjuk végre, hogy megragadjuk azokat a lehetőségeket, amelyeket az iparágat átalakító mega-tendenciák, például a digitalizáció, valamint a globális demográfiai és gazdasági változások teremtenek. Ha ezen trendek élén járunk, akkor inspirálhatjuk a gyerekek következő generációit” – folytatta Christiansen.

Globális erőfeszítés a játékon keresztül történő tanulásért

A LEGO Csoportnak továbbra is az az elsődleges célja, hogy a játékon keresztül történő tanulás a világon minden gyerekhez eljuthasson.

„A játék fontosabb, mint valaha. Amikor a gyerekek játszanak, olyan készségeket sajátítanak el, amelyek kulcsfontosságúak lesznek későbbi sikereikhez. A Világgazdasági Fórum becslése szerint a most óvodás gyerekek 65 százalékának lesz majd olyan szakmája, ami ma még nem is létezik. Az egyetlen módja annak, hogy a gyerekek ebben a bizonytalan jövőben boldoguljanak az, hogy rendelkeznek olyan univerzális készségekkel, mint a kreativitás, a problémamegoldás, a rugalmasság és az együttműködés – azok a készségek, amik már egészen fiatal kortól fejleszthetők a LEGO játékon keresztül” – mondta Christiansen.

„Célunk biztosítani, hogy a gyerekek a legtöbbet hozhassák ki magukból – ez motivál a LEGO Csoportnál mindenkit arra, hogy mindent megtegyen a holnap építőinek inspirálásáért és fejlődéséért, napjainkban és a következő generációk esetében is.”