A húsmentességre és növényi fehérje fogyasztásra épülő, népszerű fogyasztói trendekre és az egyre növekvő igényekre reagálva fejlesztette ki a Nestlé változatos növényi alapú Garden Gourmet termékcsaládját.
Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő, többségében növényi élelmiszereken alapuló étrendek képesek a szervezet számára elengedhetetlen tápanyagokat biztosítani, de emellett fontos szerepe van a tudatos táplálkozás összeállításának is. Talán emiatt nő itthon is a fogyasztói tudatosság: a magyarok 34%-a rendszeresen fogyaszt növényi alapú ételeket, további 7%-uk pedig szeretne úgy változtatni a jövőben étkezési szokásain, hogy kevesebb hús kerüljön a tányérjára. A megkérdezettek előszeretettel próbálnak ki új növényi alapú húsalternatívákkal is: az elmúlt félévben 37%-uk vásárolt ilyen terméket.[1]
Mit érdemes tudni a Garden Gourmet termékcsaládról?
A fogyasztói trendre és igényekre reagálva a Nestlé Magyarországon is bevezette Garden Gourmet termékcsaládját, mely a növényi alapú alternatívák izgalmas választékát kínálja vegánoknak, vegetáriánusoknak és flexitáriánusoknak egyaránt. A különböző növényi burgerek, grillezett falatkák, zöldséggolyók és egyéb finomságok tökéletesek főételek részeként, de kiváló kiegészítői lehetnek tésztáknak, salátáknak is. A hűtőpultokban található, növényi alapú termékek többsége szójából és búzagluténből készül.
„A vegán és a vegetáriánus étrend mellett egyre elterjedtebb az úgynevezett flexitáriánus táplálkozás, ami előtérbe helyezi a növényi eredetű élelmiszerek, zöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek, gabonafélék, olajosmagvak fogyasztását, ugyanakkor lehetőséget ad az állati eredetű alapanyagok mértékletes fogyasztására is. Érdekes adat, hogy a magyar lakosság 10%-a például tudatosan flexitáriánus étrendet folytat, és a tavalyi évhez képest nőtt is az arányuk.1” – magyarázza Sárga Diána, a Nestlé Hungária dietetikusa.
„A legfrissebb tanulmányok szerint az élelmiszertermeléshez globálisan köthető összes üvegházhatású gáz kibocsátást tekintve az állati-eredetű termékekhez köthető kibocsátás (ideértve a takarmánynövények termesztését is) kétszerese lehet a növényi-alapú termékekének[2]. A kibocsátás csökkentéséhez jelentősen hozzájárulhatna, ha áttérnénk a kevesebb húst és állati eredetű élelmiszert tartalmazó étrendre, és növelnénk a növényi eredetű élelmiszerek fogyasztását, ugyanakkor szükséges átgondolnunk és átalakítanunk a jelenlegi élelmiszertermelési és előállítási rendszerek működését is. ” – magyarázza Hőgyész Anna, a Nestlé Hungária fenntarthatósági szakértője.
A Garden Gourmet termékcsalád minden tagja növényi fehérjében gazdag, kitűnő rostforrás, melyek kreatív és ízletes lehetőséget kínálnak mindazok számára, akik szívesen megkóstolnák kedvenc hamburgerjüket, lasagnéjukat vagy éppen kipróbálnák a mexikói tacost vegán vagy vegetáriánus formában.
A Nestlé Hungáriáról: A világ legnagyobb, több mint 150 éves élelmiszeripari vállalata 189 országban van jelen világszerte. A svájci vállalat Magyarországon három gyárában (Szerencsen, Diósgyőrön és Bükön), illetve budapesti központjában összesen több mint 2400 embert foglalkoztat, akik a jobb életminőség és az egészségesebb jövő megteremtéséért dolgoznak nap, mint nap.
Nestlé 30 éve van jelen Magyarországon, jelenleg a legnagyobb svájci befektető és munkáltató hazánkban. 2021 őszén bejelentett büki beruházásával immár 185 milliárd forintot meghaladó értékben fektet be itthon és továbbra is hosszú távú hazai jelenléttel tervez.
A szerencsi gyár a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és -töltő üzeme, ahol évente közel 40 ezer tonna kávé- és kakaópor készül, amelyet 30 országba szállítanak ki.
A diósgyőri gyár a Nestlé egyetlen, kizárólag üreges figurák gyártására specializálódott üzeme a világon, ahonnan a termékeket több mint 20 országba exportálja a vállalat.
A cégcsoport állateledel-gyártásának kelet-közép-európai központja, a büki PURINA® gyár 2018-ban ünnepelte fennállásának huszadik évfordulóját. Termékei a világ több mint 50 országába jutnak el Bükről.
A Nestlé Hungária beszállítóinak többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 54 milliárd forint értékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlé globális hálózatának. A Nestlé Hungária Magyarországon forgalmazott márkái, termékei: Garden Gourmet, Purina, Nestlé Beba, Maggi, Nesquik, Nescafé, Nescafé Dolce Gusto, Ricoré, Nespresso, Starbucks at Home, Boci, Balaton, After Eight, Smarties, KitKat, L’Atelier, és Nestlé reggelizőpelyhek. A vállalat Magyarországon ásványvizeket nem értékesít, a Nestlé Aquarel márkával ellátott ásványvizeket egy független cég gyártja és fogalmazza.
A Nestlé Health Science üzletág speciális tápanyagigényekre épített táplálásterápiás megoldásokkal segíti az érintett csoportokat, míg a Nestlé Professional magas minőségű gasztronómiai és italmegoldásokat kínál a HoReCa szektor és közintézmények számára.
[1] Az NRC által 2020. októberén végzett kutatás a 18-65 éves hazai lakosság körében, 1000 fős mintán