A Ford Performance által valaha tervezett legjobb póniautó, a vadonatúj Shelby GT500 több mint 700 lóereje és modern teljesítménynövelő technológiái minden eddiginél dinamikusabb gyorsító képességgel ruházzák fel a Mustang (közutakon is használható) csúcsváltozatát.
„Szerintem Carroll, aki mindig a következő, még gyorsabb Shelby megalkotásán dolgozott, minden korábbi változatnál jobban imádná ezt a Mustangot,” vélekedett Jim Farley, a Ford globális piacokért felelős elnöke. „Az új Shelby GT500 kompresszoros feltöltésű motorja, Ford Performance versenytechnológiája és az autóból sugárzó magabiztosság izgalmas meglepetést tartogat a szupersportkocsi-tulajdonosok számára.”
Az ugyancsak telivér versenygépnek számító Shelby GT350 mellett idén ősszel Amerikában megjelenő Shelby GT500 tervezői igazi csúcsgépet akartak építeni, ami minden sportágban favorit lehet. A gyorsulási versenyek világát igencsak felkavarja majd, hogy a várhatóan 700 lóerőnél is magasabb teljesítményt egy, a kategóriában elsőként alkalmazott kettős tengelykapcsolós váltómű továbbítja a kerekekhez, így az autó hihetetlen gyorsulást kínál az egyenesekben. A versenypályákon minden eddiginél jobb eredményeket biztosít majd a versenyhangolású futómű, az autóhoz tervezett Michelin gumiabroncskészlet, és az amerikai sportkupék történetének eddigi legnagyobb átmérőjű első féktárcsája. Az országutakon pedig az áramvonalas formaterv és a Ford Performance technológiái gondoskodnak arról, hogy az autó vezetésének minden pillanata igazi élmény legyen.
A Ford eddigi legerősebb sorozatgyártású autója
A Ford Performance azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a vadonatúj Shelby GT500 legyen minden idők leggyorsabb, közúton is használható Mustangja, ezért exkluzív hajtásláncot építettek az autóba, ami új szintre emeli a gép teljesítményét és a forgatónyomatékát.
„Szupersportkocsi-szintű hajtásláncával a Shelby GT500 olyan teljesítményt honosít meg a hatodik generációs Mustang kínálatában, ami eddig csak az egzotikus modellek kiváltsága volt,” mondta Hermann Salenbauch, a Ford Performance globális igazgatója. „A Mustangnak most a saját súlycsoportja fölött kell kihívókat keresnie. Ezért kapta meg az autó az eddigi legerősebb V8-asunkat, plusz a modell eddigi leggyorsabban kapcsoló sebességváltóját.”
A Shelby GT500 erőműve egy kézi munkával összeszerelt, kompresszoros feltöltésű, 5,2 literes alumínium blokk. A szívóoldali levegőhűtő és az alacsony súlypont megtartása érdekében a mérnökök fordítva szerelték be a motortérbe a 2,65 literes Roots-fúvós, levegő-folyadék rendszerű közteslevegő-hűtős kompresszort.
Ahogy a Shelby GT350 esetében, az alumínium motorblokkban itt is kis tömegű hengerperselyek, nagy átfolyású alumínium hengerfejek és nagyobb méretű, kovácsolt hajtókarok találhatók, és a motor hatékonyabb kenési és hűtési rendszert kapott. Alul egy speciális olajteknő fokozza a blokk szerkezeti merevségét és csökkenti a rezgéseket, és egy szabadalmaztatott aktív terelőrendszer gondoskodik arról, hogy az olaj minden szükséges helyre eljusson.
A Mustang evolúciója a Ford GT és a Mustang GT4 örökségét hordozza
Az eddigi legerősebb országúti Mustang teljesítményének és forgatónyomatékának kiaknázásához aktív futómű-technológiára, versenypálya-körülményekhez tervezett Michelin gumiabroncsokra és Brembo® fékekre volt szükség.
A Shelby GT500 futómű-geometriáját áttervezték, és az autó új elektronikus szervokormányt, valamint könnyített első-hátsó tekercsrugókat kapott. Az új generációs MagneRide™ felfüggesztés és a Ford Performance legmodernebb hajtásmód-technológiái gondoskodnak arról, hogy a Mustang minden eddiginél nagyobb oldalirányú gyorsulásokat is kontrollálni tudjon, ami nagyban növeli a versenypályán nyújtott teljesítményt és a magabiztos irányíthatóságot.
A csúcstechnológiájú futómű méltó társa az egyedi Ford Performance specifikációk szerint tervezett Michelin Pilot Sport 4S és a még agresszívebb Pilot Sport Cup 2 gumiabroncskészlet, amelyek különleges keverékkel és futófelülettel készülnek. A versenypályán elvárt stophatásról masszív, az amerikai sportkupék világában eddig legnagyobbnak számító, 420 mm-es, kétrészes féktárcsák, valamint nagyobb és merevebb, hatdugattyús Brembo féknyergek gondoskodnak. A Shelby GT350-esnél 20 százalékkal nagyobb hűtött felület révén ezeknek a fékeknek több mint 30 százalékkal nagyobb a hőelnyelő tömegük.
Még igényesebb kidolgozás, több technológia és magasabb szintű komfort
A Shelby GT500 céltudatosan kialakított cockpitje a versenyautók által inspirált, prémium minőségű anyagokból készül – olyan színvonalú kidolgozással, ami méltó az autó világszínvonalú teljesítményéhez. A vásárlók karbonszálas műszerfalbetétet, vagy hangsúlyos öltésekkel díszített, Dark Slate Miko® velúr borítású új ajtópaneleket is rendelhetnek. Az opciós listán magas oldalpárnázású, többpontos biztonsági övvel kiegészített Recaro versenyautó-ülések is szerepelnek. Akik még több kényelemre vágynak, azok motoros állítású, Miko velúr bőrrel kárpitozott üléseket is kérhetnek az autójukhoz.
A Shelby-örökség
Carroll Shelby híres volt arról, hogy ő formálta át a Ford Mustangokat domináns országúti gépekké. Az amerikai autóversenyző és sikeres vállalkozó 1967-ben fejlesztette ki a legendás Mustang GT350 modellből az első generációs Shelby GT500-ast; az autó 7,0 literes V8-as motorjának átalakítását valódi versenytapasztalatok alapján végezték, hiszen Shelby csapata mindhárom dobogós helyet megszerezte Le Mans-ban.
Carrol Shelby úgy emlegette az eredeti Shelby GT500-ast, mint „az első igazi autót, amire tényleg büszke vagyok.” Örökségét most méltóképpen gazdagítja a harmadik generációs, 2020-as Mustang Shelby GT500 – minden idők legerősebb és legfejlettebb Mustangja.
Amennyiben több információra van szüksége a Ford termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company szolgáltatásairól, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot