Az új Leon még határozottabb jelenlétet és karaktert képviselő, megújult külsővel és belső térrel indul első útjára
A márka első, teljesen hálózatba kapcsolt járműve
Kiemelt szempont az új modellnél a biztonság, az új vezetéstámogató rendszerek alkalmazásával pedig a márka előkészíti az utat az önvezető funkciók számára
Martorell / Reggel hat óra van és a nap még nem kelt fel. A SEAT martorelli telephelyén egy semmi mással nem összetéveszthető fényszóró kanyarodik ki a gépjárműpark területéről. Az új Leon közeledik. Most első alkalommal találkozhatunk vele az utakon.
A Leon tekintete. A Leon feltűnő jelenség az úton. Lehetetlen nem felismerni a szemeit és a hátsó részen futó, az autó két oldalát teljes szélességében összekötő fénycsíkot. Az akár 900 lumen fényerősséget kínáló teljes LED technológia biztosítja a tökéletes látási viszonyokat még a legsötétebb helyeken is. „Az új világítástechnika nem csupán a látási viszonyokat javítja, de a fogyasztást is, hiszen halogén világítást a fényszórók és a hátsó lámpák esetében sem használunk már.” – nyilatkozta a SEAT Leon termékmenedzsere, Daniel Cortina.
Még kiegyensúlyozottabb formaterv. Amint útra kel, a Leon egyértelműen felismerhető, köszönhetően kiegyensúlyozott és arányos formájának, amely 8 százalékkal javította a modell aerodinamikai értékeit. „Az érzékelhető minőség tekintetében ez az autó a prémium szegmenst idézi, vezethetőségét tekintve agilis, dinamikus és stabil modell.” – hangsúlyozza Daniel.
Az önvezetéshez vezető úton. A Leon új generációja az eddigi legbiztonságosabb és a vezetővel legszorosabb együttműködést képviselő modell. Vezetéstámogató rendszerek, mint amilyen az adaptív futómű szabályozás (DCC), a sávtartó asszisztens és a prediktív adaptív sebességtartó automatika már a jövőbe vezető utat mutatják, ahol szerepet kapnak majd az önvezetést támogató funkciók. „Majdnem 2-es szintű autonómiáról beszélhetünk, köszönhetően az intelligens sebességszabályozó rendszernek, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszernek vagy a megújult automatikus fékrendszernek, amely olyan funkciókkal rendelkezik, mint például az útkereszteződésbe érve az autók elkerülését lehetővé tévő kereszteződés asszisztens.” – teszi hozzá a termékmenedzser.
Állandó összeköttetésben. Útja során a Leon soha nincs egyedül. A SEAT első, teljesen hálózatba kapcsolt járműveként integrált eSIM kártyával és a természetes hang- és gesztusvezérléssel rendelkező, valós idejű útinformációkat megjelenítő 10 col képátmérőjű központi infotainment kijelzővel rendelkezik. „A hangfelismerés révén a vezető kapcsolatba léphet a rendszerrel, így legyen szó akár navigációs információkról vagy zeneválasztásról, mindezt könnyen, gyorsan és biztonságosan teheti meg.” – mondja David. Ahhoz, hogy teljes biztonságban élvezzük az utazást, a telefon a Full Link technológia révén kapcsolódik az autóhoz, miközben vezeték nélkül töltődik (vezeték nélküli kapcsolat révén Bluetooth vagy WLAN-on keresztül Apple CarPlay vagy vezetékkel kapcsolódva az Android Auto használatával).
Az új Leon számokban:
5 erőforrás: benzines, dízel, sűrített földgáz (CNG), mikrohibrid, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid
2 karosszériaváltozat: ötajtós és a családi kivitel Sport Tourer
4 felszereltségi szint: Reference, Style, Xcellence és FR
2 sebességváltó: kéziváltó és DSG duplakuplungos automata
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2019-ben 574 100 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 15 000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza, Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii electric, a SEAT első teljesen elektormos autója pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.