Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként is elérhető.
2020. május 26. írta: persica

Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként is elérhető.

Az új A6 Avant TFSI e quattro

2.0 TFSI erőforrás és quattro hajtás, 270 kW (367 LE) összteljesítménnyel

A WLTP ciklus szerint akár 51 kilométer elektromos hatótávolság 

A gyönyörű kombi modellek neve Avant. Mostantól pedig akár elektromos hajtással és nulla helyi károsanyag-kibocsátással is elérhető az Audi modellje. Az A6 limuzin után az Audi nagyméretű kombi modellje is bemutatkozik hálózatról tölthető (plug-in, PHEV) hibrid kivitelben. Az előrelátó működési stratégiával funkcionáló intelligens hajtásvezérléssel az új Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro nagy elektromos hatótávolságra, alacsony üzemanyagfogyasztásra és dinamikus teljesítményre képes. Az Audi A6 Avant PHEV már az alapfelszereltség részeként átfogó felszereltséget kínál, többek között az S line külső csomagot, az Audi virtual cockpitet, a Mátrix LED fényszórókat, a sportfutóművet és a sportüléseket.

Az Audi sikeres nagyméretű kombi modellje, az A6 Avant most hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatban is elérhető. Az új A6 Avant 55 TFSI e quattro rendszerének összteljesítménye 270 kW (367 LE) (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 2,1 -1,9 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 18,1 - 17,6 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 48 - 44 (kombinált)). Hajtásrendszere egy 185 kW (252 LE) teljesítményű, 370 Nm maximális nyomatékú 2.0 TFSI motort és egy erőteljes elektromos erőforrást egyesít. Az állandó gerjesztésű szinkronmotor legnagyobb teljesítménye 105 kW, maximális nyomatéka pedig 350 Nm. Ez illetve az elválasztó kuplung a hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működnek, amely ultra technológia felhasználásával továbbítja a nyomatékot a quattro hajtáshoz. Az Audi A6 Avant PHEV így egy hatékony és állandóan rendelkezésre álló összkerékhajtással gondoskodik az egyenletesen nagy vonóerőről és a dinamikus kezelhetőségről. A rendszer maximális, 500 Nm-es nyomatéka már 1 250 percenkénti fordulatszámnál rendelkezésre áll.

Az Audi A6 Avanat 55 TFSI e quattro elektromos hatótávja elérheti az 51 kilométert a WLTP ciklus szerint. Ennek alapján igénybe vehető utána az 50 százalékos cégautó adó csökkentés Németországban. Az A6 Avant PHEV álló helyzetből 5,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Legnagyobb sebessége 250 km/óra, tisztán elektromos üzemmódban a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid pedig akár a 135 km/órás sebességet is elérheti.

Önálló – hajtásvezérlés és előrelátó működési stratégia

Az Audi PHEV modelljének hajtáskoncepcióját úgy alakították ki, hogy az ügyfelek hétköznapi közlekedésük nagy részét elektromos hajtással, így nulla helyi károsanyag-kibocsátással tegyék meg. Három vezetési mód közül választhatnak, ahol az „EV” a tisztán elektromos üzemmódot jelöli, a „Hibrid” a két hajtástípus hatékony kombinációját kínálja, míg a „Hold” vezetési módban az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja a rendszer.

„Hibrid” üzemmódban az előrelátó működési stratégia maximális hatékonyságot és a lehető legnagyobb, tisztán elektromos üzemmódban teljesíthető hatótávolságot garantál. A hajtáslánc vezérlését úgy alakítja, hogy az út utolsó, közvetlenül a célba érés előtti szakaszát tisztán elektromos üzemmódban tegye meg és az akkumulátort szükség esetén a belsőégésű motor teljesen feltöltse. Az előrelátó hatékonysági asszisztens az út különböző szakaszainak finomhangolását végzi. Ehhez igen nagyszámú információt használ fel, többek között a navigáció, az online közlekedési események, az ügyfél vezetési stílusa és a jármű érzékelői, például kamerái és radarjai által közvetített adatok igénybevételével. Megtervezi a hajtás vezérlését és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról.

Kényelmes és hálózatba kapcsolt – a töltési rendszer és a töltésvezérlés

Az ügyfelek a myAudi alkalmazás használatával felügyelhetik a töltés folyamatát és állíthatják be még indulás előtt a kívánt hőmérsékletet. A klímaberendezés egy igen hatékony hőszivattyút használ, amely a nagyfeszültségű elemek hulladékhőjét gyűjti össze. A hagyományos mode 3 töltőkábellel az ügyfelek akár 7,4 kW töltési teljesítményt kínáló töltőállomásokhoz is felcsatlakoztathatják hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljüket. A lítiumion akkumulátor feltöltése így körülbelül 2,5 órát vesz igénybe. Menet közben az Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) több, mint 140 000 nyilvános töltőponthoz biztosít hozzáférést Európa 24 országában. A myAudi alkalmazást egy útvonaltervezővel látták el, amely megmutatja ezeknek az állomásoknak a pontos helyét.

Praktikusan használható – 405 literes csomagtér és sík csomagtér-padlózat

A lítiumion akkumulátor a jármű hátsó részében kapott helyet és 14,1 kWh energia tárolására képes. Elhelyezését úgy oldották meg az Audi mérnökei, hogy a csomagtér továbbra is sík és kényelmesen pakolható maradjon. A csomagtér mérete 405 liter, a csomagtér-padlózat pedig küszöbmentesen hozzáférhető, így akár nagyméretű holmik beemelésére és szállítására is könnyedén alkalmas. Ha a hátsó ülések támláit lehajtjuk, a csomagtér befogadóképessége elérheti az 1 535 litert is.

Elegáns és sportos – formaterv és felszereltség

Az A6 Avant 55 TFSI e quattro sportos megjelenésével és a szériafelszereltség részét képező S line külső csomagjával, fekete optikai csomagjával, fekete külső visszapillantó tükreivel és sötétített (privacy) üvegezésével kiemelkedően dinamikus benyomást kelt a külső szemlélőben. Az átfogó alapfelszereltséget pedig Mátrix-LED fényszórók, sportülések, négyzónás automatikus légkondicionáló berendezés, az Audi virtual cockpit, sportfutómű, 19 col peremátmérőjű kerekek és vörös féknyergek teszik teljessé.

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr5415717402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása