Megújul a Nemzeti Filharmonikusok női tagjainak fellépőruhája

2019. október 29. - persica

A Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Énekkar meghívásos pályázaton keresi azt a hazai divattervezőt, aki megtervezi a női művészek sokoldalúan használható fellépőruháját. A tervezőkre háruló kihívás nem kevés, hiszen hangszeren játszani fizikai munka is, a zenekar sokat utazik, nem mindegy, hogy az új öltözék hogyan szállítható, mosható, variálható, emellett a hölgyek korban, testalkatban is különbözőek. 

A pályázat szerint olyan fellépőruhára várnak terveket, amely méltó a művészek kimagasló szakmai kvalitásaihoz, illeszkedik a nemzetközi komolyzenei színpadokon elvárt, elegáns megjelenéshez, egyéni, jól felismerhető és azonosítható karaktert ad az együttesnek és alkalmazkodik a zenekar férfi tagjainak ruházatához. 

„A zenekar férfi tagjai hagyományosan frakkot viselnek, illetve tavaly óta alkalmanként egy magas minőségű sötétkék öltönyt. A hölgyek eddig elegáns, fekete estélyi öltözetben léptek fel, a ruhákat a művészek egyénileg vásárolták meg, ezért sokféle fazon és stílus jelent meg egyszerre a színpadon. Az egységességet tulajdonképpen a fekete szín adta. A kórus már évek óta varratott, egyforma fellépőruhát viselt, az urak szmokingot.” – avat be minket az eddigi gyakorlatba Aradi Gizella, a Nemzeti Filharmonikusok gazdasági igazgatója. 

„A pályázat kiírását alapos meggondolások, beszélgetések előzték meg. Az elvárásainkat hosszan megfogalmaztuk a felhívásban, végül nyolc hazai divatházat hívtunk meg, akikből hármat fogunk majd november közepén kiválasztani. Az ő mintakollekciójuk megtekintése után döntünk majd a győztesről. A nemzetközi stílustrendeknek megfelelő, modern, elegáns dizájnt várunk.” – meséli Lakatos Márk stylist, a zsűri tagja. „A fekete szín kipróbált, biztonsági választás, ezzel a színnel nehéz melléfogni. Ugyanakkor izgalmas lenne egy a feketétől eltérő, színesebb öltözet. De nem akarjuk előzetesen megkötni a tervezők kezét. Kiváló hazai tervezőket hívtunk meg erre a pályázatra, miért korlátoznánk a kreativitásukat. Amennyiben fekete lesz a legjobb, amit megálmodnak, akkor azt fogjuk választani, de az előzetes egyeztetések alapján elmondhatom, a Nemzeti Filharmonikusok művészei nyitottak arra, hogy valami más, színes fellépőruhájuk legyen.” 

„Ha nagyon röviden kell összefoglalni mi a legfontosabb a megfogalmazott igényeinkben, talán két szempontot emelnék ki: egyrészt az anyagválasztás és a fazon vegye figyelembe, a hangszeres zenélés nehéz, fizikai munka is, speciális mozdulatokkal és testtartással, ugyanakkor a megjelenés méltó kell, hogy legyen a művészek kimagasló szakmai kvalitásaihoz.” – árulja el Aradi Gizella, a Nemzeti Filharmonikusok gazdasági igazgatója a pályázattal kapcsolatban. 

A beérkezett pályázatokat zsűri bírálja el, melynek tagjai a Nemzeti Filharmonikusok női művészei, az együttes gazdasági igazgatója, Aradi Gizella, Rohmann Ditta világhírű gordonkaművész, valamint Lakatos Márk stylist, és a MOME textiltervező tanszékének vezetője, Harmati Hedvig. A zsűri november végére választja ki a három legígéretesebb mintakollekciót. A pályázat kiírása szerint még idén eredményt hirdetnek.

Gyöngyösre gurult be a XIXO-luxusautó

Átvette a nagyszabású XIXO nyereményjáték fődíját, egy BMW 840 D Coupe-t a szerencsés nyertes. A XIXO márka háromhónapos nyereményjátékkal örvendeztette meg kedvelőit, amelynek keretében a rengeteg értékes napi és heti nyeremény mellett ez a különleges fődíj is gazdára talált. 

Az ünnepélyes átadáson kívül egy gokartozásra is meghívták a gyöngyösi úriembert, hogy igazán ráhangolódhasson a nyereményautó nyújtotta életérzésre. 

 „Még most sem tudom elhinni, hogy ez velem történik, pedig a környezetemmel ellentétben én komolyan hittem benne: akár én is lehetek az, aki elviszi az autót. Mindenki azt mondta, nyerni egy ilyen játékon annyi az esély, mint a lottóötösre. Szorgalmasan vásároltam a XIXO italokat, hiszen nekem és a családnak is a citromos és a narancsos a nagy kedvencünk. Vettem egész nyáron a játéktől függetlenül is, és akkor már miért ne töltöttem volna fel a blokkok kódját, nem igaz? És tessék, ma én viszem haza ezt a csodaparipát, ami egyszerűen hihetetlen!” – mondta a boldog BMW-tulajdonos, akinek az életében egyébként nem ez az egyetlen szerencsés fordulat, ráadásul az új autóval új élet is kezdődik, hiszen éppen a napokban váltott munkahelyet. 

„A dizájnváltás apropóján szerettünk volna a márka minőségéhez és kedveltségéhez mérhető nyereményjátékot indítani. Nemzetközi viszonylatban is szokatlanul nagy fődíjat ajánlottunk fel, és jó volt látni, milyen nagy örömöt okoztunk, amikor átvették tőlünk a luxusautót. A boldog nyertes, nemcsak az XIXO italoknak, hanem az autózásnak is nagy szerelmese, úgyhogy igazán jó helyre került a BMW. Balesetmentes közlekedést és sok boldogságot kívánunk” – tette hozzá Marczinkó Máté, a XIXO márka junior brand managere.

Halloween INGLOT módra

Haláli paletta!

Halloween alkalmából egy igazán ütős különlegességgel készült az Inglot: Az egyedi palettát ezúttal egy Swarovski kristályos koponya díszíti majd!

Figyeld az Inglot üzleteiben és a weboldalon az újdonságot, és csapj le a korlátozott számban kapható horrorpalettára- ne felejts el megtölteni a legszebb, magas pigmenttartalmú színekkel!

Készülj az Inglottal Halloweenra! Inspirációk, trükkök, makeup styling

Tarts velünk és az INGLOT makeup artistjaival, sminkeljünk együtt a Halloween jegyében! Mesterfogások, tippek és trükkök, inspiráció és termékhasználat Larion Oscar és Geri Glam Gergő Batai segítségével!

Találkozzunk az INGLOT üzleteiben, az alábbi időpontokban és helyszíneken:

Oscar Halloween smink
Arena: 10.29;
Alle: 10.31

Geri Halloween smink
Westend:10.31

Egész nap szeretettel várunk!

További infó: info@inglot.hu

#idocare

Októberben folytatja a mellrák elleni kampányát a Women'secret

A Women’secret globális #IDOCARE mozgalmával hívja fel a figyelmet a mellrák megelőzésének fontosságára.

Az #IDOCARE-hez Elsa Pataky is csatlakozik, és bíztat minden nőt, hogy vegyenek részt a mozgalomban a Women’secret szolidaritás fehérneműinek megvásárlásával. Az értékesítésből származó bevételt a divatmárka a Dexeus Mujer Alapítványnak adományozza, amely biztosítja, hogy még több nőnek legyen lehetősége az onkológiai genetikai tesztek elvégzéséhez.

Az elmúlt 25 évben a Women’secret felkarolt több, nőket érintő jótékonysági ügyet, hogy ezzel is erőfeszítéseket tegyen a fontos, aggasztó kérdések kezelése érdekében. Hat évvel ezelőtt azért indította el az #IDOCARE mozgalmat a Dexeus Mujer Alapítvánnyal közösen, hogy támogassa és megkönnyítse a mellrákban szenvedő nők életét.

A megelőzés jövője a genetikában van

Ebben az évben a Women’secret arra bíztatja a nőket, hogy csatlakozzanak az #IDOCARE mozgalomhoz az „Én törődöm vele. És te?” kampány keretében. Ennek részeként hat szolidaritást jelképező alsóneműből álló kollekció érhető el az üzletekben, amelyek megvásárlásával támogathatjuk a jótékonysági ügyet.

Az eladásokból származó bevételek hozzájárulnak ahhoz, hogy a mellrák megelőzéséhez szükséges, onkológiai genetikai tesztek díjmentesek legyenek, ezáltal még több nőt megmenthetnek a vizsgálatok.

Emellett Elsa Pataky, a Women’secret őszi-téli kampányának arca is csatlakozik a mellrák ellenes harchoz, és bíztatja a nőket, hogy vegyenek részt az #IDOCARE mozgalomban.

A szolidaritás fehérnemű-kollekció

A kollekció hat különböző stílusú bugyiból áll, így mindenki megtalálhatja az alkatának megfelelőt: brazil fazonúak, tangák, és szélesebb kialakítású alsók. Az alsóneműk különböző, rózsaszín árnyalatokban érhetőek el – a pasztell tónustól kezdve az élénkebb eperszínig – és változatos anyagokban: plumetti és fényes mikroszálas virághímzéssel. A kampánnyal megmutathatjuk, hogy törődünk ezzel a globális problémával: a szolidaritás fehérnemű megvásárlásával segíthetünk a mellrák megelőzésében és korai felfedezésében.

Kihirdették a Mellrák Elleni Küzdelem Hősei pályázat 2019-es nyerteseit

Második alkalommal hirdette meg az AVON a Mellrák Elleni Küzdelem Hősei pályázatát, amin olyan nőket díjaztak, akik munkájukkal hozzájárulnak a mellrákban érintett nők gyógyulásához és segítenek nekik a legnehezebb időszakban. Az idei nyertesek között ketten maguk is leküzdötték a betegséget és a saját tapasztalataik révén segítenek sorstársaiknak. A harmadik díjazott egy pszichológus, aki elhivatottan azért dolgozik, hogy betegeinek a lelke is meggyógyuljon.

Az emlődaganat ma már szerencsére nem kell, hogy végzetes legyen, de ehhez az szükséges, hogy időben felismerjék. A gyógyulási folyamat ugyanakkor nem könnyű, az érintetteknek hatalmas harcot kell megvívniuk. A mellrák elleni küzdelemben rengeteg erőt ad a betegeknek a közvetlen környezetük támogatása. Szerencsére sok olyan köztünk élő jótevő létezik, akik munkájukkal a mellrákban érintett nőket. Az AVON immár második alkalommal kereste ezeket az önzetlen jótevőket a Mellrák Elleni Küzdelem Hősei c. pályázatán. A „hősök” közül kettőt az öt főből álló szakmai zsűri, egyet pedig a közönség szavazatai alapján választottak ki. A díjazottak mindegyike 1-1 millió forintos támogatásban részesül, amelyet a mellrák elleni küzdelemmel összefüggő projektjeikre fordíthatnak. 

„Csupa erős és bátor nőt ismerhettünk meg idén is a pályázaton.  Zsűritársaimmal nem volt egyszerű dolgunk, hogy a beérkezett pályázatok közül kiválasszuk a két nyertest, de a közönségszavazás is izgalmasan alakult, mert összesen 41 ezer szavazat érkezett a hős jelöltjeinkre. Bízunk benne, hogy a nyerteseink a támogatásunknak köszönhetően közelebb kerülnek céljaik megvalósításához és még több nő számára tudnak érdemi segítséget nyújtani. Hiszünk abban, hogy összefogással tudunk tenni az emlődaganatban érintett nők testi és lelki gyógyulásáért és azért, hogy ne veszítsünk el több nőt ebben a betegségben” – nyilatkozta a Mellrák Elleni Küzdelem pályázat díjátadóján Kósa Anita, az AVON Magyarország szóvivője.

A Mellrák Elleni Küzdelem Hősei pályázat idei három nyertese:

Bodnár Erika maga is legyőzte a mellrákot és a betegségét követően kezdte el önkéntes munkáját a Mellrákinfó Egyesület Borsodi csoportjában, aminek most már a vezetője. Az ő nevéhez kapcsolódik a Pink Gasztrokampány különleges kezdeményezés, amely keretén belül vendéglátóhelyeket kértek fel arra, hogy vegyenek fel rózsaszín ételeket a kínálatukba. Azon kívül, hogy ezáltal rengeteg embert tudtak megszólítani és felhívni a figyelmüket a mellrák veszélyeire, a rózsaszín ételek megvásárlásával a vendégek támogathatták az Egyesület munkáját is. „Ez a győzelem nem csak engem illet meg, hanem az egész csapatot és a családomat is, akik mindig mellettem állnak és segítenek megvalósítani az ötleteimet. A támogatást a már megvalósult és a jövőbeli projektjeink kommunikációjára fogjuk fordítani” – mondta el Bodnár Erika a díj átvételekor.

Désfalvi Judit klinikai pszichológusa mellrákban érintett nők kezelésével is foglalkozik. Létrehozta a Pink Bolero Klubot, ahol az emlődaganatban érintett hölgyek lelki támogatásban részesülnek. Folyamatosan képzi magát, és nemcsak gyakorló pszichológusként, hanem kutatóként is hozzájárul a mellrák elleni küzdelem sikerességéhez. Ezen kívül szerkesztője volt a Gyógyulásom könyve című ingyenesen elérhető kiadványnak, ami érthetően foglalja össze a rákos megbetegedésekkel kapcsolatos legfőbb  információkat. „Rendkívül megható, hogy összesen heten jelöltek a pályázatra. A támogatást az Egyesület tematikus programjaira, az emlődaganatos nők további edukációjára és az Egyesület csoportfoglalkozásira szakértők – például mammográfus, művészek, akik példaképek a gyógyulásban – meghívására fordítom majd. A legnagyobb erőt a mosoly adja, amikor bejön egy beteg összetörve és a közös munkának köszönhetően ismét elkezd bízni magában” – mondta el Désfalvi Judit a díjátadón.

Hargitai Márta szintén emlőrák-túlélő, aki a betegség legyőzését követően létrehozta a Mell-véd Közösség az Emlődaganatosokért csoportot a Facebookon, és elindította a „Díszítsük fel az onkológiák falát” akciót. „Fantasztikus érzés, hogy részese lehettem a pályázatnak. Amíg nem voltam daganatos  beteg, nem foglalkoztam a mellrákkal. Mint túlélő, látom, hogy mennyire fontos, hogy beszéljünk a betegségről, az érintetteknek támogatást nyújtsunk. Szétforgácsolva erőtlenek vagyunk, hiszem, hogy együtt sokkal több mindent érhetünk el. Ezért is szeretnék létrehozni egy honlapot a támogatás összegéből, ahol hasznos információkat lehet majd megtalálni a kockázat csökkentésről, a betegségről, rehabilitációnkról, gyógyulásunkról, valamint összekapcsolnám az összes daganatos megbetegedéssel foglalkozó civilszervezetet. Terveim között szerepel egy tájékoztató kiadvány létrehozása az érintettek és hozzátartozóik számára” – nyilatkozta a jövőbeli terveiről Hargitai Márta.

A díjátadó ünnepségen részt vett a pályázat valamennyi jelöltje, hiszen ha nem is nyerhette el mindegyikük a kitüntető címet, már azzal mindenki nyert, hogy a 21 önzetlen és áldozatkész hölgy tevékenysége nyilvánosságot kaphatott. A díjátadó egy kerekasztal-beszélgetéssel zárult, ahol az érintettek átbeszélték a területüket érintő aktuális kérdéseket, és közös megoldási javaslatokat kerestek.

A Dove 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült flakonokra vált

A világ egyik legnagyobb szépségápolási márkája bemutatta új kezdeményezéseit, melyekkel globálisan felgyorsítja a szépségipar fejlődését a műanyaghulladékok jelentette kihívás kezelésében. A Dove vállalásai komoly és folyamatos pozitív környezeti hatást jelentenek, hiszen évente 20.500 tonnával mérséklik az ún. szűz (azaz kőolajból újonnan előállított) műanyagok felhasználását. 

A műanyaghulladék korunk egyik legnagyobb globális környezeti és emberi egészséggel kapcsolatos problémája, ami egy lineáris, egyszer használatos megoldásokra épülő fogyasztási modell számlájára írható. Azért, hogy a Dove részese lehessen a körforgásos műanyaggazdálkodás megteremtésének – amelyben a műanyagokat vagy újrahasználják, vagy újrahasznosítják - újult erővel gyorsítja fel és bővíti ki az Unilever „zéró/kevesebb/jobb műanyag” stratégiájába illeszkedő lépéseit: 

ZÉRÓ MŰANYAG

A Dove iparágvezető fejlesztéseivel mutatja az utat a szektor többi szereplője számára: ahol lehetséges, alternatív anyagok és új csomagolási formátumok használatával szünteti meg a műanyagok használatát. Ennek keretében jövőre az ikonikus Dove krémszappan (Beauty Bar) egydarabos kiszerelésének csomagolása a tervek szerint világszerte műanyagmentes lesz, továbbá folyamatban van a multipack kiszerelések teljes külső műnyagfólia-borításának lecserélése plasztikmentes anyagra. 

JOBB MŰANYAG

A Dove elkötelezett amellett, hogy fenntarthatóbb műanyag-alternatívákba történő befektetéssel csökkentse a szűz műanyagok felhasználását, ezzel támogatva a körforgásos műanyaggazdálkodás megteremtését. E törekvés része a legújabb bejelentés is, miszerint – ahol technikailag megvalósítható – a Dove 2019 végéig a teljes termékpalettáján (Dove, Dove Men + Care és Baby Dove) elkezdi az új, 100% -ban újrahasznosított műanyagból (Post Consumer Recycled, PCR) készülő flakonok bevezetését Észak-Amerikában és Európában.  

Fontos, hogy a 100%-os arány jelenleg kizárólag a flakonokra vonatkozik, ugyanis ez a törekvés technológiai okokból egyelőre nem valósítható még meg a kupakok és a pumpás kiszerelések pumpája esetében.

Az EU-ban forgalmazott, MuCell technológiával készülő, 250 ml-es Dove tusfürdő flakonok, valamint a szintén MuCell-flakonban forgalmazott folyékony szappanok az idei év végéig 97%-os arányt érnek el, azonban a Dove töretlenül dolgozik a 100%-os arány megvalósításán ezen termékek esetében is. 

3. KEVESEBB MŰANYAG

A Dove kihasználja a minim™, vagyis az új, újrahasználható, újratölthető, rozsdamentes dezodorstift mögött álló technológát, amely a felhasznált műanyag mennyiségének radikális csökkentésével minimalizálja a keletkező hulladékot. A bevezetés időpontjáról még nem született döntés, de a fejlesztés jó úton halad, így a minim™-et először a visszaváltható csomagolásra és a közvetlen házhoz szállításra épülő LOOP™ platform keretében tesztelik majd. 

A Dove most bejelentett lépései nagyban hozzájárulnak az Unilever nemrégiben közzétett vállalásaihoz, amelynek lényege, hogy a felére csökkenti a felhasznált szűz műanyagok mennyiségét; ennek érdekében több mint 100.000 tonnával kevesebb műanyag csomagolást használ és fokozza az újrahasznosított műanyagok használatát; továbbá az általa értékesített műanyag csomagolás mennyiségénél nagyobb volumenű műanyaghulladék begyűjtését és feldolgozását segíti.

GOOD GIRL GLORIOUS GOLD

COLLECTOR EDITION

A Carolina Herrera Fragrances Good Girl Glorious Gold vadonatúj gyűjtői kiadása csillogó arany dizájnjával ünnepi hangulatot teremt.

A Good Girl új jelentéssel gazdagodik Carolina Herrera de Baez, a Carolina Herrera Fragrances kreatív igazgatójának keze nyomán. A mostani gyűjtői kiadásban Carolina Herrera a nőiség új, pazar dimenzióját tárja fel, ahol ellentmondásnak helye nincs. A „Good Girl Glorious Gold ragyogó energiába burkolt érzékiség; a sztárságból fakadó magabiztosságot ünnepli”, - nyilatkozza Carolina Herrera de Baez. Az új gyűjtői kiadás kartondoboza és üvege is csillogó arany színben pompázik, melyet az 1920-as években virágkorát élő Art Deco mozgalom inspirált. A Good Girl Glorious Gold elegánsabb és merészebb, mint valaha, nem csak azért, mert tudja mit akar, hanem azzal is tisztában van, hogy őt akarják. Carolina Herrera az eddigieknél még pompázatosabban ünnepli a nők fokozottabb szerepvállalását az új gyűjtői kiadással, amely csillogó aranyfelhőbe burkolja Good Girl-t. A Swarovski, Velvet Fatale és a Dot Drama kiadások után most a Glorious Gold parfümmel gazdagodik a Good Girl csillogó univerzuma, amely most a díva ragyogó pillanatait ünnepli.

A ragyogó kampányhoz ismét a Good Girl eddigi nagykövetét, Karlie Klosst kérte fel a Carolina Herrera. Mintha egyenesen a vörös szőnyegről lépne elénk, a szupermodell rászabott Wes Gordon ruhát visel, melyhez az inspirációt a márka archívumából merítették.

A nyomtatott kampányra a new-yorki bázissal rendelkező fotóművész, Paul Maffi kapott megbízást, míg a reklámfilm Quentin Jones alkotása.

A ragyogó arany pompájával harmonizáló illatjegyek káprázatos és egyedi illatkompozícióban olvadnak össze, amely a jó és a rossz, a fény és az árnyék közti játékra épül. A klasszikus illat megalkotásánál a kezdetekkor Louise Turner parfümőrt a modern nő izgalmas kettőssége ihlette meg az illatot pedig így jellemezte: „textúrált és ragyogó, gazdag és érzéki." Good Girl lényének belső fényét az illat ragyogása tükrözi. Az illat Kávé és Mandula felhővel indít, szívének főbb jegyei az arab jázmin szirom és a tubarózsa, az alapjegyek a tonkabab és a kakaó.

A Good Girl illattal Carolina Herrera a modern női attitűd szimbólumát teremtette meg, a Good Girl Glorious Gold parfümmel pedig megerősítette úttörő szerepét az illatok világában. A gyűjtői kiadás ünnepi hangulatot teremt és arra emlékeztet, hogy mindannyian sztárok vagyunk, és előbb-utóbb győzedelmeskedünk. 

A Carolina Herrera márkáról

A Carolina Herrera nemzetközi divat és illatház, amelyet időtlen eleganciája és kifinomult stílusa tett nemzetközileg elismertté. Az 1981-ben Carolina Herrera által megalapított, saját nevét viselő márka női, férfi és gyermek készruhákat és kiegészítőket kínál, valamint menyasszonyi ruhákat és parfümöket. 1988-ban kezdődött meg a márka kalandos utazása az illatok világába az első parfüm piacra dobásával. 1997-ben Carolina Herrera lánya, Carolina Herrera de Baez kreatív igazgatóvá (illat részleg) történő kinevezését követően a portfólió több mint 20 termékre bővült és világszerte több mint 100 országra kiterjedt az értékesítés. A Carolina Herrera divat- és illatház három márkát takar, mindegyik saját, egyedi karakterrel bír.

A Carolina Herrera New York a mindig kifogástalan megjelenésű és szofisztikált Upper East Side nők stílusát tükrözi. A CH Carolina Herrera a könnyed luxussal jellemezhető külvárosi (uptown) életstílust jeleníti meg, amely szorosan kapcsolódik a márkára jellemző életöröm igenléshez. A 212 Carolina Herrera a lezserebb és sikkes életstílus mellett voksol, amely a felső tízezer fiatal generációjának sajátja, akik a külvárosban vagy a pezsgő belvárosban élnek.

A divat- és illat kollekció egyaránt könnyed eleganciát sugároz, amely az alapító, Carolina Herrera ikonikus stílusának egyik fő ismertetőjegye.

A legfrissebb CH hírek megtalálhatók a Facebookon Facebook.com/CarolinaHerreraNY és az Instagramon @houseofherrera

Megvásárolható: Müller – Douglas – Marionnaud üzletekben

BOSS THE SCENT Absolute

A kampány főszereplőjétől, Jamie Dornantól pár érdekesség a kampány kapcsán:

Mit jelent számodra a HUGO BOSS nagykövetének lenni?

Korábban részt vettem már néhány HUGO BOSS kampányban modellként, és örömmel képviseltem a Hugo Boss-t nagykövetként. Nagyon tetszett a mostani kampány, hogy egy újabb szintre értünk a BOSS The Scent Absolute illattal.

Az eredeti illattal összevetve az újat milyen alkalmakkor használnád?

Az eredeti illatot általános nappali illatként használom, az új Absolute illatot pedig különleges alkalmakra, például premierekre tartogatom, mert intenzívebb.

Mitől különleges és egyedi a BOSS THE SCENT?

Nagyon tetszik az ötlet, hogy egy közös szenzorikus élmény segítségével mélyebb kapcsolatba kerüljünk egymással. 

Rémisztő pizsamák és kiegészítők a Women’secretnél

Elkezdődött a visszaszámolás az év legijesztőbb éjszakájáig, a Halloweenig! 

A Women’secret idén először bemutatja a „The Nightmare before Christmas” kollekcióját, a legrémisztőbb ruhadarabokkal és kiegészítőkkel – kizárólag a legbátrabbak részére. Denevérek, csontvázak és „sweet dreams” idézetek a kulcselemei a kollekciónak. 

A kínálat részei a szuperkomfortos köntösök, illetve a fehér és szürke árnyalatú, feltűnő részletek díszített hálóingek. Emellett a divatmárka legújabb termékek között megtalálhatjuk az elől összezárható, polár gyapjú köntösöket is, amelyek tökéletesen passzolnak a hétköznapi viselethez.

É stato aperto il primo negozio Intimissimi Uomo!

Megnyílt Magyarország első Intimissimi Uomo üzlete!

Október elején megnyitotta kapuit Magyarország első Intimissimi Uomo üzlete, az Arena Mall földszintjén. Ez alkalomból, október 24. napközben, egy exkluzív pop-up store várta a pláza látogatóit, majd az este folyamán a magyar hírességek, illetve a sajtó is megismerhette közelebbről is a termékeket, és persze az üzlet koncepcióját.

Az első, kizárólag férfiaknak dedikált Intimissimi Uomo üzlet 2014-ben nyílt meg, Olaszországban, de azóta sincs megállás: ma már több mint 6 országban találkozhatunk ezekkel a különleges, igazán maszkulin boltokkal, ahol nem csak az interior, de maga a kollekció is merőben más, mint a már ismerős, Intimissimi üzletekben.

A márka kulcsszavai: stílus, minőség és kényelem! Az Intimissimi Uomo kollekcióiban, a klasszikus és időtálló darabokon túl, igazán trendi és divatos mintákkal, színekkel és fazonokkal is találkozhatunk: az idei őszi-téli kollekció egyértelmű favoritjai például a Marvel-mintás zoknik és bokszerek. Az Intimissimi Uomo üzleteiben azonban nem csak fehérneműk és zoknik közül válogathatnak a vásárlók: pizsamák, knitwear és easywear, utcai viseletre szánt felsőruházat, illetve szezonálisan, fürdőnadrág is a kínálat része. 

Az első magyar üzletnyitás alkalmából megrendezésre kerülő ún. pop-up store-ban a pláza látogatói exkluzív környezetben ismerhették meg a termékeket, illetve egy barber shop részleg is várta őket, ahol szakálligazításra lehetett bejelentkezni. Az este folyamán pedig az Intimissimi Uomo két magyar arca is bemutatkozott: Kettner Henry (@henrykettner) és Zalka Dávid (@david_zalka), influencerek. 

„Nagyon büszke vagyok arra, hogy egy ilyen csapat tagja és részese lehetek!” – Kettner Henry

„Nagy örülök ennek az együttműködésnek, hogy egy ilyen nagy márkával dolgozhatok együtt, ami illik a stílusomhoz, ez nagyon fontos! – Zalka Dávid

A megnyitó eseményen tiszteletét tette még többek között Kocsis Tibor énekes és Kis Csaba, Dobó Ági párja is, aki kisfiával, Benedikttel érkezett a rendezvényre.

 


GUCCI

GUCCI MÉMOIRE D’UNE ODEUR

„Minden oda vezethető vissza, hogy az illatok megszállottja vagyok. Az emlékezetemet is elsősorban illatok határozzák meg, számomra a szaglóérzék maga az emlékezet. Mélyen belül abban hiszek, hogy egy parfüm még lehunyt szemmel is képes egy adott pillanathoz visszarepíteni térben és időben. Amikor a Gucci Mémoire d’une Odeur előkészületeihez hozzáfogtunk, olyan illatot képzeltem el, amely nem könnyen beazonosítható; hibrid illat, amely szinte olyan, mint az emlékezet” - Alessandro Michele.

Az illat a tudatalattinkban életre kel, átélt emlékek foszlányait idézi meg, érzelmekkel és mindent elsöprő örömmel, intenzív szeretetérzéssel vagy túláradó szomorúsággal tölti meg őket. Az illat ajándékként elénk varázsolja a régi pillanatokat, hogy a múltbeli élményeket újra élhessük a jelenben.

Az új Gucci illat történetében a parfüm az emlékek erejét tárja fel, visszahozza őket a múltból és a jelenben valósághűen megidézi őket. Ugrás előre és hátra az időben, a jelent és a múltat egy misztikus híd köti össze. Megszületett az új univerzális Gucci illat. Egy nemtől és időtől független parfüm. A Gucci bemutatja: Gucci  Mémoire d’une Odeur. 

Az illat

A Gucci Mémoire d’une Odeur olyan elixír, amely egyediségével képes túlmutatni a nemi korlátokon és egy új, ásványi-aromás illatcsalád születését is jelenti egyben. A páratlanul különleges illat szokatlan és titokzatos összetevőket tartalmaz. A római kamilla a domináns illatjegye. Alessandro Michele álmodta bele ezt a virágot az illatba, a Gucci Mémoire d’une Odeur illatot pedig Alberto Morillas mesterparfümőr neve fémjelzi.

A Gucci Mémoire d’une Odeur-ban a római kamilla társa az indiai jázmin szirom a lágyságért; a drága pézsma mélységet kölcsönöz az illatnak; a nemes fás karakter a ragyogó szantálfának, a légies és finom cédrusnak köszönhető, amely egy impozáns fafajta mélyre nyúló gyökerekkel; végül pedig ott van az ellenállhatatlan vanília jegy. 

Ásványi-aromás család

Szakítva a klasszikus illatok besorolását szolgáló hagyományos illatcsalád koncepcióval a Gucci Mémoire d’une Odeur új, modern ásványi illatkategóriát testesít meg. Illatok és érzelmek ötvözete, légies, pézsmás, áttetsző és autentikus és az aromás jegyekkel kiegészülve a Gucci Memoire d’une Odeur illatkompozíció gerincét képezi.

„A pézsmás ásványi akkord az illat alappillére: hamisítatlan puhaságával összeköti a többi illatösszetevőt” - Alberto Morillas. 

Az illatjegyek

„Alaposan el kellett gondolkodnom arról, hogy vajon miért választotta Alessandro pont a kamillát. Mihelyt elkezdtem dolgozni az illattal, megértettem” - meséli Morillas. „Úttörő vállalkozás volt. A kamillát világszerte ismerik. Mindenki érezte már az illatát élete során, álomszerű gyermekkori élményként őrizzük, időtlenséget áraszt. Parfüm illatként viszont eddig ismeretlen volt. Alul becsülik ezt a virágot, pedig olyan növény, amely különleges illatlenyomattal rendelkezik.” 

Római kamilla

A római kamillát teraszos kertekben termesztik már a 16-17. század óta Róma környékén. Zöld aromás illatával a napsütést kedvelő és szívós növény páratlan karakterrel bír, örömet sugároz, vidám harmóniában a mézzel és zöldalmával (alapjegyek). 

Indian Coral Jasmine Nature Print ®

A kizárólag a Gucci-nál felhasznált virágot Indiából szerzik be. A csillagformájú virág illata és színe erősebb, élénkebb éjszaka, nappal pedig frissebb és világosabb. Az Éj Királynőjeként is ismert, valamint Bengál nemzeti virága. Különleges jázminfajta mézes jelleggel és narancsos-korallos szívvel.   

A Gucci Mémoire d’une Odeur utóillata tünékeny felhő, amely a pézsma és az ikonikus fás jegyek (cédrus és szantál) ritmusára bontakozik ki a bőrön. A fás karakter intenzitást kölcsönöz az illatstruktúrának. 

Az illatüveg

Alessandro Michele fellelt egy vintage Gucci illatüvegcsét, és annak a dizájnja ihlette a Gucci Mémoire d’une Odeur üvegét. Ókori oszlopként magasodik elénk, sziluettje kifinomult, a világoszöld üveg nehéz, de áttetsző, és a ragyogó aranyszínű kupak méltó koronája. A címkét arany keret ékesíti, rajta a Gucci logó az illat nevével.  

A csomagolás

„A csomagolást a múlt ihlette, konkrétan egy korai 90-es években megjelent Gucci parfüm. Nem akartam, hogy az üvegnek dominánsan nőies vagy férfias formavilága legyen, mert ezt a parfümöt éppannyira nőknek szántuk, mint férfiaknak” - nyilatkozta Alessandro Michele. 

Az illat doboza az éjszakai csillagos égboltot szimbolizálja, miközben a földi világ csodálattal tekint fel rá. A zöld dobozt az európai középkori, reneszánsz római és gótikus templomok festményein látható égi szimbólumok díszítik. A dobozon látható konkrét minta Giotto freskóit idézi meg (Scrovegni-kápolna, Padova).  

Megvásárolható: Müller – Douglas – Marionnaud üzletekben

Hódító útjukra indulnak a Power Puff Girl-ök!

Az Inglot márka folyamatosan olyan nőkkel, influencerekkel, sztárokkal dolgozik mind világszintű, mind lokális együttműködéseiben, akik méltón és hitelesen közvetítik a márka értékeit, üzeneteit. Az Inglot nő hisz a tradícionális értékekben, de semmiképp nem konzervatív. Sőt nagyon is nyitott, befogadó, modern szellemiségű nő, aki szenvedéllyel kiáll az általa képviselt ügyek mellett,  - legyen az a környezetvédelem, az LMBTQ ügy, vagy a nők egyenjogusítása akár -  tudatos, eltökélt, valódi értékek mentén éli életét. Tökéletességre törekszik, maximalizmus hajtja, folyamatosan a “világ megmentésén” fáradozik. 

Az Inglot azáltal növeli önbizalmad, hogy a  sminkeddel kiemeli belső szépséged is. A Power Puff Girls pozitív kisugárzásuk révén növeli az önbizalmad.

Az Inglot és a Pindúr Pandúrok nem félnek megmutatni valódi énjüket! Társak a kalandokban, és megmutatják, hogyan kell igazán élni. A Power Puff lányok egy nemzedék életében jelképezték, jelképezik mindazt, amit az Inglot üzen: légy bátor, légy eltökélt, légy tudatos, légy karakteres! 

Minden a laboratóriumban kezdődött: A  legfontosabb Inglot-vegyületeket, a fejlett technológiát, az első osztályú összetevőket és a legmenőbb színeket ötvözték, hogy hatásos sminktermékeket készítsenek mindennapi használatra! Professor Utonium használt cukrot, fűszert és minden, olyan váratlan és extra összetevőt amitől, szupercuki és szupertüzes Power Puff Lánykákat teremtett, akik rendkívüli szupererővel rendelkeznek, hogy megmentsék a világot (még lefekvés előtt)! 

A kollekció praktikus, magas minőségű termékeket tartalmaz menő, egyszerű, kézreálló csomagolásban hogy támogassa önkifejezésed a színek és textúrák szabad variálása, használata által. 

A kollekció elemei hűen tükrőzik a Lánykák személyiségét miközben tökéletesen alkalmasak egy egyedi, modern hétköznapi smink elkészítésére! 

Te melyik Power Puff Lányka vagy? 

SZIPORKA KOLLEKCIÓ  Blossom vagyis Sziporka

Mutasd meg ki a főnök! Légy pozitív és merész! Dobd fel a sminket és mentsd meg a napot! 

Sziporka szemhéjfesték-paletta: Három színárnyalat: az intenzív sötét borostyánszín, a merész gyömbér és a finom nude egy valódi vezetőtípust tükröz, akárcsak a fantasztikus Sziporka. 

Pure Pigment Eye Shadow Ginger Crush: Az alkalmazástól függően finoman csillogó vagy akár hiperintenzív ragyogás. 

Straight Talker szájfény: Légy szuper sikeres a hosszan  tartó ragyogást biztosító Straight Talker szájfénnyel. Fényvisszaverő tulajdonságai és holografikus részecskéi teszik az ajkaidat teltebbé, ragyogóbbá. Kóla illatú. 

Super Fierce LipSatin rúzs: Mutasd meg pozitivitásod a Super Fierce rúzs segítségével, közben élvezd a szatén-bársony textúrát. A selymes, lágy és krémes formula a telt megjelenésű és ápolt hatását biztosítja. Lágy és hatásos fedés. Magas pigmentáció! Simítja, hidratálja és vizuálisan javítja az ajkak rugalmasságát, táplált és regenerált ajkak érzését adja. E-vitamint, cseresznyemag-, argan-, sárgabarackmag- és kókuszdióolajokat tartalmaz 

PUSZEDLI KOLLEKCIÓ  Bubbles vagyis Puszedli

Fejezd ki műszéki, érzékeny oldalad az ő szupermenő kollekciójával! Te és a Bubbles kollekció örökre barátok lesztek! 

Puszedli szemhéjfesték-paletta: Három tökéletesen matt szemhéjfesték egy palettában: Happy-Go-Lucky (bézs), Unicorn Power (kék), Sugar Bomb (rózsaszín) árnyalatok 

Sparkle Spirit szemhéjfesték: Művészien tökéletes megjelenés a Sparkle Spirit szemhéjfestékkel. Finoman csillogó vagy akár hiperintenzív ragyogás. 

Big Hearted szájfény: Használd ezt a nagyszerű ajakfényt, hogy tartós ragyogást, tökéletes megjelenést készíts. Fényvisszaverő tulajdonságai és holografikus részecskéi teszik az ajkakat teltebbé, ragyogóbbá.Lágyítja, simítja és hidratálja az ajkakat, láthatóan javítja a kontúrt. Rágógumi illatú 

LipSatin Super Cute rúzs: Ennek a rúzsnak segítségével emberfeletti cukiságot is kifejezhetsz, miközben élvezed a szatén-bársonyos textúrát. A selymes, lágy és krémes formula teltebb megjelenésű ápolt ajkak hatását adja. 

CSUPORKA KOLLEKCIÓ  Buttercup vagyis Csuporka

Mutasd meg lázadó énedet! Ha vonzod a pörgést, kicsit a bajt, használd Csuporka termékeit, és biztosan senki nem mer hercegnőnek szólítani! 

Csuporka szemhéjfesték-paletta: Mutasd meg “veszélyes” énedet ezzel a palettával. A konzervatívnak tűnő szürkés-pasztell árnyalatok azonnal megvadulnak az intenzív zölddel kombinálva. 

Pure Pigment Eye Shadow Shimmer Punk: Légy egy két lábon járó energiaközpont, megjelenésedet tedd hatásosabbá ezzel a  szemhéjfestékkel. Az alkalmazástól függően finoman csillogó vagy akár hiperintenzív ragyogás. Kb. 90% -ban tiszta pigmentet tartalmaz. 

Don't Call Me Princess szájfény: Használd a Don’t Call Me Princess szájfényt a határok feszegetéséhez és a tartós ragyogás érdekében. Fényvisszaverő tulajdonságai és holografikus részecskéi teszik az ajkaidat teltebbé, ragyogóbbá. Menta illatú. 

Super Chill LipSatin rúzs: Mutasd meg, hogy szereted a kalandokat, és közben élvezd a szatén-bársonyos textúrát. A selymes, lágy és krémes formula lehetővé teszi a teltebb megjelenésű és ápolt ajkak hatását. 

A Lánykák kollekcióit sikeresen fogják össze olyan kiegészítő termékek, melyekkel a sminked még tökéletesebb lehet: 

Sisterhood Eyeliner gél: Ez a gél mindig tökéletesen végzi feladatát, intenzív megjelenést biztosít, amely egész nap megmarad. Krémes és finom összetételének köszönhetően egyszerű a használata, egyenletesen fed. Erős fedés, hosszan tartó hatás, vízálló, nem csomósodik, nem mosódik el, nem fakul. 

Team Spirit csillámpor: Érezd az igazi csapatszellemet, miközben ezt a ragyogó, nagy hatású csillámport viseled az egész testeden. 

Forever Friendship csillámpor: Küzdj együtt a barátaiddal miközben ezt a csillogó, nagy hatású ragyogást biztosító csillámport viseled az egész testeden. 

Empowerpuff  Highlighter: Készen állsz, hogy kiemeld belső ragyogásod? Semmi kétség! A Empowerpuff kiváló hatékonyságával biztosan ragyogó, élettelteli hatást biztosítasz bőrödnek. Alkalmazhatod arcodon, szemed körül és testeden is. 

Girl Gang Highlighter: Készen állsz, hogy kiemeld belső ragyogásod? Semmi kétség! Az Girl Gang kiváló hatékonyságával biztosan ragyogó, élettelteli hatást biztosítasz bőrödnek. Alkalmazhatod arcodon, szemed körül és testeden is. 

Powerpuff Girls  Sugar Spice and Everything Nice sminktáska : Minden sminkfelszerelésedet biztonságosan tárolhatod a Powerpuff Girls  Sugar Spice and Everything Nice sminktáskában. Ez a szupercuki kistáska elég nagy ahhoz, hogy a mindennapi alapvető eszközeidet egy helyen tartsd, és magaddal vidd a munkába, iskolába vagy utazáshoz. Az átlátszó kialakításnak köszönhetően könnyedén megtalálhatod azt, amire szükséged van. 

A kollekció elérhető a hazai Inglot üzletekben és webshopon.

 

8 tanács a minőségi alváshoz

Az álmatlanság és a rossz alvási szokások, az elalvási rutin hiánya egyre jelentősebb egészségügyi problémát jelentenek. A felnőtt lakosság 80 százalékának éjszakai alvásmennyisége nem éri el az ajánlott 7-8 órát, a fiatalok 30 százaléka pedig rendszeres alvásproblémákkal küzd, derül ki a University Herald által publikált felmérésből. Az IKEA célja, hogy a megfelelő alvás érdekében olyan lakberendezési megoldásokat biztosítson, amelyek között bárki megtalálja az igényeihez leginkább illőt. A minőségi alváshoz Fromann-Finta Valéria, az IKEA lakberendezője ad tanácsokat.

A jó alvás három ismérve: a megfelelő minőség, a megfelelő mennyiség és a folyamatosság. „Az alvás teljeskörű élménye a legfontosabb. A megfelelő alvókörnyezet megteremtése, így az ágyon, matracon és tágabb értelemben a hálószoba berendezésén kívül a helyesen megválasztott hőmérséklet, a levegő minősége, a falak színe és a zajok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy biztosítsák vagy éppen befolyásolják az éjszakai pihenést. Alvásunkat emellett befolyásolja az időjárásnak megfelelően kiválasztott paplan és párna, így nyáron érdemesebb vékonyabb és könnyebben szellőző, míg télen vastagabb, a hőt magában tartó anyagokat választanunk” – kezdi Fromann-Finta Valéria.

Friss reggelek, energikus nappalok

Alvási pózok közül az alvásszakértők a háton- vagy az egyenes testtartással oldalfekvést javasolják, mert ezek egyrészt gerinckímélő pozíciók, másrészt a szabad légutakat is biztosítják. Az IKEA 2018 tavaszán végzett online kutatása szerint azonban a magyarok csupán 13 százaléka alszik a hátán.  

„Az egyedi igényekhez, kényelemhez és alvási szokásokhoz leginkább megfelelő matrac, ágyrács és párna sokat segíthet ennek ellensúlyozásában. A matracválasztás személyes, hiszen az emberek különbözőek, így legyen szó hátproblémáról vagy megszokott rutinról, eltérőek az igények. Vásárlás előtt érdemes szakértő segítségét kérni, és több matracot is kipróbálni, amelyeknek eltérő a mérete, vastagsága, szerkezete, keménysége, kényelmi fokozata és anyaga, hogy megtaláljuk a szükségleteinknek legmegfelelőbb matracot” – javasolja az IKEA lakberendezője.

Igény és stílus kéz a kézben járnak

Pihentetőbb az alvás egy olyan környezetben, ahol mindenki jól érezi magát, pár trükkel pedig nem csak stílusos lehet a hálószoba, de a jobb alvást is garantál. A színek már alapvetően meghatározzák a szoba hangulatát, élénk árnyalatok helyett a falon érdemes mély vagy pasztell tónusokat választani a nyugtató közeg megteremtésére.

A kellemes tapintású textíliák elengedhetetlen kellékei a kényelmes hálószobának. A puha, természetes alapanyagokból készült ágynemű kiemelt szerepet kap, de a vastagabb, hosszú szálú szőnyegek, köntösök, és díszpárnák is segítenek a komfortérzet növelésében. A fényszabályozásról sem szabad megfeledkezni, a mintás sötétítőfüggönyök vagy rolók kizárják az utca fényeit, így csökkenthető a fényszennyezés, beállítható az ideális és optimális alváshoz szükséges fénymennyiség. A hálószobában is nagyon fontos a megfelelő általános és funkcionális fényforrások, valamint a hangulatvilágítás kiválasztása. Ezek együttes használatával szabályozható és érhető el a szoba meghitt és intim hangulata.

8 tipp, hogy minden optimális legyen

Fromann-Finta Valéria 8 tanácsot ad arra vonatkozóan, hogy hogyan teremthetőek meg a pihentető alvás feltételei:

Rakj rendet! A legtöbben jobban érezzük magunkat egy rendezett szobában.

Alakítsd ki a saját kis békés szigetedet! Mindnyájan jobban alszunk egy olyan szobában, ahol valóban jól és kényelemben érezzük magunkat. Segít az ellazulásban, ha kellemes, pihentető atmoszféra, saját tárgyaink és zöldnövények vesznek bennünket körül hálószobánkban.

Csökkentsd a zajt! Minél jobban tartsd távol a zavaró zajforrásokat a lakáson belül és azon kívül is.

Csökkentsd a fényszennyezést! Éjszaka próbáld a minimálisra csökkenteni a készülékek kijelzőiből érkező színes fény mennyiségét, mert ezek azt üzenik az agyad számára, hogy ébren kell maradni.

Sötétíts! Minél sötétebb van, annál jobb. Az emberek többsége ugyanis jobban szeret sötétben aludni. Ezért a megfelelő pihenés érdekében tegyél meg mindent, hogy a hálószobában is elég sötét legyen.

Legyen hűvös. A legtöbb ember jobban alszik a hűvösebb helyiségben. Figyelj oda, hogy a fűtés ne legyen túl melegre állítva. Lefekvés előtt egy alapos szellőztetés is javasolt.

Legyen elalvási rutinod. Megkönnyíti a lefekvést, ha megszokottá válik, hogy előtte időt szánunk a lenyugvásra. Ágyba bújás előtt egy órával olyan megnyugtató dolgok történjenek, mint a fürdés, halk zene hallgatása, olvasás vagy a gyermekekkel közös rajzolás, meseolvasás.

Kapcsolj ki! Arról se feledkezz meg, hogy éjszakára kikapcsold a telefonodon a bejövő értesítéseket.

Az Ingka Csoportról

Az Ingka Csoport (INGKA Holding B.V. és az általa irányított gazdálkodó egységek) egyike azon 11 különböző vállalatcsoportnak, amelyek IKEA értékesítési csatornákkal rendelkeznek és ezeket működtetik az Inter IKEA Systems B.V. franchise-megállapodások alapján, 160 000 munkatársat foglalkoztat és a 2019-as pénzügyi évben 5 százalékos forgalomnövekedésről számolt be. Az INGKA Csoport három üzletággal rendelkezik: IKEA Retail, Ingka Investments és IngkaCentres. A világ legnagyobb lakberendezési vállalata 385 IKEA áruházat működtet 30 piacon, ezek közül hármat Magyarországon. Az IKEA áruházak a 2019-as pénzügyi évben 839 millió látogatót fogadtak, közülük 6,7 millió látogató tért be a magyar áruházakba, az www.IKEA.com weboldalaira 2,6 milliárdan látogattak el. Az Ingka Csoport az IKEA koncepciója jegyében folytatja működését, ennek megfelelően szebb hétköznapokat igyekszik teremteni az emberek többsége számára, továbbá jól megtervezett, funkcionális lakberendezési termékek széles választékát kínálja olyan alacsony áron, hogy minél több ember számára elérhetők legyenek.

Relaxáció a Women’secrettel

Megérkeztek az első hűvösebb őszi napok – ilyenkor nincs is jobb, mint egy kényelmes pizsamában bebújni a meleg paplan alá és egy forró ital társaságában megnézni a kedvenc filmünket, vagy csupán néhány illatgyertyával kikapcsolódni.

Women’secret bemutatja a legújabb pizsama és kiegészítő kollekcióját, amely tökéletes viseletet nyújt az otthoni pihenéshez. Ezúttal a márka a pasztell tónusokat választotta irányadónak a relaxációs hatásukból adódóan. 

A fő színek közé tartoznak a levendula, zöld, őszibarack valamint nude árnyalatok, különféle botanikus és virágos díszítésekkel. A pizsamák viszkózus anyaga pedig garantálja a kényelmet. 

A kollekció olyan különleges illat- és gyertyaválasztékkal is kiegészül, mely nyugtató hatású alapanyagainak köszönhetően kellemes, természetes környezetet varázsol otthonunkba. 

Emellett a kínálatban megtalálhatjuk a nőies mintákkal díszített kordbársony utazópárnákat, valamint Babouche papucsokat. 

Babaszobából a világpiacra uniós támogatással

A Faktum Bútor az Európai Bizottság Magyarországi Képviseletével közös sajtótájékoztatón számolt be arról, hogy az uniós támogatások eredményeként 35 %-kal bővült az exportértékesítése. A sajtóeseményen az is elhangzott, hogy a magyar GDP legalább 20%-kal magasabb, mint az EU-tagság nélkül lenne.

A Faktum Bútor alapítója, Vas Árpád saját kisfia babaszobájában rakta le vállalkozása alapjait. A cég az elmúlt 25 évben rengeteg munkával, innovatív termékfejlesztéssel, hatékony marketinggel és az EU többszöri, az eszközbővítésre, a munkakörnyezet modernizálására, piacbővítésre nyújtott pénzügyi támogatásával növekszik tovább. 25 évvel megalakulásuk után a Faktum Bútor már 70 munkavállalót foglalkoztat és meghatározó szereplővé nőtte ki magát a gyermekbútor gyártásban, miközben Európa-szerte új piacokra is belépett.

Az Európai Unió kapacitásbővítő beruházásaival 2006-óta 160 millió forintnál is többel támogatta a vállalkozást, mely részeként új eszközök beszerzését is finanszírozta, például CNC fúrót, tiplizőt és sorozatfúró célgépeket, ezzel modernizálva a gépparkot és infrastruktúrát. A fejlesztéseknek köszönhetően nem csupán a hazai bútorpiacon vált meghatározó szereplővé a Faktum Bútor, hanem folyamatosan bővülő kínálatával külföldi piacokon is megjelent már, köztük 12 európai országban.

„Az EU egységes belső piacához való csatlakozás minden tagállam esetében növelte a jólétet. Ez a pozitív hatás azon országok esetében a legerősebb, amelyek gazdasága relatív kicsi és kevésbé fejlett. Magyarország a legnagyobb nyertesek között van. Ezt tovább növelik az uniós pénzügyi támogatások. Mértékadó becslések szerint összességében, beleértve az uniós támogatások hatását is, a magyar GDP, azaz a Magyarországon keletkező jövedelem legalább 20%-kal magasabb, mint az EU-tagság nélkül lenne. Az uniós támogatások egyik prioritása a kis- és középvállalati szektor fejlesztése. Ezt indokolja, hogy a kkv-k az európai gazdaság gerincét alkotják: a vállalatok 99%-a kkv és ezek a cégek adják a magánszektorban foglalkoztatottak kétharmadát.” – mondta el Moskovits Ákos, az Európai Bizottság Magyarországi Képviseletének sajtóreferense.

„Egy vállalkozás esetében nagyon fontos a folyamatos innováció, a technológiai újítások. Az Európai Unió támogatásával modernizálhattuk gépparkunkat, új termékeket vezethettünk be és a nemzetközi piacokon is megjelenhettünk általuk. Az uniós támogatások segítésével exportértékesítésünk 35 %-kal nőtt. Tervünk, hogy a nem túl távoli jövőben egy okos babaágyat is piacra dobhassunk. Az ágynak természetesen nem az lesz a szerepe, hogy a szülőt helyettesítse, hanem az, hogy a szülőnek segítsen abban, hogy gyermekét biztonságban tudhassa: az ágy észlelni fogja, ha pelenkát kell cserélni, figyelni fogja a baba szívritmusát, légzését is.” – árulta el Vas Árpád, a Faktum Bútor Kft. alapító-ügyvezetője. „A koncepció, amelyet egészségügyi és IT szakemberek bevonásával alakítunk ki, szinte végleges, a prototípus elkészítését követően pedig hosszú és alapos tesztidőszak következik, mielőtt a termék a közönség számára hozzáférhetővé válik.” – tette hozzá.

Az #InvestEU-ról

Új ötletek megvalósításának támogatása, testre szabott finanszírozás és programok az élet minden szakaszában, intelligens hitelezés további beruházások elindítására, célzott finanszírozás a modernizálás, fejlesztés és összekapcsolás előteremtéséhez... Számos finanszírozási és befektetési tevékenysége révén az Európai Unió célja a gazdaság élénkítése, a növekedés ösztönzése, munkahelyteremtés és a magánszektorból származó tőke vonzása az uniós polgárok jobb jövőjének megteremtése érdekében. Az uniós beruházások célja, hogy mindennapi életünkben jelentős javulást eredményezzenek, és hogy a jövő kihívásaival is foglalkozzanak: a jobb oktatás, a korszerűsített egészségügyi ellátás, a megújuló energia, az új közlekedési infrastruktúra, a fejlett technológia csupán néhány példa erre. Az Európai Bizottság Kommunikációs Főigazgatósága által 2017 februárjában elindított InvestEU nyilvános tájékoztató kampány célja, hogy láthatóvá tegye azokat a kézzelfogható eredményeket, melyeket az Európai Unió befektetési tevékenységei gyakorolnak valódi projektekre és emberekre. Az Ön közelében lévő uniós beruházások előnyeinek felfedezéséhez látogasson el az https://europa.eu/investeu/home_hu weboldalra.

MOSCINO TOY BOY

A Moschino bájos női illatának 2019 őszén új társa érkezik, méghozzá egy vad férfi illat formájában, amely a Moschino Toy Boy nevet viseli.

A  Moschino Toy Boy újraértelmezi az eleganciát egy csepp iróniával. Azoknak a férfiaknak szól, akik egyediek, dinamikusak, lelkesek és szenvedélyesek, mégsem félnek felfedni játékos oldalukat.

Az új férfi illat egy merész, feketére lakkozott, fényes mackóalakú üvegben érkezik, melyet az apró ezüst részletek egészítenek ki. A mackófej formájú kupak modern és egyben játékos is.

Ezzel a megnyerő design-nal a Moschino Toy Boy az első számú kiegészítője lesz az őszi/téli szezonnak felébresztve a férfi gyengéd, mégis játékos oldalát. 

A fűszeres-fás-ámbrás illatkategóriába tartozó parfüm fejjegyében az olasz bergamott és a piros gyümölcsök fanyarsága keveredik az indonéziai szerecsendió és a szegfűszeg élénkségével.

Ezt követően a szívjegyben a lenvirág és a magnólia virágossága dominál a kasmír lágyságával. Az illat zárását a haiti vetiver és a borostyán kettőse teszi érzékivé. 

A Moschino Toy Boy elérhető a Müller Parfümériákban.

Újrahasznosított tengeri hulladékból és papírból készülhet a holnap Coca-Cola palackja

A Coca-Cola alapítóként csatlakozik a Paboco papírpalackgyártó cég innovációs közösségéhez

A Coca-Cola nagy erőkkel dolgozik a fenntartható csomagolási megoldások kidolgozásán. A vállalat tavaly bejelentett Hulladékmentes Világ stratégiájával összefüggésben most egy új, úttörő céges közösséghez csatlakozik, együttműködésben a dán Paboco papírpalackgyártó startuppal. A Paboco célja, hogy a világon elsőként olyan, teljesen bioalapú és újrahasznosítható papírpalackot hozzon létre, ami szénsavas és szénsavmentes üdítők, szépségápolási cikkek és más mindennapos fogyasztói termékek csomagolásaként is szolgálhat. Mindeközben a Coca-Cola kísérleti jelleggel újrahasznosított tengeri műanyag hulladék felhasználásával készült palackokkal is előrukkolt.

2018-ban hirdette ki a Coca-Cola a Hulladékmentes Világ stratégiáját, melynek értelmében a cég többek között vállalta, hogy 2025-ig 100 százalékban újrahasznosíthatóvá teszi csomagolóanyagait, 2030-ig pedig a felhasznált csomagolóanyagok 100 százalékának megfelelő mennyiséget hasznosít újra. Ezekhez a törekvésekhez illeszkedik, hogy a globális üdítőitalgyártó-vállalat az úttörő kezdeményezéseket is szem előtt tartja a csomagolás terén: a Paboco most induló innovációs közössége, a Paboco Pioneer Community alapító tagjaként a Coca-Cola a palackozói ipar fenntarthatóságának fejlesztése érdekében az anyagtudomány, a dizájn és a technológia területeinek vezető szakértőivel együtt közösen dolgozik a fenntartható papírpalackok létrehozásán. A megalakult közösség többi tagjával közösen a Coca-Cola is kutatás-fejlesztési tapasztalatainak és tudásának megosztásával járul hozzá ahhoz, hogy a papírpalackok koncepciója túljusson a technikai akadályokon, és a nagyüzemi felhasználása is megvalósulhasson.

Az első generációs papírpalack egyelőre külső rétegéhez használ újrahasznosítható papírt, ami biztosítja a palack szerkezeti erejét és struktúráját, ehhez a belső bevonat úgy csatlakozik, hogy szét lehessen választani a két réteget, lehetővé téve az újrahasznosítást. A technológia további fejlesztésének következő lépése egyrészt a nagyüzemi gyártás kialakítása, másrészt a teljesen körkörös palack létrehozása, melynek belső rétege is bioalapú, még inkább újrahasznosítható papírrostokkal annak érdekében, hogy ha a palack véletlenül a természetben végezné is, ott a környezetre ártalmatlanul tudjon lebomlani.

Az újrahasznosítás más területén pedig 300 példányban készült olyan mintapalack, amely bizonyítja, hogy egyszer még a tengerben felgyülemlő szemét is felhasználható lesz újrahasznosított csomagolás formájában.  A kísérleti jelleggel gyártott, egyelőre nem kereskedelmi forgalomba szánt palackok 25%-ban a Földközi-tengerből és a tengerpartról begyűjtött, majd újrahasznosított műanyagot tartalmaznak. Az Ioniqa Technologies, az Indorama Ventures, a Mares Circulares és a Coca-Cola együttműködésében kifejlesztett új kémiai újrahasznosítási technológia a gyakorlatban is bizonyította, hogy lehetséges palackokat gyártani a tengeri hulladékból, akár olyan gyengébb minőségű vagy színezett műanyagokból is, amelyeket korábban nem lehetett újrahasznosítani.

A most elkészült mintadarabok az első olyan műanyagpalackok a világon, amelyeket tengeri hulladék felhasználásával hasznosítottak újra. Mindez megmutatja a továbbfejlesztett újrafelhasználási technológiákban rejlő potenciált: újabb lehetőséget arra, hogy azok a műanyagok, amelyeket elégetnének vagy szemétlerakatba szállítanának, ehelyett új életet kapjanak – ezzel is csökkentve a negatív környezeti hatásokat. A Coca-Cola azt tervezi, hogy 2020-tól több palackjához is már ezt a megoldást alkalmazza.

A természetes vizek védelme, a műanyag hulladék gyűjtése és újrahasznosítása hazánkban is kiemelt jelentőségű a Coca-Cola számára. 2019 nyarán az Országos Vízügyi Főigazgatósággal és a PET Kupával összefogva a vállalat bejelentette, hogy a Coca-Cola globális alapítványa biztosította 73 millió forintos anyagi támogatás és munkatársaik önkéntessége révén nyújt segítséget a Tisza-tó és a folyó felső szakaszának megtisztításában. Ez a Hulladékmentes Tisza projekt, melynek célja, hogy két év alatt legalább 80 tonna műanyag hulladékot gyűjtsenek be és hasznosítsanak újra.

 

Ropogtass okosan!

Jót választani igazi kíhívás

Ki tudja miért, a legtöbb ember nagyon szeret ropogtatni. Mármint valamilyen finom falatot, nasit, amit útközben bármikor és bárhol elő lehet venni. Tapasztalt szülő egy idő után egészen biztosan nem indul el „krízistartalék” nélkül, hiszen a gyerekek hajlamosak a legváratlanabb időben megéhezni, és ellentmondást nem tűrő hangon valami finomságot követelni. De felnőttekkel is bőven előfordulhat, hogy túl hosszúra nyúlik a megbeszélés, vagy késik a közlekedési eszköz, esetleg már nem érdemes hazaszaladni két program között, viszont egy főétkezés már nem fér bele az időbe.

Minden ilyen esetben életmentő lehet, ha végiggondolva a napunkat, programunkat, van nálunk valami kis harapnivaló. Amelyet persze nem biztos, hogy éppen aznap fogunk megenni, így ez nem lehet könnyen romlandó, vagy nagyon maszatolós sem, de biztosan jó választás, ha valamilyen extrudált, ízesített gabonát viszünk magunkkal. Egyébként érdekes tény, hogy egy 2016-ban készült amerikai kutatás szerint minél „hangosabban” eszünk, azaz ropogtatunk valamit, annál hamarabb jóllakunk, kevesebbet eszünk, kevesebb kalóriát viszünk be a szervezetünkbe. A változatos ízesítésű

extrudált gabonák tehát erre is tökéletes megoldást nyújtanak, bárhol könnyedén elővehetjük, kibonthatjuk a zacskót és csillapíthatjuk éhségünket, vagy akár megkínálhatunk vele bárkit a környezetünkben. Ha pedig befejeztük, de nem ettük meg az egészet, gondosan vissza is csomagolhatjuk a táskánkba.

Persze a könnyű kezelhetőség mellett sokkal nagyobb hangsúly van azon, hogy egészséges is legyen a nasi, erre tökéletes megoldás például a Biopont kínálatában felfedezett rizsgolyó, amelyet a már jól ismert spenótos íz mellett egy kedvenc párosítással, szilvás-fahéjas ízesítéssel is kipróbálhatunk. Nem biztos, hogy mindenki tudja, hogy a puffasztott rizs többnyire barna rizsből készül, hiszen a barna rizs rengeteg rostot, jó szénhidrátokat és ásványi anyagokat tartalmaz. És mindamellett, hogy ízletes is, koleszterinbarát és gluténmentes is. A Biopont Szilvás-fahéjas és Spenótos rizsgolyója ropogós bio puffasztott rizsből készül, és nem csak a gluténérzékenyekek, hanem a vegán étkezést folytatók számára is alternatív csemege lehet.

És hát miért is ne lehetne a ropogtatást egy kis játékossággal is összekötni? Hiszen mindannnyiunkban él egy gyermek, él egy szuperhős, aki szívesen megmentené a világot. S míg ábrándozunk mindezekről és gondolatban titkos küldetést, igazi kihívást választunk magunknak, a legjobb, amit tehetünk, ha az ízletes, ropogós bio puffasztott kukorica nasst választjuk, akár natúr, akár sós, pizzás, vagy éppen epres, avagy az új mangó-banános ízesítésben. A jópofa, színes csomagolások pedig még egy játékot is rejtenek magukban: a QR-kód segítségével letölthetőek és körbevághatóak a különböző termékeket képviselő szuperhősök. Ez utóbbi nyilván a legifjabb fogyasztókat tölti majd el jókedvvel, de hát az is egyértelmű, hogy az iskolás uzsonnatáskában van csak igazán helye ezeknek a ropogtatnivalóknak, amelyek gyorsan kölcsönöznek energiát fogyasztójuknak, felvértezve őket az iskolai kihívásokra. A sós ízeken férfi-, az édes változatokon pedig női szuperhősök csábítják rágcsálásra a fogyasztókat.

Ropogtatni tehát jó, de nem mindegy, hogy mit. Válasszunk és ropogtassunk hát egészségesen és okosan!

www.biopont.com

Így frissítsd fel az otthonod ősszel

3 lakberendezési tipp a Cordiától

Tarka őszi levélminták, bársonyos anyagok, csilivörös, mandulabarna, cheddar sárga színű berendezési tárgyak, természetes anyagokból készített lakásdíszek – a Cordia összegyűjtötte 2019 őszének lakberendezési trendjeit.

Őszi lakásdíszítő workshopot tartott Magyarország legnagyobb lakásfejlesztője, a Cordia és a plante. növénystúdió a Corvin Sétányon. Ennek apropójából a Cordia Property Management csapatának vezetőjével, Fodor Gabriellával összegyűjtöttünk 3 praktikus tippet azoknak, akik az otthonuk berendezését szeretnék őszre hangolni.

Fókuszban a kényelem

Ahogyan egyre hűvösebb az idő, és rövidülnek a nappalok, úgy töltünk otthon egyre több időt. A kanapén ülve, forró teát kortyolva nézzük kedvenc sorozatainkat, vagy mélyedünk el egy jó könyvben. Hogy igazán kellemesen teljenek ezek a pillanatok, érdemes kicsit felfrissítenünk a nappalinkat és a pihenés legfontosabb helyszínét – a kanapénkat! Ennek legegyszerűbb módja, ha beszerzünk pár új díszpárnát – idén ősszel a levélmintás, a bolyhos és a bársonyos anyagok a legmenőbbek –, a párnákhoz passzoló színű, puha takarót, vagy egy új szőnyeget.

Az ősz divatszínei – csilivöröstől éjkékig

Milyen színű kiegészítőkkel dobjuk fel a lakást? A Pantone színintézet minden évben, és minden szezonban kihirdeti az adott időszak legdivatosabb színeit. 2019 őszére is készítettek trendelőrejelzést – eszerint a csilivöröset (Chili Pepper), a mélybordót (Biking Red), a krémes barackot (Crème de Pêche), a narancs és a citromsárga határán egyensúlyozó, sötét cheddar sárgát (Dark Cheddar), az éjkéket (Evening Blue), a hideg fenyőzöldet (Eden), az elegáns szürkét (Paloma), és a mandulabarnát (Sugar Almond) ajánlják a szakértők. Ezeket kombinálva egyszerre lesz trendi és őszi a lakás berendezése. Nem kell radikális átalakításra gondolni, néhány jól megválasztott tárgy is teljesen át tudja alakítani egy szoba hangulatát.

Csak természetesen!

A fenntarthatóság, a környezettudatos gondolkodás az élet minden területén – így a lakberendezésben – is egyre nagyobb teret hódít. Apró, de környezetbarát lépés, ha természetben megtalálható anyagokat – például színes faleveleket, csipkebogyót, terméseket – használunk fel otthonunk díszítésére. Tegyünk sétát a gyönyörű őszi erdőben, gyűjtsünk alapanyagokat, és készítsünk ajtókopogtatót, vagy asztaldíszt.

Inspirációért nézd meg a Cordia és a plante. növénystúdió workshopján készült videót erre a linkre kattintva.

#figyelekmagamra

Tegyél te is jót és légy a mellrák elleni küzdelem részese!

Októberben, a mellrák elleni küzdelem hónapjában itt az ideje, hogy ne csak magunkra összpontosítsunk, hanem emlékeztessük hölgytársainkat a betegség veszélyeire. Ehhez néha elég, ha egy figyelemfelkeltő kép eszünkbe juttatja azt, hogy igenis fontos, hogy odafigyeljünk magunkra és egészségünkre. Éppen ezért, csatlakozz Te is az AVON #figyelekmagamra kezdeményezéséhez és segíts abban, hogy ez az üzenet minél több nőhöz eljuthasson.  

Belegondoltál már abba, hogy mennyit foglalkozol az egészségeddel és mennyit a szépségeddel? A legtöbb nő a rohanó mindennapokban nem szán elég időt az egészségére, pedig ez a minimális odafigyelés akár az életét is megmentheti. Az egyik ilyen havi rutin az emlő önvizsgálat, amely csupán néhány percet vesz igénybe. A mellrák hihetetlenül sok nőt érint, a World Cancer Research Fund kutatása szerint a tavalyi évben 2 millió új nőt diagnosztizáltak a betegséggel. Csak hazánkban évente 2000 nő életét oltja ki ez a betegség, pedig ha időben diagnosztizálják, akkor a legtöbb esetben gyógyítható lenne.

Az AVON októberben elindított kezdeményezésének célja, hogy összefogással és a közösségi média erejével felhívják a nők figyelmét a mellrák veszélyeire és az önvizsgálat fontosságára. A kampányhoz három egyszerű lépéssel bárki csatlakozhat:

Rajzold fel a remény szalagját egy pink rúzzsal a tükörre

Készíts ezzel egy tükör selfie-t

Oszd meg a képet Facebookon vagy Instagramon és lásd el az alábbi hashtagekkel: #figyelekmagamra #breastbreak

Az AVON hisz abban, hogy együtt még többre vagyunk képesek és összefogásunkkal sok hölgytásunknak nyújthatunk segítséget. Csatlakozz te is a kezdeményezéshez, és legyünk együtt részesei a mellrák elleni harcnak!