A C-vitamin a vírusok elleni harcban is segíthet

2020. március 20. - persica

Ebben a vírusokkal teli időszakban érdemes fokozottan odafigyelni a napi C-vitamin-bevitelre, hisz erősíti az immunrendszert, de emellett bizonyítottan gyorsítja a csontok és a fogak megújulását és gyógyulását, valamint a bőr kollagénjének képződéséhez is nélkülözhetetlen. A napokban felmerült tévhittel ellentétben nem jelent egyet a koronavírus ellenszerével, de több betegségtől is megóvhatjuk magunkat, ha napi rendszerességgel támogatjuk vele a szervezetünket – hangsúlyozza Dr. Széchenyi Kornél, orvos-esztétikai specialista, a Budai New Beauty Orvos-Esztétikai Központ vezetője.

Az emberi szervezet képtelen önállóan előállítani a C-vitamint, így táplálékkal és étrend-kiegészítőként szükséges bevinni. Ha nincs elég belőle, olyan hiánybetegségek jelentkezhetnek, mint a vérzékenység, ínysorvadás, izombántalmak, lassabb sebgyógyulás, fogékonyság a fertőzésekkel szemben, és különböző gyulladások.

„A napi minimális C-vitamin-szükséglet 60 mg, de ez csak ahhoz elég, hogy ne alakuljon ki semmilyen hiánybetegség, a javasolt adag 1000 mg/nap. Az aszkorbinsavnak rengeteg pozitív hatása van, a fogak, az erek és a bőr egészsége, gyógyulása érdekében érdemes rendszeresen fogyasztani. Csak kevesen tudják, de a betegségek elleni harc mellett a bőr szépségében is sokat segíthet: a kollagénjén képződéséhez nélkülözhetetlen anyag, hiányában a bőrünk töredezett, érdes tapintású, száraz lesz” - mondja Dr. Széchenyi Kornél.

Védelmi szerepét elsősorban antioxidánsként tölti be, ami azt jelenti, hogy képes megakadályozni (vagy késleltetni) a szervezetben zajló, sejtszintű oxidációs folyamatokat. Érdemes azt is megjegyezni, hogy a C-vitamin e hatásának köszönhetően semlegesíti a káros szabad gyököket, melyek a sejtek öregedését segítik elő, így segít megőrizni az egészség mellett a fiatalságunkat is.

Ha van választási lehetőségünk, a szakember javaslata szerint mindig a friss zöldségeket és gyümölcsöket válasszuk a mesterséges étrend-kiegészítők vagy mirelit-, és konzervtermékek helyett, mivel az ezekben található C-vitamin hatékonyabban felszívódik a bioflavonoidoknak, antioxidánsoknak, ásványi anyagoknak és rostoknak köszönhetően.

Érdemes ebben az időszakban több citrusfélét fogyasztani, de magas C-vitamin-tartalmú többek közt a spenót, a petrezselyem, a homoktövis, a brokkoli, a paprika, a paradicsom és a savanyú káposzta is.

A bejegyzés trackback címe:

https://persica.blog.hu/api/trackback/id/tr7615539380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.