Az IKEA bevezeti új, otthoni illatválasztékát, amelyet a természet és az otthoni élet esszenciája inspirált. A gyertyákat magába foglaló sorozat nyolcféle illatot vonultat fel, és a jó közérzetre összpontosít. Közülük két illatjegy Svédország erdőit idézi, melyek kifejlesztésében Ilse Crawford, az IKEA hosszú távú partnere működött közre. Az otthon új illatai 2022 áprilisától lesznek elérhetőek az IKEA áruházakban világszerte.
A közös együttműködés középpontjába a jó közérzet került, és ez határozza meg a jelen termékbevezető tematikáját is. Az IKEA vallja, hogy az illatok is nagymértékben hozzájárulnak egy tér hangulatának kialakításához, illetve fokozásához. Hatással vannak arra, hogy hogyan érezzük magunkat. Az illatok különféle hangulatokat kelthetnek bennünk és befolyásolhatják a lelkiállapotunkat is; energikussá tehetnek, segíthetnek benne, hogy jobban tudjunk koncentrálni, vagy – ami talán a legfontosabb – hogy újra nyugodtnak érezzük magunkat.
Ezen új termékek meghatározó jegye a skandináv dizájn, fókuszban a természettel, eredendő otthonunkkal. Az IKEA megújítja otthoni illatválasztékát, mégpedig olyan új illatgyertyákat kínálva, amelyek az érzékszerveinkre hatnak. Az új sorozat nyolc inspiráló illatot foglal magába, amelyek mindegyike más-más otthoni tevékenységhez kapcsolódik, hogy érzékszerveinken keresztül még jobban elmélyülhessünk bennük. A különböző illatok különféle termékekben kelnek életre: teamécsesektől kezdve illatfüggőkön át üveg- és kerámiatartós illatgyertyákig. A gyertyák égési ideje változó (12–60 óra), és különböző méretekben kaphatóak. A gyertyák tartóinak tervezése során fontos szempont volt a hosszú élettartam, hogy később más célra is lehessen használni őket.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy lehetővé tehetjük vásárlóink számára, hogy kiteljesítsék és személyre szabják otthonaikat annak érdekében, hogy a legjobban érezzék benne magukat, s mindezt megfizethető áron" – mondja Karin Gustavsson, az IKEA of Sweden AB Range and Product Design vezetője. „A lakberendezési kiegészítők játsszák a legfontosabb szerepet abban, hogy egy tér személyessé váljon, az új gyertyák segítségével szeretnénk arra inspirálni vásárlóinkat, hogy komfortosabb és otthonosabb életkörülményeket teremtsenek maguknak" – folytatja.
Az illatok közül kettőt Ilse Crawford tervezett. Mindkét illat az erdőt idézi. Az IKEA skandináv gyökerekkel rendelkezik, és a kezdetek óta tudatosan a fa jelentette anyagválasztása legfontosabb pillérét. Az ADLAD illatot a skandináv erdők illata ihlette, miközben az emberi jelenlétre emlékeztet. Az ENSTAKA illat füstös aromákat idéz, és ezzel együtt legősibb igényünket a meleg iránt.
Ilse Crawford az új sorozathoz üveg- és porcelántartókat is tervezett. „A kis tárolóedények mindennapi használatra alkalmas egyszerű tárgyak. Gyönyörűek és megfizethetők. Anyaguknak és plasztikusságuknak köszönhetően igazán különlegesek. Úgy gondoljuk, hogy kapósak lesznek, hisz vonzóak, és könnyen beleilleszkednek a már meglévő enteriőrbe. Ráadásul később tovább használhatók – így az elsődleges felhasználást követően ’második életet’ is kaphatnak akár tolltartóként, akár élelmiszer vagy fürdőszobai cikkek tárolásával" – mondja Ilse Crawford.
„Mindig is kötődtünk, és kötődni is fogunk a természethez. Az volt a célunk, hogy az illatok segítségével az ösztönös memóriánkból az otthonunkba idézzük a természetet – főként a fákat és az erdőt –, különösen azok számára, akik zsúfolt városokban laknak és nincs közvetlen kapcsolatuk a természettel" – teszi hozzá Ilse Crawford.