A teljesen tiszta lappal megtervezett, vadonatúj Ford Focus új korszakot nyit a technológia, a kényelem, a térkínálat és a vezetési élmény terén az európai középméretű autók mezőnyében. Az új, “emberközpontú” dizájn révén még sokoldalúbbá vált a modellcsalád, amelyben megjelent az első Focus Active crossover és az előkelő Focus Vignale változat is
Új Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológiák segítik a vezetőt. A látási viszonyokat prediktív kanyarfény és Jelzőtábla-felismerő világítás javítja
A Focus az első európai Ford-modell, amelyben Head-up Display segíti a zavartalan vezetést. Az Aktív Parkolóasszisztens 2 egyetlen gombnyomásra teljesen automatikusan leparkolja az autót
Az alapáron járó választható üzemmódok, a 20 százalékkal jobb torziós szilárdság és a Focusban most először elérhető, Folyamatos Lengéscsillapító Vezérléssel felszerelt, a rezgéseket csillapító hátsó futómű révén az új modell továbbra is élvonalbeli menetdinamikát és menetkényelmet kínál
A vadonatúj Ford Focusban jelenik meg a menet közben is online kapcsolatot biztosító FordPass Connect beépített modem, emellett pedig vezeték nélküli töltő, 8 colos érintőképernyővel összekötött SYNC 3 rendszer, valamint B&O PLAY audiorendszer is szerepel a felszereltségi listán
A fejlett EcoBoost benzinmotorokhoz és EcoBlue dízelekhez új nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik; a modellcsalád üzemanyag-fogyasztása 10 százalékkal csökkent. A Ford vezetősegítő technológiák minden eddiginél kifinomultabb kínálatának köszönhetően a vásárlók ösztönösen, stresszmentesen és kényelmesen vezethetik az autót. A Focus kínálatában többek közt a következő új vezetősegítő technológiák szerepelnek:
A vadonatúj Focus továbbra is őrzi a típus 20 éve közmondásosnak számító értékeit; ezek egyike a kategóriaelső menetdinamika, amit most még magasabb szintre emel a modell kínálatában először megjelenő, a független első és hátsó futóművekben alkalmazott Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés (CCD) technológia; a kifinomultabb futást biztosító, a rezgéseket csillapító hátsó segédkeret; valamint a Ford által szabadalmaztatott rugótechnológia.
Az utasok még teljesebb komfortjáról olyan megoldások gondoskodnak, mint a menet közben is stabil online kapcsolatot teremtő FordPass Connect beépített modem, vagy a kompatibilis okostelefonok vezeték nélküli töltője.
A Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost blokkja 125 lóerős változatban rendelhető meg, az új 1,5 literes EcoBoost motor pedig 150 és 182 lóerős teljesítménnyel áll rendelkezésre.