A RE.DESIGN minden szempontból egyedülálló kollekció, hisz a márka először, a lengyel GEN Z generáció tizenkét képviselőjével együtt hozta létre a szezon legegyedibb kollekcióját. Az együttműködők az aktív kreatív munka mellett a kollekció nagykövetei is.
Hogyan definiálható a Gen Z?
Minden bizonnyal az első olyan generáció, aki nem emlékszik az internet nélküli időkre. Számukra a technológia használata a mindennapi valóság, amelyhez nem kell hozzászokniuk. Ez azonban nem azt jelenti, hogy teljesen a virtuális világba költöztek volna. Az infuture.institute és a Dentsu 2019-ben, közösen készített jelentése alapján “ Gen Z. How to understand today the generation of tomorrow” - azaz a “Hogyan értsük meg ma a holnap generációját” ezt a generációt egy olyan csoport képviseli, akiknek az offline kapcsolattartás rendkívül fontos, és új kapcsolatokat létesíteni a való világban döntő fontosságú. A hatalmas mennyiségű információhoz való folyamatos hozzáférés, az, ami még a Millennial korosztály számára megterhelő lehet, a Gen Z generáció esetében irigylésre méltó kreativitásra és aktivitásra ad tered.
A Gen Z tagjai erősen kötődnek a környezetükhöz. Annak köszönhetően, hogy folyamatosan online vagyunk az interneten és a közösségi médiában tisztában vagyunk a világban zajló eseményekkel. A társadalomban tapasztalható problémákra pedig nagyon aktívan reagálunk. Hiszem, hogy a generációm a legkreatívabb, köszönhetően a környezetnek, ahol felnőttünk. Az idősebb generációknak a kreativitást az iskolapadban tanították; ha pedig többet akartak tudni, maguknak kellett megkeresni a választ. A Z generáció az első, aki állandó ihlet áradatot kap, köszönhetően az információkhoz való könnyű hozzáférésének. - állítja Zuza Kacperczyk, egy londoni grafikus hallgató, a kollekció egyik alkotója.
A korábbi generáció továbbfejlesztett hibridje vagyunk. Vegyük például a szüleinket: a mai technológia nem annyira elengedhetetlen az életükhöz, mint a miénkhez - a Z generáció számára a technológia ismerete vonzó, sőt szükséges. Ráadásul a Gen Z-nek rendkívül sok tapasztalatra és ingerre van szüksége: kíváncsiak vagyunk, szeretünk új dolgokat kipróbálni és a kihívásoktól fejlődünk. Nem zárok ki más nemzedékeket ebből a viselkedés típusból, de az biztos, hogy ez egy olyan tulajdonság, amely meghatározza a Gen Z tagjait. - mondja generációjáról Miłosz Kulesza, most végzett filmművészetis.
Az én generációm tagjait egyéniségük különbözteti meg - egyedülálló a világszemléletünk, stílusunk és az élethez való hozzáállásunk. Az én generációm egyfajta lázadás a minket körülvevő világ ellen. Szeretnénk egy jobb világot elérni, és készek vagyunk szembenézni minden lehetőséggel céljaink elérése érdekében. - teszi hozzá Paweł Miśko fotóművész.
A RE.DESIGN ízlésük és érdeklődési körük gyűjteménye, egyfajta tükör, amiben megpillanthatják és megismerhetik generációjuk valódi természetét. És mi is az valójában? Kompromisszumokat nem ismerő, nyitott és merész. Szó sincs arról, hogy egyetlen stílusra korlátozódjanak, a RE.DESIGN 2021-es kollekciója mindenféle trendet kombinál: a kézzel készített daraboktól kezdve, a vintage és az utcai viseleten át a cottagecore-ig, azaz a vidéki hagyományokat idéző stílusig.
Mi a fő téma? A hitelesség. Maga a kollekció csak egy nagyobb léptékű mozgalom kezdete. Az erre létrehozott #PolishGenZ hashtag alatt fut majd a kampány, amely a Z generáció egyedi képviselőinek közösségét foglalja össze – és a márka nem zárja ki, hogy a jövőben is együttműködnek majd.
A csapat a női vonal megalkotásához az elmúlt évtizedekből merített ihletet, felidézve olyan vintage mintákat, mint az apró kockás vagy az pop-art zebra minta vagy a színes horgolt anyagok, amelyet a kötés ihletett és egyedi grafikák (a mosolygós és szomorú arc motívumokat ZuzaOK tervezte). A vidám hangulatú színpalettában a rózsaszín és az ibolya árnyalataival találkozunk, melyet a sárga és a zöld különböző tónusaival hangsúlyozták, sötét vörös, élénk kék, krémes bézs és univerzális fekete részletekkel egészítették ki. A sziluettek követik a testünk vonalát, hangsúlyos, kissé magasabb derékvonallal. Bővülő szabás jellemzi - trapézszoknyák, trapéznadrágok és A-vonalú ruhák. Vannak sportosabb darabok is, mint például rózsaszín melegítő vagy a rövid nadrágos kötött szett.
A férfi vonal sziluettjei az utcai ruházat laza, bővebb fazonú megközelítése. Patchwork mintás farmernadrágok és kabátok, vintage inspirációk (kötött, hullámos mintás mellény, széles csíkokos melegítő), és a klasszikusok (kockás ballonkabát). A férfi kollekció színei kissé visszafogottak; a barnákat, a szürkéket és a feketéket füstös rózsaszín, farmerkék kíséri és a kardigánokon pedig apró minta formájában grafikus részletek jellennek meg. A művészi, festett, trend is visszaköszön a napraforgó mintájú pulcsival. Az „szezon” jelen esetben relatív kifejezés - vallják be a kollekció tervezői, összefoglalva a Gen Z-vel való együttműködésüket.
A generáció képviselőinek gardróbja nem oszlik nyári és téli ruhatárra: akkor és azt viselnek, amihez kedvük van, még akkor is, ha az időjárás azt másképp kívánná. Ezért a kollekció számos melegebb ruházatot tartalmaz, melyek egész évben viselhetőek. A Z generáció nem szereti a szezonalitást, inkább a jövőbe néznek.
A RE.DESIGN imázs fotózását és hangulatát Bartek Wieczorek álmodta meg. Az analóg fotók a modelleket mindennapi, természetes környezetükben, otthon, a munkahelyen vagy egyszerűen pihenés közben mutatják be. A képeken olyan újszerű szocreál épületek láthatóak, mint például a varsói Kultúra és Tudomány Palotája, amelyet az új generáció a múlt terhe nélkül, a maga módján inspirálónak talál, hisz Lengyelország történelmét képviseli és értékét mutatja be. Ahogy a kollekcióban is a kampányképeken is élénk színekkel találkozunk – mely egyébként tipikusan jellemző a filmszalagra készített képeknél - ez a hatás nagy hangsúlyt fektet a kontrasztra, ám a végeredmény paradox módon mégis harmonikus.