Páratlan látványosság, csaknem 200 éve!
2020. november 03. írta: persica

Világhírű nevezetesség a csodálatos Szlovéniában, a Postojnai cseppkőbarlang, mely a világ egyik leghíresebb turisztikai látványossága.

Az idei nyaralásunkat a számomra sok sok látványossággal bővelkedő Triesztben zártuk, mindezt úgy, hogy Szlovénián keresztül jöttünk haza is. Így konkrétan tálcán kínálta magát egy újabb csoda, a Postojnai cseppkőbarlang.

Az Olaszországi Grotta Gigante ámulatba ejtő, és hatalmas cseppkőbarlangja után, 2 nap különbséggel, egy igazi csodavilágba utazhattunk. Annyira de annyira varázslatos a Postojnai cseppkőbarlang, hogy bizony a mélységben, a pazar látványtól a könnyeim is kicsordultak, ilyen káprázatos látványt nem is tudom melyik külföldi vagy éppen belföldi utam során élhettem át…

A Szlovén cseppkőbarlang különlegessége, hogy kisvasút viszi be az ide látogatókat a lélegzetelállítóan szép földalatti világba a barlang bejáratától, majd bő egy órás, szemet kápráztató séta következik 120 méter mélyen. (17 nyelven hangzó idegenvezetés áll a látogatók rendelkezésére) Megismerkedhetsz a cseppkőbarlang lekcukibb élőlényével, a vakgőtével is. Amit utána kis plüssfigura formájában haza is vihetsz… persze mi is gazdagodtunk egy kis vakgőtével, és nem csak a cukisága miatt, hanem a gyermekemnek egy újabb örökre szóló élmény miatt, mert ahogy ő szokta mondani: „örök emlék” … hiszen eszébe juttatja egy újabb kirándulásunk föld alatti kalandjait is…

A negyed órás (3,7 km) vonatozás után megérkezünk az első állomásra (elég hűvös (10 fok) volt egész utunk során a barlangban) innen kezdődik az az élmény séta, ami alatt szinte minden ember szájtátva szemléli a természet által évmilliók során alakított cseppkő csodákat, színben, formában, nagyságban, szinte felfoghatatlan látványt tárva elénk.

A világ legcsodálatosabb barlangjaként emlegetett cseppkőbarlang, Európa legnagyobb látogatható barlangja, 24 kilométer hosszú barlangrendszerben túrázva megtapasztalhatod a földalatti világ varázsát. A hagyományosnak mondott cseppkő formákon kívül, megcsodálhattuk a „függöny” szerű képződményeket is. Ebben a barlangrendszerben barlang járatok, cseppkő galériák és termek találhatóak, mind mind mesebeli látványt nyújtva. A parányi vízcseppek által évmilliók alatt formált, magával ragadó földi paradicsomot egyszer mindenkinek látnia kell…

A túránk során, 120 méter mélységben a barlang szimbólumát is megtekintettük, az 5 méter magas Brilliáns cseppkövet... a függőcseppkövökön lassan lecsepegő víz vékony mészkőréteget rak le, amivel fényes fehér színt kölcsönöz a Briliánsnak elkeresztelt óriási cseppkő képződménynek, mely a Postojna Cave szimbólumává is vált az évek során.

Érdekesség: „A Postojnai cseppkőbarlang az egyetlen hely a világon, ahol a legnagyobb barlangi képződményt (sztalagmit) is megtekintheted, de itt találkozhatsz a sárkányfiókákkal is.”

Az emberek évszázadokig úgy hitték, hogy a cseppkőbarlangokban nincs, illetve, hogy nem létezik élet. És mégis van! Még ma is rejtély övezi ezeket a kis rózsaszín pici lényeket, a vakgőtéket, melyek akár 10 évig is képesek élelem nélkül megélni… (A Vivariumban láthatóak a kis vakgőték)

A barlangrendszerben tett séta során a cseppkőbarlang gigantikus bártermét is megnéztük, ahol a mennyezetről csodálatos muránói üvegből készült csillárok mesés hangulatot teremtenek, fényükkel, színükkel, és ebben a bálteremben a mai napig tartanak különböző eseményeket is.

A utunk vége felé, újra a kisvonatra ültünk, robogtunk a barlang kijárat felé, csendben, a látványtól megbabonázva köszöntünk el a cseppkövektől, a vakgőtéktől, és az élménytől….

De csak egy rövid időre, ugyanis, innen nem máshová, mint egy sziklába épült mesevárba vitt utunk, a híres Predjama várába, ahol újabb csodás élményben volt részünk!

Szlovénia csodája, téged is vár!

Fedezz fel egy rejtélyes földalatti világot!

Információ: https://www.postojnska-jama.eu/hu/

Fotók: saját (PR)

Köszönet az STA Travelnek! Mert messze a legjobb! www.statravel.hu

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.