Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb
2020. szeptember 02. írta: persica

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb

Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

Erőteljes 2.0 TFSI motor 228 kW (310 LE) teljesítménnyel és 400 newtonméter forgatónyomatékkal. Már alapkivitelben hétfokozatú S tronic sebességváltó, S-specifikus sportfutómű és quattro összkerékhajtás. A vezetőre összpontosító cockpit, a felsőkategóriából érkezett technikák. Korlátozott darabszámú, különleges modellváltozat Pitonsárga vagy Tangóvörös fényezéssel. 

Bő húsz esztendeje nyitotta meg az első S3** révén az Audi a sportos prémium-kompaktmodellek piaci szegmensét, most pedig az S3 Sportback** és az S3 Limousine** formájában a sorozat legújabb generációját mutatja be. 2.0 TFSI erőforrásuk teljesítménye 228 kW (310 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 400 newtonméter, s mindkét változat (S3 Sportback: üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,4*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 170 - 169*; S3 Limousine: üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,3 - 7,2*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 166 - 165*) mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra. Erejüket hétfokozatú S tronic sebességváltó, intelligens szabályzású quattro összkerékhajtás és extrafelszerelésként csillapítás-szabályozással kiegészíthető, S-specifikus sportfutómű továbbítja nagy biztonsággal az útfelület felé. Az S3 modellek** high-tech karakterét – például a kezelési koncepció, az infotainment és a vezetői segédrendszerek területein – számos további újdonság teszi teljessé. 

Erőteljes karakter – dizájn és fény

Már az első pillantásra feltűnő az új S3 modellek** dinamikus karaktere. Elejüket a nagyméretű rombuszok alkotta rácsozattal kialakított Singleframe hűtőrács és a mély benyomást keltő légbeömlő nyílások határozzák meg, a külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felülettel készülnek. A karosszéria vállöve lendületes vonásként húzódik a fényszóró és a hátsó lámpatest között, az alatta lévő felületek pedig az Audi formai nyelvezetének új motívumaként – s a kerékjáratokat még jobban kiemelve – homorú ívet kaptak. Kívánságra az új S3 Sportback** és S3 Limousine** Matrix-LED fényszórókkal is készülhet, ahol a digitális nappali menetfény 15 LED-szegmens alkotta pixelmezőből áll, amelyek közül tíz két függőleges vonalat alkot. Hátul a nagyméretű diffúzorelem és a négy kipufogóvégcső hangsúlyozza a sportos fellépést.

Sportos – az utastér

A sportosan markáns külső formavilág az új S3 modellek** utasterében is szerves folytatásra lel, többek között a hétfokozatú S tronic sebességváltó új, kompakt kialakítású shifter-kapcsolója, az alumínium vagy szénszálerősítésű műanyag (karbon) dekorbetétek és a fényszórók alakját idéző belső ajtókilincsek révén. A cockpit egyértelműen a vezetőre összpontosít, a markáns légbefúvó nyílások pedig a műszeregység árnyékolójával közös egységet képezve emelik ki az alapvetően sportos karaktert. Alapkivitelben 10,25 col képátlójú képernyőn jelennek meg a digitális kijelzők, alternatív megoldásként pedig az Audi virtual cockpit műszeregység, illetve ennek „plusz” változata is rendelkezésre áll. Mindkettő kijelzőfelületének átlója 12,3 col, utóbbi viszont három különböző képernyőt is kínál. Sötétben az extrafelszerelésként kínált hangulatvilágítás-csomag plusz gondoskodik igény szerint kialakított fényhatásokról. A sportülések új fejlesztések, a szériafelszereltség üléskárpitjai pedig nagyrészt újrahasznosított PET-palackok felhasználásával készülnek. Igényes díszítőelemként stílusos kontrasztárnyalatú díszvarrások tűnnek fel.

A műszerfal közepén nagyméretű Black Panel felületbe ágyazva áll rendelkezésre egy 10,1 col képátlójú érintőképernyő, amely a kézírással megadott betűket is felismeri és akusztikai visszajelzéssel is szolgál. Az infotainment-rendszer további kezelési lehetőségeként a természetes hangvezérlés is rendelkezésre áll. Kívánságra az Audi szélvédő-kijelzőt (Head-up Display) is szállít. 

Új generáció – az infotainment-rendszer

Az új S3 modellek** MMI kezelési koncepciója mögött a modulrendszerű infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB 3) áll, amely elődjénél tízszer nagyobb számítási teljesítménnyel rendelkezik, a connectivity-feladatokat LTE Advanced sebességgel hajtja végre és WLAN-hotspotot is tartalmaz. A navigációs rendszer útvonalvezetése rugalmas és pontos, a berendezés emellett forgalmi előrejelzésekkel, a Google Earth nagyfelbontású műholdas képeivel, illetve forgalomterhelési információkkal is szolgál. Az egyéni beállítások, mint például a gyakran választott úticélok vagy a légkondicionálás kívánt módja, akár hat felhasználói profilban is eltárolhatók.

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr7216186442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása