Az elmúlt 5 év legnagyobb, az egész világra kiterjedő szépségtanulmányában a Max Factor a világ 10 országában 26.000 nőt kérdezett meg, amelynek következményeképpen arra a felismerésre jutott, hogy globálisan a nők egy lényeges csoportjának a szépségről alkotott elképzeléseit a szépségipar nem támogatja. A kutatás eredményeként a Max Factor középpontba helyezi ezeket a nőket az új You X Max Factor kampányában.
Világszerte a nők 81%-a a szépségápolási inspirációt a közeli vagy távoli általuk ismert nőktől lesik el, és nem a modellektől (10%) és színésznőktől (28%)
88%-a hiszi, hogy a szépség a megjelenés, a személyiség és a személyes varázs keveréke
80%-a állítja, hogy a szépségreklámok nem képviselik a nők valós karakterét – ami érzésük szerint a női szépség legfőbb forrása
Mindössze 10%-uk gondolja, hogy a reklámok valós nőket jelenítenek meg
A globálisan megkérdezett 30-55 év közötti nők mindössze 17%-a érzi azt, hogy a jelenlegi szépségreklámok számukra a vágyakozás érzését keltik – néhány országban ez a szám tovább csökken: az Egyesült Királyságban 4%, Oroszországban 6%
Kik ezek a Max Factor által felismert nők?
Azok a nők, akik ezeket a nézeteket vallják, fajsúlyos élethelyzeteket éltek meg, ami odáig vezetett, hogy újraértelmezzék, mit jelent számukra a szépség: szépség tartalommal. Gyermeküket nevelő, a karrierjükben, vagy privát kapcsolatukban új magasságokat megélő nők. Nem kimerítően, de elsősorban a harmincastól az ötvenes éveik közepén járó korosztályról van szó.
Ezek a nők erősek, életük legtöbb vonatkozásában magabiztosak, és úgy érzik, szépségük most van a csúcson; tapasztalataik és személyes karakterük által a holisztikus szépséget testesítik meg. Azonban a szépségiparnak nem sikerül úgy hozzájuk szólni, ahogy ez nekik megfelelő lenne.
Ma, a Max Factor ezekre a nőkre helyezi a hangsúlyt, és ennek megfelelően kommunikál feléjük.
Az ikonikus sminkmárka bemutatja új, együttműködő kampányát, ami a You X Max Factor nevet viseli.
A Max Factor mostantól szívén viseli ezen nőket; kezdve azzal, hogy igényeiknek megfelelő termékeket gyárt, odáig, hogy, ezen nők élettapasztalatainak megfelelő tartalommal támogatja a szépséget.
Ez nem csak egy éves kampány, ez a jövő iránti elkötelezettség.
Globálisan nem szól hozzá a szépségipar.
A megkérdezett nők mindössze 17%-a gondolja azt, hogy a szépségipar nem öncélú, és mindössze 10%-uk gondolja azt, hogy valós nőket jelenítenek meg, ami egyértelművé teszi, hogy a szépségipar nem ezekhez a nőkhöz szól. Hasonlóan a világszerte elterjedt szépség bloggerek tekintetében, a megkérdezettek 67%-a pillanatnyilag nem lát náluk számukra használható smink inspirációkat, és csak 6%-uk gondolja, hogy a szépségikonok követése az ő szépségükre hatással van.
Míg a szépségreklámokban modelleket használnak, a tanulmány azt mutatja be, hogy a nők csupán 11%-a inspirálódik a modellektől, ami a szépségiparral való kapcsolat hiányára utal. Valójában a nők az életükben jelen lévő másik nőt nézik, náluk keresik a szépségihletet.
Magabiztosság a belső értékekben, az élethez fűzött viszonyban, de nem a sminkben
Bár a megkérdezettek 80%-a azt mondja, ön azonosak, magabiztosak önmaguk és az életük vonatkozásában, az Egyesült Királyság példája mégis azt mutatja, hogy ezen nők kevesebb mint a fele (48%-a) magabiztos a megjelenése tekintetében. Mindössze 14%-uk érzi megfelelőnek a sminkválasztását ma, ami ismételten azt mutatja, hogy a szépségipar nem hozzájuk szól.
Ahogy a tanulmányban szerepel, ezen nők számára a smink már nem azt a célt szolgálja, hogy átalakítsa őket, hanem hogy előnyösebbé tegye a vonásaikat, és hogy önmagukból a legjobbat tudják vele kihozni. Az előzőekben leírtakat valló nők 65%-ának negyede a 20-as éveikben csak szórakozásképpen használt sminket, vagy azért, hogy új személyiséget alakítson ki vele.
Ez a hozzáállás változás nemhogy a smink lényegét csökkenti, hanem éppen hogy az összes életkor 90%-a számára a smink a mindennapi megjelenésben még mindig nagyon fontos szerepet tölt be.