Ismert személyek bevonásával, mindenki számára elérhető kerekasztal-beszélgetéssel hívja fel az AVON a figyelmet a sokakat érintő betegségre
A mellrákról sok szó esik napjainkban, valahogy azonban a legtöbb nő mégis távolinak érzi a témát – pedig amilyen tudatosan éljük az életünket más területeken, mellünk egészségére legalább annyi figyelmet kellene fordítanunk. Az AVON már évek óta szívügyének tekinti a nők edukálását és figyelmének felhívását a rendszeres mellönvizsgálat és a mammográfiai szűrések fontosságára, és ezt az üzenetet most a vállalat az idei mellrák hónaphoz kapcsolódóan rendhagyó kampánnyal közvetíti. Az AVON idén három ismert hölgy és egy orvosszakértő segítségével szeretné ledönteni a mellrák köré épült tabukat, és egy izgalmas, személyes hangvételű beszélgetésen keresztül ösztönözni nők millióit arra, hogy beszéljenek erről a hazánkban minden 10. nőt érintő betegségről. A beszélgetés nyilvános és bárki számára elérhető a vállalat Youtube csatornáján.
A testpozitivitás sokakat megmozgató, nagyon divatos téma napjainkban. A divat és a szépségápolás világában sűrűn találkozunk azokkal az üzenetekkel, hogy fogadjuk el önmagunkat, öltözzünk a számunkra legkényelmesebb ruhákba és ne sminkeljük ki arcunkat a felismerhetetlenségig, vállaljuk fel és szeressük önmagunkat. Fontos üzenetek, amelyek egyre több nőt és korosztályt szólítanak meg, azonban sokan nem gondolják, hogy a külsőségeken kívül ezen üzenetekhez testünk ismerete, szeretete és egészségének megőrzése is hozzá tartozik.
Fontos, hogy mindenki ismerje és szeresse a saját testét, és ajándékozza meg magát azzal a törődéssel, amelyet megérdemel, tehát végezze el minden hónapban a csupán 5 percet igénybe vevő mellönvizsgálatot, és vegyen részt rendszeresen mellrákszűrésen, így akár saját életét is megmentve.
A mellrák a magyar nők körében leggyakoribb rákos megbetegedés. Hazánkban évente csaknem 8000 új beteget diagnosztizálnak, akik közül sajnos körülbelül 2300-an életüket vesztik. Az időben felismert emlődaganat ugyanakkor nagy eséllyel gyógyítható, a mellrák első stádiumában diagnosztizáltak 98%-a túléli a betegséget, mégis hazánkban nagyon kevés nő jár rendszeresen mammográfiás szűrővizsgálatra és végzi el minden hónapban az emlőönvizsgálatot. „A mellrákkal kapcsolatos számok a mai napig rémisztőek. A nők egyre tudatosabbak az élet számos területén, azonban az adatok is azt mutatják, hogy valamilyen oknál fogva a mellrák általi fenyegetettséggel való szembenézés, így az önvizsgálat és a szűréseken való részvételi hajlandóság továbbra is gyerekcipőben jár hazánkban. Éppen ezért folyamatosan azon dolgozunk, hogy mindig új módon, a lehető legszínesebb, de mégis informatív formában szólítsuk meg a nőket. Így született meg az idei mellrák hónaphoz kapcsolódó aktivitásunk ötlete is” – nyilatkozta Kósa Anita, az AVON Magyarország szóvivője.
Az AVON idén egy rendhagyó kerekasztal-beszélgetés életre hívásával szeretné ledönteni a mellrákkal kapcsolatos tabukat, és személyes történeteken keresztül ösztönözni minden nőt arra, hogy beszéljen a betegségről. „Szeretném, ha minden nő megértené, hogy nem csak akkor érintett, ha már kemoterápiára jár és kopasz, hanem ha van melle és mellszövete” – hangsúlyozta az AVON által szervezett kerekasztal-beszélgetés egyik résztvevője.
A Szabados Ágnes által vezetett beszélgetésben három ismert, ízig-vérig mai nő vett részt, akik valamilyen formában kapcsolatba kerültek a betegséggel. Bajkó Barbara, az Élet Dió után oldal alapítója sikeresen megküzdött a mellrákkal és hősies küzdelmét megosztotta a világgal Instagram oldalán, mivel a rák még mindig tabu téma Magyarországon és szeretné ezt a falat némiképp ledönteni. Túróczi Réka, az Irunmom blog futónője óriási lépést tett a megelőzés érdekében. Miután megtudta, hogy édesanyájától örökölte a nőgyógyászati rákokért felelős génmutációt, így igen magas az esélye, hogy kialakuljon nála a mellrák, úgy határozott, megelőzi a betegség kialakulását, ezért kétoldali masztektómiának, melleltávolító műtétnek vetette alá magát. Molnár Viola Anna, újságíró és digitális tartalomkészítőként szívügyének tartja, hogy kiálljon a társadalom egészét érintő témák mellett. Vió 29 éves korában talált mellében egy csomót – ami szerencsére jóindulatúnak bizonyult – de azóta nagyon komolyan veszi a betegséget és fontosnak tartja, hogy évről évre felhívja a nők figyelmét a mellrákszűrések fontosságára. A beszélgetés szakmaiságát Dr. Drajkó Veronika onkológus adjunktus, az Emlőrák Gyógyításáért Alapítvány elnöke biztosította. „A beszélgetés hűen példázza, hogy a mellrák hányféleképpen gyűrűzhet be az ember életébe. Ezért nem szabad elmennünk mellette szó nélkül. Bízom abban, hogy a résztvevők személyes történeteinek megosztása által a nők elgondolkoznak saját kapcsolatukon a betegséggel és amellett, hogy elmennek egészségügyi szűrésre és elsajátítják a mellönvizsgálat alapvető lépéseit, könnyebben beszélnek szeretteikkel és barátaikkal a témáról. Hiszen fontos, hogy ez ne legyen többé tabu téma, ez mindannyiunk ügye” – tette hozzá Kósa Anita, szóvivő.
A ’Mellesleg az én ügyem is’ elnevezésű kerekasztal-beszélgetés visszanézhető az AVON Magyarország Youtube csatornáján, a következő linkre kattintva:
https://www.youtube.com/watch?v=spQDn6_UpVI&t=281s
AVON a mellrák ellen
Az AVON kiemelt hangsúlyt fektet az emlőrák elleni küzdelem támogatására, kórházaknak pénzadományt nyújt, a Mellünk Egészségéért konferenciasorozatot támogatja az Emlőrák Gyógyításáért Alapítvány közreműködésével és figyelemfelhívó kampányokat szervez. Mindezeket Vásárlói és Tanácsadói közösségének támogatásával tudja megvalósítani, hiszen a katalógusban szereplő adománygyűjtő termékek teljes hasznát, illetve minden eladott terméke után 1 Ft-ot a mellrák elleni küzdelemre és a kapcsolati erőszak elleni harcra fordít.
Az Avon adománygyűjtő termékeiről a következő linken tájékozódhatunk: https://avononline.avon.hu/539/adomanygyujto-termek
Az AVON-ról
Az Avon már 135 éve áll a nők mellett: innovatív, minőségi szépségápolási termékeket kínálva nők által, nőknek. Világszerte több millió független Tanácsadó értékesíti kapcsolatrendszerén keresztül az olyan ikonikus márkákat, mint például az Avon Color vagy az ANEW, ezáltal építve saját szépségápolási vállalkozását teljes- vagy részmunkaidőben. Az Avon támogatja a nők önmegvalósítását, vállalkozói szellemét és jólétét. Világszerte több, mint 1 milliárd dollárt adományozott a nőket érintő társadalmi és egészségügyi problémák megoldásának támogatására. Tudj meg többet az Avon-ról és termékeiről a www.avonworldwide.com vagy az avon.hu honlapokon.