MIT MOND EL EGY CSÉSZE KÁVÉ AZ ÉTTEREMRŐL?
2017. október 26. írta: persica

MIT MOND EL EGY CSÉSZE KÁVÉ AZ ÉTTEREMRŐL?

A minőségi ételek mellett a jó kávé is fontos a vendégeknek

A kávé évszázadok óta töretlen népszerűségnek örvend hazánkban. A jó espresso, a könnyű cappuccino vagy a frissítő jegeskávé mára a mindennapjaink részévé vált, a reggeli rituálénk kulcseleme, vagy éppen a délutáni pár percnyi kikapcsolódás legfőbb kelléke. Egy friss kutatás szerint azonban hosszú évek „statisztaszerepét” követően, a kávénak a vendéglátásban is újra fontos kulcsszerep jut. A hazai éttermi kávéfogyasztásról a Nespresso 1000 fő megkérdezésével készített reprezentatív kutatást.

A kutatás tanulsága szerint a magyarok komoly kávéfogyasztóknak számítanak, hiszen a megkérdezettek több mint háromnegyede fogyaszt kávét - többségük ráadásul napi rendszerességgel. A hazai átlagnak a napi két csésze forró ital számít. Érdemes megemlíteni, hogy a magyar lakosság kevesebb mint fele jár csak rendszeresen étterembe, többségük (93 százaélkuk) havonta vagy még ritkábban. A látogatások fő célja a kiemelt családi vagy baráti események megünneplése, illetve a kikapcsolódás és szórakozás.

A felmérésben adott válaszokból egyértelműen látszik, hogy komoly összefüggés tapasztalható egy étterem megítélése és az ott felszolgált kávé minősége között. A kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége (83 százalék) igényli a jó minőségű kávét; ötödükkel már az is előfordult, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet. Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minősége miatt. Valószínűleg ezek a rossz tapasztalatok is közrejátszanak abban, hogy a válaszolók ötöde úgy gondolja, a vendéglátóhelyeken felszolgált kávé minőségén lenne mit javítani.

„A vendéglátásban is jól látható pozitív elmozdulás tapasztalható a minőségi kávéfogyasztás felé – mondta el Gyovai Györgyi, a Nespresso ügyvezetője. – A fogyasztói igények az iparágat is változásra serkentik. A mi eladásaink is bizonyítják, a HORECA szektor is reagál ezekre az igényekre, egyre több vendéglátóhely választ állandó, magas kávéminőséget biztosító kávégépeink, illetve a különleges termőhelyekről származó kávéink közül, és a különböző tejes kávéreceptjeink is egyre népszerűbbek.”

Az éttermi kávékínálat fontosságát tükrözi az az adat is, hogy a gyakran étterembe járók 80 százaléka szokott kávét fogyasztani a fogások után. Természetesen a jól ismert kávétípusok és receptek számítanak a legnépszerűbbeknek: a fogyasztók 60 százaléka jellemzően eszpresszót, 14 százaléka cappuccinot, 13 százaléka pedig hosszú kávét fogyaszt. A különlegesebb tejes kávétípusok - mint pl. a latte macchiato vagy a jegeskávé - a 18-24 éves korosztály körében népszerűbbek az átlagosnál. Bár, ahogy a fenti szám is mutatja, a fogyasztók leggyakrabban feketét rendelnek az étteremben, többségük (63%) nyitott az újdonságokra, specialitásokra is. Így a különleges termőhelyekről származó kávék – mint pl. kolumbiai, etióp vagy indiai kávék – fogyasztása is egyre népszerűbb.

A kávéfogyasztók és vendéglátóhelyeket egyaránt kedvelők 93 százaléka hagyományos, koffeintartalmú kávét fogyaszt éttermi kávézása során, ugyanakkor érdekes módon kevesebb, mint felük jelölte meg fő okként a nedű élénkítő hatását. Egynegyedük számára kifejezetten fontos az ízek és aromák élvezete szemben a koffeintartalommal.

A Nespresso HORECA kávéfogyasztási felmérését 1000 fő megkérdezésével végezték, az eredmények a 18-64 éves magyar lakosságra nézve reprezentatívak.

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr713086698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása