Magyarországra is megérkezett az új Ford Puma
2021. május 31. írta: persica

Magyarországra is megérkezett az új Ford Puma

Az új Ford Puma hatásosan egyesíti a lenyűgöző külső formaterv, a kategóriaelső praktikum és a fejlett, üzemanyag-takarékos mild hibrid hajtáslánc előnyeit. 

A Ford 48 voltos EcoBoost Hybrid technológiája élvezetes teljesítményt, gyors gázreakciókat és kedvező üzemanyag-fogyasztást biztosít. A mild hibrid hajtás észrevétlenül egyesíti az elektromos nyomaték-rásegítést és a csekély súrlódású, háromhengeres, akár 155 lóerős 1,0 literes EcoBoost benzinmotor működését.

Karizmatikus stíluselemeivel – például a sárvédők tetejére épített fényszórókkal és a karosszéria atlétikus, lendületes vonalaival – az új Ford Puma új fejezetet nyit a Ford formatervezési filozófiájában. A kompakt crossover jellegzetes kiállását hatásosan hangsúlyozza a magas üléshelyzet, ráadásul az autó kategóriaelső, 456 literes csomagteret kínál.

Az autó vezetési élményét fejlett technológiák varázsolják még egyszerűbbé és stresszmentesebbé:

A Stop & Go funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Közlekedési Tábla Felismerés és a Sávközép funkció ugyanolyan hasznos az országúton, mint az araszoló városi forgalomban

Az új Vészhelyzet Előrejelzés tájékoztatja a vezetőt az autó előtti útszakaszon kialakult veszélyes szituációkra – még azelőtt, hogy akár a vezető, akár a jármű szenzorai érzékelhetnék azokat

Mindemellett a Puma a szegmens első modellje, amely kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót és Derékmasszázs Ülés technológiát is kínál – és mindkét rendszer alapáras a prémium Titanium X változatban. A Ford Performance autóinak stílusát idéző Puma ST-Line olyan sportos kiegészítőket kap, mint a 19 colos, matt fekete könnyűfém keréktárcsák, a sportfutómű vagy az alul lapított karimájú kormánykerék. Az új Puma ST-Line X Vignale utasait a Windsor bőr üléskárpitozás és prémium B&O hangrendszer kényezteti.

“Vásárlóinktól megtudtuk, hogy egy kompakt terepes járműre vágynak, ami kitűnik a tömegből, és okos megoldásokat kínál a mindennapi használathoz. Így született meg az új Ford Puma, ez a karizmatikus és praktikus autó, amelyben olyan technológiák működnek, mint a masszázsülés vagy a mild hibrid hajtás,” nyilatkozta Szabó Attila, a Ford Magyarország ügyvezetője.

Fejlett hajtáslánc-technológia

A Ford a tavalyi évben jelentette be, hogy az új Focus után bemutatott összes új modelljéhez kínál majd valamilyen elektromos hajtáslánc-opciót.

A Puma vásárlói az elsők közt élvezhetik a Ford kifinomult mild hibrid hajtásának előnyeit, amelynek magasabb teljesítménye és élénk gázreakciói alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is biztosítják a Fordok jól ismert vezetési élményét.

Az EcoBoost Hybrid technológia egy szíjhajtású, 11,5 kW teljesítményű integrált indítómotor/generátorral (BISG) egészíti ki a Puma 1,0 literes EcoBoost benzinmotorjának erejét. A hagyományos generátor helyett alkalmazott BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A vásárlók emellett további modern Ford EcoBoost benzinmotorok és Ford EcoBlue dízelek közül választhatnak majd, amelyekhez alapáron jár az üzemanyag-fogyasztást tovább csökkentő Auto Start-Stop technológia. Ezek az erőforrások rövid úton, gyorsan kapcsolható hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakoznak. A Puma 125 lóerős 1,0 literes EcoBoost motorjának üzemanyag-fogyasztása 5,7 l/100 km.

A dízelmotor innovatív technológiái: Integrált szívócső a motor optimális levegőellátáshoz

Kis tehetetlenségű turbótöltő a gyorsabb és kiszámíthatóbb turbóreakcióhoz

Nagy nyomású üzemanyag-befecskendező rendszer, ami gyorsabb gázreakciókat, finomabb működést és precízebb adagolást biztosít 

A vezetési élményt tovább javítja a Ford üzemmódválasztó technológiája, aminek segítségével a vezető áthangolhatja az autó gázreakcióit, ESC-rendszerét, kipörgésgátlóját és az automata váltó kapcsolási karakterisztikáját, hogy az autó teljesítménye jobban illeszkedjen a mindenkori vezetési helyzethez.

A Puma tervezői tovább tökéletesítették a Ford B-padlólemezét, ami már a Ford Fiestát is kategóriaelső menetdinamikával ruházta fel. Az új, merevebb hosszlengőkaros hátsó futómű, a nagyobb lengéscsillapítók és a merevebb futómű-bekötések csökkentik a súrlódást és javítják az egész szerkezet merevségét, így a Puma a kategória legélvezetesebb menetdinamikáját ígéri.

Egyedi karakterű modellváltozatok és kategóriaelső praktikum

Az új Puma a Ford B-padlólemezére épül, amelynek optimalizált tengely- és nyomtávja kiváló alapot biztosít az ideális SUV-arányok megteremtéséhez. A mélyre húzott, ereszkedő tetővonal karakteres és azonnal felismerhető sziluettel ruházza fel az autót, elrugaszkodva az ’ék alakú’ crossover-trendtől, sőt egyfajta ’anti-ék’ dizájnt megformálva, amelyben a laposabb övvonal kiegyensúlyozottabb arányokat biztosít.

A Puma sportos karakterét erősítik a karosszéria oldalán végigfutó látványos vonalak és az erőteljes kerékjárati ívek. A hatásos kialakítású orr-rész ’kenu alakú’ fényszórói magasan, a sárvédők tetején kaptak helyet, alattuk pedig a LED ködfényszórók láthatók; ezeket a tervezők azokba a légbeömlőkbe integrálták, amelyek átvezetik a légáramlatot az első kerekeken, csökkentve a turbulenciát és javítva az aerodinamikát.

A Puma különböző modellváltozatai: a sportos Puma ST-Line, a stílusos Puma Titanium, a gazdagon felszerelt Puma Titanium X és a Luxuskivitelű Puma ST-Line X Vignale hűen tükrözik a vásárlók sokféle elvárásait.

Innovatív megoldások

A Puma lenyűgöző stílusához szinte példátlan praktikum társul; ennek egyik legfontosabb eleme a mindennapos pakolási problémákra gyakorlatias megoldásokat kínáló, innovatív kialakítású csomagtér, amely a kategória legnagyobb, 456 literes térfogatával büszkélkedhet. A rugalmasan alakítható csomagtartóban – a második üléssort síkba döntve – kényelmesen elfér egy 112 cm hosszú, 97 cm széles és 43 cm magas doboz.

Az állítható csomagtérpadló strapabírását és szilárdságát ugyanaz a méhsejt-konstrukció biztosítja, mint a repülőgépeknél és szupersportkocsiknál alkalmazott hatszögletű cellaszerkezet.

A ki- és bepakolást még inkább megkönnyíti, hogy a Ford a szegmensben most először kínál kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót. Az autós így akkor is hozzáfér a csomagtérhez, ha mindkét karja tele van szatyrokkal, gyerekekkel vagy sportfelszereléssel, hiszen a nyitáshoz elég, ha meglendíti a lábát a hátsó lökhárító alatt.

Technológia, ami magabiztossá tesz. A Pumában 12 ultrahangos szenzor, három radar és két kamera figyeli a környezetet, információkkal látva el a kifinomult Ford Co-Pilot360 technológiákat, amelyek fokozott védelmet, könnyebb vezetést és parkolást kínálnak, miközben kényelmesebbé, biztonságosabbá és kevésbé fárasztóvá varázsolják az autózást.

Innovatív és hívogató. A Puma a szegmensben elsőként kínál derékmasszírozó első üléseket, amelyek az elfáradt izmok felfrissítésével kellemesebbé varázsolják az utazást. A hárompontos rendszerben nemcsak a masszázs erőssége állítható (három fokozatban), hanem a masszírozó mozgás iránya is.

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr1716578230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása