Az AVON bejelentette, hogy együttműködésre lép a Cruelty Free International szervezettel, amelynek keretében a globális szépségápolási márka bekerül az állatkísérletek ellen harcoló világszervezet Leaping Bunny programjába. A szépségmárka népszerű termékcsaládjai közül elsőként a parfümök, az Avon Care, valamint az Anew termékek büszkélkedhetnek csomagolásukon az „ugró nyuszi” emblémával, de 12 hónapon belül az AVON összes többi termékére is felkerül a védjegy.
A Cruelty Free International Leaping Bunny programja az állatkísérlet mentes termékek világszerte elismert arany standardja, amelynek követelményei túlmutatnak az állatkísérleteket korlátozó törvényeken. „A Cruelty Free International-nél egy olyan világ megteremtésén dolgozunk, ahol senki sem akar és senki sem hiszi, hogy állatokon kell kísérleteznünk. Elkötelezett szakértői csapatunk a díjnyertes kampánytevékenységet, a politikai lobbitevékenységet, a tudományos és jogi szakértelmet és a vállalati felelősségvállalást ötvözi. Munkánk során világszerte az állatok tiszteletére és védelmére oktatjuk és inspiráljuk az embereket, vizsgáljuk és feltárjuk az állatok laboratóriumi életének valóságát, felszólítjuk a döntéshozókat, hogy tegyenek pozitív lépéseket az állatok védelme érdekében. Óriási örömmel tölt el, hogy egy újabb világmárkát köszönthetek a Leaping Bunny családban és mostantól az AVON-nal együtt dolgozhatunk a kozmetikumokkal kapcsolatos állatkísérletek megszüntetéséért” – nyilatkozta Michelle Thew, a Cruelty Free International vezérigazgatója.
Az AVON már három évtizede dolgozik a kozmetikai területeken végzett állatkísérletek megszüntetéséért és az állatkísérletmentes módszerek elfogadásáért, amelynek első mérföldköveként 2019-ben a kínai piacon is jelenlévő, globális kozmetikai cégek közül elsőként szüntette meg működési folyamataiban az összes állatkísérletet[1]. A márka célja, hogy olyan termékeket kínáljon, amelyek anélkül felelnek meg a vásárlók igényeinek, hogy az állatok védelmét, a magas termékbiztonsági előírásokat vagy a szabályozási követelmények betartása iránti elkötelezettségét veszélyeztetnék.
Az AVON Leaping Bunny védjegy a márka állatok jóléte iránti 30 éves elkötelezettségét hangsúlyozza. A védjegy megszerzéséhez az AVON teljes ellátási láncát alaposan auditálták, hogy biztosítsák a Leaping Bunny szigorú kritériumainak való megfelelést. Ez a program az egyetlen olyan állatkísérlet mentes szabvány, amely olyan beszállítói felügyeleti rendszer kialakítását követeli meg a márkáktól, amely az ellátási lánc ellenőrzését egészen az alapanyaggyártók szintjéig végzi, betartja a fix határidős politikát, biztosítja és elfogadja a rendszeres és független auditok, ellenőrzések elvégzésének lehetőségét, a program követelményeinek való folyamatos megfelelés érdekében.
„Az AVON-nál évek óta elkötelezetten dolgozunk azért, hogy a világ mindenki számára – így az állatok számára egyaránt - jobb hely lehessen, amely utunk során most újabb mérföldkőhöz érkeztünk. Büszkeséggel tölt el, hogy a Cruelty Free International Leaping Bunny programjához való csatlakozásunkkal az állatkísérletek felszámolásáért folytatott harcot támogathatjuk és tovább erősíthetjük az állatok jóléte iránti 30 éves múltra tekintő elköteleződésünket” – nyilatkozta Angela Cretu, az AVON vezérigazgatója.
A Leaping Bunny 2017 óta 190%-os növekedést tapasztalt a jóváhagyás iránt érdeklődő márkák körében, amely arra enged következtetni, hogy az állatkísérletmentes termékek iránti globális fogyasztói kereslet hatással van a márkák működésére.
[1] Az Euromonitor International (2019 április) top 10 globális szépség és testápolási termékeket forgalmazó vállalatának listája alapján. A vonatkozó globális állatjóléti szabályozások és állatkísérlet tanúsítványok, 2019 november.