Itt az őszi depresszió?

Nézegess inkább szexi urbán sportolókat! :) :)

2019. szeptember 06. - persica

Temetjük a fesztiválszezont, lassan bezárnak a strandok, és jól tudjuk, egyre korábban sötétedik majd esténként. A nehezebb pillanatokban egy tábla csokiba vagy a kedvenc sorozatunkba menekülünk, de ha élelmesebbek vagyunk, biztosan találunk magunknak néhány kedvcsináló Intsaprofilt is a neten. Itt van rögtön négy urbán sportolóé, akik mind nagyon szexik, sőt, mindannyian szerepelnek a World Urban Games Budapest imázsvideójában is.

Budapest ikonikus helyszínein mutatja be a legmenőbb utcai sportok képviselőit a World Urban Games (WUG) imázsfilmje. Az utcai sportok világjátéka az idei évben Magyarországon debütál, szeptember 13. és 15. között ingyenesen látogatható a Nagyvásártelepnél, a Budapest Parkkal szemben. A nyolc különleges sportágat felvonultató világversenyt népszerűsítő kisfilm a WUG-hoz kapcsolódó szubkultúra és városi közösség sajátos életérzését adja át. Most a filmben szereplő sportolókból mutatunk be nektek néhányat.

Valentin Dubois, parkouros

Instagram: http://instagram.com/valentinblacklist/

Kemp Zozó, BMX-es

Instagram: http://instagram.com/zozokempf/

Benny Kimoto, breaktáncos

Instagram: http://instagram.com/bennykimoto/

Szentváry-Lukács Vajk, parkouros

Instagram: http://instagram.com/vajk_spenc_lukacs/

A World Urban Games, a világ legjobb utcai sportolóit felvonultató sport- és zenei fesztivál ingyenesen látogatható, kísérőeseményként többek között a Follow The Flow, a Hősök, Denise vagy épp a Cloud9+ koncertjein lazíthatnak a versenyzők és az érdeklődők.

Kapcsolódó videó: https://www.youtube.com/watch?v=AmT63r0OIOs

Az LG a 2019-es IFA-n mutatja be új, 1 milliszekundumos válaszidejű UltraGear IPS monitorait

Az LG Electronics (LG) a 2019-es IFA-n mutatja be kifejezetten játékosok igényeire szabott, 1 milliszekundumos válaszidejű UltraGear™ IPS NVIDIA® G-SYNC® monitorainak kibővített portfólióját az európai piac számára. Az LG piacvezető, rendkívül gyors IPS gaming kijelzői szeptember 6. és 11. között először lesznek láthatóak Berlinben, a bemutató után pedig még idén elérhetővé válnak Európa és Észak-Amerika kulcsfontosságú piacain. 

Az LG UltraGear monitorok mindegyikét úgy tervezték meg, hogy kiemelkedő képminőségük és válaszidejük a minél izgalmasabb játékélményt szolgálja. Az UltraGear sorozat legújabb, 1 milliszekundumos válaszidejű IPS GTG (Gray-to-Gray) monitora (27GN750 modell) 240 Hz-es képfrissítési rátájával a portfólió leggyorsabb tagja, a képi részletek azonnali megjelenítése pedig akár a győzelemhez szükséges előnyt is jelentheti egy-egy gyors jelenetnél a játék során.

A 27 hüvelykes monitor az LG IPS kijelzőire jellemző kiváló képminőséget kínálja: a Full HD felbontású képek valósághű színekkel és széles betekintési szög esetén is változatlan kontrasztokkal jelennek meg. A HDR10 támogatással, valamint az NVIDIA G-SYNC* és Adaptive-Sync technológiáknak köszönhető szakadás- és késleltetésmentes képi megjelenítéssel a monitor így kiváló választás az olyan játékosok számára, akik elérhető áron keresnek kiváló teljesítményű monitort. 

Az LG 27GN750 azokat a korábban bemutatott, 38GL950G és 27GL850 modelleket követi az UltraGear monitorok sorában, amelyek Nano IPS kijelzőtechnológiával készülnek, így amellett, hogy pontos színvisszaadásra képesek, lefedik a DCI-P3 színtér 98 százalékát. Az UltraGear Nano IPS monitorok teljesítménye és tulajdonságai lehetővé teszik, hogy a felhasználók ténylegesen az akció kellős közepén érezzék magukat játék közben, hiszen a kijelzők villódzásmentesek,  nagyfelbontásúak, továbbá rendkívül gyors — 144 Hz-es — képfrissítési sebességgel rendelkeznek (a 38GL950G pedig akár 175 Hz-ig skálázható). A 27GL850 modell NVIDIA G-SYNC kompatibilis és támogatja a HDR10 szabványt, míg a 38GL950G típus a VESA DisplayHDR™ 400 szabványt is támogatja, illetve szintén rendelkezik az NVIDIA tanúsítványával.

Mindhárom UltraGear™ monitor olyan, a játékosok számára fontos funkciókat kapott, mint a Dynamic Action Sync, a Black Stabilizer, valamint a célkereszt mód, ami különösen az FPS játékok során jelent előnyt.

Az IFA látogatói maguk is kipróbálhatják a kifejezetten játékosok számára készült monitorokat szeptember 6. és 11. között az LG standján, a Messe Berlin 18-as csarnokában. Az LG aktivitásait a közösségi médiában a #LGIFA2019 hashtag alatt követhetik az érdeklődők.

Becsöngettek: csomagoljunk uzsonnát, mint a profik!

Itt a szeptember, az iskoláskorú gyerekek szüleinek pedig a mindennapos fejtörés: mit csomagoljak a gyereknek tízóraira és uzsonnára, ami finom is, tápláló is, és kellőképpen változatos, hogy ne unja meg egy hét után? A Coca-Cola Magyarország Szűcs Zsuzsanna dietetikust, és a Nosalty szakácsait hívta segítségül a kérdés megválaszolásához.

„A gyermekkor kritikus időszak az egészségünk szempontjából, hiszen az akkori táplálkozás megalapozza a jövőt. Amit a gyerekek magukhoz vesznek, nem csak az aktuális fizikai és szellemi teljesítőképességükre, egészségi állapotukra hat, de hosszú távú egészségükre is” – magyarázza Szűcs Zsuzsanna dietetikus. Fontos tehát, hogy átgondoltan állítsuk össze gyermekeink étrendjét.

 „A gyerekek kalória és tápanyagigénye a felnőttekéhez képest arányaiban magasabb, hiszen nőnek, tanulnak, játszanak, amihez megfelelő ’üzemanyag' kell” – teszi hozzá a szakember. Mivel ebben a korban a szülői minta az egyik legfontosabb befolyásoló tényező, ezért a saját étrendünkre is érdemes kiemelt figyelmet fordítanunk.

Hogyan csomagoljunk?

Ha egészséges táplálkozásra szeretnénk nevelni gyerekünket, „ne zsebpénzt adjunk neki, hogy vegyen magának valamit a büfében, hanem csomagoljunk útravalót a napirendjének megfelelően. Ha például délután edzésre megy, akkor magasabb szénhidrát tartalmú uzsonnára és plusz innivalóra van szüksége” – tanácsolja a dietetikus. Az útravaló legyen változatos, és ízléses, játékos megjelenésű – ez megnyilvánulhat akár a szeletelés módjában, a színek összeválogatásában, vagy akár egy szép csomagolásban is. Így nagyobb az esély hogy a gyerek nem unja meg, és meg is eszi. Érdemes a kedvenceit csomagolni, ne a sulis uzsonnával akarjuk bevezetni az étrendjébe pl. a chia magot vagy a zabkorpát – hívja fel a figyelmet Szűcs Zsuzsanna.

Továbbá, az étel lehetőleg ne igényeljen hűtést, legyen könnyen elfogyasztható, ne folyjon, csöpögjön. Jó, ha kézzel meg lehet enni, és bírja a „strapát”, vagyis nem törik, morzsálódik, kenődik szanaszét a táskában (erre a célra szuperek az uzsonnás dobozok is). Profi tipp: az ételt mindig vágjuk kisebb darabokra arra az esetre, ha a gyereknek csak kevés ideje van két óra között, akkor is be tudjon kapni néhány falatot.

Mennyit csomagoljunk?

„Az ideális adagok mindig változnak a gyerek korának, aktivitásának, nemének függvényében. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének ajánlása, az Okostányér energiaigény kalkulátora és képes élelmiszeradagolási útmutatója segít pontosan kiszámolni, miből éppen mennyi kerüljön az uzsonnás dobozba” – tanácsolja Szűcs Zsuzsanna.

Mit csomagoljunk?

A napi csomag mindig tartalmazzon zöldséget és gyümölcsöt, gabonafélét, változatosan sovány fehérjeforrásokat (pl. grillezett csirkemell darabok, reszelt sajt, karikákra vágott főtt tojás). Általában nagy sikert aratnak a gyorséttermi ételek egészséges alternatívái, például a sült krumpli helyett sütőben sült répa vagy cukkini hasábok, a zöldség chips, a teljes kiőrlésű muffin zöldségekkel és sajttal vagy bogyós gyümölcsökkel és mogyoróval, a quesadilla teljes kiőrlésű tortillából, csirkefalatok sütőben sütve, zabpelyhes panírban.

Az ételek mellé innivalót is feltétlen csomagoljunk! Szomjoltásra vizet, a folyadékbevitel színesítésére, alkalmanként 1-1 pohár gyümölcslevet, növényi italt vagy ivójoghurtot, teát. Ez az innivaló lehet olyan, ami finom és vitaminokat is tartalmaz - mint például a kis kiszerelésű Cappy +, vagy a gyümölcsléből és gyümölcspüréből készült Cappy Smoothie. Ezek könnyen beférnek a hátizsákba, vagy uzsonnás dobozba; de akár már napindításkor is jól jöhetnek a reggeli mellé. Egy iskoláskorú gyerek számára a szakértők napi legalább nyolc pohár (1,5-2,5 dl/pohár) folyadékot javasolnak, ebből minimum öt legyen víz.

Sokan követik el azt a hibát, hogy főétkezésre édességet csomagolnak, például reggelire kakaós csigát. Ezt a dietetikus nem ajánlja. Minden édességről persze nem kell lemondania a gyerekeknek: egy kiegyensúlyozott étrendbe heti maximum kétszer belefér. Arra viszont figyeljünk, hogy az édesség kis kiszerelésű legyen– pl. ne egy egész tábla csokit, csak egy 2-4 dekás szeletet tegyünk az uzsonna mellé.

Tipp: mi kerüljön mindenképp a heti nagybevásárláskor a kosarunkba?

szezonális zöldség, gyümölcs – színesek előnyben!

teljes értékű gabonafélék– fő a változatosság: péksütemények, tortilla, bagel stb.

sovány fehérjeforrások változatosan (pl. tejtermékek, hal, tojás) - a fehérjén túl többek között a gyerekek magas kalcium és vasszükségletének biztosításához is hozzájárul. Ha laktóz vagy tejfehérje érzékeny a gyerek, figyeljünk arra, hogy értékes tápanyagokkal dúsított növényi italt válasszunk számára, mint amilyen például a kókusz, mandula és zab alapú változatban is és kis kiszerelésben is elérhető AdeZ.

A termékek címkéjének, összetevőinek értelmezésében pedig az Okoscimke.hu segít majd.

Így könnyítsük meg a mindennapokat

Nem kell minden nap az étkezések megtervezésével foglalkoznunk, ha előre készülünk: „tárazzunk be univerzálisan használható, előkészített alapanyagokat a fagyasztóba (pl. csíkokra vágott bepácolt csirkemellet, sült zöldségeket). A friss zöldségeket, gyümölcsöt, mogyorót, rágcsálnivalót előre adagoljuk ki apró dobozokba, zacskókba – ezeket már csak hozzá kell csapni a szendvicshez” – javasolja Szűcs Zsuzsanna.

Az is jó ötlet, ha dobozban hetekig elálló egészséges nassolnivalókat készítünk nagyobb adagokban - például házi zabkekszeket, müzli szeleteket. De hűtőben napokig eltarthatók a zöldségpástétomok vagy a hummusz is – ezek változatosan ehetők: szendvicsre, tésztaszósz alapnak, tortillába, mártogatósnak egyaránt remekek.

Egyszerű receptek, jó párosítások*

Datolyás-kesudiós müzliszelet egy kis üveges Adez Káprázatos Kókusz gyümölcsös itallal

Füstölt lazacos wrap citromos-kapros joghurttal és Cappy+ citrus juice mix itallal

Sajtos-túrós graham tallér szeletelt mandulával megszórva és Cappy 100% Almalé

*A müzliszelet, a wrap és a graham tallér receptje a csatolmányban találhatók, további ételjavaslatok pedig az Okostanyer.hu-n olvashatók.

Új kalandokra hívta Hide the Pain Haroldot a Coca-Cola

Milyen arcot vág a világszerte népszerű mémek főszereplője, a kényszeredett-fájdalmas mosolyáról ismert Hide the Pain Harold egy szélcsatornában vagy éppen egy jógagyakorlat közben? A Coca-Cola Magyarország legújabb videóiból kiderül! A márka egyik kampányának hazai reklámarca ugyanis nem más, mint Arató András nyugdíjazott villamosmérnök, azaz Hide the Pain Harold személyesen.

Arató András nyugdíjazott villamosmérnök 2011-ben robbant be köztudatba, miután néhány őt ábrázoló fénykép felkerült egy ingyenes stockfotó oldalra. Jellegzetes mosolya – mely mögött sokan eltitkolt fájdalmat látnak – miatt vált internetes mémmé, nevét, a „Hide the Pain Haroldot” is innen kapta. Harold, vagyis András, aki 74 évesen világszerte az egyik legnépszerűbb internetes mém-alany, a kezdeti meglepettség után viszonylag hamar megtanulta kezelni a népszerűséget. Amióta híres lett, szerepelt reklámokban, videóklipben és saját TED-talkja is van. Mém-nevére több mint 6 millió találat van az interneten.

Idén ősszel a Coca-Cola választotta zero termékéhez reklámarcnak.  A televízióban futó Coke zero reklámból már tavaly megismert idős Mr Hadley „helyi megfelelőjeként” Harold/András is új, ismertelen dolgokba vág bele egy-egy minivideóban. Míg Mr Hadley motorra pattan és trambulinról ugrik le, miután életében először megkóstól egy cukormentes colát, addig magyar hősünk is többféle kalandra vállalkozik: kipróbálja a szélcsatornát, a búvárkodást, a jógázást, VR szemüvegen keresztül betekint a virtuális valóságba.

„Egyértelműen a szélcsatorna volt az, amelyiktől a leginkább tartottam, és ez volt egyúttal a legnagyobb kaland is. A búvárkodást korábban már próbáltam az Adrián és a Vörös-tengerben, de ez most kicsit más volt. A jógával most először tettem kísérletet” – mondta el Arató András aki Hide the Pain Harold.  Bevállalós alkatnak tartja magát: evett már például  csigát, békát, lóhúst, rénszarvast, nyers fagyott halat is,  kirándult terepjáróval a sivatagban, csavargott arab sikátorokban. „De kipróbálnám a sziklamászást, a siklóernyőzés, és talán még egy ejtőernyős tandemugrásra sem mondanék nemet” - tette hozzá.

Az új élmények láthatóan – ahogy a Coca-Cola reklám fiktív Mr Hadley-ját is – vonzzák a sikeres, mosolyáról-tekintetéről elhíresült férfit, akinek bakancslistáján még ott szerepel, hogy eljusson a norvég fjordokhoz és egy aktív vulkánhoz.

Hide the Pain Harold kalandjait összefoglaló „És Te próbáltad már?” videó itt megtekinthető. De hétfőtől érdemes nyomon követni a Coca-Cola Facebook oldalát is, ahol az egyes élményeket bemutató videó-posztok alatt az üdítőital-márka játékra invitál: a nyertesnek valóra válhat egy bakancslistás álma! 

NINA ROUGE ... AZ ÉLET PIROS!

Nina Ricci minden varázslatot előhív a szimbolikus Nina parfümjéből egy olyan alkotáshoz, ami nagyon Nina, és még inkább Ricci: Nina Rouge.

Az élet piros

Megérkezett a Nina Rouge, egy új függőséget okozó illat Nina Ricci-től, amiben a Nina kísértés a tetőfokára hág. Ezzel visszatér a kezdetekhez. Sőt mi több: a karamellizált alma, amely inspirálta Ninát az eredeti illatnál, szikrázó vörösséget kölcsönöz, mint egy spontán, vidám varázslat, ami merészebb és kényeztetőbb. Az eredeti áttetsző üveg fényes piros színű lakkozást kapott. Túl szép, hogy igaz legyen. Olyan ellenállhatatlan, mint egy tiltott gyümölcs… amelybe már beleharaptak.

Karamellizált alma

Akár meg is lehetne enni… Az új alma üveg fényes vörös lakkban olyan, mintha egy cukrász jégbe mártotta volna. Az illúzió tökéletes. Kit ne csapna be? A ropogós piros külső jeges kontrasztja a fehér, lágy gyümölcs belsővel. Édes és savas frissesség ellentéte.

A gyermekkor örömére utaló vörös és fehér sodort szalag jelzi ezt a finoman regresszív alkotást, mely a palack gyűrűjéhez vezet, és körül veszi a belül teljesen piros dobozt. Belsejében a következő üzenet jelenik meg: „Apple of my eye”.

Tisztán gourmand

Míg Nina egy citrusos-virágos illat, a Nina Rouge virágosan túlzóan, szélsőségesen ínyenc. A megálmodó Olivier Cresp. A Ninát alkotó parfümőr így folytatja hűséges együttműködését a Nina Ricci-vel. Egy csipet lédús málna, majd az élénk, savas citrom vágya kelti fel kíváncsiságunkat, majd az enyhén fűszeres gyömbérvirág vibrálóvá teszi a finom gardéniajegyeket, bársonyos, majdnem krémes hangsúllyal. Ezután a bourbon vanília és a ropogós karamell adja meg Nina Rouge egyedülállóan kényeztető jellegét, az új illat élményt.

Rouge Himnusza

Piros, mint az intenzív ínyencség megtestesítője. Piros, mint a pimaszság jelképe.

Miután megtestesítette Ninát, a holland modell Estella Boersma folytatja a történetét Nina Ricci-vel, miközben életét adja Nina Rouge örömteli szemtelenségének.

Emlékeztető: Nina, egy ikon álomélete. A Nina, a Nina Ricci emblematikus alkotása, a mese és az álom himnuszaként, 2006-ban indult. Mágikusan romantikus illatként Ninával még mindig elragadó szerelmi történeteteket élnek át a fiatal hölgyek az egész világon. Nina a csábítóan édes neve egy szerencsés csillag alatt született hősnőnek. Spontán, örömteli múzsa, varázslatos álmot élve.

Nina. Ez a parfüm neve: egy elegáns és rendkívül nőies név. Az illat összehasonlíthatatlan. Költői fuvallatban egyesíti a calabriai citromot, a Caipirinha lime-ot, a gardéniát a karamellizált almát, a cédrusfát és a fehér pézsmát. Ez az üveg neve is, amely ma kultusz szimbólum, a csábítás emblémája, egy allegorikus forma. Vörösesen átlátszó üvege ellentétben áll a stilizált levelek fényes ezüstjével. A Lalique által 1952-ben tervezett felejthetetlen Fille d'Eve kortárs újra értelmezése.

Megvásárolható: Müller – Douglas – Marionnaud parfümériákban

Harmónia az illóolajok erejével

Bonyolult világunkban egyre több segítséget keresünk ahhoz, hogy harmóniába kerüljön testünk és lelkünk, megőrizzük egészségünket, vagy segíteni tudjuk a szervezetünk öngyógyító folyamatait. A talán legrégebbi, már az ókorban is használt eszközök az illóolajak, amelyeket már akkor is alkalmaztak testápolás és illatosítás céljára is.

De hogy mit is nevezünk illóolajoknak? Az esszenciális illóolajokat gőzöléssel vagy desztillálással nyerik növények és fák leveleiből, hajtásaiból, virágából, kérgéből, gyökeréből. Ezek az olajok természetesen folyékonyak, hő hatására könnyen párolognak, „elillannak”, innen a nevük is. Általában víztiszta színűek, bár vannak köztük sárgás színű olajok is, például a narancsolaj. Erős koncentrátumok, ezért csak igen kis mennyiséget használhatunk belőlük. Ha egy illóolaj 100 %-osan tiszta, mint például a Naturol illóolajok, akkor nem hagy foltot textíliára kerülve, hanem teljesen elpárolog. Használhatjuk őket magukban, vagy bázisolajokkal együtt is, mint például az avokádóolaj, az édesmandulaolaj, a jojobaolaj, a búzacsíraolaj vagy akár az egyszerű olívaolaj.

Az egészséges emberi szervezet rezgésszáma 62-72 MHz között van. Ha a rezgésszámunk csökken, az immunrendszerünk veszélyeztetetté válik. Erre rossz hatással lehet az elfogyasztott ételek, italok minősége, a beszívott levegő szennyezettsége, ezeknek ugyanis nagyon alacsony a rezgésszámuk. A friss gyógynövényeké, illetve az illóolajoké viszont nagyon magas, ezek használata segít megőrizni egészségünket. A népi gyógyászat tapasztalatai szerint sok esetben megelőzésként, illetve akár akut és krónikus betegségek esetén is használható. Néha ellenjavallt, például, ha homeopátiás kezelés alatt állunk, legalább 10 nap különbség legyen alkalmazásuk között. Emberi gyógyításra alkalmasak, de a kisállatok számára veszélyes, akár végzetes is lehet az aromaterápiás olajok használata.

Fontos, hogyha aromaterápiával szeretnénk foglalkozni, akkor keressük meg a jó minőségű aromaterápiás olajakat (https://biopont.hu/naturol) hozzá, hogy egészen biztosan jót tegyünk a használatával magunknak. Nem javasolt a belsőleg történő alkalmazás, de aromalámpák, fürdők, borogatások, masszázsok sokat segíthetnek az energiáink felszabadításában, áramoltatásában. Az aromaterápiás olajok ugyanis a csakráinkra hatnak, és finomhangolással segítenek bennünket az egyensúly teremtésben.

Az illóolajakat számtalan módon csoportosíthatjuk: aromájuk szerint vannak például a citrusos, fás, fűszeres, mentolos, kámforos, keleti, pikáns és virágillatok, ezeket keverhetjük, de nem mindent mindennel, ennek érdemes utánanézni. Párolgás alapján vannak könnyű (pl. borsmenta, levendula, citrom, narancs), közepes (fahéj, fenyő, ylang-ylang, rozmaring, rózsa, teafa) és nehéz (eukaliptusz, ciprus, szantál) illatok. Nem mindegy, hogy mit alkalmazunk a háló- és mit a gyerekszobában, milyen illatban dolgozunk és milyen aromák kerülnek a betegszobába. Azt valószínűleg mindannyian csukott szemmel is elismételnénk, hogy a karácsonyi hangulathoz narancs, fahéj és szegfűszeg illatot választunk, de vajon rávágjuk-e, hogy mi kell a felfrissüléshez? Íme a válasz: borsmenta, fodormenta, fenyő, citrom, narancs, levendula. Meditáláshoz és relaxáláshoz például jól jöhet a szantál, ciprus, rózsafa, vagy akár itt is a levendula. Ez utóbbi kiegyensúlyoz, megnyugtat és segít az elalvásban. A rózsa egyensúlyba hozza érzelmeinket és gyógyítja a szívünket, a szantál növeli az ellenállásunkat. A geránium ápolja a bőrünket és javítja közérzetünket, a teafa oldja a feszültséget és élénkít, a narancs frissít, és oldja a feszültségeinket, és tisztítja a légutakat is. Ha túlterhelt és stresszes időszakot élünk, az illóolajok segítségünkre lehetnek a problémáink megoldásában.

Egy csepp figyelmeztetés! Az illóolajok erős hatásúak, allergizálhatnak, ezért a felhasználás előtt alkarunk belső bőrére cseppentsünk 1-2 csepp illóolajat és dörzsöljük be. Ha nem jelentkezik néhány óra elteltével viszketés és pirosodás, biztonságosan használhatjuk a párologtatáson kívül masszírozáshoz, fürdéshez és borogatáshoz is.  Hamarosan érkeznek az őszi, majd a téli napok, úgyhogy érdemes előkeresni a párologtatókat, és bevetni az illóolajak erejét. Egyszerű kis praktika ez a testi-lelki egyensúlyunkért: tanuljuk meg hát okosan használni!

Jót választani igazi kíhívás!

Ropogtass okosan!

Ki tudja miért, a legtöbb ember nagyon szeret ropogtatni. Mármint valamilyen finom falatot, nasit, amit útközben bármikor és bárhol elő lehet venni. Tapasztalt szülő egy idő után egészen biztosan nem indul el „krízistartalék” nélkül, hiszen a gyerekek hajlamosak a legváratlanabb időben megéhezni, és ellentmondást nem tűrő hangon valami finomságot követelni. De felnőttekkel is bőven előfordulhat, hogy túl hosszúra nyúlik a megbeszélés, vagy késik a közlekedési eszköz, esetleg már nem érdemes hazaszaladni két program között, viszont egy főétkezés már nem fér bele az időbe.

Minden ilyen esetben életmentő lehet, ha végiggondolva a napunkat, programunkat, van nálunk valami kis harapnivaló. Amelyet persze nem biztos, hogy éppen aznap fogunk megenni, így ez nem lehet könnyen romlandó, vagy nagyon maszatolós sem, de biztosan jó választás, ha valamilyen extrudált, ízesített gabonát viszünk magunkkal. Egyébként érdekes tény, hogy egy 2016-ban készült amerikai kutatás szerint minél „hangosabban” eszünk, azaz ropogtatunk valamit, annál hamarabb jóllakunk, kevesebbet eszünk, kevesebb kalóriát viszünk be a szervezetünkbe. A változatos ízesítésű

extrudált gabonák tehát erre is tökéletes megoldást nyújtanak, bárhol könnyedén elővehetjük, kibonthatjuk a zacskót és csillapíthatjuk éhségünket, vagy akár megkínálhatunk vele bárkit a környezetünkben. Ha pedig befejeztük, de nem ettük meg az egészet, gondosan vissza is csomagolhatjuk a táskánkba.

Persze a könnyű kezelhetőség mellett sokkal nagyobb hangsúly van azon, hogy egészséges is legyen a nasi, erre tökéletes megoldás például a Biopont kínálatában felfedezett rizsgolyó, amelyet a már jól ismert spenótos íz mellett egy kedvenc párosítással, szilvás-fahéjas ízesítéssel is kipróbálhatunk. Nem biztos, hogy mindenki tudja, hogy a puffasztott rizs többnyire barna rizsből készül, hiszen a barna rizs rengeteg rostot, jó szénhidrátokat és ásványi anyagokat tartalmaz. És mindamellett, hogy ízletes is, koleszterinbarát és gluténmentes is. A Biopont Szilvás-fahéjas és Spenótos rizsgolyója ropogós bio puffasztott rizsből készül, és nem csak a gluténérzékenyekek, hanem a vegán étkezést folytatók számára is alternatív csemege lehet.

És hát miért is ne lehetne a ropogtatást egy kis játékossággal is összekötni? Hiszen mindannnyiunkban él egy gyermek, él egy szuperhős, aki szívesen megmentené a világot. S míg ábrándozunk mindezekről és gondolatban titkos küldetést, igazi kihívást választunk magunknak, a legjobb, amit tehetünk, ha az ízletes, ropogós bio puffasztott kukorica nasst választjuk, akár natúr, akár sós, pizzás, vagy éppen epres, avagy az új mangó-banános ízesítésben. A jópofa, színes csomagolások pedig még egy játékot is rejtenek magukban: a QR-kód segítségével letölthetőek és körbevághatóak a különböző termékeket képviselő szuperhősök. Ez utóbbi nyilván a legifjabb fogyasztókat tölti majd el jókedvvel, de hát az is egyértelmű, hogy az iskolás uzsonnatáskában van csak igazán helye ezeknek a ropogtatnivalóknak, amelyek gyorsan kölcsönöznek energiát fogyasztójuknak, felvértezve őket az iskolai kihívásokra. A sós ízeken férfi-, az édes változatokon pedig női szuperhősök csábítják rágcsálásra a fogyasztókat.

Ropogtatni tehát jó, de nem mindegy, hogy mit. Válasszunk és ropogtassunk hát egészségesen és okosan!

www.biopont.com

A Follow The Flow és a Hősök ingyenes koncertjével, valamint a világ legjobb urbán sportolóival vár a World Urban Games

A 2020-as tokiói és a 2024-es párizsi olimpia legújabb sportágai és éremesélyes sportolói mutatkoznak be idén szeptember 13. és 15. között Budapesten, az első World Urban Games-en, az utcai sportok világjátékán. Azon túl, hogy az ingyenes sport- és zenei fesztiválon a látogatók a versenyprogram hat sportágában induló világklasszis urbánus sportolóknak szurkolhatnak, a Follow The Flow, a Hősök vagy a Cloud9+ koncertjét is élvezhetik a helyszínen. A gördeszkáját vagy BMX-ét senki se hagyja otthon, hiszen bárki próbára teheti saját tudását is a szuper pályákon!

Idén először rendezi meg a GAISF (Nemzetközi Sportszövetségek Szövetsége) a World Urban Games-t (WUG), amelynek lebonyolítására 50 város jelentkezett. Barcelonát, Los Angelest és Tokiót is megelőzve Budapest programja bizonyult a legalkalmasabbnak, hogy egy új, elsősorban fiatalokhoz szóló világeseménynek házigazdája legyen. A versenyzők hatféle sportágban bizonyíthatnak: 3x3 kosárlabdában, BMX freestyle-ban, breaktáncban, parkourben, inline görkorcsolyában és repülő korong freestyle-ban. Emellett bemutatósportként a laser run és az evezős ergométer is helyet kap az urbánus sportok világjátékának programjában.

A World Urban Games nem csak egy világverseny, hanem egy ingyenesen látogatható, háromnapos sport- és zenei fesztivál, amely a fiatalok számára kínál lehetőséget, hogy testközelből drukkolhassanak az utcai sportok sztárjainak, és akár a saját tudásukat is összemérhessék a vendégek által is használható egységekben. Az egyes versenyszámok között nemzetközi és hazai zenei előadók színesítik az eseményt és teszik fesztiválhangulatúvá szeptember második hétvégéjét. A WUG szeptember 13-14-15-én várja az érdeklődőket Budapesten, a Nagyvásártelepnél, a Budapest Parkkal szemben.

Szeptember 13-án, pénteken Deniz, illetve a Follow the Flow koncertjére tombolhatnak az eseményre látogatók, míg másnap a Hősök és a Cloud9+ segít a versenyek utáni lazulásban. Vasárnap érkezik az AWS és a BSW, valamint a világsztár rapper, Talib Kweli. Érdemes a WUG Facebook- és Instagram-oldalát is követni, hiszen a világverseny szervezőcsapata még számos meglepetést és egyéb sztárfellépőt is ígér a rendezvényre. A gördeszkáját, körkoriját vagy éppen BMX-ét senki ne hagyja otthon!

További információk: www.wugbudapest.sport

Kapcsolódó videó: https://www.youtube.com/watch?v=AmT63r0OIOs

Rögös túró ... a szuperélelmiszer!

Receptek:

Körített túró

Hozzávalók 6-8 főre:

50 dkg rögös túró

5 dkg puha vaj

2 kis fej hagyma, nagyon apróra vágva

1 evőkanál tejföl

1 kiskanál mustár

1 mokkáskanál őrölt kömény

1 mokkáskanál édes nemes fűszer paprika

só és frissen őrölt bors ízlés szerint

Elkészítés

A hozzávalókat összekeverjük, hűtőben 1-2 órán keresztül pihentetjük, hogy az ízek összeérjenek. Friss kenyérre, vagy pirítósra kenve, zöldpaprikába töltve és szeletelve, vagy zöldség hasábokkal mártogatva kínáljuk (ez esetben több tejfölt tegyünk bele, hogy az állaga krémesebb legyen).

Túrós csusza alagút

Hozzávalók 4-6 főre:

50 dkg csuszatészta

40 dkg rögös túró

2,5 dl tejföl

15 dkg szalonna apróra vágva, sütve

3 db tojás

csipetnyi só

25 dkg szeletelt bacon szalonna a forma béleléséhez

Elkészítés

A kifőtt csuszatésztát a kisütött szalonnazsírral, a pörccel, a rögös túróval, tejföllel, és az egész tojásokkal elkeverjük. Egy kerámia- vagy őzgerincformát a baconnal kibélelünk, erre öntjük a keveréket, a szalonnát visszahajtjuk. Előmelegített sütőben 140 °C-on 25 percig sütjük. Formából kiborítva szeletelhetjük.

Túrós palacsinta

Hozzávalók 12 darabhoz

1 db tojás

15 dkg liszt

3 dl tej

1 dl szódavíz

késhegynyi só,

cukor

olaj a kisütéshez

Elkészítés

A tojásokat a cukorral, a sóval, a tej felével és a liszttel mély tálban jól elkeverjük, hozzáadjuk a többi folyadékot, és habverővel jól kidolgozzuk úgy, hogy ne legyen csomós. A palacsinta tészta híg, tejszínsűrűségű legyen. Ha nagyon sűrűnek találjuk, tejjel vagy szódavízzel hígítjuk. Keverés után 1 órán át pihentetjük.

A túrós palacsinta tölteléke:

20 dkg rögös túró

1 db tojás sárgája

2 kanál tejföl

5 dkg cukor

ízlés szerint mazsola és reszelt citromhéj

A rögös túróhoz keverjük a tojás sárgát, a kanál tejfölt, a cukrot, ízlés szerint reszelt citromhéjjal ízesítjük, mely óvatosan beleforgatjuk a tojás keményre vert habját. A palacsintákat megtöltjük, felcsavarjuk, tálaláskor a tetejét porcukorral meghintjük.

Rögös túró - a magyar szuperélelmiszer

Az EU is elismerte a rögös túró hagyományait és sokoldalúságát

A magyar rögös túrót sokan szuperélelmiszerként is emlegetik, köszönhetően a sokoldalú felhasználhatóságának és kedvező élettani hatásainak. A friss sajtok csoportjába tartozó rögös túró a Kárpát-medencében már évszázadok óta elterjedt és kedvelt élelmiszer, amelyet most Európa-szerte elismertek azzal, hogy uniós oltalmat kapott.

Amikor olyan élelmiszerekről, alapanyagokról van szó, amelyek kiemelkednek a mindennapi ételek közül pozitív hatásaiknak és sokféle felhasználhatóságuknak köszönhetően, akkor kevesen említenék a túrót. Pedig a magyar konyha hagyományos alapanyagának kedvező tulajdonságait felsorolni is nehéz. Miközben alacsony a kalória- és zsírtartalma (tíz dekagrammjában mindössze 147 kcal és 7 gramm zsír található), fehérjetartalma magas (14-18 gramm), emellett kiváló kalcium- és foszforforrás is szervezetünk számára. Ezen tulajdonságainak, valamint sokoldalú felhasználhatóságának köszönhetően a túró a kiegyensúlyozott táplálkozás szerves része, nem véletlenül a sportolók körében is rendkívül kedvelt élelmiszer.

A szuperélelmiszerként említett tehéntúró vitamintartalma és ásványi anyag tartalma is figyelemre méltó. A B-vitaminok közül a legjelentősebb mennyiségben B12-vitamint tartalmaz, amely a fehérjék és a szénhidrátok anyagcseréjében, illetve a vörösvértestek képződésében játszik fontos szerepet, gazdag továbbá B1- és B2-vitaminban, de vasat, káliumot, kalciumot, cinket, foszfort és mangánt is tartalmaz, ezért fontos része a változatos, egészséges étrendnek. Mint minden tejtermék, a rögös túró is kiváló kalciumforrás, melynek köszönhetően fontos szerepet játszik a csontok felépítésében, valamint a csontritkulás megelőzésében is. 10 dekagramm túró napi fogyasztásával a kalcium szükséglet egy tizede fedezhető (érdekesség, hogy minél kisebb a túró zsírtartalma, annál több kalcium található benne).

A rögös túró egy kellemesen savanyú, aromás illatú, üdén friss és zamatos ízű, laza rögökbe összeálló, kelvirágra emlékeztető halmazokból álló friss sajt. Különlegessége, hogy régiónkon kívül sehol nem készítenek és használnak hasonló sajtféleséget, mint a mi túrónk. A rögös túró az elkészítés módjában különbözik a többi friss sajttól. Ennek során a tejből savas vagy vegyes alvasztással, gravitációs úton, csurgatással, azaz önpréseléssel távolítják el a felesleges savót, ügyelve a kialakult morzsás, rögös, kelvirágszerű állomány – fogyasztásig történő – megőrzésére. A túró előállítása tehát egyedülálló módon történik hazánkban, népszerűsége pedig töretlen. Évente hazánkban átlagosan 26 ezer tonna túró készül. 1 kg túró elkészítéséhez 6 liter tej szükséges.

Számos olyan hagyományos magyar ételt ismerünk, amelynek alapanyaga a rögös túró. Semleges ízének köszönhetően elkészíthetjük édesen vagy sósan is, bármilyen étel elkészíthető belőle az előételektől kezdve a desszertekig. Gondoljunk csak a túrós palacsintára, a túrós lepényre, a túrótortára, a körözöttre vagy akár a túrós csuszára. A túró a teljes menüsorban helyet kaphat és bármely napszakban, bármely étkezésre bátran fogyasztható, emellett sportolás utáni fehérjepótlásra is kiváló választás.

Egy kis történelem

A túrót először az 1500-as évekből fennmaradt feljegyzésekben említik, már ekkor használták alapanyagként, frissen fogyasztva, sőt, még az adózásnak is része volt. Az adófeljegyzésekből ismert, hogy bár kezdetleges eszközökkel, de tulajdonképpen minden jobbágyi gazdaságban, ahol volt tehéntartás, a tejből túrót is készítettek. A 18–20. században a túrót – természetes állapotában elmorzsolva, gabonaszemnyi-mogyorónyi darabokban – frissen fogyasztották vagy konzerválták1.

A túró rögös jellegére vonatkozó első történelmi hivatkozás az első világháború utáni időszakból származik. Az 1925-ben megjelent Tejgazdasági Szemle szerint a túró tapintásra „szemcsés vagy morzsalékos” állagú2. A rögös jelzőt szintén ebben az évben használták először3.

A szakirodalom szerint a tehéntúró a XX. század második felétől foglalta el méltó helyét a korszerű táplálkozásban.

A túró története 2012-ben vett újabb fordulatot, amikor a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elindította az európai uniós oltalmi eljárást. A Terméktanács célja az volt, hogy a Magyarországon népszerű alapanyagot egyértelműen megkülönböztessék a többi friss sajtkészítménytől, és ezzel külföldön is ismertté tegyék.

Európai uniós oltalmat végül 2019-ben kapta meg a rögös túró, ezzel hivatalosan is olyan kiváló minőségű élelmiszerként került elismerésre, amelynek előállítása, feldolgozása és elkészítése csak hagyományos eljárással történhet, egyedileg, immár uniós szinten meghatározott módszerek alkalmazásával.

Nyeregbe fel! Hódítsd meg a kerékpárutakat a Mio-val!

A kerékpározás sokkal több, mint eljutni A-ból B-be. A biciklizés egy életérzés, trendi és környezettudatos alternatíva, emellett a legnépszerűbb sportok egyike. Sokan választanak kifejezetten biciklis navigációt útitársnak, hiszen a mobiltelefonokkal szemben ezeket az eszközöket célzottan kerékpáros használatra fejlesztették ki. Az autós navigációkat és fedélzeti kamerákat gyártó Mio két keréken is veled tart: minden igényt kielégítő Mio CycloTM kerékpáros navigációi közül mindenki megtalálja az egyéniségéhez illőt.

Ha még nem vagy biztos abban, hogy szükséged van kerékpáros navigációra, gondolj arra, hogy érdemes megóvni okostelefonod a törés-zúzás veszélyétől. A kerékpáros applikációk a folyamatos használattal gyorsan le is merítik az telefonod, ellenben a navigációkkal, melyek akár 15 órás folyamatos használatot is kibírnak. Ne feledd, hogy mobilodnak van egy nagyon fontos funkciója is, ami miatt jobb megkímélni: a segélyhívás! Mindegy, hogy a városban naponta közlekedsz vele, vagy a természetben egy trekking túrához használod, a biciklis navigáció remek társ, nemcsak útvonaltervezéshez és a jobb eligazodáshoz, de segítségével pontos statisztikákat is kapsz utadról. Sőt azt is megmutatja, hol találod a legközelebbi állomást, ahol egy frissítő almafröccs vár!

Városi harcos vagy?

A túlterhelt városi forgalom és az egyre jobban kiépülő kerékpárút-hálózat is sokunkat ösztönöz arra, hogy két kerékre váltsunk. Ha munkába járáshoz, mindennapi közlekedéshez használod a bringád, a Mio Cyclo™ 215 HC készüléke tökéletes választás! Kényelmes kijelzője és több mint 10 órás készenléti ideje mellett a Surprise Me™ funkció alternatív megoldásokat kínál és folyamatosan új útvonalakat ajánl fel akkor is, ha mindig ugyanazt az indulási és érkezési pontot választod. Gyors üzembe helyezés után hangjelzéssel kísért, egyértelmű utasítások kalauzolnak utadon. A vízálló készülék beépített ANT+ érzékelője, a pulzusmérő, a sebességérzékelő és a pedálütem-érzékelő segít nyomon követni teljesítményed és minden adatot eltárol, hogy a nap végén ellenőrizhesd teljesítményed.

Helló tourist!

Nyakunkon az igazi kirándulóidő! A kellemes, őszi nap melegében igazi élmény két keréken felfedezni a kerékpárutakat, sőt még mindig nincs késő a Velencei-tavat vagy a Balatont körbetekerni! Megbízható, könnyen kezelhető navigációs kütyüt szeretnél? Akkor a Mio Cyclo™ 405 HC lesz az új legjobb barátod, hiszen használatával több időt szentelhetsz az élményeknek! A dobozból kivéve egyből használható, gyorsan üzembe helyezhető készülék 4"-os, tükröződésmentes érintőképernyővel van ellátva, így minden körülmény között kényelmesen le tudod olvasni az útirányt és az adatokat. A navigáció kezelőfelülete intuitív és felhasználóbarát, így indulás előtt pár perc alatt elvégezheted a kívánt beállításokat. A készülék beépített Kör funkciója révén megjelölhetsz saját szakaszokat: az adatokat eltárolja a rendszer és arra ösztönöz, hogy legközelebb próbáld meg felülmúlni teljesítményed. A készülék kompatibilis a Strava szakaszokkal, így gond nélkül szinkronizálhatod az eredményeket a CycloAgent asztali alkalmazáson keresztül. Ennek köszönhetően mindig naprakész statisztikáid lesznek utadról, és a beépített Bluetooth-nak hála, a telefonodat sem kell keresgélni, amikor új üzenetet kapsz például a Facebookról!

Ez már szenvedély

Szabadtéri, fedettpályás, versenypályás vagy aszfaltos tekerés – neked mindegy, csak két keréken történjen! Ha tehetnéd, valószínűleg le sem szállnál a biciklidről? A Mio Cyclo™ 605 HC érti a lelked és új szintre emeli a kerékpározást: monitorozza az utat és a pulzust, így egy-egy kalandról nemcsak információkat szerezhetsz, de képes leszel javítani a teljesítményeden is. A Cyclo 605 HC-hez teljes Európa térkép jár és a készülék Surprise Me™ funkciója révén izgalmasabbá teheted a következő utadat. Egyszerűen felszerelhető ANT+ mágnes nélküli sebesség- és pedálfordulatszám-érzékelőkkel ellátva segít a beltéri és a kültéri edzések nyomon követesében. A beépített WIFI és Bluetooth funkciók, mint egy asszisztens, jelzik bejövő hívásaidat és a közösségi média üzeneteidet is. Természetesen ezek az opciók kikapcsolhatók, ha te a tekerés zavartalan élményét keresed. A Cyclo 605 HC is Strava-kompatibilis és 15 órás rendelkezésre állás mellett 8 GB tárhely várja, hogy megtöltsd adatokkal az utadról. Ha te sem riadsz vissza az időjárási viszontagságoktól, ezt a készüléket sem kell félteni: szikrázó napsütésben is jól látható a kijelzője, és vízálló kiképzésének köszönhetően az esőtől sem kell védeni!

Ha nincs több kérdés, akkor nyeregbe fel és induljunk is!

A Mio-ról

A Mio Technology a lakossági felhasználású navigációs készülékek vezető gyártója, és a MiTAC International Corp. leányvállalata. A Mio a legújabb mobil technológiákat alkalmazó készülékeket fejleszt és kínál vásárlóinak. A vállalat 2002 májusában jött létre, és Taiwan, Kína, Európa, Észak-Amerika, Ausztrália, Japán és Dél-Korea piacain van jelen. Jelenleg világszerte 900 alkalmazottat foglalkoztat, és 38 országban kínálja készülékeit. https://www.mio.com/hu_hu/

Bartók szerint a nő háromszor

2019. szeptember 25-én este mutatta be a Müpában világhírű mezzoszopránunk, Komlósi Ildikó előadásában Bartók Béla zeneművein keresztül a 3 Bartók mű, 3 női portré című előadását, a Nemzeti Filharmonikusok nyitókoncertjének keretein belül.

A Két arckép részben egy eszményi nőt festi le a zeneszerző. Bartók így látta a fiatal Hubay-növendék hegedűslányt, Geyer Stefit, akihez gyengéd érzelmek fűzték. Ám némi levelezgetés után jött a szakítás, így az eredetileg neki szánt gyönyörű dallamú versenyművet Bartók megtagadta, az első tételt átmentette a Két arcképbe, Egy ideális alcímmel. A mű mellé állít a szerző Egy torz címmel egy másik nőt. A szép alaptéma és szarkasztikus változata meghökkentő kontrasztban állnak egymással.

Bartók III. zongoraversenyében a mesebeli erdőben tűnik fel a királykisasszony. Nagybetegen írta ezt a művet Bartók második feleségének, Pásztory Dittának.

Bartók egyik legismertebb műve az első házasságkötése idején komponált Kékszakállú. Példázat ez a titokzatos Férfiről, akinek titkát mindenáron tudni akarja a Nő. A Férfi pedig ki más volna, mint az alkotó maga. Egyszer Bartókot felmérgesítette ez az értelmezés. „És ha én vagyok Judit?” – kérdezte ingerülten. De lehet, hogy ez csak mese.

A LEGO mega tendenciája....

A LEGO Csoport kiemelkedő növekedést mutat 2019 első felében, és még többet fektet a jövőbeni növekedést szolgáló kezdeményezésekbe

A bevétel és a fogyasztói értékesítés nőtt, miközben jelentős beruházások történtek olyan projektekbe, amelyeknek köszönhetően a játékon keresztüli tanulás világszerte még több gyerekhez juthat el.

A teljesítmény fő mutatói:

A globális értékesítés 5 százalékkal nőtt a 2018-as év ugyanezen időszakához képest. Az első féléves árbevétel 4 százalékkal, 14,8 milliárd DKK-ra nőtt. Az árfolyam-változástól megtisztított bevétel 2 százalékkal nőtt 2018 ugyanezen időszakához képest.

A működési profit 3,5 milliárd DKK volt, ami 16 százalékos csökkenést jelent. A nettó nyereség 2,7 milliárd DKK volt - a 12 százalékos gyengülés a hosszú távú növekedést szolgáló befektetésekből adódott.

Billund, 2019. szeptember 3.: A LEGO Csoport a mai napon hozta nyilvánosságra a 2019 júniusával záruló első féléves időszak üzleti eredményeit. Az árbevétel 4 százalékkal, 14,8 milliárd dán koronára nőtt az előző év azonos időszakához képest. A fogyasztói értékesítés 5 százalékkal nőtt 2018 első feléhez képest, valamint a márka növelte piaci részesedését is a legjelentősebb piaci területein.

A működési eredmény szilárd 3,5 milliárd DKK volt. Ez 16 százalékos csökkenést jelent 2018 első félévéhez képest, amely a hosszú távú növekedés elősegítését célzó kezdeményezésekbe történő beruházások fokozásáról szóló döntéssel indokolható.

„Elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel, tekintettel az átalakulást okozó eltolódásokra, amelyek továbbra is újrarendezik a globális játékipart. A hátrány ellenére folyamatosan növekszik a fogyasztói árbevétel, és a legnagyobb piacainkon a részesedésünk. Ez az elkötelezett kollégáinknak köszönhető, akik az értékesítő partnereinkkel való együttműködésre összpontosítanak, és a lehető legjobb márkaélmény létrehozására törekednek a rajongók minden korosztálya számára” – mondta Niels B Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója.

„Ugyanakkor jövőbe mutató beruházásokat hajtunk végre egy olyan erős alap megteremtése érdekében, amely a hosszú távú növekedést és a jövő generációinak inspirálását tudja szolgálni. Ide tartozik az új piacok nyitása, a Kínában történő bővülés, az innovatív kiskereskedelmi élmény bevezetése és az izgalmas, új termékek és játékélmény fejlesztése.”

A fogyasztói értékesítés az olyan érett piacokon, mint például az Egyesült Államok és Nyugat-Európa, a növekedés egyszámjegyű volt. A LEGO Csoport növekedése szempontjából meghatározó kínai piac kétszámjegyű növekedést ért el az értékesítés terén.

Az első félévben a legjobban teljesítő témák a házon belül fejlesztett kedvencek és a más márkákkal közös termékek egyvelegéből kerültek ki. Nem fontossági sorrend szerint ezek a LEGO® City, a LEGO Creator, a LEGO Friends, a LEGO Ninjago®, a LEGO Technic és a LEGO Star WarsTM voltak. A LEGO Marvel Bosszúállók szettek különösen erősen teljesítettek, csakúgy mint a fogyasztói értékesítés növekedéséhez nagyban hozzájáruló A LEGO Kaland 2 készletek.

Nagyon örülünk az olyan saját gyártású, örökzöld kedvenceink teljesítményének, mint a LEGO City és a LEGO Technic” – folytatta Christiansen. – „Emellett nagy izgalommal vetjük bele magunkat az olyan innovatív módszerek felfedezésébe, amelyek a digitális játékélményen keresztül keltik életre a kockát – ilyen az új LEGO Hidden SideTM. amely egyesíti az építés örömét és a kiterjesztett valóság népszerűségét.  

Bővülés az új piacokon

A LEGO Csoport fokozza beruházásait, hogy növelje globális fizikai és digitális lábnyomát, annak érdekében, hogy világszerte még több gyereket érjen el. A Csoport folytatja a kínai piacon történő beruházását, és azon dolgozik, hogy 2019 végére több mint 140 üzletet nyisson 35 városban.

Továbbá 2020 elején Mumbai-ban is irodát nyit, hogy onnantól kezdve Indiában is növelje jelenlétét.

„Lehetőséget látunk abban, hogy több olyan indiai kisgyereket és családot érjünk el, akik értékelik a játékon keresztül történő tanulás előnyeit. A növekvő középosztály, az oktatás fontossága és a növekvő gazdaság fényében India logikus lépésnek tűnik azon erőfeszítéseinkben, hogy még sokkal több gyereket érjünk el világszerte” – mondta Christiansen. 

Az e-kereskedelem és a fizikai kiskereskedelmi élmény megújítása

A Csoport befektet az e-kereskedelmi felületeinek fejlesztésébe, annak érdekében, hogy javítsa a fogyasztói élményt és a kiskereskedelmi partnereknek szánt szolgáltatásait. Továbbá, több mint 70, a LEGO márkanevet viselő üzlet nyílik Kínán kívül 2019-ben, beleértve a decemberben megnyitó, zászlóshajónak számító amszterdami üzletet. Ez lesz a márka ötödik ilyen zászlóshajó üzlete.

„Ezeket a beruházásokat szilárd pénzügyi alapból hajtjuk végre, hogy megragadjuk azokat a lehetőségeket, amelyeket az iparágat átalakító mega-tendenciák, például a digitalizáció, valamint a globális demográfiai és gazdasági változások teremtenek. Ha ezen trendek élén járunk, akkor inspirálhatjuk a gyerekek következő generációit” – folytatta Christiansen.

Globális erőfeszítés a játékon keresztül történő tanulásért

A LEGO Csoportnak továbbra is az az elsődleges célja, hogy a játékon keresztül történő tanulás a világon minden gyerekhez eljuthasson.

„A játék fontosabb, mint valaha. Amikor a gyerekek játszanak, olyan készségeket sajátítanak el, amelyek kulcsfontosságúak lesznek későbbi sikereikhez. A Világgazdasági Fórum becslése szerint a most óvodás gyerekek 65 százalékának lesz majd olyan szakmája, ami ma még nem is létezik. Az egyetlen módja annak, hogy a gyerekek ebben a bizonytalan jövőben boldoguljanak az, hogy rendelkeznek olyan univerzális készségekkel, mint a kreativitás, a problémamegoldás, a rugalmasság és az együttműködés – azok a készségek, amik már egészen fiatal kortól fejleszthetők a LEGO játékon keresztül” – mondta Christiansen.

„Célunk biztosítani, hogy a gyerekek a legtöbbet hozhassák ki magukból – ez motivál a LEGO Csoportnál mindenkit arra, hogy mindent megtegyen a holnap építőinek inspirálásáért és fejlődéséért, napjainkban és a következő generációk esetében is.”

Tótka Sándor duplázott a Red Bull Vízisprinten

Harmadik alkalommal ragadtak lapátot a világ legjobb kajak-kenusai Budapest szívében. A Red Bull Vízisprinten ezúttal is hazai és külföldi nagyágyúk sorakoztak fel a Városligeti-tó rajtvonalánál, hogy festői környezetben mutassák meg, mire képesek egy 100 méteres sprint távon. A közönség több kategóriában is ünnepelhette a győzteseket. A női kajak egyes futam első helyezettje Lucz Dóra lett, míg a férfiaknál Tótka Sándor állhatott a dobogó tetejére. A két egyéni győztes vegyespárosban is indult, ahol szintén győzelmet arattak.

Az ősz első napján a világ legjobb kajak-kenu versenyzői vették birtokba a Városligeti-tavat. A Vajdahunyadvár gyönyörű környezetében már harmadik alkalommal rendezték meg a főváros támogatásával a Red Bull Vízisprintet. A Magyar Kajak-Kenu Szövetség és a Red Bull közös rendezvényén a sportág legismertebb szereplői versenyeztek egymással, a közönség többek között Lucz Dórának, Lucz Annának és Tótka Sándornak is drukkolhatott. A kétszeres világ- és háromszoros Európa-bajnok sportoló tavalyi győzelmét duplázta meg 2019-ben, és azt is elárulta, mi lehet a titka a két aranyéremnek. 

„A barátságos mérkőzés ellenére ez egy ugyanolyan fontos megmérettetés számunkra. Amellett, hogy mindenki győzni akar, ez egy szuper lehetőség arra, hogy népszerűsítsük is a sportot. A helyszín tökéletes, hiszen ritkán van lehetőségünk ennyire közel érezni magunkhoz a közönség erejét. Maximálisan felpörget és óriási erőt ad. Talán ennek is köszönhetem a második Red Bull Vízisprint egyéni győzelmemet, hiszen a tavalyihoz képest úgy érzem, most kevésbé voltam formában. Az elmúlt hetek, különösen a vb miatt, nagyon intenzívek voltak, a mai versenyt megelőző héten egyetlen egyszer ragadtam lapátot, azt is Moszkvában, így az utazás miatt is fáradtabb voltam” – mondta el Tótka Sándor, aki nem csak egyéniben, de párban is versenyzett, utóbbiban Lucz Dórával sprinteltek egy óriásit.

Lucz Dóra testvérével Lucz Annával érkezett a vasárnapi versenyre, ahol egyszer egyéniben, majd párosban is egymás ellenfelei voltak. „A pályán magadért kell küzdeni, így el kell attól vonatkoztatni, hogy a testvéred is a mezőnyben versenyez” – árulta el Lucz Dóra, aki Tótka Sándorral párosban is elindult a versenyen. „Már az előfutamban is megvolt az összhang Sanyival, jól tudtunk együtt dolgozni és ezt a döntőre is megtartottuk, ami végül győzelemhez vezetett.”

A főváros szívében külföldi versenyzők is rajthoz álltak, többek között az olimpiai és világbajnok német Tom Liebschert, a kétszeres Európa-bajnok szerb Marko Dragosavljevic és az Eb-ezüstérmes litván Artūras Seja. Természetesen a sportág magyar legendái sem hiányozhattak a rendezvényről: Storcz Botond, Hegedűs Róbert, Beé István és Horváth Gábor is vízre szálltak egy barátságos vegyes páros versenyen, ahol Keszthelyi Vivien autóversenyző, Kiss Virág fitneszmodell, Nagy Adri énekesnő és Molnár Andi műsorvezető eveztek a profik mögött.

Olimpiai bajnokokkal lapátoltak a csodaszép hírességek

Molnár Andi kajakversenyt nyert a Városligeti-tavon

Molnár Andi bebizonyította, hogy nem csak a kamerák előtt és a táncparketten állja meg a helyét. Ötszörös világbajnok sportolónkkal, Beé Istvánnal hihetetlen sebességgel szelte át a Városligeti-tavat a szeptember 1-i Red Bull Vízisprinten. A főváros által támogatott rendezvényen végül a leggyorsabbnak bizonyuló vegyes páros Keszthelyi Vivien autóversenyzővel, Kiss Virág fitneszmodellel és az énekes Nagy Adrival szállt versenybe, akik szintén a sportág ikonjaival, Storcz Botonddal, Horváth Gáborral és Hegedűs Róberttel eveztek egy hajóban. A párosoknak a közönség soraiban szurkolt olimpiai bajnok gyorskorcsolyázónk, Liu Shaolin Sándor is.

Keszthelyi Vivien autóversenyző, Kiss Virág fitneszmodell, Nagy Adri énekesnő és Molnár Andi műsorvezető világbajnok kajakosokkal vegyes párosokban szálltak versenybe egymás ellen a Red Bull Vízisprinten. A Magyar Kajak-Kenu Szövetség és a Red Bull közös rendezvényén a Városligeti-tavon speciálisan kialakított, 100 méteres pályán végül a Molnár Andi – Beé István páros bizonyult a legjobbnak.

„A Városligeti-tó nekem mindig csak a korcsolyázásról szólt, de hároméves korom óta visznek a szüleim vízitúrázni, szóval a Duna és a víz szeretete nálam örök. Az olimpiai játékok alatt az anyukámmal mindig közösen izguljuk végig ezt a versenyszámot a tv előtt” – árulta el Molnár Andi, aki sose ült még versenyhajóban, de mindig is szerette volna kipróbálni, milyen érzés a rajtnál az első evezőcsapással elindulni. „Az első csapásnál rögtön kaptam egy óriási fröccsöt az arcomba, aztán a partnerem, Beé István úgy belehúzott, hogy csak próbáltam tartani a ritmusát és odatenni apait-anyait, miközben kiélveztük ezt a hangulatos vasárnap délutánt is.”

Nagy Adri énekesnő ugyan a döntőbe már nem jutott be, de ő is egy életre szóló élménnyel gazdagodott. „Sose ültem még kajakban, de nagyon tetszik a sportág. Olyan könnyednek tűnik első látásra, ahogy lendületesen haladnak a sportolók a vízen, pedig nagyon kemény. És az összhang is meghatározó, úgyhogy figyeltem Hegedűs Róbert minden mozdulatát” – mesélte az énekesnő, aki bevallása szerint fél a mélységtől. „Alföldi lányként nem sok víz volt a közelemben, és a kisebb vizekkel nincs is bajom, de a tengerekbe, óceánokba nem szoktam túlságosan bemerészkedni. Ez a Városligeti-tavon azért nem okozott problémát, és mostanában kezdek megbarátkozni a vízisportokkal, például SUP-olok is.” – tette hozzá Nagy Adri.

Az LG új AI-megoldásával a háztartási gépek maguk adnak tanácsot arról, hogyan érdemes használni őket

Az LG Electronics (LG) a 2019-es IFA-n mutatja be innovatív ügyfélszolgálati megoldását, a Proactive Customer Care-t. A szolgáltatás a vállalat fejlett ThinQ mesterséges intelligenciáját (Artificial Intelligence, AI) használja a személyre szabott terméktámogatásra. A rendszer felhívja a felhasználók figyelmét az LG eszközeikkel kapcsolatos esetleges problémákra, valamint hasznos javaslatokkal, tippekel szolgál a teljesítmény és az eszköz élettartamának maximalizálása érdekében. A szolgáltatás elsőként idén, az LG legújabb elöltöltős mosógépei és alulfagyasztós hűtőszekrényei esetében válik elérhetővé Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban, majd 2020-ban további kulcsfontosságú európai piacok következnek. 

A legmodernebb AI-technológiát alkalmazó LG Proactive Customer Care-t arra tervezték, hogy az LG intelligens háztartási eszközeinek használóit időben figyelmeztesse a lehetséges működési problémákra még azelőtt, hogy azok jelentkeznének. Az ügyfélszolgálati rendszer szükség esetén szerelőt is küld, de a felhasználók szintén hasznos javaslatokat kapnak az LG háztartási gépeik optimális üzemeltetéséhez. A felhasználók a szolgáltatást úgy vehetik igénybe, hogy az Android és iOS operációs rendszereken elérhető ingyenes LG ThinQ™ alkalmazáson keresztül regisztrálják és csatlakoztatják az erre alkalmas eszközeiket.

Az LG innovatív ügyfélszolgálati megoldása minden folyamatot lefed az üzembe helyezéstől kezdve a karbantartáson át annak meghatározásáig, hogy az eszköz megfelelően működik-e, de az alkalmazás későbbi aktiválásakor is képes megmondani, hogy korábban megfelelően installálták-e a készüléket. A Proactive Customer Care hírlevéllel köszönti a felhasználókat az alkalmazásba való belépéskor, figyelmezteti őket egy esetleges rendellenesség észlelésekor és részletes iránymutatásokat ad a probléma megoldásához. A vásárlói elégedettség maximalizálására megalkotott ügyfélszolgálati rendszer “egyablakos megoldást” kínál, azaz egyetlen felületen nyújt választ minden, a támogatott LG termékekkel kapcsolatos kérdésre.

A Proactive Customer Care folyamatosan monitorozza például az alulfagyasztós hűtőszekrény hőmérsékletét és útmutatást kínál ahhoz, hogy mi a teendő, ha 3°C-ot meghaladó hőmérséklet-ingadozást észlel. A szolgáltatás olyan jelenségeket, problémákat keres, amelyek növelhetik az energia- vagy — mosógép esetében — a vízfogyasztást, ennek nyomán pedig használati tippeket ad a kisebb rezsiszámlát is jelentő hatékonyabb készülékhasználatra. A felhasználók rendszeres jelentéseket kapnak e-mailen az eszközök teljesítményéről, értesítési előzményeiről és aktuális állapotáról, valamint emlékeztetőt kapnak a rutinkarbantartás ideális időpontjáról is.

„Az LG Proactive Customer Care egy olyan új megoldás az ügyfélszolgálati megoldások terén, amely hozzáadott értéket és teljes nyugalmat kínál okosotthon-eszközeink használóinak” — mondta Song Dae-hyun, az LG háztartásigép- és légkondicionáló üzletágának elnöke.

A 2019-es IFA látogatói maguk is megtapasztalhatják az LG okoseszközeibe épített Proactive Customer Care előnyeit szeptember 6-11. között, a Messe Berlin 18-as csarnokában. Az érdeklődők a közösségi médiában az #LGIFA2019 hashtag alatt követhetik az LG aktivitásait az IFA-n.

Az OMV és Michelisz Norbert a közúti biztonságot támogatja

Az OMV nyári kampányában ösztönözni kívánta a tudatos autóhasználatot

Épp ezért a promóció nyertesei vezetéstechnikai képzésen vesznek részt, ahol Magyarország legjobb túraautó pilótái, Michelisz Norbert és Wéber Gábor segítik őket

Michelisz Norbert ígéretesnek tartja helyzetét FIA túraautó világkupa ázsiai szakasza előtt, bár hangsúlyozta, hogy ez „törékeny” 

Szép eredményeket hozott az OMV nyári MaxxMotion nyereményjátéka, amellyel a vállalat többek között a tudatos autóhasználatot is szeretné ösztönözni. Az előző éves kampányhoz képest közel megduplázódott a résztvevők száma augusztus végéig, és még további két hét hátravan a lezárásáig. A kampányban a márka nagykövete, a BRC Hyundai N Squadra Corse csapat pilótája, Michelisz Norbert is szerepet vállal: a nyereményjáték heti díja egy-egy vezetéstechnikai képzés vele és Wéber Gáborral. A vállalat célja, hogy a tréningekkel hozzájáruljon a közúti biztonság javításához, és edukálja a közúti forgalom szereplőit.

"Nagy örömre ad okot, hogy július elején indított MaxxMotion kampányunk eddig kifejezetten meggyőző eredményeket hozott, ami arra is következtetni enged, hogy a jelentkezők szívesen csiszolnák vezetéstechnikai tudásukat Magyarország legjobb túraautó versenyzőivel. A visszajelzések alapján a MaxxMotion vásárlók 7 százaléka jelezte, hogy csak a promóció miatt vásárolt üzemanyagot, 93 százalékuk – a kampánynak is köszönhetően – felismerte a termék előnyeit, és a jobb motorvédelem, illetve a nagyobb teljesítmény elérése miatt döntött a magasabb minőség mellett” – mondta Kováts Botond, az OMV Hungária marketing menedzsere.

A biztonságos közlekedés egyik alappillére a megbízható, prémium minőségű üzemanyag. Az OMV MaxxMotion termékei speciális összetételük miatt lehetővé teszik a motor maximális teljesítményét. Ezen kívül olyan adalékanyagokat tartalmaznak, amelyek hatékonyan mérséklik a súrlódást, tisztítják a motort, s megakadályozzák a korrózió kialakulását az erőforrás különböző részein, valamint a befecskendező rendszerben és az üzemanyag tartályban is. Ezzel javítják működését, ami hozzájárul a hosszabb motorélettartamhoz, ezáltal a felelős autóhasználathoz.

A megfelelő üzemanyag kiválasztása mellett a tudatos autóhasználathoz a technika és a váratlan helyzetekre való felkészülés is elengedhetetlen – ebben nyújt segítséget a vezetéstechnikai tréning. Ez a tudatosság pedig a versenysportban is alapvető: ez tette lehetővé ugyanis azt, hogy Michelisz Norbert magabiztosan gördüljön pályára és jelenlegi előkelő helyén álljon az összetett rangsorban.

A sportoló beszélt arról is, hogy milyen helyzetben érzi magát a FIA túraautó világkupája (WTCR) hamarosan induló ázsiai szakasza előtt, s milyen kihívások várnak rá ezeken a futamokon. Kifejezetten jónak tartja a távol-keleti versenyek előtti helyzetét. A pilóta jelenleg második helyen áll a bajnokságban, 24 ponttal az összetettet vezető, argentin Esteban Guerrieri mögött. A szezon második szakasza előtt az egyik legnagyobb esélyesként emlegetik a bajnokságban.  

„A helyzetem nagyon ígéretes, ám törékeny. Gyorsan megváltozhat minden, sok futam van még hátra, s márkatársaim is produkálhatnak jó hétvégéket. Eddig összességében több szempontból is jól alakultak a dolgok, de ami igazán lényeges, hogy belátható közelségben van az összetett sorrendet vezető pilóta. Egyértelmű cél, hogy az utolsó futam előtt olyan helyzetben legyek, amelyből harcolhatok a bajnoki címért” – foglalta össze az OMV által támogatott versenyző.

Főleg a szezon első két hétvégéje jobban is sikerülhetett volna, ám ebben érdemi része volt külső körülményeknek is. A csapat azonban felismerte a helyzet súlyát, és a szezon kezdete után is tesztelt. Találtak több olyan megoldást és beállítást, amelyek segítségével a WTCR esélykiegyenlítő rendszerének (BOP – Balance of Performance) kedvezőtlen hatásait sikerült jelentősen ellensúlyozni. Az viszont szakmailag nem feltétlenül előremutató, ha vannak olyan BOP döntések, amelyek miatt egyes résztvevők a helyzetüket kontraproduktívnak ítélhetik.

A hátralévő ázsiai hétvégék nem lesznek könnyűek a pilóta számára. Az autó szempontjából a ningbói helyszín fekszik a Hyundainak a legjobban; Makao, Suzuka és Malajzia ebből a szempontból kedvezőtlenebbnek ígérkezik. Az utóbbi pályák múltja és kialakítása viszont inspirálják Michelisz Norbertet.

„Mindig is azért küzdöttem, hogy a mostanihoz hasonló helyzetben legyek. A versenyekhez való hozzáállásomon és a stratégián éppen ezért nem változtatok, hiszen ez eddig kifizetődött. Nagy hibának érezném, ha most módosítanék bármin is. Úgy vélem, az utolsó versenyhétvége előtt, az akkori lehetőségeket szem előtt tartva lehet átgondolni, hogy van-e értelme változtatni a korábbiakon” – jegyezte meg a pilóta a versenyszezon idusán.

Itthon a barátságos szomszéd a jó szomszéd, de ki nem álljuk a lármázókat

A magyarok szerint egy szomszéd legfontosabb tulajdonsága, ha barátságos – derül ki a Miutcánk legfrissebb kutatásából. Mindeközben az Egyesült Államokban leginkább a megbízhatóságot preferálják, ha új lakó költözik a szomszédba.  Itthon az emberek szinte mindegyike elvárná, hogy az új szomszédjuk bemutatkozzon, ez azonban egyáltalán nincs így. Ennek ellenére a többség jó viszonyt ápol a környezetében élőkkel. 

Bár szinte mindenkinek van egy története a rossz szomszédságról, a hazai lakosok 70 százaléka mégis úgy véli, hogy jó a viszonya a közvetlen lakókörnyezetével. Az egymás közelében élők közösségé szerveződését segítő és fejlesztő hazai alkalmazás több mint600 felhasználója bevonásával készített felmérést, amely kifejezetten a szomszédokkal kapcsolatos elvárásokat térképezte fel. Itthon a barátságosságot tartják egy szomszéd legfontosabb tulajdonságának az emberek; legalább is tíz emberből hét így vélekedett. A másik két legértékesebb jellemvonás közé a megbízhatóságot (65%) és a csendességet (45%) sorolták a válaszadók.

A szomszédok legrosszabb tulajdonságait számba vetve a mogorvaságot megelőzte a lármázás a rangsorban. Tíz emberből közel hétnek borzolják leginkább az idegeit a hangos lakók. A kutatásban résztvevők közel fele (48%) nehezményezi, ha a közelében élő barátságtalan, és mintegy negyven százalékuk (42%) azt sem viseli jól, ha megbízhatatlan.

A szabadon megfogalmazott vélemények alapján számos viselkedés képes indulatokat szítani a szomszédok között. Volt, aki szerint a jó szomszéd kora reggel és este is tartózkodik az üvöltözéstől, fűnyírástól, porszívózástól és karaokézástól, de olyan is akadt, akit a neveletlen kutya készít ki. A házirend tanulmányozása és betartása ugyanilyen sarkalatos pontnak tűnik a válaszadók körében, ugyanakkor jó néhányan említették, hogy tulajdonképpen azok a szomszédok a legzavaróbbak, akik minden apróságból ügyet csinálnak. Emellett reménykeltő, hogy igény merült fel arra, hogy az emberek kapcsolatot teremtsenek a környezetükben lakókkal.

A válaszokból úgy tűnik, a békés együttélés soktényezős egyenletét a nyílt és őszinte kommunikáció mellett a bemutatkozás is leegyszerűsítheti. A kitöltők 92 százaléka kifejezetten elvárná az újonnan érkezőktől a bemutatkozást, ennek ellenére a megkérdezettek mindössze 4 százaléka számolt be arról, hogy lakóközösségében ez rendszeresnek mondható. A válaszadók majdnem felének (46%) volt már része abban, hogy új szomszédja átjött megismerkedni, viszont a válaszadók több mint egyharmadának (37%) még soha nem volt ilyen élménye. Voltak olyan válaszadók, akik szerint illendő, hogy mindig az új lakó kezdeményezze az ismerkedést, majdnem mindenki egy kedves bemutatkozásnak is nagyon örülne, és csak minden tizedik kitöltő jelezte, hogy többre számít egy felületes csevejnél. Akadtak olyanok, akik szívesen invitálnák meg új szomszédjukat egy kávéra, mások szívesen felvázolják a ház szokásait, önkéntes fogyasztómérő-leolvasást is felajánlanak, illetve szeretik, ha új ismerősük magáról is mesél egy kicsit.

Az eredmények alapján egyértelműen látszik, hogy az idősebb korosztály számára fontos a közelükben élők megismerése. Az 50 felettiek körében ugyanis tízből csaknem 9-en mindenképpen

ügyelnek arra, hogy egy bemutatkozás összejöjjön, még ha erre nekik is kell indokot találni, s csak egy olyan akad, akit hidegen hagy ez a kérdés.

Szinte mindenki hallott már rigorózus, nehéz természetű szomszédokról, s egyes beérkező válaszokból kiderül, hogy ez nem is ritka, s ők bizony konkrét elvárásokat fogalmaztak meg a velük egy lakóközösségben élőkkel szemben. Volt olyan, aki ellentmondást nem tűrően kijelentette, hogy a dohányfüstöt tartsák távol tőlük. Egyesek a mellettük élők kedvenceiből nem kérnek, jelezve, hogy nem tűri a háziállatok átugrálását. Akadt, aki a jó szomszéd kapcsán annyit jegyzett meg, hogy ne vasárnap fúrjon, míg mások annak adtak hangot, hogy bűnöző ne legyen a közelükben élő, és ne is legyenek ilyen barátai. Többen jelezték, hogy fontos lenne szem előtt tartani a házban kialakult szokásokat, mint például hogy az új lakók ne álljanak be mások megszokott parkolóhelyére.

Az viszont a környezettudatos lakóközösségek terjedésére utal, hogy többször is előkerült a szelektív hulladékgyűjtés kérdése. Aki erre nem figyel, azt már több helyen is rossz szomszédnak tartják.

A Miutcánk által elvégzett felméréshez hasonló kutatás az Egyesült Államokban is készült korábban, az ingatlanügynökök szövetségének (NAR) megbízásából. Az eredmények pedig számos eltérést mutatnak. A tengerentúli felmérés szerint például az ott a lakók a leginkább a megbízhatóságot preferálták a szomszédaikkal kapcsolatban. A csendesség állt a második helyen, s a Magyarországon leginkább vágyott szomszédi tulajdonság, a barátságosság csak a harmadik lett.

„Az hogy itthon a barátságosság végzett az élen azt jelzi, hogy a magyarok szeretnének kapcsolatot ápolni a szomszédaikkal. Az mindenképpen elgondolkodtató, hogy ennek ellenére egy új költözés esetén csaknem 20 százalék semmit sem tesz azért, hogy üdvözölje a közelben élőket. Az emberek háromnegyede viszont bemutatkozik az új lakótársainak, vagyis a kisebb mikro- és lakóközösségek szerveződésének az első lépésekeit itthon azért megteszik az emberek. Ez pedig arra utal, hogy a közösségi médián való kapcsolattartás mellett a személyes ismertséget még mindig fontosnak tartjuk.” – mondta Szabó Dávid, a Miutcánk társalapítója.    

Akik a szomszédság és a lokális közösségének fejlesztésében szeretnének elmélyülni, azok az alábbi linken csatlakozhatnak a Miutcánk felhasználóihoz.     

A kutatásról

A Miutcánk július végén és augusztus elején gyűjtötte a kutatás adatait. A kérdőívet 606Miutcánk-felhasználó töltötte ki. A válaszadók 55 százaléka nők, míg 45 százaléka férfiak közül került ki. A felmérésben a 0-23 év közöttiek aránya 2,3%, a 23-40 év közöttieké 36,7%, a 40-60 év közöttiek 41%, a 60 év fölöttieké pedig 20% volt.  

A Miutcánkról: 

A Miutcánk egy öt évvel ezelőtt indított lokális közösségfejlesztő alkalmazás. A fejlesztők és alapítók szándéka az volt a Miutcánkkal, hogy a szomszédok, a közelben lakók jobban megismerjék egymást. A startup vállalkozás ezzel Magyarország egyik legnagyobb olyan felületét hozta létre, ahol a földrajzi adottságokhoz kötött mikroközösségek kialakulása a cél. A társaság célul tűzte ki, hogy az oldalhoz csatlakozók a jószomszédi viszony kiépítésén túl akár pénzt és időt is megtakaríthassanak. Mindezek segítségével az egymás közelében lakók körében kialakuló bizalom megerősítésében meghatározó szerepet játszik. A Miutcánk platformra ma már közel 50 ezren regisztráltak, s használják szolgáltatásait.

Az alapítóinak a fentieken túl szándéka, hogy a közösségszervezésből fakadóan a nagyvárosi élet lehetőségeit, a cserére alkalmas eszközök felhasználásával hozzájáruljanak a fenntartható élet megteremtéséhez és az urbanizáció okozta környezetterhelés csökkenéséhez. 

Pápai Joci: „Elsősorban a gyerekeim barátja szeretnék lenni”

Pápai Jocit, Lékai Mátét, Rákóczi Ferit, Harsányi Leventét és Simon Kornélt is jelölték idén az APA Magazin Év Apája díjra. A híres apukák közül most Pápai Joci és Lékai Máté meséltek arról, mit éreztek, amikor megtudták, hogy gyermekük születik, és hogy milyen apukának látják magukat. Hamarosan kiderül, hogy az olvasók kit választanak meg a díj nyertesének, itt lehet szavazni szeptember 5-ig. 

Lékai Máténak idén januárban született meg kisfia, Noé. Kicsit több mint fél év távlatából emlékezett vissza a Veszprém és magyar válogatott kézilabdása azokra a pillanatokra, amikor megtudta, hogy Rami gyermeket vár, majd világra jött a kis trónörökös. 

„A világ legboldogabb embere voltam, amikor megtudtam, hogy Rami babát vár, már nagyon szerettünk volna szülők lenni. Amikor megszületett Noé, akkor tudatosult bennem, hogy tényleg én vagyok a világ legboldogabb embere” – kezdte Máté, majd azt is elmondta, hogy igyekszik minden feladatból kivenni a részét: „Nem viccelek, még egy peluscsere is földöntúli boldogsággal tölt el.” 

Pápai Jociékat kicsit meglepetésként érte első gyermekük érkezése, még szinte egy éve sem voltak együtt párjával, amikor megtudták, hogy babát várnak. Akkor még Joci szüleinél laktak, az énekes három testvérével és úgy érezték, nincsenek meg azok a körülmények, amelyek egy gyermek neveléséhez szükségesek. Aztán a kezdeti ijedtség után, úgy döntöttek, belevágnak a családi élet kialakításába. 

„Ma már tudom, hogy a legjobb dolog apukának lenni. Amikor csak tehetem, gyerekek között vagyok, igyekszem a hátrányos helyzetű gyermekeknek is minél több fronton segíteni. Ott igazán őszinte lehetek, és a gyerekek is őszintén közelednek” – mesélte Joci, majd hozzátette: „A saját gyerekeimnek mindent megadok, amit tudok, a tenyeremen hordozom Hannát és Zalánt. Bízom benne, hogy jó apuka vagyok, és arra törekszem, hogy elsősorban a barátjuk lehessek, és mindenben támogassam őket.” 

Az APA Magazin idén második alkalommal szervezi meg az Év Apája díjátadót, ahol több kategóriában hirdetnek majd győztes. Többek között a Cool Apák, Hős Apák, Sportos Apák, Ismert Apák, sőt az Inspiráló Nagypapák is várják a szavazatokat 2019. szeptember 5-ig a következő linken: https://www.apamagazin.hu/apa2019/ 

Villámnyaralás, hosszan tartó feltöltődés

A nyaralás halványuló emlékével együtt a hatása is elillant már? Az élmény visszahozható, az energiaraktárak feltölthetők akár egy fél nap alatt is!

Még jóformán véget sem ért a nyár, de a nyaralás olyan távolinak tűnik, hogy úgy érezzük ismét ránk férne a pihenés? Szeretnénk újra felidézni a nyaralás legpihentetőbb pillanatait? Lepjük meg magunkat szállodai wellness kényeztetéssel, anélkül, hogy szállást foglalnánk! A Day Spa csomagokkal a négycsillagos wellness luxusát élvezhetjük úgy is, ha épp nem vagyunk a szálloda vendégei – sőt még a várost sem kell elhagynunk. A főváros kellős közepén, mégis mindenhez közel, a különleges atmoszférát árasztó Margitsziget ideális helyszínt nyújt a villámnyaraláshoz. A Thermal Hotel Margitsziget kényeztető Day Spa kezelései - regeneráló masszázsok, aromafürdők – mellett egész nap élvezhetjük a fitness terem és a gyógy-wellness részleg szolgáltatásait: úszómedencét, termálmedencéket, pezsgőfürdőt, szaunát, gőzkabint és aromakabint. Szép idő esetén a szabadtéri medence és napozóterasz is vár impozáns kilátással Budapest legszebb parkjára.

Ínycsiklandó wellness menü

A főváros legnagyobb gyógy-wellness részlegén megadják a módját a kényeztetésnek: olyan csomagokkal várják a rövid ám intenzív feltöltődésre vágyókat, mint a frissítő Deluxe masszázst és aromafürdőt tartalmazó „Wellness menü”, a Kleopátra fürdőt és relaxációs arc- és fejmasszázst valamint infraszaunázást tartalmazó „Kényeztető pillanatok”, a luxus arckezelést és relaxáló aromamasszázst tartalmazó „Emporium szépségtitok”. De ha megosztanánk valakivel a kényeztető élményeket választhatjuk a „Páros wellness menü” programot is! Érdemes a masszázsok előtt a jacuzziban vagy a termálvízben ellazulni, utána egy jót úszni vagy szaunázni! Levezetésnek jólesik egy könnyű séta a Margitsziget százéves fáinak árnyékában vagy egy jegeskávé a Grand Hotel Széchenyi teraszán. A Day Spa csomagok a helyszínen, a szálloda Spa recepcióján is megválthatók, de most érdemes online megrendelni kihasználva a 10%-os kedvezményt nyújtó promóciót!

www.danubiushotels.hu/one-day-spa