A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat
2021. október 25. írta: persica

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

A Volkswagen Csoport az emberek és áruk hatékony, fenntartható, biztonságos és kényelmes mozgását támogató megoldásokat mutatott be az ITS világkongresszuson, Hamburgban. A 2021. október 11-15. között megrendezésre került esemény a világ legnagyobb iparági rendezvénye, amelyen a középpontban ezúttal az önvezetés, a járműinformációk intelligens felhasználása és az elektromos járművek villamosenergia-hálózatba történő integrálása állt. A Volkswagen Haszonjárművek, a MOIA, a CARIAD, az Elli és a MAN Truck & Bus márkákkal közösen a konszern fórumot biztosított az érdeklődőnek és a szakembereknek, ahol úttörő kísérleti projektek bemutatásával, panelbeszélgetésekkel, előadásokkal és szakértői eszmecserékkel várták a látogatókat. 

Gernot Döllner, a Volkswagen Csoport konszernstratégiáért felelős vezetője elmondta: „Az intelligens szállítási rendszerek kulcsfontosságú szerepet játszanak a „jövőálló” mobilitás megteremtésében a városokban és azokon túl. Ezek jelentik az előfeltételt a karbonsemleges, hálózatba kapcsolt, biztonságos és személyre szabható mobilitási megoldásokhoz és kulcsfontosságú elemei a Volkswagen Csoport Új Autó stratégiájának. Partnereinkkel közösen az emberek és áruk mozgását még hatékonyabb, fenntarhatóbb és kényelmesebb alapokra helyezzük.”

Autonóm fuvarmegosztás, mint a mobilitási forradalom motorja

A Volkswagen konszern számára az autonóm közledés egy kulcsfontosságú technológia, amely új mobilitási megoldásokat tesz lehetővé és az közúti közlekedés biztonságát növeli. A Volkswagen Haszonjárművek, a MOIA és az ARGO AI márkák jelenleg is egy - kísérleti projekt keretében megvalósuló - autonóm fuvarmegosztási rendszert tesztelnek Hamburgban, amely 2025-ben kerül majd sorozatgyártásba. Az ITS kongresszuson a MOIA egy interaktív szimuláció révén mutatta be, hogy egy nagy flottás autonóm fuvarmegosztás milyen hozzáadott értéket képvisel a mobilitási forradalomban. Az ID.BUZZ AD 1:2 arányú modelljével a Volkswagen Haszonjárművek lehetővé tette a látogatók számára, hogy megtapasztalják a különböző felhasználási területeket, amelyeket az önvezető shuttle szolgáltatás a személyek és áruk mozgatása kapcsán kínál számukra. A MAN Truck & Bus és a Hamburgi kikötő (HHLA) a közös, „Hamburg TruckPilot” névre hallgató kísérleti projektjének eredményeit prezentálta. A partnerek a kikötő Altenwerder konténerterminálján azt szemléltették, hogy az önvezető teherautók valós körülmények közötti alkalmazása technológiai szempontból lehetséges és a logisztikai folyamatokba hatékonyan beépíthetők.

Információcsere a még biztonságosabb és hatékonyabb közlekedésért

A CARIAD a kongresszuson bepillantást engedett információalapú szolgáltatásaiba, amelyek hozzájárulnak a közlekedési biztonság és a folyamatos forgalom javításához. Már most lehetséges például, hogy a konszern autóiból származó anonim adatok segítségével az európai és egyesült államokbeli hatóságok az útkarbantartási feladatokat és a téli munkákat is optimalizálják. 2030-ig közel 40 millió konszernjármű lesz összeköttetésben a felhővel, megteremtve a biztonságos hozzáférés alapját az anonim jármű illetve környezeti adatokhoz. A Volkswagen szintén részt vesz az újonnan létrehozott Mobility Data Space közösségben, amely első esettanulmányait éppen az ITS kongresszuson mutatta be. Az adatmegosztó közösségen keresztül lehetővé válik, hogy vállalatok és szervezetek cseréljenek adatokat biztonságosan és önállóan annak érdekében, hogy innovatív mobilitási koncepciókat hozzanak létre.

Az elektromos autóknak a villamosenergia-hálózatba történő integrációja megtakarítást és szén-dioxid csökkenést hoz

Egy másik központi téma az elektromos mobilitásra történő folyamatos átállás volt. Az Elli ehhez egy, a járművet teljesen körbevevő energia ökoszisztémát hozott létre a fali töltőktől kezdve egészen a digitális szolgáltatásokig. A konszern leányvállalata az ITS keretében azt is ismertette, hogy nagyfeszültségű akkumulátoraik révén az elektromos járművek miként válnak az energiarendszer részévé, mint mobil tárolóeszközök. Az energiarendszer átalakítása kapcsán az elektromos mobilitás vezető szerepét erősíti a kétirányú töltés is. Ennek során a megújuló energiaforrások önállóan állítanak elő energiát, amelyet az autó képes tárolni és igény szerint visszatölteni a ház rendszerébe. Így az ügyfelek nem csupán a villamosenergia-hálózattól válnak függetlenebbé, de pénzt is spórolnak és a szén-dioxid kibocsátás is csökken. A Volkswagen Csoport márkái ezt a technológiát várhatóan 2022-től alkalmazzák a moduláris elektromos platformra (MEB) épülő modelleknél.

Az együttműködés, mint az átállás sikerének egyik tényezője

A Volkswagen számára a városokkal, ipari partnerekkel és közintézményekkel való együttműködés alapvető fontosságú egy integrált, „jövőálló” közlekedési rendszer megteremtésénél. Hamburg városával a konszern már 2016 óta különösen szoros partneri kapcsolatban áll. Konkrét projektek megvalósítása mellett a Volkswagen támogatta Hamburg pályázatát az ITS világkongresszus idei megrendezésére. A konszern fő partnerként aktívan segítette az ITS szervezeti és tervezési munkáját és változatos programot kínált a kongresszusra kilátogatóknak.

Volkswagen Haszonjárművek: Sikereket, szabadságot és a jövőt szállítjuk

A Volkswagen Haszonjárművek márka (VWCV) a könnyű haszongépjárművek vezető gyártójaként alapvetően és tartósan alakítja át az áruk, a szolgáltatások és a személyek szállítását. Járműveink építőmunkásokat, családokat és felfedezőket, zsemléket, csomagokat és szörfdeszkákat szállítanak. Minden nap számtalan embernek segítenek a világ minden táján abban, hogy megfelelően végezzék munkájukat, mobil műhelyként szolgálnak, és eljuttatják a mentősöket, a rendőröket mindenhová, ahol csak szükség van rájuk.

Hannoverben (D), Poznanban (PL), Wrześniában (PL) és Pachecóban (ARG) található telephelyeinken körülbelül 24.000 alkalmazott vesz részt a Transporter, a Caddy, a Crafter és az Amarok modellsorozatok gyártásában, és 2022-től már az ID. BUZZ – a legendás Bulli tisztán elektromos verziójának – gyártásában is. A VWCV vezető márka a Volkswagen Csoporton belül az autonóm vezetés és mobilitási szolgáltatások terén, például a mobilitás mint szolgáltatás (MaaS) és szállítás mint szolgáltatás (TaaS) – olyan területek, amelyeken a mobilitás jövőjét formáljuk.

A márka így már a jövő társadalmát szállítja, figyelembe véve minden tiszta, intelligens és fenntartható mobilitásra vonatkozó elvárását.

Ezt képviseli a Volkswagen Haszonjárművek a márka üzenetével: Sikereket, szabadságot és a jövőt szállítjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr4916735342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása