A munkavállalók számára az elsődleges kényelmi tényezőt az ergonomikus irodai székek és bútorok illetve a jó minőségű kávé biztosítása jelenti. A magyar munkahelyek mindössze 36 százaléka biztosít ingyenes kávét a munkavállalóknak, pedig a minőségi kávé felér egy bónusszal - derül ki a Nespresso megbízásából készített kutatásból.
Csocsó asztal, babzsákfotel és színes falak - a legtöbb álláshirdetés ezekkel próbálja magához csábítani a munkakeresőket azt sugallva, hogy itt nem egy szigorú munkahelyen, hanem egy lazább, barátságos csapatban fogják magukat érezni.
„A jó légkör alapfeltétel: ahol hiányzik, onnan a kollégák is könnyebben szivárognak el, rossz esetben akár csapatostul” - mondja Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus. A fizetés és a béren kívüli juttatások mellett ugyanis fontos szempontok a munkavállalóknál a láthatatlan, sőt néha természetesnek vett, jóllétet fokozó eszközök és intézkedések. Az elmúlt években ezért jelentek meg az álláshirdetésekben a jó légkört biztosító trendi tényezők, ám a Nespresso megbízásából készített reprezentatív kutatásból az derül ki, hogy a munkavállalók sokkal klasszikusabb dolgokat várnak el.
A két leggyakrabban említett elsődleges kényelmi tényező az ergonomikus irodai szék és bútor, míg harmadik helyen a minőségi, ingyenes kávét említik. Utóbbi nem is csoda, mivel Magyarország felnőtt lakosságának 93 százaléka fogyaszt kávét, és évi közel 5 milliárd csésze elfogyasztott kávéból 700 ezer csészét a munkahelyünkön iszunk meg.
Azt, hogy mennyire fontos a kávé minősége, az is mutatja, hogy a válaszadók több mint fele a jó minőségű kávét bónusznak tekinti: a kisebb városban lakók nagyobb arányban tekintik egyfajta béren kívüli juttatásnak az ingyenes, minőségi kávét (68%) a fővárosban élőknél (55%).
A kutatásból ugyanis az derül ki, hogy nem minden munkahely biztosít ingyen kávét. A válaszadók mindössze 36 százaléka mondta, hogy nem kell fizetnie érte, 24 százalék pedig, hogy a cég csak a gépet biztosítja. Azok, akiknek a munkahelyükön nincsen ingyenesen biztosított kávé, szívesen hozzájárulnának a költségekhez, a többség legfeljebb 200 forintot fizet érte.
“Tudjuk, hogy a kávézás fontos a munkatársaknak, mi több: a legnépszerűbb munkahelyi tevékenységek közé tartozik. Ha a vezetés hangsúlyt fektet arra, hogy ehhez minőségi feltételeket biztosítson, azzal figyelmet és egyben törődést is kommunikál a munkatársak felé. Ezzel csökken a vezetők és a beosztottak közötti távolság, és erősödik a kapcsolat, ami stabilitást, biztonságérzetet eredményez” - magyarázza az okokat Szvetelszky Zsuzsa. A szakértő azt is hozzáteszi, hogy a minőségi kávé biztosítása egyértelmű üzenet a vezetés részéről: sokra tartja beosztottjait, ezért döntöttek a magasabb kategória mellett. A jó minőségű kávé így nem csupán juttatás, hanem kommunikáció, mégpedig tisztelet, elismerés és megbecsülés a vezetés részéről a kollégáik felé.
A kávészünetet a válaszadók 76 százaléka egy jó alkalomnak tartja arra, hogy kicsit kizökkenjen a munkából, és beszélgessen kollégáival. Több mint felük megemlítette, hogy a kávészünet arra is jó, hogy a főnökükkel informális dolgokról társaloghassanak, és jobban megismerjék őket.
A válaszadók közel fele a friss, pörkölt kávét részesíti előnyben leginkább, másodikként a jó tejhabkészítést. Ez nem meglepő, mivel a magyar fogyasztók körében az espresso és a cappuccino a legnépszerűbb kávétípus.
Ahhoz, hogy a cégvezetők a lehető legkönnyebben tudjanak megoldást kínálni a kollégák kávéfogyasztási elvárásaira, és ezzel jó légkört teremtsenek, kíváló segítséget nyújt a Nespresso Professional újgenerációs irodai kávégépe. A Nespresso Momento kávégép azon túl, hogy állandó, magas minőségű kávét készít, az intuitív technológiai megoldásokkal az üzemeltetési feladatokat is leegyszerűsíti. Az érintőképernyős, digitális kijelzővel ellátott Momento kávégépek azonnal felismerik a behelyezett kávépárna típusát, és ahhoz illő kávérecepteket ajánlanak a felhasználónak.
A közeljövőben érkező telemetriai lehetőségek segítségével a kávégép olyan adatokat - mint melyik a legintenzívebb kávézási időszak az egyes napokon, melyik kávé a legnépszerűbb - képes lesz lementeni, tárolni és egy központi tárhelyre továbbítani. Így a cégvezetésnek megkönnyíti a kávérendelést, vagy lehetőséget ad a munkafolyamatok hatékonyabb újratervezéséhez. A víz és energiatakarékos gép részegységei egyébként hosszú élettartamúak, könnyen javíthatók vagy cserélhetők.
A Nespresso Momento kávégépcsalád már hazánkban is elérhető a Nespresso Professional exkluzív disztribútoránál a Lyreco CE,SE Magyarországi Fióktelepénél.
A Nestlé Nespresso SA
A Nestlé Nespresso SA úttörő és iránymutató tevékenységet végez a legkiválóbb minőségű adagolt kávék piacán. A vállalat az "AAA Sustainable Quality” programon keresztül, 13 országban több mint 100 000 kávétermelő farmerrel dolgozik együtt azért, hogy fenntarthatósággal kapcsolatos gyakorlatokat vezessenek be a farmokon és a környező területeken egyaránt. A 'The Rainforest Alliance'-szel 2003-ban közösen indított program segít abban, hogy a betakarítás minőségét és a hozamot javítsák, folyamatosan biztosítsák a fenntartható forrásból származó magas minőségű kávékínálatot, valamint segítsék a farmerek és közösségük megélhetését. A lausanne-i (Svájc) székhelyű Nespresso 80 országban van jelen, és több mint 13 600 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat globális kiskereskedelmi hálózata 2018-ban több mint 800 Boutique-ból állt.