A nyári hőségben nincs is jobb egy medenceparton elkortyolgatott jegeskávénál. A hűsítő ital meghódította az egész világot és minden kávékultúrában helyet kapott. Az elkészítési mód és a hozzávalók régiónként változhatnak, ám a lényeg ugyanaz: a jéggel készített kávé a forró nyarak elengedhetetlen itala.
A kávérajongók megszokhatták már, hogy a Nespresso minden évben új jegeskávé-különlegességekkel jelentkezik, melyeket kifejezetten úgy alkottak meg, hogy jégre engedve bontakoztassák ki legjobban a karakterüket. A forró és hideg találkozásánál keletkező hősokk ugyanis a megszokottól eltérő aromákat szabadít fel. A tökéletes jegeskávé alapszabályait Márkosi Balázs, a Nespresso kávénagykövete foglalta össze: „Mindig a jég legyen az első összetevő. A nagyobb méretű jégdarabok nem olvadnak el azonnal, és nem hígítják fel túlzottan a kávét. Édesítéshez szirupot javaslok, mert a hideg folyadékban nem oldódik olyan jól a cukor. A jég és a kávé aránya legyen legalább három az egyhez.”
Az idei nyár jegeskávé-trendje a brazil gasztronómiát idéző kávélimonádé, amelyhez a Nespresso kávészakértői megalkották az új, lime és menta ízesítésű Barista Creations Liminha Over Ice és Exotic Liminha Over Ice kávékat. Az új ízek mellett az Original rendszerhez a korábbról már ismert szezonális jegeskávék, a Barista Creations for Ice Freddo Intenso, Freddo Delicato és a népszerű, kókuszos Coconut Flavour Over Ice is megjelentek a kínálatban. A Vertuo kávéválasztékban a közkedvelt Tropical Coconut Flavour Over Ice kávé mellett első alkalommal kóstolhatjuk meg az Ice Leggero és Ice Intenso kávékat.
A 2022-es nyári kollekció arca és múzsája Alessandra Ambrosio, aki arra ösztönzi a kávé szerelmeseit, hogy szánjanak időt testi-lelki jóllétükre és a nyári szabadidejük tudatosabb átélésére. Azért, hogy segítsen beépíteni a mindennapokba ezt a tudatos energiát, a Nespresso egyedi mantrákat fogalmazott meg a nyárra, és ezek közül kettő – a „Brew, Breathe, Bloom” (Kávézz, Lélegezz, Nyiss a világra) és a „Inhale, Exhale, Enjoy” (Belégzés, Kilégzés, Feltöltődés) – a márka Limited Edition kávéscsészéit is díszíti.
A tudatosságot erősítő üzenetek és az új, egzotikus ízvilágú kávék mellett a Nespresso nyári kollekciójában több Limited Edition kiegészítő, egy Vertuo kávégép, illetve rengeteg frissítő, hideg kávérecept is megjelenik. Mindezt az új nyári kampányfilm kelti életre Alessandra főszereplésével.
A Nespresso szomjoltó nyári receptjei a https://www.nespresso.com/recipes/hu/hu/nespresso-recipes.html oldalon találhatók.
A nyár hangulatát megtestesítő kiegészítők
Idén nyáron két Limited Edition Coffee Mug is kapható; mindkét csészét Alessandra Ambrosio aláírása és élénk, nyárias dizájn díszíti, emellett a Nespresso egy-egy mantrája olvasható rajtuk, hogy a kávérajongók stílusosan élvezhessék forró és hideg italaikat. Ugyanezért készült a kék jáde színű Limited Edition Vertuo Next kávégép is, amely bármelyik otthonban friss nyári hangulatot teremt.
A teljes barista-élményhez a Nespresso egy új, szálcsiszolt rozsdamentes acélból készült Barista Shakert is bemutat, amely ideális eszköz a kifogástalan barista-stílusú Original vagy Vertuo kávéreceptek elkészítéséhez. A nagyméretű szűrőnyílásokon keresztül úgy tölthető ki a kávé, hogy az ital tetején megmarad a sűrű, látványos crema.
Az új Reveal jegeskávé pohárszettet a világhírű pohártervező, a Riedel kimondottan jegeskávék kóstolásához tervezte. A klasszikus Nomad Travel Mug most vadonatúj óceánkék színben is kapható, melyben magunkkal vihetjük jegeskávénkat bárhova is megyünk a nyáron.
A Nestlé Nespresso SA
A Nestlé Nespresso SA úttörő és iránymutató tevékenységet végez a legkiválóbb minőségű adagolt kávék piacán. A vállalat az AAA Sustainable Quality programon keresztül, 15 országban több mint 120 000 kávétermelő farmerrel dolgozik együtt azért, hogy fenntarthatósággal kapcsolatos gyakorlatokat vezessenek be a farmokon és a környező területeken egyaránt. A Rainforest Alliance nonprofit szervezettel 2003-ban közösen indított program — melyhez később a Fairtrade International is csatlakozott — segít abban, hogy a betakarítás minőségét és a hozamot javítsák, folyamatosan biztosítsák a fenntartható forrásból származó magas minőségű kávékínálatot, valamint segítsék a farmerek és közösségük megélhetését. A lausanne-i (Svájc) székhelyű Nespresso 81 országban van jelen, és több mint 13 000 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat globális kiskereskedelmi hálózata 2022-ben 802 Boutique-ból állt. További információk: www.nestle-nespresso.com, www.nespresso.com
Alessandra Ambrosio
A brazíliai Erechimben született Alessandra Ambrosio már egészen fiatalon arra vágyott, hogy modell legyen, és a 90-es évek végének „brazil hullámával” be is került a nemzetközi modellvilágba. Alessandra a legnagyobb divat- és szépségmárkák, köztük az Omega, a Balmain, a Moschino, a Revlon, a Christian Dior, az Oscar de la Renta, a Calvin Klein és a Ralph Lauren arca és globális márkanagykövete volt, és több száz nemzetközi magazin, többek közt a Vogue, a Harper's Bazaar, a Cosmopolitan, a Vanity Fair, a GQ és az Elle borítóján szerepelt. A divatiparban ragyogó pályát befutó Alessandra emellett sokszor szerepelt a mozivásznon és a képernyőn, például a Megjött apuci, a Megjött apuci 2, a Tini Nindzsa Teknőcök: Elő az árnyékból és a Törtetők című filmekben, az Így jártam anyátokkal sorozatban és a brazil Rejtett igazság showműsorban. Alessandra egy lány (Anja) és egy fiú (Noah) odaadó édesanyja, akinek szívügye a környezetvédelem, különösen az óceánok megóvása.