A kávé világnapja Szeptember 29.!
2021. szeptember 27. írta: persica

A kávé világnapja Szeptember 29.!

A modern kávéivás az élményről és a fenntarthatóságról szól

Magyarországon évről évre nő a minőségi kávék iránti kereslet, és a koffeinbevitelen túl egyre többen élményként tekintenek a kávézásra. Ezzel párhuzamosan azonban az éghajlatváltozás, a kávécserjéket sújtó betegségek és a csökkenő természeti erőforrások fenyegetést jelentenek a kávé jövőjére nézve. A Nestlé minden kávémárkáján keresztül fenntartható és tiszteleten alapuló gyakorlatokat valósít meg, és folyamatosan fejleszti csomagolóanyagait, hogy azok minél könnyebben újrahasznosíthatók legyenek – ezáltal termékeiben az élvezeti érték szorosan összefonódik a környezeti és a társadalmi felelősségvállalással.  

Szeptember 29-én ünnepeljük a kávé világnapját és az ehhez kapcsolódó hagyományokat, melyek az elmúlt harminc évben Magyarországon is jelentős változáson mentek keresztül. Míg a rendszerváltás előtt első sorban koffeintartalma miatt ittuk az italt, manapság egyre fontosabbá válik a kávé élvezeti értéke, ezzel párhuzamosan pedig nő a minőségi termékek iránti kereslet.

A magyar felnőtt lakosság átlagosan 40 ml kávét fogyaszt egy nap, a teljes napi folyadékbevitelük pedig 8%-ban ebből áll. A legnépszerűbbek az őrölt, pörkölt kávétípusok; felmérések szerint ezek a teljes összfogyasztás 66%-át teszik ki. A kávérajongók 65%-a espresso-ként issza italát, de a fogyasztók kicsivel több, mint fele a tejes változatot is kedveli. És bár felfutóban vannak a specialty kávékat kínáló kávéházak, a legtöbben még mindig otthon, egyedül vagy partnerük társaságában fogyasztják el a napi adagjukat.[1]

De fenntartható gazdálkodási módszerek és beszerzés nélkül hamarosan búcsút inthetünk több kávéfajtának is. Az éghajlatváltozás, a növénybetegségek és a kimerülő természeti erőforrások veszélybe sodorták a kávétermesztés jövőjét, ezért a kávéipar fennmaradásának feltétele, hogy aktívan tegyen a termőterületek megóvásáért és a kávétermelő közösségek támogatásáért. A NESCAFÉ egészen a kezdetektől, vagyis már több mint 80 éve dolgozik folyamatainak s termékeinek fenntarthatóbbá tételén és fejleszti kapcsolatait a kávétermelő gazdákkal. A márka a NESCAFÉ Terv (NESCAFÉ Plan) keretében 2010 óta világszerte több mint 700 000 termelőt támogatott az egészségesebb, ellenállóbb és jobb minőségű termény előállításában, a fenntartható kávétermesztés érdekében eddig 235 millió kávécserje palántát biztosított  a velük dolgozó gazdák részére. Ez nemcsak a kávéültetvények fiatalításához járul hozzá, de a talajegészség javítása és a karbonmegkötés révén fontos részét képezi a vállalat megújuló  élelmiszerellátási rendszerekre történő átállását  támogató kezdeményezésének is.

A NESCAFÉ jóvoltából 300 kávétermesztő szakértő dolgozik együtt a farmerekkel üzleti és mezőgazdasági tudásuk fejlesztésén. A márka fenntarthatósági törekvéseit és eredményeit bemutató Cup of Respect kommunikáció Magyarországon 2020-ban került bevezetésre, melynek köszönhetően a fogyasztók már a NESCAFÉ azonnal oldódó valódi kávétermékek csomagolásán is találkozhatnak ezzel az üzenettel. 

Fenntarthatósági törekvéseihez kapcsolódóan a NESCAFÉ olyan nemzetközileg elismert szervezetekkel működik együtt, mint a 4C vagy a Rainforest Alliance.

A környezettudatosság nem áll meg a termékek beltartalmánál: a Nestlé nagy erőfeszítéseket tesz azért, hogy folyamatosan továbbfejlessze csomagolóanyagait, és fenntarthatóbb, könnyebben újrahasznosítható alternatívákat mutasson be. Ezért 2021 tavaszán teszt jelleggel bevezették a NESCAFÉ 3in1 Classic terméküket papír-alapú csomagolásban, márciustól pedig a MediaMarkt áruházakban elindult a Dolce Gusto kapszulák visszagyűjtése. Az összegyűjtött kapszulákat a Nestlé debreceni partneréhez (PMR. Kft) szállítja újrahasznosításra.  A vállalat folyamatosan dolgozik azon, hogy a kapszulák könnyebbek legyenek, a gyártásukhoz kevesebb műanyagot használjanak, emellett vizsgálják a megújuló forrásokból származó és nem műanyagalapú csomagolások alkalmazásának lehetőségét is.

***

A Nestlé Hungáriáról: A világ legnagyobb, több mint 150 éves élelmiszeripari vállalata 189 országban van jelen világszerte. A svájci vállalat Magyarországon három gyárában (Szerencsen, Diósgyőrön és Bükön), illetve budapesti központjában összesen több mint 2400 embert foglalkoztat, akik a jobb életminőség és az egészségesebb jövő megteremtéséért dolgoznak nap, mint nap.

 A Nestlé 30 éve van jelen Magyarországon, jelenleg a legnagyobb svájci befektető és munkáltató hazánkban. 2020 őszén bejelentett büki beruházásával immár 150 milliárd forintot meghaladó értékben fektet be itthon és továbbra is hosszú távú hazai jelenléttel tervez.

A szerencsi gyár a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és -töltő üzeme, ahol évente közel 40 ezer tonna kávé- és kakaópor készül, amely 30 országba kerül kiszállításra.

A diósgyőri gyár a Nestlé egyetlen, kizárólag üreges figurák gyártására specializálódott üzeme a világon, ahol 120 millió darab csokoládéfigura készül évente. Ezeket a termékeket több mint 20 országba exportálja a vállalat.

A cégcsoport állateledel-gyártásának kelet-közép-európai központja, a büki PURINA® gyár 2018-ban ünnepelte fennállásának huszadik évfordulóját. Termékei a világ több mint 50 országába jutnak el Bükről.

A Nestlé Hungária beszállítóinak többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 54 milliárd forintértékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlé globális hálózatának.

A Nestlé Hungária Magyarországon forgalmazott márkái: Purina, Nestlé Beba, Maggi, Nesquik, Szerencsi Kakaópor, Nescafé, Nescafé Dolce Gusto, Ricoré, Nespresso, Starbucks at Home, Boci, Balaton, After Eight, Smarties, KitKat, L’Atelier, Nestlé reggelizőpelyhek. A vállalat Magyarországon ásványvizeket nem értékesít, a Nestlé Aquarel márkával ellátott ásványvizeket egy független cég gyártja és fogalmazza.

A Nestlé Health Science üzletág speciális tápanyagigényekre épített táplálásterápiás megoldásokkal segíti az érintett csoportokat, míg Nestlé Professional magas minőségű gasztronómiai és italmegoldásokat kínál a HoReCa szektor és közintézmények számára.


[1] A Kantar Hoffmann által 2017-ben készített kutatás eredményei alapján.

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr7716702096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása