Az édesanyák láthatatlan munkájára hívja fel a figyelmet a Decathlon
2022. április 30. írta: persica

Az édesanyák láthatatlan munkájára hívja fel a figyelmet a Decathlon

A hazánkban élő 5,1 millió nő csaknem kétharmada édesanya. Ők nap mint nap láthatatlan munkát végeznek, amikor ellátják a házi-és házkörüli feladatokat és gondoskodnak gyermekeikről. Ezért a munkáért nem kapnak fizetést, mégis hatalmas értékkel bír. Ha szükség van rájuk, bajnokokat megszégyenítő lendülettel futnak, ha gyermekük bátorításra szorul, hivatásos szurkolókká válnak, és még súlyemelésben is verhetetlenek. Edzők és sportolók egy személyben, akiket idén a munka ünnepe és anyák napja alkalmából köszönt a Decathlon.

A láthatatlan munka olyan fizetetlen munka, amit a háztartásban vagy önkéntes munkaként végeznek az emberek. Magyarországon 3,2 millió édesanya lát el ilyen feladatokat, majdnem 70%-uk két vagy több gyermekről gondoskodik. Ebbe beletartoznak a házi- és házkörüli munkák, a gyermekneveléshez és -gondozáshoz kapcsolódó feladatok. Az anyukák fáradhatatlanul talpon vannak, szaladnak, ha valamire azonnal szükség van, súlyt emelnek, amikor gyermeküket és a nagybevásárlás csomagjait cipelik, ami bár a hagyományos értelemben nem számít edzésnek, de jelentős sportteljesítménnyel ér fel. A fizikai megterhelés mellett lelki támaszként is jelen vannak, vigasztaljak gyermeküket a nehéz időszakokban és buzdítják őket, amikor kihívással néznek szembe, akárcsak egy jó edző.

A Decathlon a ritka kettős jeles nap alkalmából (mivel idén május 1. és anyák napja egy napra esik) különleges, az édesanyák teljesítményét ünneplő videót alkotott. A márka a mindennapokban is odafigyel az anyákra saját munkavállalói körében, akiket különböző kezdeményezések útján igyekszik támogatni. Jelenleg a náluk dolgozó munkatársak 60%-a nő, és a csapattagok több mint ötöde édesanya. „A nálunk dolgozó édesanyák aránya az előző évhez képest 4%-kal emelkedett. Kiemelten fontos számunkra, hogy az ők és családjuk igényeit szem előtt tartva alakítsunk a munkarenden és a juttatásokon. Hangsúlyt fektetünk a belső kommunikációra, beleértve a GYES-en és GYED-en lévő kismamákkal való folyamatos kapcsolattartást is” – mondta Bognár Rozita, a Decathlon CSR vezetője. – „Néhány példa csak, hogy juttatási csomagunk részeként az édesanyák karácsonykor minden gyermek után ajándékkártyában részesülnek, ingyenes és kedvezményes sportolási lehetőséggel biztatjuk őket az egészséges életmódra, az anyagi juttatások tekintetében pedig a távolléti évek alatt is biztosítjuk számukra a béremelést és a vállalat nyeresége alapján számolt béren túli összeget. Célunk, hogy minél több olyan támogatást biztosítsunk számukra, ami a munka és magánélet egyensúlyához járul hozzá, így kiemelten támogatjuk a részmunkaidős foglalkoztatást.

2021-ben a Decathlon elindította a családbarát munkarend tesztidőszakát, ami magában foglalja az anyukák esetében a plusz egy hétvégi szabadnapot és a délelőtti műszakválasztás lehetőségét. Az év során több további, a családokat támogató kezdeményezést is tervez a márka. Ilyen például az édesanyák karrierútjának támogatása, valamint az édesapáknak biztosított egyéb kedvezmények bevezetése. 

Az anyák napja alkalmából készült videó itt érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=G5-0jUsACeo

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr7117820743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása