Tisztán elektromos hajtásrendszerű, felsőkategóriájú Sportback tanulmányt mutat be az Audi
Új műszaki alap 2022-től: a Prémium elektromos platform (Premium Platform Electric; PPE) Gyorstöltés 270 kilowattal – több mint 700 kilométer hatótáv
Eltökélten folytatja az elektromos mobilitás felé vezető „e-volúcióját” az Audi, s nagysorozatú, tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek innovatív családjának előfutáraként a 2021-es Sanghaji Autószalonon (Auto Shanghai 2021) bemutatja négyajtós Audi A6 e-tron concept tanulmányát. Teljes egészében új fejlesztésű műszaki alapként a Prémium elektromos platform (Premium Platform Electric; PPE) szolgál a jövőben, amelynek technikájával 2022 végétől érkezhetnek az első szériamodellek a C-, később pedig a B-szegmensbe is. Ezek között – újdonságként az elektromos járművek piacán – egyaránt szerepelnek majd megnövelt szabadmagasságú SUV-modellek, illetve olyan alacsonyépítésű, dinamikus stílusú típusok, mint például a jövőbeni Audi A6 e-tron.
Az Audi A6 emblémájával a koncepciómodell egyértelműen hangsúlyozza, hogy a márka felsőkategóriájú modellcsaládjának tagja. 1968 óta, s egészen 1994-ig Audi 100 néven képviselte e modell a márkát a világ egyik legnagyobb értékesítési darabszám jellemezte piaci szegmensében. Először a Limousine, az Avant és az allroad érkezett meg, később pedig az A7 névre keresztelt Sportback tette teljessé a modellcsaládot. Az elektromos hajtás mindenesetre már hagyomány az Audi A6 számára, egy 2011-es teljes-hibrid változat után ugyanis 2019-ben már a jelenlegi Audi A6 TFSI e debütált hálózatról tölthető hibridhajtással (Plug-in Hybrid) és akár 91 kilométer (WLTP) tisztán elektromos hatótávval.
A jelenlegi Audi A6 TFSI e modellel ellentétben a 2021-es Sanghaji Autószalonon bemutatott Audi A6 e-tron concept az Audi irányítása alatt kifejlesztett, jövőbeni Prémium elektromos platform (Premium Platform Electric; PPE) műszaki alapjain már kizárólag elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik. A tanulmányautó ugyanakkor új formatervként is debütál, s csupán külső méretei közösek a jelenlegi A6 sorozatéval. A 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,44 méter magas modell karosszériája Sportback változatként született, vonalvezetése pedig az Audi mai formai nyelvének következetes továbbfejlesztése.
A Sanghajban bemutatkozó Audi A6 e-tron concept külsődizájn-tanulmány azonban jóval több puszta formatervezői ujjgyakorlatnál, karosszériája ugyanis az Audi elkövetkező sorozatgyártású modelljeire utalva egyértelműen jelzi, milyen dinamikus és elegáns megjelenés jellemzi majd a négykarikás márka tisztán elektromos felsőkategóriájú modelljeit.
A PPE-technika arról is gondoskodik, hogy e vonalvezetés ígérete hozzá illő dinamikában és a háztartás első számú autójának megfelelő mindennapos használhatóságban nyilvánulhasson meg. Mindez nem kevesebbet jelent, mint hogy hajtásrendszer- és modellváltozattól függően az Audi A6 e-tron a jövőben több mint 700 kilométeres hatótávval (a WLTP szabvány szerint) győzheti meg az ügyfeleket. A sorozat legerősebb képviselői emellett kevesebb, mint négy másodperc alatt teljesítik majd a 0-100 kilométer/órás sprintet.
„E”, mint e-tron és „E”, mint elegáns – a formavilág
Külső méretei egyértelműen a felsőkategória képviselői közé sorolják az Audi A6 e-tron concept tanulmányt, 4,96 méter hosszúsága, 1,96 méter szélessége és 1,44 méter magassága a jelenlegi Audi A6/A7 sorozat tagjaiénak felel meg. Emellett már első pillantásra nyilvánvaló: a sportos arányok és az elegáns vonalak a márkára jellemző kupé-farkialakítással együtt egyaránt a szélcsatornában születtek.
Látni és látszani – a világítástechnika
Karcsú és az autó vonalvezetésébe harmonikusan illeszkedő kialakítás jellemzi a fényszórókat és a hátsó lámpákat. A digitális Matrix-LED és a digitális OLED-technika kis felületen is maximális fényerőt és számos funkciót tesz lehetővé, miközben személyre szabható fénygrafikára is lehetőséget kínál. Az Audi fénydizájnereinek és világításfejlesztőinek csapata ismét nagyszerű munkát végzett, a tanulmányautó ugyanis jónéhány új szolgáltatást és egyéni kialakítási lehetőséget kínál világítóegységeiben.
Megnövelt szabad magasságú és alacsony építésű változatok
A Prémium elektromos platformot (Premium Platform Electric; PPE) kizárólag tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellek számára fejlesztették ki, így e technika összes előnyét maradéktalanul kiaknázhatja. A jövőbeni PPE-flotta tagjainak egyaránt központi eleme a tengelyek között elhelyezett akkumulátormodul, amely az A6 e-tron concept esetében mintegy 100 kWh energiát szolgáltathat.
Az Audi A6 e-tron concept két elektromos motorja együttesen 350 kW teljesítményt és 800 newtonméter forgatónyomatékot produkál.
Az Audi A6 e-tron concept első kerekeit kifejezetten az elektromos modellek számára optimalizált, ötkaros felfüggesztések vezetik, míg hátul szintén többkaros konstrukciót alkalmaztak a tervezők, s a koncepciómodellben az adaptív lengéscsillapítókkal szerelt Audi air suspension légrugózással egészülnek ki.
Gyors töltés, nagy hatótáv
Az Audi A6 e-tron concept és minden jövőbeli PPE-modell hajtástechnikájának középpontjában a 800 voltos töltéstechnika áll. Akárcsak az Audi e-tron GT esetében, itt is e műszaki megoldás teszi lehetővé a gyorstöltő-állomásokon az akkumulátor akár 270 kW teljesítménnyel végzett, a lehető legrövidebb idő alatti feltöltését. Ez a forradalmi technika a Prémium elektromos platformmal (PPE) most első ízben jelenhet meg a közép- és felsőkategória volumenszegmenseiben.
PPE – sokoldalú, variálható, elektromos
Az e-tron formájában 2018-ban mutatkozott be az első tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi, s a márka azóta nem egészen három év alatt következetesen és nagy tempóban teljes termékportfóliójára kiterjedően fejlesztette az elektromos mobilitást.
Mindez a modellkínálatra vetített üzemanyag-fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás előnyére is válik. Röviden: a Prémium elektromos platform (PPE) a modellek gyártási darabszáma és sokfélesége révén egyaránt jelentősen felgyorsíthatja, s az Audi újabb sikertörténetévé avathatja az elektromos mobilitás felé vezető átalakulást.