Hosszú időn át úgy tűnt, hogy a növekedés és a nyersanyagfogyasztás kéz a kézben halad, és egyik sem képzelhető el a másik nélkül. A lakosság és az életszínvonal növekedésének minden egyes fázisa egyre több és több természeti kincs felhasználásával járt együtt. Mivel a Föld népessége az előrejelzések szerint mintegy kilenc milliárdra nő 2050-re, ez a trend nem fog egyhamar megváltozni. Az elkövetkezendő évtizedekben a természeti kincsek – például a fosszilis tüzelőanyagok vagy a víz – fogyasztási üteme olyan mértékben felgyorsul, hogy azokat bolygónk már nem lesz képes pótolni.
Bár ezek a fejlemények kihívást jelentenek számunkra a jövőre nézve, egyúttal számtalan lehetőséget is rejtenek magukban: az innováció, valamint a hatékonyabb termelés válik a fenntarthatóság kulcsává. Olyan megoldásokra van szükségünk, amelyek egyre kevesebb alapanyag felhasználása mellett biztosítanak jó életszínvonalat az embereknek. Ez a vezérelve a Henkel fenntarthatósági stratégiájának: arra törekszünk, hogy olyan új utakat találjunk, amelyek további nyersanyagok felhasználása nélkül nyújtják a növekedést és az életminőség javítását. Innovatívan és ötletes gondolkodással kívánjuk tökéletesíteni termékeinket és megoldásainkat, miközben csökkentjük a vállalat ökológiai lábnyomát.
Vállalati értékeink Öt vállalati értékünk egyike, hogy elköteleztük magunkat a fenntarthatóság terén betöltött vezető szerep mellett. Például olyan termékeket, technológiákat és folyamatokat kínálunk, amelyek a legszigorúbb elvárásoknak is megfelelnek. Elköteleztük magunkat munkatársaink biztonságának és egészségének védelme, a természetvédelem és a minket körülvevő közösségek életminőségének javítása mellett.
Fenntarthatóság 2050-ben bolygónk korlátos erőforrásainak mintegy 9 milliárd embert kell eltartania (Jövőkép 2050. jelentés, Fenntartható Fejlődés Világtanácsa, (WBCSD)).
Vezető szerep Élen járunk a fenntarthatóság kihívására adott megoldások felkutatásában, ugyanakkor folytatjuk felelős üzleti tevékenységeink alakítását és gazdasági sikereink gyarapítását a 2011–2015-re szóló hosszú távú célkitűzések és stratégiai alapelveink mentén. 2030-ra háromszorosára növeljük hatékonyságunkat
20 évre szóló célkitűzés 2030-ig Működésünk, termékeink és szolgáltatásaink ökológiai lábnyomához képest megháromszorozzuk az előállított értéket. Röviden összefoglalva: háromszor olyan hatékonnyá kívánunk válni. Ezt nevezzük „3-as faktor”-nak. 3-as faktor Háromszorosára növeljük az általunk előállított értéket, miközben ökológiai lábnyomunk a jelenlegivel azonos szinten marad. A másik út, hogy a jelenlegi teljesítmény szinthez képest harmadára csökkentjük ökológiai lábnyomunkat. Sok esetben mindkét lehetőséggel élni fogunk, tehát a ráfordítások csökkentése mellett több értéket fogunk előállítani.
Tevékenységünket hat fókuszterületre koncentráljuk a teljes értékláncban, amelyek tükrözik a fenntartható fejlődés kihívásait, és egyben kapcsolódnak működési folyamatainkhoz.
A fenntartható fejlődés kulcsa az innováció és a kevesebb erőforrás-felhasználás mellett több érték előállítása, mert ez nem jár az életminőség feláldozásával. Annak érdekében, hogy a fejlődést a teljes értékláncon végigvigyük termékeinken és technológiáinkon keresztül, meghatározott területekre koncentrálunk, amelyek összegzik a működésünkkel kapcsolatos kihívásokat.
Ezeket a fókuszterületeket két dimenzióra osztottuk: az egyik a „nagyobb érték előállítása”, a másik az „ökológiai lábnyom csökkentése”. Stratégiánk sikeres megalapozása és célkitűzéseink elérése érdekében folyamatosan tudatában kell lennünk mindkét szempontnak, és azoknak tükröződniük kell mind a munkatársaink napi tevékenységében, mind pedig üzleti folyamatainkban.