Közel egymillió könyvvel járult hozzá a magyar Meki az olvasás népszerűsítéséhez
2020. január 29. írta: persica

Közel egymillió könyvvel járult hozzá a magyar Meki az olvasás népszerűsítéséhez

Jegesmedvék, dodók és tasmán tigrisek minden Happy Meal dobozban

2020-ban is folytatódik a McDonald’s olvasásnépszerűsítő programja. A 2012-ben indult kezdeményezésnek és folyamatos fejlesztésének köszönhetően eddig közel egy millió könyv került a legfiatalabb hazai olvasók kezébe, tavaly év eleje óta pedig már minden Happy Meal vásárláskor választható könyv a játék helyett. A program folytatásaként idén újabb, a McDonald’s olvasók számára írt exkluzív, 12 részes könyvsorozattal jelentkezik az ’Így neveld a sárkányodat’ történetek, és az abból készült filmek szerzőjeként világhírűvé vált írónő, Cressida Cowell. 

Folytatódnak a Lombházi ikrek kalandjai 

A történetek hősei a tavaly nagy sikerrel futó első könyvsorozatból már ismert, beszédes nevű Lombházi család tagjai, a tudós édesanya, édesapa és négy mindenre kíváncsi gyermekük. ’A Lombházi ikrek kalandjai a vadonban’ címmel megjelenő, 12 részes sorozat a dinoszauruszok világa után most megint új, messzi tájakra és időkbe repíti az olvasókat. A színes történetszövés mellett az írónő a szórakozva tanulás jegyében izgalmas tényeket is elrejtett a kötetekben. Az olvasók így megtudhatják például, hogy a jegesmedvék valójában nem is fehérek, hogy a dodók a közvélekedéssel ellentétben nem voltak sem kövérek, sem buták, valamint azt is, hogy a tasmán tigrisnek nevezett, sajnos már kihalt faj tagjai a farkasfélék családjába tartoztak. 

A Lombházi család történetei interaktív kalandokkal is kiegészülnek, melyek a Happy Meal App®-ban érhetőek el. 

Az olvasással kinyílik a világ a gyermekek számára 

A családok kitüntetett szerephez jutnak a McDonald’s globális Scale for Good stratégiájában, melynek célja, hogy az étteremlánc a méretét, a márka ismertségét és ebből fakadó lehetőségeit kihasználva a környezetében értéket teremtsen és pozitív változások megvalósulását segítse elő. 

A vállalat 2012-ben indította el hazai olvasást népszerűsítő programját. Ennek részeként az első években számos alkalommal ismeretterjesztő gyermekkönyvek kerültek a Happy Meal menükhöz. 2014-ben megjelent a hazai fejlesztésű „Dóri és Marci nyomoz” című kötet, amiből 240 ezer példány talált gazdára. 2016-ban – ismert és pályakezdő – fiatal színészek Csukás István meséiből olvastak fel országos roadshow keretében a McDonald’s éttermekben. 

2019 volt az első év, amikor minden hónapban választhattak könyvet a játékok helyett a Happy Mealt vásárló vendégek. A Lombházi ikrek kalandjai tavaly több mint 300 000 ezer családhoz jutottak el a magyarországi McDonald’s éttermeken keresztül. A vállalat célja, hogy az általuk megjelentetett tartalmas gyermekkönyvekkel a kis olvasók és szüleik közösen élhessék át az olvasás örömét. Mint Kádár Annamária pszichológus, a mesepszichológia szakértője elmondta: "Történetmeséléssel a gyermekek számára kinyílik a világ, az olvasás mint tevékenység pedig a családi együttlét egyik formájává válhat."

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr3715435894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása