Felgyorsított átállás az elektromos mobilitásra: 2025-ig több mint 20 modell
Együttműködés az energiaszolgáltatókkal: az Audi támogatja a megújuló forrásból származó energiák használatának terjedését
Teljeskörű fenntarthatóság: számos intézkedés a beszállítói láncolat, a termelés és a logisztika területein
Már négy év múlva kezdetét veszi az Audi utolsó belsőégésű motorral szerelt modelljének gyártása, a prémiummárka 2026-tól már csak tisztán elektromos hajtásrendszerű újdonságokkal jelenik meg a piacon, 2033-ig pedig kivezeti belsőégésű motorral hajtott modelljeit. Annak érdekében, hogy a mérleg szerint szén-dioxid-semleges1 mobilitás vezető szállítójává és szolgáltatójává válhasson, az Audi értékteremtési láncolata minden egyes láncszemét optimalizálni kívánja, miközben a megújuló forrásból származó energiák alkalmazásának terjedése iránt is elkötelezett. Az IAA kiállítás előtt rendezett Audi Média Napok (Audi Media Days) „Hosszú távú fenntarthatóság” („Sustainability”) témanapja alkalmával a vállalat egyebek mellett a klímasemleges gyárról alkotott vízióját is bemutatta, illetve annak módját, ahogyan beszállítói láncolatában tervezi megvalósítani a hosszú távú fenntarthatóságot.
Legkésőbb 2050-re az Audi mérleg szerint szén-dioxid-semlegessé kíván válni és már 2025-re több mint 20 tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellt tervez kínálni. Ezzel párhuzamosan az Audi tovább szeretné csökkenteni modellpalettája ökológiai lábnyomát, mégpedig 30 százalékkal a 2015-ös évhez viszonyítva. Fő célja, hogy 2025-re minden termelési helyszínén mérleg szerint szén-dioxid-semlegesen működhessen, amit köztes célkitűzésként az Audi Hungaria és az Audi Brussels esetében már sikerült megvalósítani. A prémiummárka minden folyamatot szorosan figyelemmel kísér: a nyersanyagok eredetét és magát a termelést, de a használat szakaszát, valamint az autó életciklusának végén az ártalmatlanítást és az újrahasznosítást is.
A gyártás – ahol minden kezdődik
Az elektromos mobilitás felé tartó átalakulás következtében a szén-dioxid-kibocsátás egy része a beszállítói láncolatra helyeződik át, ami elsősorban az elektromos autók különösen energiaigényes gyártás jellemezte lítiumion-akkumulátorainak köszönhető. Az Audinál távlatilag ennek során keletkezik az egy autóra jutó szén-dioxid-kibocsátás közel negyede, a vállalat ezért már e korai szakasztól indítja vizsgálatát. A természeti erőforrások átgondolt, intelligens felhasználása nyersanyagot takarít meg és csökkenti az energiafogyasztást, ami viszont az upstream gyártási folyamatok során és a beszállítói láncolat mélyebb szintjein ismét csak a szén-dioxid-kibocsátást mérsékli.
Zöld energia, több újrahasznosított anyag, kevesebb hulladék
A PET csak a kezdet – üléskárpit palackokból
Mesterséges intelligenciával felügyelt beszállítói láncolat
A gyártás – az erőforrások kímélése, a károsanyag-kibocsátás csökkentése
Értékes víz és természetes élőhelyek
A cél – szén-dioxid-semleges gyártás és ügyfélkiszállítás
A használat időszaka – döntő tényező a zöld elektromos áram
Audi charging hub – töltés másodlagos felhasználású tárolóból
Rugalmas és fenntartható koncepció – 2,45 megawattórás tároló
Akkumulátor-újrahasznosító kísérleti üzem Salzgitterben
Távolra tekintve – az Audi támogatja a fenntartható innovációkat
A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!
* Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.
Az említett modellek üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai
Az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok, illetve gazdaságossági besorolások a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve járműfelszereltség függvényeként alakulnak
Audi e-tron
Audi e-tron Sportback
Audi e-tron GT quattro
Audi RS e-tron GT
Az AUDI Csoport a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 13 ország összesen 18 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).
2019-ben az Audi Csoport összesen mintegy 1,845 millió Audi gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek. A 2018-as év során az AUDI AG 59,2 milliárd euró forgalom mellett 4,7 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszútávon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.