A gyerekek többsége szeretné, ha a játékok karaktereiben jobban magukra ismerhetnének
2023. március 08. írta: persica

A gyerekek többsége szeretné, ha a játékok karaktereiben jobban magukra ismerhetnének

Az új LEGO® Friends különleges szereplői segítik a gyerekeket az érzelmeik feldolgozásában

A LEGO Csoport ’Barátság kutatása’ - amelyben magyar gyerekek is részt vettek - arra kíván rávilágítani, hogy a barátságok mennyire fontos szerepet játszanak a kisgyermekek életében:

A megkérdezett gyerekek többsége (94%) mondta, hogy a barátaiknak köszönhetően boldogabbnak érzik magukat.

Tízből kilenc gyerek (93%) pedig úgy gondolja, hogy jó, ha vannak olyan barátaik, akik a megszokottól eltérő dolgokat tanítanak nekik.

Háromból két gyerek (68%) szeretné, ha a barátságok minden nehézségükkel és kihívásaikkal jelennének meg a játékokban és tartalmakban, és így jobban tükröznék a valódi életüket.

Mindössze a gyerekek egyharmada (32%) mondta, hogy találkozott olyan TV műsorokkal és online tartalmakkal, amelyekben felmerült a barátok között vita vagy más problémák. 

A most bemutatott LEGO Friends karakterek igyekeznek azt a világot megidézni, amelyben a mai gyerekek felnőnek. Történeteik során együtt élhetjük át velük életük hullámhegyeit és hullámvölgyeit, nem csak őket ismerhetjük meg, hanem azokat a különböző testi-lelki nehézségeket, kulturális, etnikai és egyéb kihívásokat, amelyek meghatározzák életüket. 

Billund, Dánia - Tíz évvel a LEGO® Friends megjelenése után a LEGO Csoport újragondolta a Friends világát, ez alkalomból pedig új karaktereket és új, a YouTube-on futó TV sorozatot mutat be. Az új készletek bevezetéséhez kutatás is kapcsolódott, amelyből kiderült, hogy napjainkban a gyerekek gyakran maradnak magukra az érzelmeikkel. Az általuk fogyasztott televíziós és online tartalmak nem segítik őket azok megértésében, és nem erősítik meg őket abban, hogy érzéseik teljesen normálisak, és mások is ugyanígy éreznek. 

A 2023-as LEGO Friends készletek ezeknek az érzéseknek a feldolgozásában nyújtanak segítséget, hiszen az új, különböző nemű és származású karakterek többféle fizikai, szellemi és lelki nehézséggel is megküzdenek, így élethelyzeteikkel, személyiségükkel a gyerekek könnyen tudnak azonosulni. A gyerekek jobban magukra ismernek majd a karakterekben, amikor a LEGO Friends Univerzumban játszanak, így nem csak jobban eligazodnak majd érzéseikben, hanem könnyebben megértik a többieket, és ezáltal jobb barátokká válnak. 

A most nyilvánosságra hozott globális kutatásban 18 000 - 6 és 12 év közötti - gyermek vett részt 19 országból, többek közt Magyarországról is. A kutatás célja, hogy megfigyeljék a barátság és a gyerekek jólléte közötti összefüggéseket. 

A kutatás szerint:

A gyerekek elsősorban a barátaikra támaszkodnak, hogy segítsenek nekik megbirkózni a modern élet összetett érzelmi kihívásaival: tízből nyolc (87%) azt mondta, hogy barátaihoz fordul támogatásért, ha problémája akad. A magyar gyerekek életében a barátok még fontosabbak, közülük tízből kilenc (90%) kér tanácsot barátjától.

A gyerekek szerint a barátság fontos része a "szórakozás" és a "boldogság": több mint háromnegyedük (67%) szeretne valakit, akivel együtt szórakozhat, és tízből hatan (60%) szeretnének valakivel együtt nevetni, míg a többség (94%) azt mondta, hogy a barátok boldoggá teszik őket. A magyar eredményekből az is kiderült, hogy míg a lányok számára fontosabb a szórakozás és a nevetés, addig a fiúk számára fontosabb, hogy legyen valaki, akivel játszhatnak.

A magyar gyerekek 57%-a szerint könnyű barátkozni, és 51%-uk szerint könnyű megtartani ezeket a barátságokat. Azonban az eredmények azt is elárulták, hogy az idősebb 10-12 éves korosztály már nehezebben barátkozik, és nehezebben tartja is fenn a barátságokat, mint a fiatalabb, 6-7 éves gyerekek.

A gyerekek értékelik a barátságok sokszínűségét: tízből kilenc (93%) egyetért azzal, hogy jó, ha sokszínű baráti társasággal rendelkezünk, akik új dolgokat taníthatnak nekünk.

A vitákra, feszültebb helyzetekre rákérdezve a gyerekek azt is elmondták, hogy nem túl gyakran találkoznak bonyolult érzelmi konfliktusokkal: a megkérdezettek csupán egyharmada (32%) válaszolta, hogy a barátaik vesztek már össze másokkal. De máshol is ritkán szembesülnek konfliktushelyzettel: ötből csak kettő gyerek (40%) mondta, hogy látott már a tévében vagy más tartalomban olyan szituációt, amelyben a barátok között ellentét volt. Ez az arány valamivel magasabb hazánkban, nálunk kilencből négy (45%) emlékezett úgy, hogy találkozott ilyen tartalommal.

A megkérdezettek mindössze egynegyede (27%) gondolja, hogy időnként mindenki érezheti magát rosszul, és 22% véli úgy, hogy segítene a gyerekeknek, ha látnák, hogy mások is átélik ugyanazt, amit ők.

A kutatásból azt is megtudtuk, hogy háromból két gyerek (68%), a magyar gyerekeknek pedig több mint fele (54%) szeretne több olyan játékot és karaktert látni, melyek különböző érzelmeket jelenítenek meg, és jobban tükrözik a való életet. 

A barátságok meghatározó szerepet játszanak a gyermekek fejlődésében és a sokszínűség megértésében, ezért a LEGO Csoport a LEGO Friends új karaktereiről szóló történeteket a Geena Davis Institute on Gender in Media intézet együttműködésével dolgozták ki, hogy biztosan olyan narratívák szülessenek, amelyek nemcsak hitelesek és átélhetőek, hanem befogadhatóak is a gyerekek számára. 

Laverne Antrobus gyermekpszichológus így kommentálta a kutatást: „A kutatás eredményei által betekintést nyerhetünk a gyermekek barátságainak csodálatos összetettségébe a mai modern, egyre sokszínűbb világban. Bíztató, hogy a gyerekek azt szeretnék, ha többféle barátság jelenne meg az általuk fogyasztott tartalmakban és azokban a játékokban, amelyekkel szívesen játszanak. Ezek a változások segítik majd a gyerekeket, abban, hogy megértsék sokfélék vagyunk, és önbizalmat adnak a gyerekeknek ahhoz, hogy tőlük teljesen különböző gyerekekkel kössenek barátságot. A barátságok során történő felismerés, hogy ugyanolyanok, mégis különbözőek vagyunk, segíti a gyerekeket abban, hogy elfogadóbbá váljanak, így később könnyebben igazodhatnak el a nagyvilágban. 

Jó látni, hogy a megújuló LEGO Friends univerzum sokkal befogadóbb lesz, és nemcsak jobban tükrözi a mai valós barátságokat, hanem a gyerekek a sokszínű karakterek segítségével könnyebben megérthetik és kifejezhetik érzelmeiket, amit a mindennapokban is kamatoztathatnak.” 

Dr. Kádár Annamária, mesepszichológus hozzátette: Ha a mesében a sárkányt kell legyőznie a hősnek, akkor a valóságban az egyik legfélelmetesebb ellenség, amivel nap mint nap meg kell küzdenünk, a figyelmetlenség és a sietség szörnye. Egyre kevesebb idő van leülni, és "csak úgy" kötetlenül játszani, beszélgetni, együtt vacsorázni, nevetgélni, mesélni. Erre gyereknek és felnőttnek egyaránt szüksége van!” 

Tracie Chiarella, a LEGO Csoport LEGO Friends termékért felelős vezetője hozzátette: 

„A gyermekek a példaképeink, és őket tartjuk a legfontosabbnak a LEGO Csoportnál. A LEGO Friends hihetetlen 10 éve után ez az újragondolás lehetővé teszi számunkra, hogy a tartalom és a történetmesélés mellett a modern, gyermekkori barátságok is megjelenítsük, így a gyerekek játék közben is megtapasztalhatják a körülöttük lévő világ sokrétűségét. A kutatás eredményeiből látható, hogy a gyermekek életében milyen fontos szerepet tölt be a barátság, és szeretnék, ha játékaikban és azok szereplőinek életében nagyobb szerepet kapna a különféle érzelmek bemutatása.”  

A LEGO Friends új generációja már megvásárolható, a LEGO Friends TV különkiadás pedig a LEGO YouTube csatornáján tekinthető meg. További információért látogass el a www.lego.hu/friends weboldalra. 

 

 

Ha Ön szülő vagy gondviselő, akinek tanácsra és támogatásra van szüksége a barátság témakörében, látogasson el az UNICEF.org honlapra.

 

A 2022-es Barátság kutatásról:

 

Az Opinium Research 18 000 6-12 éves gyermek körében végzett kutatást az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Németországban, Ausztráliában, Kínában, Lengyelországban, Csehországban, Magyarországon, Törökországban, Kanadában, Mexikóban, Franciaországban, Olaszországban, Hollandiában, Spanyolországban, Svédországban, Japánban, Dániában és Dél-Koreában. A kutatás 2022. december 19. - 2023. január 5. között zajlott.

 

A LEGO Csoportról:

A LEGO Csoport küldetése, hogy a játék erejével inspirálja és fejlessze a holnap építőit. A LEGO kockákon alapuló LEGO játékrendszer lehetővé teszi a gyerekek és a rajongók számára, hogy bármit megépíthessenek és újraépíthessenek, amit csak elképzelnek. A LEGO Csoportot 1932-ben Ole Kirk Kristiansen alapította a dániai Billundban, és a neve a dán Leg GOdt szavakból áll, amelyek jelentése “Játssz jól”.  A LEGO Csoport még ma is egy magántulajdonban álló családi vállalat, amelynek székhelye a dániai Billundban található. Azonban termékeit világszerte több mint 130 országban értékesítik.

A LEGO Csoport 2008-ben hozta létre magyarországi gyártó leányvállalatát, a LEGO Manufacturing Kft.-t Nyíregyházán, ahol jelenleg mintegy 3200 dolgozóval állít elő LEGO és DUPLO játékokat. 2014-ben adták át az új, több mint 120 000 m2-es gyárkomplexumot, amelyet azóta folyamatosan fejlesztenek, és ahol többek között LEGO DUPLO, LEGO Classic és LEGO Friends késztermékek készülnek.

További információért látogasson el a www.LEGO.hu oldalra!

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr8018067346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása