A P&G Beauty Európában bevezeti első újrafelhasználható és újratölthető alumínium csomagolását a Head&Shouders, Pantene, Herbal Essences és Aussie termékeire. Az újrahasználható alumíniumflakon és utántöltő bevezetése mérföldkő a hajápolási termékek piacán és több millió háztartásban ösztönzi a csomagolási hulladék csökkentését, újrafelhasználását és újrafeldolgozását
A P&G Beauty Europe ezzel ismét közelebb kerül a 2020 júniusában bejelentett Responsible Beauty 2030-as célkitűzéseinek eléréséhez
A Reuters Responsible Business Summit keretében a P&G Beauty bejelentette hajápolási márkáinak legújabb csomagolási fejlesztését, amely hozzájárul a fogyasztók vásárlási és hulladéktermelési szokásainak megváltoztatásához.
A fenntarthatóság témájú „The Window is Now: Accelerating Sustainability at Home” panelbeszélgetésen szakértők közreműködésével bejelentették, hogy 2021-től a Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie termékek új csomagolása elősegíti, hogy Európában 200 millió háztartás újrahasznosítsa, csökkentse, vagy újrafelhasználja termelt háztartási hulladékát.
A vezető szépségápolási márkák újratölthető rendszert vezetnek be samponjaikhoz: új, 100 százalékban újrahasználható alumínium palackot, és újrahasznosítható utántöltő tasakot, amely 60 százalékkal kevesebb műanyag felhasználásával készül (egy átlagos műanyag flakonnal milliliterben összehasonlítva).
Ez a lépés hozzájárul, hogy a P&G Beauty 2021 végéig 50 százalékkal csökkentse a samponok és balzsamok csomagolásához használt szűz műanyag mennyiségét. A hulladékcsökkentés, újrafelhasználás és újrafeldolgozás együttes erőfeszítéseinek eredményeként így évente 300 millióval kevesebb szűz műanyag flakon kerül előállításra.
,,Sürgősen tennünk kell a műanyaghulladék-krízis visszafordításáért, nincs vesztegetni való időnk, a bolygónk védelméről van szó. Örömmel mutatjuk be legújabb ’újratölthető csomagolási rendszerünket’, amely lehetővé teszi fogyasztóinknak, hogy 2021-től a Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie márkáink esetében új, esztétikus újrahasználható alumínium flakont és újratöltő tasakot használhassanak. Tudjuk, hogy ez csak a kezdet, és sok még a tennivaló, de elhivatottak vagyunk, hogy a P&G Beauty a jó ügyek élére álljon Európa-szerte, és tovább folytatjuk munkánkat a 2030-as Responsible Beauty céljaink elérése érdekében.” – nyilatkozta az eseményen Artur Litarowicz, a P&G Europe alelnöke, és a vállalat hajápolási termékekért felelős vezetője.
Virginie Helias, a P&G fenntarthatóságért felelős vezetője hozzátette: „Elkötelezettek vagyunk, hogy segítsük és ösztönözzük a felelős fogyasztást termékeink és csomagolásaink fejlesztésein keresztül is. Vezető szépségápolási márkáink Európa-szerte milliók életére vannak hatással. Ez az új csomagolási innováció egyrészt hozzájárul, hogy a flakonok újrafelhasználása megkerülhetetlenné váljon, másrészt 2030-as kötelezettségvállalásunkhoz híven lehetővé teszi a szűz műanyag mennyiségének jelentős csökkentését. Már nem arról van szó, hogy mit tehetünk vagy megtehetjük-e, hanem hogy milyen gyorsan tesszük meg – most van itt az idő, hogy egy új, fenntartható életmódra váltsunk.”
Az interaktív panelbeszélgetésen részt vett a magyar származású Tom Szaky, a TerraCycle alapító-vezetője, Erin Simon, a WWF műanyaghulladék üzletágvezetője, és Clover Hogan klímaaktivista, akik a műanyagválság visszafordításában szerepet játszó márkák szerepéről osztották meg véleményüket.
„Régóta hiszek abban, hogy a fenntartható csomagolások jövőjében nagy szerepe van az újratöltés lehetőségének és a fogyasztók újratöltési hajlandóságának, ezért a P&G Beauty által ma bejelentett innováció nagy lépés a Head & Shoulders, Herbal Essences, Pantene vagy Aussie terméket használó sok millió háztartásnak. Természetesen van még mit tenni, ám nagyon jó látni, hogy nagyvállalatok, mint a P&G Beauty komolyan veszik a kihívásokat, és nagyságukhoz mérten gyorsan és hatásosan hoznak változást.” – állítja Tom Szaky.
A szakember által alapított TerraCycle évek óta számos projektben működik együtt a Procter&Gamble-lel. A partnerek már 2017-ben jelentős mérföldkőhöz érkeztek az újrafelhasználás tekintetében, mert létrehozták az első, kereskedelemben kapható olyan fogyasztói flakont, amely teljesen újrahasznosított (90%) és tengerpartról származó (10%) műanyagból készült.
2019-ben, a tavalyi Davosi Világgazdasági Fórumon bemutatták legújabb együttműködési programjukat, a Loop platformot, amely egy úttörő körkörös vásárlási modell betétes csomagolási, rendelési és kiszállítási rendszerének köszönhetően.
Mindezek hozzájárulnak a műanyaghulladék visszaszorításához, valamint az újrahasználás és újrafeldolgozás sikeréhez.
Néhány további példa a P&G Beauty eddig elért legfontosabb eredményeire:
A vállalat támogatja a #BecrueltyFree törekvéseket, és nyíltan megosztja alkalmazott technológiáit, programjait és azokat a folyamatokat, amelyek segíthetnek a szépségiparnak nagyobb és pozitívabb hatást elérnie az egész világon. A vállalat 420 millió dollárt fektetett be állatkísérletek nélküli módszerek kidolgozásába, amelyeket egyébként az egész világon használnak. A vállalt hajápolási márkái, a Herbal Essences, Aussie, Bear Fruits és a Secret dezodorok PETA tanúsítvánnyal ellátott állatkísérlet-mentes termékek.
Együttműködése a brit Royal Botanic Gardens, Kew szervezettel lehetővé tette az élvonalbeli botanikai vívmányok használatát a Herbal Essences termékeknél, amelyek minimum 90% növényi eredetű összetevőket tartalmaznak. Minden Herbal Essences sampon és balzsam növényi összetevőit az intézet hitelesíti, a P&G Beauty pedig biztosítja, hogy minden növény fenntartható termesztésből származzon.
A Head&Shoulders bevezette a TerraCycle vállalattal együttműködésben bevezette a világ első, óceáni, tengerparti strandokról összegyűjtött, műanyag hulladékból előállított, újrahasznosítható samponos flakonját. Ez volt az első lépés a tengerparti műanyag hulladék újrahasznosítására.
A Procter & Gamble-ről:
A vállalat portfoliója az egyik legerősebb a világon olyan megbízható, minőségi és vezető márkákkal, mint az: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, és Whisper®. A P&G mintegy 70 országban van jelen világszerte. A P&G-ről és termékeiről szóló legfrissebb hírekért és részletes információért látogasson el a http://www.pg.com oldalra.