A csend birodalma…..a Lomnici csúcs!
2018. december 04. írta: persica

Mozgalmas őszt tudhatunk magunk mögött, miután az Alpok hegyeinek egy részét már láttam, északabbra vitt az utunk Október  hónap végén. Régóta dédelgetett álmom, hogy ahol gyermekkoromban oly sokszor megfordultam, azokat a helyeket a gyermekemnek is megmutassam, a lehetőség adott volt, így éltünk is vele. Szlovákiába vitt az utunk, egészen 2634 méter magasra a Lomnici csúcsra.

Az útitársunk erre a pár napra egy szuper sportos autó volt a Skoda jóvoltából.

Szállásunk Poprád kertvárosi részén helyezkedett el, melynek ablakaiból csodálatos panoráma tárult elénk, a közeli Tátra büszke hegycsúcsaival. Érkezésünk napján már a Csorba tóhoz (Štrbské pleso)  látogattunk el. Nem is lepődtem meg, mikor a gyermekkoromból emlékként felbukkanó hatalmas „háromszög alakú” szálloda még most is ott állt a tó partjához közel. (szinte megállt az idő…) A tó 1346 méter magasan terül el, a legmélyebb pontja 20 méter, télen remek korcsolyázási lehetőséget biztosít az arra látogatóknak, nyaranta pedig csónakázótóvá változik. Körbe sétáltuk az egész tavat, bő egy óra alatt, közben ránk is sötétedett, és ezzel egy időben a levegő is nagyon lehűlt. Így visszasétáltunk az autóhoz, és Poprád felé vettük az irányt. Nem kell mondanom, milyen jót aludtunk.

Másnap már végre a Tátrába mentünk fel. Megvettük a 3 Lanofkára szóló jegyeinket, és közben ámulva lestük a néhol már hóval borított hegycsúcsot. Tátralomnicról (Tatranská Lomnica) négyszemélyes kabinos felvonó közlekedik a Start átszállóállomásig (Štart), ahol át kell szállni a 2013-ban átadott új, 15 személyes kabinokba, melyek a Kő-pataki-tóig (Skalnaté pleso) közlekednek. Itt újabb átszállás következik immár a csúcsra vezető, ugyancsak 15 személyes, piros színű kabinba, amely a 855 méteres szintkülönbséget 8,5 perc alatt küzdi le.

A Magas-Tátra második legmagasabb csúcsa a Tátralomnic felett emelkedő Lomnici-csúcs (Lomnický štít, 2634 m). A csúcsra nem vezet jelzett turistaút, gyalogszerrel csak hegyi vezetővel juthatunk fel.

A csúcson 50 percet tartózkodhatunk, eközben egy rövid séta során elérhető kilátópontokról gyönyörködhetünk a párját ritkító kilátásban, vagy a 2008-ban átadott kilátóteraszon tehetünk néhány lépést az alattunk lévő mélység fölött. Kellemes kikapcsolódást biztosít a csúcson lévő épületben található stílusos Dedo (Nagyapó) kávézó, amely nevét a csúcs korábbi, régmúlt időkben használt elnevezése után kapta.

A híres „piros” Lanofkázás előtt sétáltunk, a káprázatos Kő-pataki-tónál. 1 751 méter magasságban. Itt takartak be bennünket a felhők, ami hűs pára volt ugyan, de felejthetetlen élmény volt nekünk.

A Lomnici-csúcs nagyszerű úticél az egész család számára. A hegycsúcs a felhők felett magasodik, lenyűgöző kilátást biztosítva minden ideérkező számára.

Ha már a hegyekben vagy, mindenképpen kóstold meg, a világ legerősebb teáját is! (Én az 52% -os teát is kóstoltam….hát juj volt! ) A Szlovákiába látogató turisták az utóbbi időben új csomagolásban találhatják meg az üzletek polcain a közel 10 éves múltra visszatekintő, felsőkategóriás alkohol különlegességet, a Tatrateát. A rettenetesen igényes csomagolás és logó bizony nem csak külsőleg okoz meglepetést, hanem belsőleg is.

A Tatrateát (korábbi ismert nevén Tatranský Čaj) a vendéglátóhelyeken féldecis pohárban szolgálják fel, a lendületesen lehúzott feles nyomán azonban a meglepett vendég se köpni, se nyelni nem tud. Ez a tea ugyanis 32–72 % alkoholtartalmú ital, melyet általában teával, esetleg forró vízzel hígítva szoktak inni. Az egyedi, gyümölcstea ízű ital alkoholból, cukorból, gyógynövény- és teakivonatokból valamint gyümölcspárlatokból áll, a recept természetesen szupertitkos.

De ne hagyd ki, és ne hagyd ott! Hideg téli estéken bármikor jól jöhet!

Fotó: saját (PR)

Köszönet az STA Travelnek! www.statravel.hu

Köszönet a Porsche Hungáriának! www.skoda.hu

(Szponzorált tartalom)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.