Innovatív megoldással csökkenti a környezetterhelést az Unilever

2019. szeptember 03. - persica

Az Unilever a műanyag kibocsátás csökkentésére vonatkozó vállalásaival összhangban elindította a brit piacon a Cif ecorefill forgalmazását, amely egy új termékkiszerelést jelent, jelentősen kisebb környezeti terheléssel. A tízszeres koncentrátumot tartalmazó utántöltő csomagolása 75 százalékkal kevesebb műanyagból készül, a tisztítószer otthoni hígításával 97 százalékkal kevesebb vizet kell szállítani, ez pedig sokkal kevesebb teherautót és ezáltal lényegesen alacsonyabb üvegházgáz-kibocsátást is jelent a logisztikában.

A fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok számára, így az Unilever számára is különösen nagy kihívást jelent, hogy a környezetvédelmi szempontokat még inkább szem előtt tartva változtassanak a termékek gyártásán, forgalmazásán, felhasználásán, illetve azon, hogy mi lesz a termékek és csomagolásuk sorsa a használat után. Még inkább igaz ez a háztartási tisztítószerek esetében, hiszen a termékek csomagolásának szigorú biztonsági előírásoknak kell megfelelniük, vagyis rendkívül strapabírónak es szivárgásmentesnek kell lenniük.

A fogyasztók körében népszerű szórófejes tisztítószeres flakonok újrahasznosítása is kihívást jelent. Bár maguk a szórófejek elméletben újrahasznosíthatóak, számos hulladékfeldolgozó nem rendelkezik az újrahasznosításhoz szükséges technológiával. A szórófejek mindemellett általában már egy használat – vagyis a flakon kiürülése – után a hulladékban végzik, holott ezeket úgy tervezték, hogy akár öt éven keresztül gond nélkül használhatók lennének.

Ezekre az összetett kihívásokra válaszul alkotta meg az Unilever a Cif ecorefill nevű terméket, amelyet elsőként a brit piacon vezetett be. Ez egy tízszeres koncentrátumot tartalmazó utántöltő, amely a jelenlegi Cif Power & Shine flakonokhoz használható. A Cif ecorefill csomagolása 75 százalékkal kevesebb műanyagból készül a hagyományos megoldáshoz képest, a koncentrált tisztítószer otthoni hígításával 97 százalékkal kevesebb vizet kell szállítani, így a közúti szállítási igény is 87 százalékkal kisebb, ami pedig alacsonyabb üvegházgáz-kibocsátást jelent. Fontos szempont, hogy a hígítás nem befolyásolja károsan a termék hatékonyságát a hagyományos megoldáshoz képest.

A Cif ecorefill csomagolása – a fóliacímke eltávolítását követően - 100 százalékban újrahasznosítható, továbbá az Unilever tervei szerint 2020 végére minden ecorefill termék és szórófejes palack 100 százalékban újrahasznosított műanyagból is készül majd. Ez nem minden, hiszen a vásárlóknak nem kell többé eldobniuk a Power & Shine flakon szórófejét sem, ugyanis ha elromlana, a vállalat ingyenesen újat biztosít helyette.

Elérhető műanyagcsökkentési alternatívák Magyarországon is

Az Unilever műanyagcsökkentési törekvései természetesen a magyarországi piacot sem kerülik el. Az Axe tusfürdők flakonjai mára több mint 50 százalékban tartalmaznak újrahasznosított műanyagot és ezt az arányt hamarosan 100 százalékra növeli a vállalat. A Dove teljes termékpalettáját jövő év elejétől szintén 100 százalékban újrahasznosított műanyag csomagolással kerül majd az üzletekbe. A Coccolino öblítőkoncentrátumok esetében amellett, hogy a csomagolásához kevesebb – egyes esetekben ráadásul 100 százalékban újrahasznosított – műanyag kell, a termék kisebb tömege a logisztikában is alacsonyabb környezeti terhelést jelent.

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr3815038164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.